دفتر بهینهسازی انرژی و انرژی تجدیدپذیر وزارت انرژی امریکا تأمین هزینه «کیا» را برای توسعه سیستم شارژ بیسیم برای خودروهای الکتریکی به عهده گرفته است. کیا در این پروژه با «موجو موبیلتی» همکاری میکند؛ شرکتی که در زمینه شارژ سریع و بهینه شناخته شده است.
در حال حاضر، کیا و موجو سخت مشغول کار بر روی نمونه اولیه این سیستم همراه با کیا سول EV هستند. در «فاز یک»، کیا و موجو یک سیستم انتقال نیروی وایرلس ساختهاند که راندمان انرژیای بیش از ۸۵ درصد دارد و قابلیت انتقال نیرو تا ۱۰ کیلووات را دارد. اگر بخواهیم مقایسهای داشته باشیم، بسیاری از سیستمهای شارژ سیمی سطح ۲، بین ۳ تا ۷ کیلووات انتقال میدهند. در «فاز دو»، یک سیستم با ابعاد کوچکتر توسعه داده شده که گفته میشود راندمان آن ۹۲ درصد است. در فاز پایانی این پروژه، کیا و موجو تمام اطلاعات دنیای واقعی را جمعآوری کرده و موارد مرتبط با سیستم از قبیل دوام، ایمنی و عملکرد را ارزیابی میکنند. در همین حال، این سیستم شارژ بیسیم برای راننده این امکان را فراهم میکند که برخلاف دیگر «شارژ پد»ها که نیاز به جهتگیری دقیق دارند، خودروی خود را به راحتی و بدون نیاز به جهت مناسب در معرض شارژ قرار دهد. با استفاده از یک شارژر استاندارد سیمی ۲۴۰ ولت، ۴ تا ۵ ساعت زمان برای یک شارژ کامل کیا سول EV مورد نیاز خواهد بود. ولی با توجه به راندمان تکنولوژی بیسیم، این سیستم قادر است تا کیا سول EV را بسیار سریعتر از این زمان شارژ کند. البته کیا تنها خودروسازی نیست که به دنبال شارژ بیسیم در آینده رفته است. کمپانیهایی مانند تویوتا و بامو نیز در حال حاضر یک سیستم آزمایشی برای تویوتا پریوس و بامو i3 و i8 توسعه دادهاند. بنابراین در آیندهای نزدیک، خبرهای زیادی در مورد شارژ بیسیم خواهیم شنید.۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
عباس
۲۳ تیر ۱۳۹۴ای کاش میشد خودرو های الکتریکی رو با یک شارژر متصل به یک صفحه انرژی خورشیدی خرید که نیاز به هیچ سوخت فسیلی نباشه
البته فکر کنم تکنولوژیش الان وجود داشته باشه ولی به دلایلی تولید انبوه نمیشه…
hamidreza
۲۴ تیر ۱۳۹۴برای شارژ کردن اونهمه باتری باید پنل خورشیدی به اندازه ی سی تا پنجاه برابر سقف خودرو نصب بشه که ممکن نیست
خیلی از مدل ها پنل دارن ولی برای دل خوش کردنه فقط که ما خیلی پاکیم
من
۲۴ تیر ۱۳۹۴خب دوست عزیز مشکل صفحه خورشیدی اینه که با توجهبه محدود بودن فضای بالای خودرو یک صفحه خورشیدی -با تکنولوژی موجود -جوابگوی تامین حتی نصف انرژی مورد نیاز خودرو هم نیست.
نمیدونم نمونه های خودروهای تمام خورشیدی رو دیدی یا نه ولی فعلا نمیشه همچین کاری کرد.
soltan abs
۲۴ تیر ۱۳۹۴جالبه یکی از دوستان میگفت هیوندای کیا تویوتا اصلا تکنولوژی ندارن و همه یکسری از تکنولوژی های آمریکایی و اروپایی استفاده می کنند آخه برادر من….هیچی ولش کن حوصله توضیح ندارم آره شما درست می گین!!!
پیمان
۱۵ آذر ۱۳۹۴از پنل خورشیدی به دلیل حجم و وزن زیاد و از طرفی ضربه پذیر بودنش و تلفاتی مثل اثر سایه ( ریختن فضله پرندگان ـ هوای ابری ـ وابستگی پنلها ها به زاویه تابش خورشید و….) نمیشه استفاده کرد مگر تو تکنولوژی های بعدی این مسائل اصلاح بشه ولی برای پارکینگها قابل استفاده است تا خودرو تو پارکینگ توسط توان تولیدی پنلها شارژ بشه