در دنیایی که کراس اوورها و شاسی بلندها حرف اول را میزنند، دیدن یک مینی ون جدید هنوز هم حس خوبی ایجاد میکند. چهارمین نسل کیا سدونا/کارنیوال حدود سه هفته پیش معرفی شد ولی حالا نوبت به انتشار تصاویر کابین این خودرو رسیده است. درست همانند بدنه، کابین نیز تغییرات زیادی نسبت به نسل پیشین تجربه کرده است.
سدونا جدیدترین محصول در صنعت خودروست که از طراحی صفحهنمایش بغلبهبغل سود برده و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی با صفحه لمسی سیستم اطلاعات مرکزی با همان ابعاد همراه شده است. داشبورد در این خودرو طراحی بهتری داشته و بخش پایینی کنسول مرکزی نیز دارای برخی کنترلهای حساس به لمس برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع است.
دستهدنده نسل پیشین نیز جای خود را به اهرم چرخانی داده که از تکنولوژی تعویض با کابل سود میبرد و بنابراین کنترلهای الکترونیکی همهی کارها را بدون نیاز به ارتباط مکانیکی بین شیفتر و گیربکس انجام میدهند. همچنین متوجه شدیم که داشبورد این مینی ون با یک ورودی هوای کامل میتواند به دو بخش تقسیم شود. در واقع پانل های پلاستیکی با نواری کرومی وجود دارد که ما را به یاد چهار خروجی هوا میاندازند.
کیا تنها یک تصویر از کابین سدونا/کارنیوال ۲۰۲۱ منتشر کرده اما میدانیم که این خودرو با طراحی هفت، نه و یازده نفره و در سه یا چهار ردیف صندلی عرضه خواهد شد. تاکنون محبوبترین مدل از نوع هفتنفره بوده است. این خودرو از صندلیهای کاپیتانی تا شونده با استراحتگاههای دست و استراحت گاه پا برای سرنشینان ردیف دوم سود میبرد. در بخشهای عقب کابین شارژر USB و محفظه ذخیرهای جادار در نظر گرفته شده است.
با افزایش ۳۰ میلیمتری فاصله بین محوری و بهبود ۱۰ میلیمتری پهنای بدنه نسبت به نسل پیشین واضح است که کابین از نظر فضا جادارتر شده است. طول کلی خودرو نیز ۴۰ میلیمتر بیشتر شده و اورهنگ عقب نیز ۳۰ میلیمتر طویلتر از قبل است.
جزئیات مربوط به قوای محرکه این خودرو در هفتههای آینده و پیش از عرضه سدونا/کارنیوال جدید در سهماهه سوم امسال منتشر خواهد شد.
مهدی
۲۴ تیر ۱۳۹۹ساده و صمیمی بسیار ارامش بخش برای سفر با یک عکس دختر بچه همه چیز نشان داده شده است
فنیش بماند برای اصحاب فن اظهار بفرمایند
♤ANGUS_812♤
۲۴ تیر ۱۳۹۹دقیقا منم با اون عکس خیلی حال کردم
اونوقت ما با دنا ۶ نفری میریم مشهد وقتی پیاده میشیم مهره ها کمرمون نصفشون از جا درامدن زانو هامونم راست نمیشه
ایران فقط سدان و کراس اوور داره (تازه چینی)
نه هاچ بک نه استیشن نه MPV نه……….
این اگه ایران بود هر جور شده یکیشو میخریدم فقط برا مسافرت
علیx76
۲۴ تیر ۱۳۹۹کیا کارنز هست که یک سگمنت پایینتر از سدوناست
هرچند به تعداد بسیار کم
ممد ژانگولر
۲۴ تیر ۱۳۹۹وای نگاه کن چندین تا cup holder داره ?
خدا قسمت کنه با این یک تهران – لاسوگاس بزنی بری
Mad.z.Max
۲۴ تیر ۱۳۹۹میگی کاپ هولدر من یاد حرف دیروزت به دوست عزیزت میوفتم : )))
Mad.z.Max
۲۴ تیر ۱۳۹۹آره خوده خودشه : ))
دیدی با همه ماشینای شیوخ اماراتم تست درایو کرده ?
