در ادامهٔ برگزاری دور دوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال، امروز برای دومین بار نوبت به گروه کراساوورهای متوسط رسیده است. کلاسی که در نخستین دوئل آن، فورد اج به مصاف نیسان مورانو رفت. در این رقابت مجموعاً ۱۷۳۹ رأی به ثبت رسید که سهم اج از این میزان ۹۴۹ رأی و مورانو ۷۹۰ رأی است. بدین ترتیب در این دوئل شاهد رقابت نسبتاً نزدیکی بودهایم اما بااینوجود اج توانست با کسب ۵۴ درصد از کل آرا پیروز شده و مورانو را از گردونهٔ رقابتها خارج کند. امروز اما در دومین دوئل از گروه کراساوورهای متوسط، اشکودا کودیاک در برابر کیا سورنتو قرار گرفته است
فورد اج | نیسان مورانو | هیوندای سانتافه | جیپ گرند چروکی |
فورد اج | ؟ | ||
میتسوبیشی اوتلندر | رنو کولئوس | دوج جورنی | پژو ۵۰۰۸ |
؟ | ؟ | ||
کیا سورنتو | اشکودا کودیاک | تویوتا هایلندر | جیامسی آکادیا |
؟ | ؟ |
کیا سورنتو
سورنتو برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ بهعنوان یک SUV متوسط معرفی شد. نسل نخست این خودرو ساختاری بدنه روی شاسی داشت و سیستم انتقال قدرت آن نیز از نوع عقب/چهارچرخ بود؛ بنابراین نسل اول کیا سورنتو تقریباً یک SUV واقعی محسوب میشود؛ اما در نسل دوم که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ در کرهٔ جنوبی رونمایی گردید، همهچیز تغییر کرد زیرا نسل دوم سورنتو روی پلتفرم مشترکی با هیوندای سانتافه ساخته شده بود که در آن نه خبری از ساختار بدنه روی شاسی بود و نه انتقال قدرت دیفرانسیل عقب. بدین ترتیب سورنتو با ساختاری یکپارچه و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، تبدیل به یک کراساوور متوسط شد. سپس بعد از انجام فیسلیفت میاندورهای سورنتو برای مدل ۲۰۱۴ و رونمایی آن در نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۲، سرانجام نوبت به نسل کنونی این خودرو رسید که در آگوست ۲۰۱۴ در کرهٔ جنوبی رونمایی شد. نسل سوم سورنتو همچنان پلتفرم مشترکی با سانتافه دارد و بنابراین مثل نسل قبل یک کراساوور متوسط با سه ردیف صندلی است. بااینحال طراحی نسل سوم سورنتو بهطور کامل نسبت به قبل تغییر کرده و کاملاً با آن متفاوت است. برای این کراساوور سه ردیفه، سه پیشرانهٔ مختلف ارائه میشود که دو نمونهٔ آنها بنزینی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر و ۳.۳ لیتری شش سیلندر بوده و آخری یک واحد ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که ما هم برای این دوئل نسخه بنزینی ۲.۴ لیتری را انتخاب کردهایم. این موتور ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میشود.
اشکودا کودیاک
اشکودا برای اولین بار با رونمایی از کانسپتی بنام Vision S در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶، خبر از ساخت یک کراساوور متوسط سه ردیفه در آیندهٔ نزدیک داد. بدین ترتیب چندی بعد نسخهٔ تولیدی این خودرو با نام کودیاک در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شد. این خودرو روی پلتفرم ماجولار MQB گروه فولکسواگن ساخته شده که با خودروهای فراوانی از این گروه همچون فولکسواگن اطلس و تیگوآن، اشکودا ساپرب و سئات آتکا مشترک است؛ بنابراین همانند سورنتو، پلتفرم کودیاک نیز از نوع دیفرانسیل جلو است. کودیاک پس از مدل یتی، دومین کراساوور اشکودا محسوب میشود درحالیکه بهتازگی عضو سومی هم بنام کاروک به این جمع اضافه شده است. برای این کراساوور سه ردیفه، مجموعهای از پیشرانههای بنزینی و دیزلی گروه فولکسواگن شامل سه موتور مختلف، ارائه میگردد که همگی از نوع چهار سیلندر توربوشارژ TSI و TDI هستند. البته این موتورها که دو نمونهٔ آنها بنزینی و یکی دیزلی است، خود در سطوح قدرت مختلفی عرضه میشوند که مجموع انتخابهای پیشرانههای کودیاک را به پنج موتور میرساند. قدرتمندترین پیشرانهٔ بنزینی کودیاک از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که ما جهت هماهنگی با رقیب کرهای، برای این رقابت همین نسخه را انتخاب کردهایم که ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی موتورها هم سه گیربکس مختلف شامل شش سرعتهٔ دستی، شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است. کودیاک در تیپهای پایه بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود اما برای تمامی مدلهای آن سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش است.
