کیا بهتازگی کراساوور سابکامپکت استونیک را رونمایی کرده است که ستارهٔ جدید این برند کرهای محسوب میشود. کیا معتقد است که این خودرو تمامی چیزهای لازم برای جذب خریداران جدید و جوان را فراهم کرده است؛ بنابراین این کراساوور میتواند مانع فروش MPV ونگا شود. خودرویی که پیشازاین هم یکی از محصولات کمفروش کیا بوده است؛ بنابراین تولید ونگا خاتمه خواهد یافت.
مدیر اجرایی کیا اروپا آقای «مایکل کول» طی مراسم رونمایی استونیک به اتو اکسپرس گفته است که توجیه ساخت نسل جدید ونگا دشوار خواهد بود. وی بهسادگی توضیح داده است که خریداران خودروهای سگمنت B در حال حاضر بیشتر به کراساوورها علاقهمند هستند نه مینی MPV؛ بنابراین این تغییر سلیقه کیا را مجبور به بازنشستی مدل ونگا کرده است در هنگامیکه به پایان عمر نسل فعلی خود برسد.
کیا ونگا برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ آن در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ رونمایی گردید. این یک MPV کوچک است که بر اساس نسل قبلی ریو ساخته شده و درمجموع برای آن شش پیشرانهٔ مختلف از ۱.۴ لیتری و ۱.۶ لیتری بنزینی گرفته تا موتورهای دیزلی با رنج قدرت ۷۷ اسب بخار تا ۱۲۸ اسب بخار بسته به بازار ارائه میشود. نیروی این موتورها نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا چهار سرعتهٔ اتوماتیک فقط به چرخهای جلو منتقل میشود.
سال گذشته کیا موفق به فروش تنها ۲۶ هزار دستگاه از ونگا در اروپا شد که فقط شش درصد از کل فروش ۴۴۰ هزار دستگاهی آن در این قاره را تشکیل میدهد. همچنین از زمان عرضهٔ این خودرو به بازار تاکنون درمجموع بیش از ۲۱۰ هزار دستگاه از آن به فروش رسیده است. این در حالی است که استونیک در سگمنتی قرار دارد که بهتنهایی سالانه ۱.۱ میلیون دستگاه در اروپا فروش داشته و به گفتهٔ کیا میتواند تا پایان دههٔ جاری به ۲ میلیون دستگاه افزایش یابد.
?Chalenger?
۴ تیر ۱۳۹۶ماشین قشنگی بود…. خدا رحمتش کنه???
حمیدرضا
۴ تیر ۱۳۹۶تب شاسی بلندا کی میخابه من موندم یه زمانی تب ون یه زمانی ماشینای بزرگ و پرحجم یه دوره کوچیکو جمع و جور الانم قد بلندا
مهدی
۴ تیر ۱۳۹۶اگه دوباره قیمت نفت میرفت بالا تب شاسی بلند سواری میخوابید ملت تو کشور خودمون بنزین ارزون و مفت میریزن تو شاسی بلند نماهای چینی پر مصرف و تا زیر صد تومن کسی حاضر نیست یه ماشین با کیفیت کم مصرف مثل i20 هیوندا را بخره و همه به چینیا رو آوردن