کرهایها بنا به هر دلیلی به استانداردهای پذیرفته شدهی دنیای خودرو که میگوید فیس لیفت خودروها معمولاً هر ۴ سال یکبار صورت میگیرد اهمیتی نمیدهند و به همین خاطر است که ما تنها پس از گذشت ۳ سال از معرفی کیا نیرو پشت فرمان نسخهی بهروز شدهی آن نشستهایم.
نسخههای هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیرو که در نمایشگاه ژنو معرفی شدهاند از همان بهروزرسانیهای معمولی یک خودرو شامل ظاهر اصلاح شده، سپرهای متفاوت و رینگهای جدید سود میبرند. همچنین داخل کابین نیز تریم متمایز و تکنولوژیهای بهتری دیده میشوند.
فیس لیفت این خودرو به وضوح تشخیص است و استایل نیرو هم تیزتر از قبل شده است. دیلایت های LED جدید باعث شدهاند ظاهر این خودرو بهتر شود و چراغهای عقب بهروز نیز نسبت به الگوی قدیمی قبلی هماهنگی بهتری با خودرو دارند. بدنهی شاسیبلند نیرو نیز نسبت به تویوتا پریوس بحثبرانگیز طرفداران زیادی را به خود جلب میکند.
اما تغییرات مهمتر در داخل کابین رخ دادهاند. البته مدل پایهی نیرو که با عدد ۲ شناخته میشود از صفحهنمایش ۸ اینچی استفاده میکند اما مدلهای ۳ یک پله بالاتر قرار داشته و به صفحه لمسی ۱۰.۲۵ اینچی مجهز هستند که در میانهی داشبورد قرار گرفته است. خودروی حاضر در تست به پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی هم مجهز بود که معمولاً انتظار داریم چنین ویژگیای را در یک ب ام و لوکس ببینیم نه یک کراس اوور کرهای زیر ۳۰ هزار پوندی!
این صفحات نمایش کاملاً خوب کار میکنند و شفاف و پاسخگو هستند. با وجود سیستمهای اپل کارپلی و اندروید اتو هم هماهنگی با گوشیهای هوشمند به راحتی صورت میگیرد. در کل این تکنولوژیها به خوبی باهم ترکیب شدهاند اما موضوع بد اینکه نمیتوان نقشهها و مسیرها را در پشت آمپرها ملاحظه کرد. این خصیصه در محصولات آئودی و حتی فولکسواگن طرفداران زیادی دارد.
یکی از ویژگیهای جدید کیا نیرو فیس لیفت سرویسهای ارتباطی UVO است که مشابه سرویسهای لایو بسیاری از لوکس سازان میباشد. این خودرو هماکنون میتواند اطلاعات بهروز مواردی همچون ترافیک و آبوهوا را نمایش دهد. همچنین یک برنامهی موبایلی قابل دانلود نیز وجود دارد که به مالکان اجازه میدهد اطلاعات گوناگونی را از راه دور کنترل کنند.
نیرو خودروی سریعی نیست و باید بیخیال پرفورمنس سنگین شد و بدون عجلهای خاص به سرعتهای بزرگراهی رسید. این خودرو در شهر عملکرد نرمی داشته و در فواصل کوتاه فقط از نیروی الکتریسیته استفاده میکند. حس آغاز بکار پیشرانهی درونسوز در نیرو خیلی جالب نبوده و از این نظر تویوتا پریوس بهتر عمل میکند. ما همچنین گیربکس CVT آن را ترجیح میدهیم.
خریداران معدودی به رانندگی اسپورت با این کراس اوور فکر خواهند کرد اما خب افرادی که هوس رانندگی در جادههای پر پیچ و خم را داشته باشند هندلینگ پیشبینی پذیری را خواهند دید. بازهم در این بخش شاسی پریوس عملکرد بهتری داشته اما فرمان نیرو مستقیم بوده و ترمزها عملکرد خوبی دارند.
بیشک مهمترین دلیل برای خرید این خودروی هیبریدی آلایندگی و هزینههای کمتر است. اگرچه نیرو جزو پاکترین شاسی بلندهای بازار میباشد اما از نظر آلایندگی نمیتواند به پریوس نزدیک شود. حتی آلایندهترین نسخهی پریوس هم در هر کیلومتر تنها ۸۲ گرم دیاکسید کربن تولید میکند و از این نظر بهتر از نیرو عمل میکند.
کیا نیرو هیبرید یک فیس لیفت زودهنگام را تجربه کرده ولی بهتر شده است. این خودرو از نظر تکنولوژی و سرویسهای ارتباطی جزو بهترینهای کلاس خود بوده و قوای محرکهی هیبریدی آن نیز عملکرد کمصدا و خوبی دارد. سواری نیرو نیز همچنان امن و قابل پیشبینی بوده و در کل مناسب طیف وسیعی از خریداران چنین خودروهایی است.
مشخصات کیا نیرو GDi HEV
- قیمت: 29270 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی هیبریدی
- قدرت/گشتاور: 139 اسب بخار/۲۶۵ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 162 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
حمیدرضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۸بعضی وقتا فیس لیفت های کره ای ها کلا یه ماشین دیگست مثل فیس لیفت میان دوره ای سوناتا ولی این حداقل تا حدی شبیه به نسل قبلی هست
تلاش کره ای ها در سایه بهبود روابط با باقی کشورهای دنیا در زیر چتر جنگ که به علت وجود رقیب مستقیمشون کره شمالی هست خیلی خوب بوده و اونا رو از یک کشور بسیار فقیر در 60 سال پیش به یه کشور بسیار ثروتمند در امروز رسونده
کوشا
۱۰ شهریور ۱۳۹۸جالبه که منابع طبیعی کره ی شمالی ده ها برابر کره ی جنوبی است و این کشور هنگام تجزیه از همسایه ی شمالی خود جزو فقیر ترین کشور های دنیا بوده!!!
moein
۱۰ شهریور ۱۳۹۸پیشرفتشون واقعا جای تحسین داره
اینه تفاوت کشوری که مردمش اون چیزی که میخوان و فکر میکنن لایقش هستند رو با تلاش و کوشش به دست میارن با مردم کشور ما که میشه گفت 80 میلیون تئوریسین و نظریه پرداز در اون زندگی میکنن؛ولی فقط از پشت صفحه گوشی و کامپیوتر ?
Abbas
۱۰ شهریور ۱۳۹۸کره ایم نشدیم،بخدا من به همون چشمای بادومیم راضی بودم ولی زندگی میکردم
علی
۱۰ شهریور ۱۳۹۸از خداتم باشه کره ایی بشی
برا سفر به کانادا تنها کاری که باید بکنن اینه که یه بلیط از اینترنت بخرن و با کارت ویزاشون مبلغو بپردازن یا به صورت اعتباری بخرن بعدم چمدونو ببندن و برن فرودگاه. بعدم سوار هواپیما بشن و برن کانادا یک هفته خوش بگذرونن و برگردن. دلشونم خواست بمونن تو اینترنت یه فرم پر میکنن برا ویزای پیدا کردن کار که مدتش شش ماهه. یه کار پیدا میکنن و میمونن
چشم بادومی برا مردم شرقی یه فحشه. مثل اینه به من بگن دماغ گنده. .. نه اینکه ما خیلی پیشرفت کردیم برا تحقیر بقیه معمولا از این الفاظ استفاده میکنیم.
ahmad
۱۰ شهریور ۱۳۹۸منفجر نشه صلوات!!!
بمب متحرکه