مشخصات فنی
اشکودا کودیاک | کیا سورنتو LX | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربو | طبیعی |
قدرت | ۱۷۷ اسب بخار | ۱۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۰ نیوتن متر | ۲۵۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتا ۹۶ | ۷.۹ ثانیه | ۹.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۴ کیلومتر/ ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۴ لیتر (ترکیبی) | ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۸۴۰ کیلوگرم | ۱۷۴۱ کیلوگرم |
ظرفیت کشش | ۲۰۰۰ کیلوگرم | ۹۰۷ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۰ متر | ۴.۷۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۹ متر | ۲.۷۸ متر |
حجم صندوق بار | ۲۷۰/۷۶۵/۲۰۰۵ لیتر | ۱۴۲/۶۰۵/۱۶۲۲ لیتر |
قیمت پایه | ۳۰,۴۱۰ پوند | ۲۸,۵۹۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9794221]
?Challenger?
۱ مرداد ۱۳۹۶قطعا اشکودا بهتره.پس رای من اشکودا کودیاک?
بی نام
۱ مرداد ۱۳۹۶طراحی سورنتو، مشخصات فنی اشکودا
كوروش
۱ مرداد ۱۳۹۶هر دو شان واقعا خودرو های خوبی هستند اشکودا در اروپا و همچنین کیا در امریکا رکورد های فروش خوبی دارند من شخصا به اشکودا رای دادم بخاطر حمایت و پشتیبانی فولکس که کیفیت رو تضمین می کنه و همچنین مشخصات فنی بهترش و مصرف سوخت واقعا خوبش و ظرفیت بکسل عجیبش !
شایان
۱ مرداد ۱۳۹۶تو اروپا خوبه واقعا هم خوبه اما همین اشکودا بردار ببر اهواز یه سال نشده از بین میره این ماشینای اروپایی برای همون اروپا ساخته شدن که دمای هوا از 20 درجه بالاتر نمیره کولرشونم اصلا در حد کره ای و ژاپنی نیست چون نگاه ژاپنی و کره ای اینه که ماشینی برای همه بسازن اما اروپاییا اینجوری نیستن
كوروش
۱ مرداد ۱۳۹۶اصلا هم اینطور نیست بینم مثلا بی ام و کولرش ضعیفه !!!
من اتفاقا تازگی سوار چند تا از مدل های امریکایی تو امارات شدم کولر همشون عالی بود بعد سری پنج جدید رو نشستم هیچ فرقی نمی کرد واین دلیل داره
دلیلش اینه که خودرو ها به سفارش امریکا و خاورمیانه تولید شدند یعنی هم فنی و هم رفاهی برای این مناطق سازگار شده این فرق داره وقتی شما در ایران سوار خودرو سفارش اروپا می شوید و به اشتباه می گویید مثلا کولرش ضعیفه توی همین منطقه ازاد کیش و خوزستان چقدر خودرو های اروپایی مثل ساعت دارند کار می کنند بدون مشکل پس این تفاوت اینجاست
در ضمن به گفته تمام دوستانم در امارات قوی ترین کولر بین خودرو ها رو میتسوبیشی پاجرو و اوتلندر دارند من اینها رو ندیدم نمی توانم تایید یا رد کنم ولی همشون می گفتند اصلا انگار خود کولر گازی توی ماشین های میتسوبیشی نصب هستش دوستانی که تجربه با پاجرو داشتند بگویند درسته یا نه
Amir Machine
۱ مرداد ۱۳۹۶چی میگی؟؟؟!!!
