کیا هماکنون یک خودروساز با اعتمادبهنفس بالاست. سدان اسپورت استینگر اینک یک رقیب برای محصولات ژرمنی بوده و سومین نسل سید نیز هم وارد بازار میشود تا بتواند در برابر فولکسواگن گلف، نسل جدید مرسدس A کلاس و فورد فوکوس آینده قد علم کند.
ظاهر جدید سید حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این خودرو کم ارتفاعتر و پهنتر از قبل بوده و جلوپنجره دماغه ببر آن به همراه چراغهای عقب خاص باعث شدهاند کیا مطمئنتر از همیشه درباره سواری درگیر کننده این خودرو حرف بزند. هرچند این ادعاها باید در عمل ثابت شوند.
اگرچه طول کلی سید جدید تغییری نداشته اما اورهنگ عقب به منظور ایجاد فضای بیشتر در کابین رشد داشته و کابین نیز از طراحی جدیدترین محصولات این خودروساز کرهای بهرهمند شده است.
از نظر کیفیت ساخت میتوان کابین سید را با فولکس گلف مقایسه کرد. متریال و سطوح لوکس و نرمی در روی داشبورد و دربها وجود داشته و حس و ظاهر دکمهها و صندلیها مشابه مدلهای آلمانی است. اگرچه سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو ابعاد ۷ اینچی دارد اما نسخههای فرست ادیشن صفحهنمایش ۸ اینچی داشته که در روی داشبورد قرار گرفته است.
ما پشت فرمان خودرویی نشستیم که پیشرانه ۱.۴ لیتری T-GDi جدید در بطن آن میتپید. احتمال میدهیم این نسخه پرفروشتر از دو مدل دیگر که دارای پیشرانههای دیزلی ۱.۶ لیتری هستند باشد. شما همچنین میتوانید پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری ۱۱۹ اسبی را که در مدل پایه بکار رفته خریداری کنید.
خودروی حاضر در تست کمی گرانتر از ۲۰۵۰۰ پوند بوده و بیش از ۱۵۰۰ پوند ارزانتر از فولکس گلف با پیشرانه ضعیفتر میباشد. کیا لیست قیمت و تریم های سید جدید را تأیید نکرده اما انتظار داریم سیستمهای اپل کارپلی و اندروید اتو بهصورت استاندارد در نسخههای پایه وجود داشته باشند و ویژگیهای رانندگی خودکار و چراغهای LED نیز ارائه شوند. اگر سید از نظر تجهیزات فراتر از گلف ظاهر شود خیلی تعجب نخواهیم کرد.
اما آیا این خودرو میتواند در جاده هم رقیب بسیار سرشناس خود را شکست دهد؟ پیشرانه جدید سید نرم و قوی بوده اما شاید مهمترین موضوع درباره آن میزان کم صدای تولیدی باشد. اولین باری که پیشرانه را روشن کنید تحت تأثیر نرمی و بیصدایی آن قرار خواهید گرفت. همچنین مصرف سوخت آن نیز کاملاً پذیرفتنی جلوه میکند.
احتمالاً گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک با بهای حدود ۸۰۰ پوند در دسترس خواهد بود اما ما استفاده از گیربکس دستی با تعویضهای لذتبخش آن را ترجیح میدهیم. شاید گیربکس اتوماتیک واکنشهای کندی داشته باشد اما نسخه دستی استفاده خوب و لذت بخشی دارد.
اما فکر نکنید که کیا در حال بازی کردن با واژه راحتی است. واژه درگیر کننده را به یاد دارید؟ این خودروساز کرهای از پلتفرم جدیدی استفاده کرده است. سواری خودرو قطعاً اسپورت است اما این موضوع با سفتی همراه شده و البته هرگز ناهنجاری نشان نمیدهد بنابراین بهتر است بررسی دقیقتری در آینده صورت گیرد تا بتوانیم نظر قطعی درباره راحتی سواری آن بدهیم. خودروی حاضر در تست از رینگهای زیبای ۱۷ اینچی استفاده میکند و شاید نسخههای پایهتر از این نظر عملکرد بهتری داشته باشند.
