در ادامهی معرفی کیا سراتو یا فورته نونوار در موتورشوی دیترویت، این خودرو اکنون پیشرانهی پایهی جدید و سیستمهای کمکرانندهی جدیدی را دریافت کرده است.
پیشرانهی ۱.۸ لیتری سال گذشته هماکنون با نسخهی ۴ سیلندر ۲ لیتری جایگزین شده و این پیشرانه که با چرخهی آتکینسون عمل میکند دارای قدرت ۱۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۹ نیوتون متری است. پیشرانهی جدید بهصورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته ی دستی عرضه میشود اما نسل دوم گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک کیا نیز قابل سفارش است. این گیربکس اتوماتیک همچنین با پیشرانهی ۲ لیتری GDI 164 اسب بخاری نیز در دسترس است که تعویضهای نرمتر و مصرف سوخت بهتری دارد. از نظر بصری، کیا سراتو/فورته ۲۰۱۷ دارای سپر جلوی جدید و جلوپنجرهی پوزهی ببر کشیدهتر است که به چراغهای جلو متصل شده و نمایی همانند اپتیما ۲۰۱۶ دارد. مجموعهای از چراغهای عقب باز طراحی شده با LED های سفارشی بازنگریهای نمای بیرونی را تکمیل میکنند. کیا سه تریم جدید را پیشنهاد میدهد که دربردارندهی تریم اسپورت S جدید است که بین دو تریم سطح پایین LX و تریم سطح بالای EX قرار میگیرد. مدل S جدید تنظیمات اسپورت تری را برای سیستم تعلیق فراهم میکند و دارای رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچی، چراغهای LED روز روشن، اسپویلر عقب و سر اگزوزهای کرومی میباشد. داخل کابین پوششهای مشکی انحصاری وجود دارد که دوختهای متضاد آن خودنمایی میکنند. دستهدنده و غربیلک فرمان چرمی نیز دیگر موارد برجستهی کابین هستند.
جزئیات مربوط به بهای این خودرو طبق گفتههای کیا به زودی اعلام خواهند شد.
منبع: carscoops
یو اس اس اینترپرایز
۱۳ تیر ۱۳۹۵مشخصاتش ارتقا پیداکرده بهتر شده
حجم موتور 2 لیتری و قدرت 147 اسب بخار خوبه به نظرم
البته اگه مصرف سوختش زیاد نشده باش خوب میشه
Hamid...Audi
۱۳ تیر ۱۳۹۵نیو سراتو هایی که همین الان تو ایران هستن با موتور دو لیتری توان تولیدی شون 158 اسب بخاره…
یعنی کمتر شده؟!!!!!
Elemento
۱۳ تیر ۱۳۹۵آره کمتر شده. دیدن کسی با سراتو آفرود نمیره. برای کاهش مصرف سوخت کمش کردن.
sunmartin
۱۳ تیر ۱۳۹۵تریم اسپورت s و سیستم کمک راننده اینها در این مدل لحاظ شدن باینکه برند کیا موتورز کاملا قبول دارم و پیشرفت چشم گیر اون از افتخارات این محصول کره ای میدونم و بعلاوه سراتو را خودرویی در انتخاب اول بین کرولا و النترا و شورولت و اپل در نظر میگیرم و طراحی ازنو شده هدلایت های جلو و از نقطه نظر جلوه های عمومی و کلی طراحی عالی میبینم و شاید چشم بیننده را نوازش بده اما در تعجبم که چرا تریم داخلی از نسل سوم به بعد (همین نسل) واقعا کسل کننده شده بطوریکه نسل دوم (همین نسلی که سایه بان مشغول مونتاژ اون هست)به رقم قدیمی تر بودن تاریخ تولید 2010 تا پایان 2013 از تریم داخلی بهتر و زیباتری با جایگیری بهتر کلید ها و نشانگرها و داشبورد بهره میبره منظورم سراتو td هست که دکوراسیون داخلی زیباتری از هر لحاظ نسبت به سراتوی yd یعنی همین مدل 2014 تا 2017 داره
احمد باقری
۱۳ تیر ۱۳۹۵ماشین خوبیه.
مهدی
۱۳ تیر ۱۳۹۵ماشین خوبیه خصوصا تو منطقه های آزاد با قیمت واقعیش !!
Elemento
۱۳ تیر ۱۳۹۵کلا کیا داره عالی جلو میره. داره میشه آئودی آسیایی. مثل لکسوس که بنز ژاپنی هست.