گروه فولکسواگن سال گذشته بزرگترین خودروساز دنیا شد و محصولات برندهای مختلفش در سراسر دنیا از آمریکای لاتین و ایالاتمتحده گرفته تا اروپا و آفریقا و چین عرضه میشن، اونوقت ماشینهاش فقط بدرد اروپا میخوره؟؟!!!
در تلاش برای اثبات برتری خودروسازان کرهای لااقل دلایل خندهدار نیارین.
شایان
۱ مرداد ۱۳۹۶تعصبتون خنده داره واقعا نه کیا برای پدر منه نه فولکس برای پدر شماست تعصبو بذارید کنار منطقی باشید من دارم میگم برای آب و هوای ایران و جایی مثل آمریکا(البته ایالات جنوبی آمریکا) ماشینای آلمانی به خوبیه ژاپنی و کره ای نیستن توی کیش تویوتا سلطانه با اینکه خوشم نمیاد از تویوتا ولی سلطانه شک نکن هر چی بجز تویوتا بود نمیتونست بعنوان تاکی دووم بیاره یه واقعیته و واقعیتم تلخه :))
كوروش
۱ مرداد ۱۳۹۶@شایان
دوست عزیز وجدانن اگر من گفته باشم تویوتا فلان و …
من گفتم دلیل مثلا کولر ماشین اینه حالا شما قبول نداری خود دانی
Amir schumacher
۱ مرداد ۱۳۹۶شایان
پسر خوب …
این حرفارو مردم تو صف نونوایی میزنن.
این جور تفکرات در کف جامعه جریان داره و جزو عامیانه ترین مواردی هست که شنیدم و اصلا تو یک سایت تخصصی خودرویی خوب نیست از این حرف های سطح پایین بزنی.
دست بردار.
هیچ ماشینی بعد از ۱ سال از بین نمیره چه برسه به خودروسازی که در رقابتی ترین بازار های جهان داره کار میکنه.
شایان
۱ مرداد ۱۳۹۶هم 528 سوار شدم هم C200 داخلشون فقط گرمت نمیشه خنک نمیکنه بهترین ماشینا برای ایران ژاپنی و کره ایه و البته آمریکایی که ما محرومیم ازش بازم بین این سه تا ژاپنی بهتره توی امارات رو ببین اکثر ماشینا ژاپنی و آمریکایین بعدشم با گندی که بالا آورد فولکس معلوم شد چیه
Amir Machine
۱ مرداد ۱۳۹۶اتفاقاً اونی که متعصبه شمایی نه من
من نسبت به هیچ شرکت یا کشور خودروسازی تعصب ندارم و حتی پیشرفت چشمگیر کرهایها رو هم تحسین میکنم اما…
اینکه فلان ماشین فقط بدرد اروپا میخوره و کولرش فلانه به قول دوستمون امیر، حرفهای کوچه بازاری و عوامه نه یک ماشین دوست و ماشین شناس حرفهای.
خودروسازان معتبر جهانی مثل فولکسواگن پیش از عرضۀ محصولات جدید به بازار اونها رو چند صد هزار کیلومتر تو سختترین شرایط اقلیمی و آبوهوایی از مناطق قطبی با دمای -40 درجه گرفته تا کویرهایی با دمای 50 درجه مورد آزمایش قرار میدن و ماشین رو از همه لحاظ آماده کرده و برای هر شرایطی سازگار میکنن.
وقتی شرکتی پرفروشترین خودروساز دنیا است، یعنی محصولاتش برای استفاده تو تمام کشورهای سراسر دنیا با هر اقلیم و آب و هوایی مناسبه.
Amir schumacher
۱ مرداد ۱۳۹۶.
سوار شدن یک ماشین ملاک به درد بخوری نیست.
کولر اون ماشین گازش سالم بوده … اصلا گاز داشته … گازش رسوب کرده یا نکرده … از سیستم خنک کنندش نگهداری شده یا نه …. اثبات کولر با چه قدرتی کار میکرده … ماشین رو از زیر آفتاب اگر برداری تا ۲۰ دقیقه با بهترین کولر هم توش گرما میخوری.
بعدشم من نمیدونم سرمایش اتاق یک ماشین چه ربطی به دوام اون ماشین در هوای گرم داره؟؟؟!!!
همه ی خودروسازان در تاریخ خودشون نقاط سیاه داشتن. اگر نمیخواستم بحث های کودکانه درست شه برای تک تکشان نام میبردم
.
.
به نظرم بحث کردن با شما فایده نداره و وقت تلف کردنه
#ali.m#
۱ مرداد ۱۳۹۶شایان جان فکر نمیکنم هیچ ماشینی سر یه سال از بین بره .
من خودم چندین سال جنوب زندگی کردم تازه شهری که منطقه ازاد هم نبود و باور کن همین سمند و پژو ها هم حتی تو یه سال از بین نرفتن .!!!
توی طولانی مدت اره خیلی از ژاپنی ها با مشکل کمتری کار میکنن و وفادار ترن ولی دیگه اینجوری که شما گفتی هم نیست .
در مورد کولر هم چیزی نمیگم کلا چون دیگه با وجود تکنولوژی هایی که این روزا تو خودرو ها استفاده میشه کولر،پیش پا افتاده ترین قسمت یه ماشینه.
ستاره های بی فروغ(Daniel)
۱ مرداد ۱۳۹۶شایان جان
من آبادان زندگی میکنم. چرا طی این چند سالی که پدرم BMW داشته از این خبرا نبوده؟؟؟؟
نکنه BMWهای ما کولر دوتیکه داشته و من خبر نداشتم. بنظرم جالب نیست این حرفای بی اساس.
منو قبول نداری. ولی باید بگم چندتا از همکارای پدرم جدیدا بنز خریدن و کاملا از عملکردشون راضی هستن. تو منطقه آزاد اروند ماشین های آلمانی روز به روز تعدادشون رو به افزایشه.
amin
۱ مرداد ۱۳۹۶به وضوح اشکودا برتر است،مصرف سوخت کمتر و شتاب بالاتر و ظرفیت کشش و گشتاور بسیار بالاتری هم دارد که در این کلاس اهمیت زیادی دارد
شایان
۱ مرداد ۱۳۹۶به وضوح؟؟؟؟؟با توربو 177 اسب تونسته بگیره جک اس 5 هم 175 اسب تولید میکنه بعدشم از اونجایی که فولکس کلاه برداره زیاد به عددا نمیشه اعتماد کرد مثلا ظرفیت کشش
علی
۱ مرداد ۱۳۹۶اونایی که تفاوت ماشین اروپایی و آمریکایی و کره ای را نمی فهمند و هی میگن کره به اروپا و ژاپن رسیده ، دقیقا به این مقایسه ها نگاه کنند و ببینند که برترین اس یو وی های کره ای با متوسط ترین برند ها و ماشین های اروپایی هم قابل مقایسه نیست و تکنولوژی های سطح پایینی دارند و در زمینه های فنی و طراحی کم میارن.. مقایسه با برند های درجه یک اروپایی دیگه بماند…
پس لطفا کره ای ها را با چینی ها مقایسه کنید و نه اروپایی ها!!
کره ای ها همان در حد چینی ها هستند با اندکی طراحی بهتر که آن هم وام دار طراحان اروپایی است و اگر نه کی میتونه به کره ای های 10 سال پیش نگاه کنه!!
تازه چین هم با اتکا بر استقلال و کسب دانش و بومی سازی ، شکی نیست که تا چند سال دیگر ، کره را پشت سر میگذارد …
شایان
۱ مرداد ۱۳۹۶شما هوز فرق SUV و کراس اوورو نمیدونی …
شایان
۱ مرداد ۱۳۹۶کره ای=چینی …خندیدیم
kamran cooper
۱ مرداد ۱۳۹۶و بازم همون خشونت کلامی تکراری علیه کسی که حتی نمیشناسیمش
خداوندا خودت یه فکری به حال ریشه های خشکیده ی فرهنگمون بکن یا حداقل کاری کن یکم از ادعا هامون کم بشه
شایان
۱ مرداد ۱۳۹۶عمرا ظرفیت کشش اشکودا درست باشه عمرا این ظرفیت برای تراکه نه کراس اوور
انتخاب من کیا سورنتو
سامان اذری
۱ مرداد ۱۳۹۶من ماشینهای اشکودا رو از نزدیک.دیدم خیلی با ابهت و مردونه هستند پرستیژشونم خیلی بالاست اینجا هم من به اشکودا رای دادم
راستی بچه ها رکورد پیست نوربرگ رینگ تو بخش سدانها توسط نسخه خاصی از سوبارو wrx شکسته شد
با زمان 6 دقیقه و 57 ثانیه و 7 دهم ثانیه
فقط 7 دهم ثانیه کمتر از پورشه 918?
MAHDI . TUNING
۱ مرداد ۱۳۹۶باورم نمیشه
جدی میگی
سوبارو wrx ؟؟؟ دمش گرم
sina
۱ مرداد ۱۳۹۶پرچم سوبارو و ژاپن خعلی بالاست??
kamran cooper
۱ مرداد ۱۳۹۶سورنتو بد شانسی آورد.
اشکودا یکی از بی ادعا ترین و در عین حال بهترین برند های اروپاست
فیصل
۱ مرداد ۱۳۹۶سورنتو با موتور gdi شتابش 10.4 ثانیه است
بیژن
۱ مرداد ۱۳۹۶نسل دوم سورنتو سال ۲۰۰۸ رونمایی شده بود. این نسخه ها در همان سال وارد ایران شدن.
با اینکه نسل جدید سورنتو دوست داشتنیه ، ولی اشکودا توو این دوئل خیلی خاص تره و تا حدودی برتر…
MOBIN POURMAND
۱ مرداد ۱۳۹۶کودیاک یه پا اوئودی کیو۷ نیه واس خودش(از نظر طراحی)
من از تیتر دوئل سورنتو رو انخاب کرده بودم ک با دیدن جدول نظرم ۱۱۰ درصد عوض شد.با اینکه اشکودا رو نمیشناختم یعنی حتی اسمشم نشنیده بودم!!
اميرحسين رادفر
۱ مرداد ۱۳۹۶دوستانى که انقد به موتور شتاب سورنتو ایراد مى گیرن یا یادشون رفته یا نمى خوان به یاد بیارن سورنتو یه موتور۲۰۰۰توربو هم داره که ۲۴۰ اسب بخار قدرت داره و گشتاور ۳۵۲ نیوتن متریش و تو دور ۱۴۵۰!! آزاد مى کنه که پرفورمنسش به شدت نزدیک موتور ۶ سیلندر که از نظر من فوق العادست. راى من بدون شک سورنتو هرچقد که از سانتافه متنفرم عاشق کیا سورنتو ام که واقعا کیفیت بالایى هم بین کره اى ها داره ویکى از موفق ترین کراس اور هاى کیا محسوب میشه
فرزاد لاکچری
۱ مرداد ۱۳۹۶اشکودا همون فولکس واگن که لوگوش عوض شده یعنی در اصل فولکس چند کراس اور رو با یخورده تغییرات با برندهای مختلف داده بیرون بقول معروف خر همون خر فقط پالونش عوض شده ولی کیا سورنتو محصول خود واقعی کیا هستش اگه قوی ترین مدل سورنتو رو میذاشتین اشکودا رو میخورد حالا بگذریم که اشکودا توربو بود سورنتو تنفس طبیعی ولی اگه تمام این خصوصیات رو سورنتو داشت باز هم مطمئنم که عده ای باز به کیا رای نمیدادن
فیصل
۱ مرداد ۱۳۹۶حداقل می نوشتی اسب همون اسبه ولی پالونش عوض شده. جنازه فردیناند پورشه تو گور لرزید با این کامنت برتر دونستن کیا از مجموعه فولکس و اگن . یعنی اگه زنده بود با خوندن این کامنت سرشو میذاشت رو شونه های سردبیر پدال و هق هق گریه میکرد.
كوروش
۱ مرداد ۱۳۹۶خب اینکه بهتر شد یعنی همون فولکس شاهکار با کیفیت شاهکار با یک قیمت شاهکار می خرید بنظرم عالیه
Moein
۱ مرداد ۱۳۹۶هم از نظر ظاهر(البته به جز نمای جلو) و هم پرفورمنس اشکودا بهتر به نظر میرسه،ولی واقعا ظاهر هر دو ماشین قابل مقایسه با نامبر وان های این کلاس نیست.
یاشار اسدی
۱ مرداد ۱۳۹۶مگه سورنتو به عنوان بهترین کراس اوور مید سایر انتخاب نشد….خود پدال هم گذاشته بود مقایسه شو ….که اول سونتو و دوم سانتافه و بقیه هم آمریکایی ها بودن….تو رده چهارم و پنجم هم آشغال های ژاپنی هواندا پایلوت و مزدا بود….صرفا جهت اطلاع….فکر کنم در آینده ای نزدیک کشور دچار کمبود شدید پماد سوختگی بشه…???????
mahdi
۱ مرداد ۱۳۹۶هر از چند گاهی یه ترول اضافه میشه به این سایت
amin
۱ مرداد ۱۳۹۶فکر کنم منظور ایشون به طنز بود
ASTON
۱ مرداد ۱۳۹۶شوخی میکنه بابا
واقعا تمام اعتبار اون مجله ( منع ) با اون مقاله کذایی به فنا رفت
Moein
۱ مرداد ۱۳۹۶اولا که چیزی که شما میگی حرفای یه وب سایت خاصه.دوما شما یه نگاهی به اون لیست ماشینای شرکت کننده تو این دوئل ها بنداز و با عقل(هرچند ناقصت)بگو که ایکس تریل و کولیوس طراحی فوق العاده ای دارن یا سورنتو؟
ACR VIPER
۱ مرداد ۱۳۹۶اشکودا با دلیل ساختار کلیش و کیفیت بالای مجموعه فنی به شدت قابل اعتماد میباشد
ازون طرف سورنتو ظاهر خیلی زیبا داره
مشخصات فنی سورنتو هم خوبه
انتخاب نهایی به سلیقه بستگی داره
Pooya
۱ مرداد ۱۳۹۶تعصب باعث میشه سورنتو رای نیاره. سورنتویی که تو اغلب لیستای امریکا جزچند تا کراس اور مید سایز برتر دنیاس ولی خب اینجا کلا قضیه خوب و بد بودن ماشینا مطرح نیست. میدونی تو ایران کوبیدن ماشین کره ای کلاس داره یعنی من خیلی خفنم.
Amir schumacher
۱ مرداد ۱۳۹۶مصرف سوخت ترکیبی ۱۰/۲ لیتر واسه سورنتو یعنی داخل شهر حداقل ۱۲-۱۳ تا میسوزونه.
مسخرست.
پورشه کاین توربو اس که یه پا سوپراسپرته واسه خودش با موتور ۸ سیلندر ۴/۸ لیتری مصرفش فقط ۳ لیتر از کیا سورنتو با موتور ۲/۴ لیتری بیشتره ?????????
Pooya
۱ مرداد ۱۳۹۶حرفتو قبول دارم.ولی بحث من سر اوناییه که اصن به این کارا کاری ندارن و صرفا بخاطر برچسب کره ای بودن قضاوت میکنن.
sunmartin
۱ مرداد ۱۳۹۶با وجود خیل عظیم لشکر کره ای ستیز در سایت های مجازی و فضای غیر واقعی اصلا هم غیر منتظره نیست که حتی اسپرتیج ب6ترین suv سایز کوچک سال 2017 مثلا در برابر یک خودروی دیگه که رنکینگ بالایی هم نداره در این سایت بازنده بشه مانند روز روشنه که برند کیا موتورز خیلی با اشکودا فاصله داره و برتر است بخصوص سورنتو شاسی بلند 2 سال متوالی با مشخصات فنی و آپشن ها گارانتی و کیفیت برتر و از همه مهمتر نداشتن مسئله بنام تقلب اما بازهم میبینیم در فضای مجازی و بخصوص سایت پدال کلیه محصولات کره ای از دید کاربران هیچ جایگاهی ندارند دلیلش هم بوضوح مشخص است کره ای ستیزی و حسادت نهادینه شده در افکار رای دهندگان
Amir Machine
۱ مرداد ۱۳۹۶شما هم که چیزی جز رنکینگ رنکینگ کردن بلد نیستی بگی.
دوست عزیزِ متعصب، کیا با اشکودا فاصله داره و برتره؟؟!!!
بابا اشکودا یعنی فولکسواگن و فولکسواگن یعنی تکنولوژی و مهندسی آلمانی، کودیاک از پلتفرم گرفته تا موتورها و گیربکسهاش همگی مال فولکسواگنه.
