فولکس واگنکیا

دوئل فولکس‌واگن پولو و کیا ریو

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت دوازدهم، اولین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت

دوئل‌های گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

 فولکس‌واگن پولو

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۷

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: MQB A0 گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: – از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۷۱,۳۶۹ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۶۳,۴۸۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۹ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: جادار، آپشن‌های سطح بالا، تجربهٔ رانندگی عالی

نقاط منفی: فرمان بی‌حس، عدم ارائهٔ نسخهٔ سه‌در

 

کیا ریو

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: GB هیوندای-کیا

امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۷۰,۳۰۹ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۵,۶۵۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۶,۷۶۰ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۹,۶۹۶ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۲ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۲۵ درصد

امتیاز کلی: سه ستاره

گارانتی: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: گارانتی طولانی، هزینه‌های نگهداری پایین، صندوق بار بزرگ

نقاط منفی: فرمان کُند، ظاهر ساده

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن پولو

کیا ریو

پیشرانه ۱ لیتری I3 ۱.۴ لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۱۱۵ اسب بخار ۱۰۰ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر ۱۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۴ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۹.۵ ثانیه ۱۳.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت ۱۶۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۷ لیتر (ترکیبی) ۶.۰ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۰۷ گرم/کیلومتر ۱۳۷ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۰ لیتر ۴۵ لیتر
وزن ۱۱۹۰ کیلوگرم ۱۱۵۸ کیلوگرم
طول ۴.۰۵ متر ۴.۰۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۵ متر ۲.۵۸ متر
حجم صندوق بار ۳۵۰ لیتر ۳۲۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۱۶,۱۹۵ دلار
قیمت پایه بریتانیا ۱۳,۱۹۴ پوند ۱۱,۷۶۴ پوند
قیمت موردبررسی ۱۸,۵۵۶ پوند ۱۴,۸۰۸ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10199828]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    پولو با اینکه از توربو استفاده میکنه موتور کوچک تری داره و حتی وزن بیشتری داره شتاب بهتری داره ( حتی مصرفش هم خیلی کمتر )
    اینجاست که فرق بین یه کمپانی که فقط میخواد ماشین بده بیرون با کمپانی که ماشین رو با تحقیق بیشتر و هزینه بیشتر میسازه مشخص میشه قیمت بیشتر پولو هم به خاطر داشتن امکانات پایه بیشتر رو ماشین و فقط گیربکسش

    1. یانکی

      ۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      دوستان احتمالا بزودی پدال درگ بین دیمون الوجی و درگ تایمز رو میزاره.میخوام چند تا نکته بگم تو این درگ 720 یه تایم 9.80 دقیق یادم نبست و یه تایم 9.4 میزنه.دیمون هم بالایه 10.قبل شروع مسابقه نشون میده 720 پد گرم کن لاستیک استفاده میکنه و بدتر از اون لاستیکه پهن و چسبنده غیر فابریک به نظر شما چرا.720 تا به حال تو تمام درگهاش چیزی به اسم هرز گردی نداشته موتور وسط سیستم لانچ دقیق لاستیک پهن و پیست خیلی چسبنده و با این شرایط فقط شتاب میگیره ولی چرا رو این 720 این چیزا استفاده شده.دقیقن نشون دهنده قدرت اضافه شدشه.امروز تو یوتیوب دیدم 720 تیون شده با 850 اسب 400 متر رو 9.5 زد.جالبه درگ تایمز 0 تا 100 2.1 هم گرفته.از اونور دیمون مسابقه لاستیکهایه هوزیرش نبود و لاستیکه فابریکش هم به شدت خورده شده بود تو فیلم نشون میده.صندلیهاشو در میارن ولی 2 ساب قول توش میزارن.نکته بعدی اینه که کار جالبی نیست شکست دیمون رو به زمین و زمان نسبت بدیم ولی سوال اینجاست اگر 720 سریعترینه چرا نمیبرن تو موسسه هات راد رکوردش رو ثبت کنن و حایه دیمون رو بگیرن.دیمون 2100 کیلو.آیرو دینامیک به شدت ضعیف در برابر720 به دلیل نوع طراحیه پایبند به گذشته.گیربگس 8 سرعته معمولی.840 اسب.سیستم لانچ بسیار درگیر کننده راننده که تفاوت راننده ماهر رو نشون بده.مکلارن 1350 کیلو.آیرو دینامیک عالی برایه کمتر مقاومت کردن.گیربکس دبل کلاج.سیستم لانچ پیشرفته که آجر هم میتونه کارش رو انجام بده.موتور وسط و چسبندگیه عالی.710 اسب.با این همه امتیازی که داره زیر دیمونه.به این وضعی که درگ تایمز پیش میره فردا میترسم درگ پک داج.کبرا جت فورد و کوپو کامارو هم شکست بده.بعد بره سراغ تاپ فیول و درگ استر.