زیزیگولو
۲۴ تیر ۱۳۹۹واقعاً خیلی بزرگو جاداره و بدرد خونواده های پر جمعیتی که به یه ماشین بزرگو جادار احتیاج دارن میخوره
Soli
۲۴ تیر ۱۳۹۹کاش جای اون بچه بودم
AMIR-REZA
۲۴ تیر ۱۳۹۹این ماشین ها واقعا جادار و کاربردین واسه مسافرت ببینید داخلش چقد نسبت به قبل پیشرفت کرده ویه مزیت دبگه این ماشین نسبت به رقبا باز شدن درب عقب به صورت کشویی هست این ویژگی توی رقیباش مث تویوتا سی نا نیست ولی به هر حال تویوتا سی نا جدید واقعا تو کلاسش بی نظیره …..ورقیب سرسختی هست برا این ماشین :
https://www.pedal.ir/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-%d8%b3%db%8c-%d9%86%d8%a7-2021/
https://www.pedal.ir/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d9%86%d8%a7-%da%a9%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%84%d8%b1-%d9%87%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7/
meysam
۲۴ تیر ۱۳۹۹تویوتا سی نا دربهای عقبش کشویی و برقی هستند. یه بار دیگه لینکهایی که خودت گذاشتی رو با دقت بیشتری نگاه کن.
زیر خط شیشه های آخری ریل درها قرار دارن که باید دقت کنی.
ونی که درهاش کشویی نباشه که ون نیست
meysam
۲۴ تیر ۱۳۹۹از نظر طراحی سدونا انقدر پیشرفت داشته که دیگه نمیشه گفت به ژاپنیها نمیرسه. بنظر من تو بعضی بخشها بهتر از تویوتا عمل کرده
بازم میگم تو طراحی نه تمام بخشها
bmw m5
۲۴ تیر ۱۳۹۹راحت میشه بخوابی چه خوب تا مشهد یا کیش با ماشین بری دیگه نمیخواد وسط راه هتل بگیری یا چادر بزنی یه بار تا مشهد رفتیم چادر زدیم وسط راه یه چیزی رفت تو شلوارم بلند شدم دادو فریاد فهمیدم عقرب بود شانس آوردم نزد از پاچه شلوارم افتاد بیرون??????????
MAHDI
۲۴ تیر ۱۳۹۹من عقرب یه بار انگشتم رو مورد لطف خودش قرار داده??
Mohsen. G
۲۷ تیر ۱۳۹۹حس و حال جوونی و انرژی سرشار جوونی باعث میشه رانندگی تهران مشهد کار دوست داشتنیی بشه، سالها واسه کار یزد بودم و مسیر 6، 7 ساعته رو رانندگی میکردم… ولی الان وقتی میشه با قطار یا هواپیما این مسیر ها رو رفت رانندگی اشتباهه… مگه اینکه هدف ایرانگردی باشه… اونم ماشین اش چندان مهم نیست، انرژی و همسفر مهمتره…
Hadi
۲۴ تیر ۱۳۹۹خیلی خوب و کامل هست
اما انتخاب اول من سی ینا هستش…
mehran.Jy
۲۴ تیر ۱۳۹۹کیا تو طراحی داخلی خیلی پیشرفت کرده (بدون در نظر گرفتن جنس و متریالش البته). خودشو از آسیا کامل جدا کرده.
واقعا از سادگی و زیبایش میشه لذت برد.
نتیجه استخدام مدیران و طراحان و مهندسان کار بلد میشه این.
نتیجه استخدام زورکی و چپوندن از ما بهترونم میشه k132. و خفن تر از اون کوویک اس
حتی نمیتونن یه لقمه حاظر و آماده رو قورت بدن. هزینه طراحیشم وقتی که گندش در بیاد با طراحی نسل جدید اس کلاس تو یه رنج اعلام میکنن.
مانی
۲۵ تیر ۱۳۹۹یکی از بزرگترین ایرادات این کلاس برای استفاده غیر کاری فرم بدنه این ماشیناست
اینجا کیا تا تونسته ظاهر ماشین رو شبیه کراس اوور طراحی کرده که فکر میکنم باعث فروش زیادش بشه