ضمناً بهتره به این مقایسه هم نگاهی داشته باشی:
https://www.pedal.ir/%da%a9%db%8c%d8%a7/%d8%a7%d8%b4%da%a9%d9%88%d8%af%d8%a7-%da%a9%db%8c%d8%a7-%d8%b3%d9%88%d8%b1%d9%86%d8%aa%d9%88-%d9%84%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%88%d8%b1/
مقایسۀ اشکودا کودیاک، لندروور دیسکاوری اسپرت و کیا سورنتو توسط اتو اکسپرس.
به رتبهها دقت کن:
اول اشکودا کودیاک
دوم لندروور دیسکاوری اسپرت
سوم کیا سورنتو
نکنه این رتبهبندی هم توسط مخاطبین پدال انجام شد؟ یا اینجا هم حسادت نهادینه شده و کرهای ستیزی دخیله؟
این رتبهها رو یه مرجع معتبر پس از آزمایش هر سه ماشین تعیین کرده نه از روی رنکینگ فلان….!
من بههیچ عنوان منکر پیشرفت فوقالعادۀ کیا و هیوندای نیستم و واقعاً این سختکوشی اونها رو تحسین میکنم اما….
بالا برید پایین بیاید، خودروسازان کرهای هنوز با اختلاف زیادی پشت سر سازندگان ژاپنی، اروپایی و آمریکایی هستن
amin
۱ مرداد ۱۳۹۶،جالبه که قبلا فقط سورنتو چندین سال پیاپی برترین شاسی بلند میدسایز جهان بود،الان اسپرتیج هم برترین شاسی بلند کوچک جهان شده!!!!!!!!!تا چند سال دیگه هم کلا همه چیز کره ای برترین جهان میشه!!!!!
ونوم اف ۵
۱ مرداد ۱۳۹۶درسته که سورنتو ۰.۴ لیتر حجم موتورش بیشتره ولی بدون توربو قدرت بیشتری تولید میکنه و ظاهرش هم بهتره رای من سورنتو
شایان
۱ مرداد ۱۳۹۶دقیقا حرف منم همینه اشکودا با توربو 177 اسب تولید میکنه درصورتی که موتور 2 لیتری GDI تنفس طبیعی کیا 173 اسب تولید میکنه حالا اینو بگی میان میگن تکنولوژی آلمان برتره!!!!!
Landscape
۱ مرداد ۱۳۹۶به سورنتو رای دادم به همون دلیل که دوستان کشکی به اشکودا رای دادن و مدعی این هستند که اشکودا بهتر از سورنتو ، سورنتو اگه از اشکودا بهتر نباشه کمتر ازش هم نیست اشکودا خوبه ولی سورنتو بهتره
از سایت پدال تقاضا دارم در درج اعداد دقت کنند سپاس
ميلاد
۱ مرداد ۱۳۹۶دوستان کسی میتونه در مورد گشتاور بهم توضیح بده؟برام گنگه هنوز.فکر میکردم لزوما هر موتوری که قدرتش بیشتره گشتاورشم بالاتره ولی اینجا اینطور نیست.
#ali.m#
۲ مرداد ۱۳۹۶بفرمایید عزیز
https://www.pedal.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%DA%AF%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/
Saman
۱ مرداد ۱۳۹۶کیفیت خودروهای کیا در امریکا بارز و ثابت شدست و در ردیف اول با کیفیت ترین خودروها در نظر خریداران امریکائی قرار داره و این در حالی هستش که خود امریکا استاد و کهنه کار تکنولوژی ساخت خودرو هستش و سازنده بهترین خودروها به شمار میرود :-) و اینجاست که ارزش کیا مشخص میشه و بعلاوه واسه کراس و suv پیشرانه توربو جالب نیست و اشکودا زیر مجموعه فوولووکس معلوم الحال هست و به قول مشهور “کوری عصا کش کور دیگر شده” :D
AK_007
۲ مرداد ۱۳۹۶موتور دو لیتری سورنتو ۲۴۰ اسب داره ولی به غیر از این من طراحی سورنتو رو بیشتر دوست دارم هرچند که یه مقدار از بغل شبیه به ون شده ولی بازم به نظرم طراحی جذابی داره