      1. emad1990

        ۷ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        من شنیدم هوا خوب نبوده و موقع انجام درگ زمینم گرد بوده!!!صحت داره؟
        #فیروز_کریمی

      2. Maskvich

        ۷ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (73 ديدگاه)

        راننده دیمن با زنش دعواش شده بود قبل درگ! قبول نیست! دلیل باخت این بود!
        با ماست مالی کردن فقط اوضاع خراب تر میشه داداچ

      3. حامد

        ۷ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (23 ديدگاه)

        شما حالت خوبه؟؟؟؟؟
        شما الان دیمن داری داری اینقدر خودتواذیت میکنی؟؟؟؟
        از مک لارن که اسطوره طراحیه خوشت نمیاد اونو بدش به من بیا من بهت یه دیمن بدم اعصابت یکم راحت شه؟؟؟

    2. رامتین

      ۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3253 ديدگاه)

      کاملا موافقم.

  2. Radin

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    جفتشون عالین پیشرفت کره رو دوست دارم که تونسته رقابت کنه با یک آلمانی پر فروش و با کیفیت ای کاش نسخه ی قویتر ریو رو مقایسه میکردین. رای من فولکسه

  3. حمیدرضا

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    پولو انقدر بهتر هست که قیمتشو توجیه کنه

  4. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (955 ديدگاه)

    تشکر از سایت پدال بابت سانسور خبری ایرانخودرو
    به دور از اخلاق حرفه ای بود.
    حداقل با سایت های دیگه مشکل داری خودت پوشش بده خبرش رو.

    1. سردبیر

      ۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سلام. دوست گرامی، نخست اینکه اخبار تایید نشده را تا زمان احراز قطعیت آن منتشر نمی کنیم چون قرار نیست برای جذب مخاطب هر شایعه و مطلب بی اساس و زردی را نشر دهیم. همین مطلب ارسالی شما هم دیروز تکذیب شده بود. دوم اینکه مطلب این صفحه هم کوچکترین ارتباطی با موضوعی که شما بیان کردید نداشت.
      سپاس

      1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

        ۶ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (955 ديدگاه)

        بی اساس.
        ابتدا باید دید اساس رو چی معنی میکنید برای خودتون.
        مشتریانی که این فرم رو پر کردن کم نیستن. تحقیق لازمه.
        حتی متن حاوی عکس و مدرک هست.
        حتی فرمی رو که مشتریان ایرانخودرو باید پر کنند هم عکسش موجوده.

    2. Mad.z.Max

      ۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      بیشتر توضیح میدی دوست من؟ موضوع از چه قراره؟

  5. Saeed

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    من خودم به پولو رای دادم .از هر جهت سرتره جز قیمت.فقط موندم اوناییکه توجیهشون مثلا تو دوئلها اختلاف قیمتیه مثلا تو دوئل آئودی و سیویک(صرفا یه مثاله و کم نبوده تعدادش) ، اینجا هم بدلیل اختلاف زیاد قیمتی (از اونجاییکه این کلاس تقرییا مال کم درآمدترین قشر هست تو دنیا نه البته ایران اختلاف قیمتی مخصوصا تو مدل مورد بررسی شده خیلی زیاده)بازم به ریو رای میدن!!!