اگرچه فرمان خودرو حس مستقیم و فربه بودن را به راننده منتقل میکند اما بدنه در عبور از پیچها تخت باقی مانده ولی از این موضوع که چسبندگی بخش جلویی به اندازه انتظارات نیست ناامید شدیم.
مشخصات کیا سید ۱.۴ T-GDI 3
- قیمت: 20500 پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۴ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 138 اسب بخار/۴۲۴ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
- لیست تجهیزات: صفحه لمسی ۷ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو، ترمز اضطراری هوشمند، رینگهای آلیاژی، گارانتی هفتساله
منبع: autoexpress
f35
۶ تیر ۱۳۹۷کیا سید ندیده بودیم که اونم دیدیم 4 رو ز دیگه شاهد کیا میرزا و کیا سادات هم هستیم
ceed =/ sayed
emad1990
۷ تیر ۱۳۹۷بالاخره سید و احترامش واجب
محمد
۶ تیر ۱۳۹۷جالبه که طراحی داخلی مدل هاچبک و سدان سراتو جدید با هم فرق داره
نمیدونم این اتفاقیه یا واقعا قراره اینطوری باشه
و البته داشبورد مدل سدان رو من بیشتر میپسندم
طراحی کلی هم البته جذاب دراومده
NAVID۰۰۹۸
۶ تیر ۱۳۹۷ماشین شهری اقتصادی خوبیه ، اما با این موتور ۱۴۰۰ فکر نکنم چیزه خوبی باشه .
مدل ۲۰۱۳ وارداتی با موتور cc۱۶۰۰ رو تجربه رانندگی و سواریشو داشتم و فقط میتونم بگم در مقابل موتور۲۰۰۰ cc یه چیزه فاجعست و حالا با موتورcc۱۴۰۰ فکر نکم بدرد خاورمیانه ، آسیا و آمریکا بخوره و بیشتر بدرد اروپائیها میخوره .
من که سراتو رو بیشتر از الانترا دوست دارم و طراحی اسپورت و شیکی داره .
ایرانی
۷ تیر ۱۳۹۷شهری همینه نمیان که باهاش ریس بزارن
شما خودت موتور ۱۶۰۰ کنار ۲۰۰۰ میزاری و بعدم توقع داری ۱۶۰۰ سرتر باشه؟
کلیپ فولکس واگن با موتور ۱.۲ رو تو یوتوب ببین
بعدم کسی که این ماشینا رو میخره نمیاد باهاش کل کل کنه
تو کل دنیا فقط ماییم از چیزی که برا یه چیز دیگه ساخته شده یه چیز دیگه میخواییم
وقتی برا شهر و مصرف کم ساخته خب کدوم عقل کلی میاد باهاش گاز بده و کل کل کنه؟ مگه اصلا برا شتاب ساخته شده؟
اخه چرا قبل نظر دادن متنو کامل نمیخونین ؟
بعدم همه چی رو برا خاورمیانه خراب شده و امریکای خراب شده نمیسازن
چرا هرچی که ساخته میشه باید برا ما باشه؟ مگه ما چیمون بهتر از بقیه دنیاس؟ مگه نوکرمونن که که برا ما بسازن؟
محمدرضا
۷ تیر ۱۳۹۷اگر توجه کرده باشین این موتور توربو هست وشاید شتابش از او ۲۰۰۰ بیشتر باشه
علی قربانی بارباپاپا
۴ دی ۱۳۹۷دوست من سواد ندارم نظر کارشناسی بدم ولی میدونم که در نسل جدید پیشرانه ها قدرت موتور رو مقایسه میکنن نه حجم موتور . سید هزاروچهارصد از سراتو دوهزار قدرتمندتره . بهتره برای شروع هوشمند شدنتون از یه توپ دارم قلقلیه شروع کنی.