رحمان
۱۳ تیر ۱۳۹۵طراحی خیلی خوبی داره ولی چرا طراحی داشبوردشا بهتر نمیکنن.
داشبوردش چنگی به دل نمیزنه و تکراریه.
منصور
۱۳ تیر ۱۳۹۵دقیقا باهات موافقم
maha
۱۳ تیر ۱۳۹۵طراحی داخلیش………
افسوس…..
نشده آقا، نشده!
Amir
۱۳ تیر ۱۳۹۵طراحی بیرونیش خوبه ولی واقعا طراحی داخلیش قدیمی و کسل کنندس و اصلا به پای کابین رقیبایی مثل سیویک و النترا نمیرسه
Mahmood
۱۳ تیر ۱۳۹۵قسمت جلویی خودرو بخصوص چراغ های جلو خیلی بهتر از مدل قبل از این فیس لیفتش درآمده.
sunmartin
۱۳ تیر ۱۳۹۵جالب اینجاست که تمامی کاربران بخصوص احمد باقری و المانتو و …به صراحت به کابین تکراری سراتو yd اذعان دارند و شاید این نظر بسیاری از خریدارن سراتو از 2014 به بعد باشد بنده پارسال فرصتی پیش امد و فرصت رانندگی با مدل قویتر سراتو را در منطقه آزاد پیدا کردم واقعا کیفیت رانندگی و حس امنیت و کامفورت بودن بعلاوه شتاب اینخودرو منو تحت تاثیر قرار داد اما امان از طراحی یکنواخت و بی محتوی آمپرها حذف بک لایت و..باعث شده وقتی سوار خودروی خودم (سراتو TD )میشم احساس میکنم طراحی بمراتب بهتری داره چرا تیم شرایر به این نکته بی توجه است؟؟
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۵یو اس اس اینترپرایز همون بهنام طیبی قدیم نیستی وجدانن؟
مانی.الف
۱۶ تیر ۱۳۹۵سلام به همۀ کاربران عزیز.
من چهل و سه ساله و استاد دانشگاه تهران هستم و بد یا خوب، عاشق رانندگیام. یک پرشیای ای.ال.ایکس (معروف به موتور زانتیا) مدل 1390 دارم که به نسبت ماشینهای قبلیام (پژو 405، سمند و دویستوشش) ازش خیلی راضیام و البته با حقوق کمتر از چهار میلیون تومان در ماه بعید میدونم هیچوقت بتونم خودروی بهتر و گرونتری بخرم.
سؤالم از دوستان اینه که آیا کیفیت، لذت و آسایش رانندگی در خودروهایی مثل سراتو، مزدا 3 و ماکسیما (که عاشقشام اما هیچوقت نشد پشتاش بشینم) خیلی بیشتر و بهتر از تولیدات معمولی ایرانخودرو مثل همین ماشین منه؟
منظورم اینه که وقتی مثلاً از پشت پراید سوار پرشیای ای.ال.ایکس میشوید، تفاوت کیفیت، آسایش سرنشین، شتاب و سرعت، فرمانپذیری، امنیت، و . . . کاملاً محسوسه و اصلاً اینها رو نمیشه با هم مقایسه کرد. آیا همین میزان تفاوت بین ای.ال.ایکس با سراتوی 2000 یا مزدا 3 وجود داره؟ و آیا از تجربه کردن رانندگی لذتبخش و واقعی محروم ماندهام؟
ممنون میشوم صادقانه و بهدور از تعصب نظرتون رو بفرمایید.
علی رضا
۲۹ تیر ۱۳۹۵سلام
اقای مانی.متاسفانه باید بگم بله تفاوت داره…متاسفم از سه جهت اول اینکه به قول خودتون از لذت رانندگی محروم شدین.دوم اینکه چرا نباید یه استاد دانشگاه تو ایران با پول تخصصش ماشین به روز و ایمن سوار شه. و سوم اینکه چرا تولیداتمون کیفیت ندارن…
احمد عاقلی
۴ مرداد ۱۳۹۵جناب استاد دانشگاه اکثر تحصیل کرده ها به این ترتیب قرار دارند متاسفم
HADI
۲۸ شهریور ۱۳۹۵اگه کیا همین طور عالی پیش بره میتونه به راحتی جای تویوتا رو تو بازار آمریکا بگیره