  6. مهدی

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تو این کلاس نسبت به کیفیت وکارایی و قیمت، پولو بهترین ماشینه

  7. آریا

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    شخصا هیوندای و کیا رو دوس دارم ولی کیا کجا و فولکس کجا…

  8. Mad.z.Max

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    واقعا ریو هم ماشین خوبیه نسبت به قیمتش (البته قیمت در بازار جهانی نه داخلی) ولی خب در اینجا اصلا با پولو قابل قیاس نیست و پولو واقعا بینظیره با این حجم موتور و پرفورمنس و طراحی بی نقصش : )

  9. ahmad

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    قطعا پولو ، فقط موندم با کدوم منطق این نازنین المانی رو که همه چیزش سرتر هست با این مقایسه کردند . مقایسه باید طوری باشه که هر دو از همه لحاظ نزدیک به هم باشند ، پولو کجا و کیا کجا .

  10. امیر

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    قطعا برتری بی چون و چرایی داره پولو
    با اینکه طرفدار تنفس طبیعی هستم اما این دوئل هیچ برتری ریو نداره
    شتاب مصرف سوخت پرفورمنس بهتر و…
    اختلاف قیمتشم ک منطقیه تقریبا

  11. سجاد احسان

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آنچه عیان است چه حاجت به بیان است، در پیش رفت کره ای ها اصلا بحثی نیست ولی آلمان کجا کره کجا،

  12. الکس

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر دو اتومبیل دارای مثبت و منفی خود هستند، و هیچ مقایسه ای وجود ندارد. اول از همه، ما باید نسل های خود را نگاه کنیم، یک ماشین ناهموار و استفاده شده به عنوان https://elanat.com/motors/cars/dubai/volkswagen/polo فولکس واگن پولو یک ماشین نسل ششم است در حالی که از سوی دیگر ریو یک چهارم ماشین نسل
    اگر ما در مورد مشخصات فنی خود صحبت کنیم، هر دو آنها از نظر قدرت اسب بخار، سرعت شتاب، مصرف سوخت و حداکثر سرعت آن کاملا متفاوت هستند. با توجه به این تفاوت ها در هر دو اتومبیل، مقایسه و ارزیابی برای آنها کمی ناسازگار است. اما یک چیز برای اطمینان است، همه خودروهای فولکس واگن سوپر کلاسی خود را دارند و یکی از آنها است.
    اگر ما تاریخ مختصر پولو را ببینیم، آن را از محبوب ترین اتومبیل ها بوده است. تمام پنج مدل پولو توسط منتقدان مورد ستایش قرار گرفتند و تقریبا همه کارشناسان آن 9/10 را به خود اختصاص دادند. علاوه بر این، به نظر می رسد که به نظر می رسد پیچیده تر و مدرن تر نسبت به اتومبیل های دیگر، به ویژه ریو، که یک شکل ساده است.
    از سوی دیگر، کیا ریو در میان مصرف کنندگان محبوب است که مانند اتومبیل های تعمیر و نگهداری کم است. گارانتی طولانی آن نقطه دیگری است که بسیاری از مصرف کنندگان را جذب کیا ریو می کند. علاوه بر این، کیا توجه خود را به کاهش ارتعاش، سر و صدا و سختی که باعث می شود آن یک ماشین بسیار خاموش است.
    هنگامی که به انتخاب یک وسیله نقلیه کمکی می آید، کیا ریو می تواند به آسانی جای خود را در 5 اتومبیل برتر قرار دهد. در حالی که اگر با پولو مقایسه می شود، می تواند 7/10 امتیاز بگیرد.
    در مصرف کنندگان خودرو ایران، متوجه شده ام که خودروها با فضای بیشتری و گزینه های پیشرفته ترجیح می دهند. در بسیاری از انجمن ها، تقریبا 85 درصد از شرکت کنندگان انتخاب پولو را انتخاب کرده اند. بنابراین، ما به راحتی می توانیم بگوییم، پولو، انتخاب برتر مصرف کنندگان ایرانی است و ریو به مراتب پشت پلو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا