کیاهیوندای

تحقیقات کیفری از کیا و هیوندای به خاطر فراخوان‌های بزرگ

هیوندای و کیا به خاطر فراخوان‌های بسیار بزرگی که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ دادند، در ایالات‌متحده موردتحقیق و پیگیری دادستانی فدرال قرار گرفته‌اند. دادستان‌ها قصد دارند مشخص کنند که آیا این دو برند کره‌ای به‌طور کامل به رفع مشکل خودروهای مشمول فراخوان پرداخته‌اند یا نه. این تحقیقات می‌تواند جریمه‌های سنگینی را برای این گروه خودروسازی کره‌ای به همراه داشته باشد. رویترز به نقل از یک منبع آگاه از موضوع، گزارش داده است که دادستانی ایالات‌متحده در ناحیه جنوبی نیویورک (به‌صورت مخفف SDNY) با همکاری NHTSA تحقیقات کیفری را در این زمینه آغاز کرده است.

هیوندای و کیا طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ برای حدود ۱.۷ میلیون خودرو در ایالات‌متحده به دلیل نارسایی و مشکلات موتوری که خطر تصادف را افزایش می‌داد فراخوان دادند. این یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌ها در تاریخ هیوندای و برادرش کیا محسوب می‌شود. اولین فراخوان در سال ۲۰۱۵ داده شد و هیوندای تعداد ۴۷۰ هزار خودروی مجهز به پیشرانهٔ Theta II را به‌منظور برطرف کردن مشکلات مختلف موتور به نمایندگی‌های خود فراخواند؛ اما مدت کوتاهی بعد، یک منبع داخلی از کرهٔ جنوبی به واشنگتن رفته و ادعا کرد که این مشکل در خودروهای بسیار بیشتری وجود دارد.

پس از این گزارش، هیوندای برای خودروهای بیشتری مجبور به دادن فراخوان شد و کیا هم برای محصولات خود به خاطر همین مشکل فراخوان داد. هیوندای سوناتا و سانتافه و کیا اپتیما، سورنتو و اسپرتیج، مدل‌های مشمول این فراخوان‌ها بودند. برای فهمیدن اینکه آیا فراخوان‌ها به‌موقع داده شده و همچنین آیا منجر به رفع کامل مشکلات شده است یا نه، به‌غیراز SDNY، هیوندای و کیا توسط NHTSA هم تحت بررسی قرار گرفته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1492 ديدگاه)

    و باز هم برگ زرین دگری برای دو خودرو ساز محبوب در بین هموطنان عزیزمان !!!

    1. حامد

      ۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (826 ديدگاه)

      اتفاقا برعکس
      خودروهای کره ای درسته پرفروشه اما بین مردم ما اصلا محبوب نیست
      بین مردم عادی نه ماشین بازا،اینجا بیشتر از فرانسویی خوششون میاد

  2. ایمان

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    فکر کنم اندازه کل فراخوان های تویوتا و نیسان فقط در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ این دو برادر کره ای فراخوان دادن
    هرچی باشه صنعت خودروسازی ژاپن یک سر و گردن بالاتر از کره جنوبی هست بدون شک

  3. Amir Machine

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1287 ديدگاه)

    اینم از قابلیت اطمیییینننااااان کیا و هیوندای!!!

  4. Omid

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    ببینم ورشکست میشن از دست این کره ای پرستا راحت بشیم یا نه (شوخی)

  5. amin

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1127 ديدگاه)

    از بازار آمریکا که بگذریم تکلیف نمونه های موجود در ایران چی میشه؟با این حساب تقریبا تمامی کره ای های موجود در ایران هم نیاز به فراخوان دارند
    البته ببخشید یادم نبود.چون آمریکا رو به افوله اونجا فقط فراخوان دادند!!!!???

  6. NAVID۰۰۹۸

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    کار هر کَس نیست خَرمَن کوفتن ، گاو نَر میخواهدو مَردِ کوهَن

  7. آرمین

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (77 ديدگاه)

    در تعجب کسایی هستم که تو آمریکا زندگی میکنن و با اونهمه تنوع،سراغ ماشین های کره ای میرن.من خودم ساکن منطقه آزادم و با تنوع کم ، مزدا cx5 خودم رو با 100 تا کره ای عوض نمیکنم.

    1. شایان

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (190 ديدگاه)

      قطعا سورنتو استایله آمریکاییش خیلی جذاب تر از اون مزداییه که میگی

  8. آرمین

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (77 ديدگاه)

    شایان جان قدر زر زرگر شناسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا