همانطور که میدانید رقابت خودروی سال موتورترند در سه بخش خودرو، شاسیبلند و پیکاپ سال برگزار میشود. در مطلب قبلی خودروی سال ۲۰۲۰ را معرفی کردیم و حالا به شاسیبلند سال ۲۰۲۰ میپردازیم. شرایط و شیوهٔ برگزاری رقابت انتخاب شاسیبلند سال هم مثل خودروی سال است یعنی شاسیبلندهایی که واجد شرایط باشند (کاملاً جدید باشند یا مورد بهروزرسانی بزرگی قرار گرفته باشند) در رقابت شرکت داده خواهند شد و پس از انجام آزمایشهای مختلف در مسیرهای گوناگون توسط رانندههای مختلف، شاسیبلند سال با رأی هیئتداوران انتخاب میشود.
شرکتکنندگان رقابت شاسیبلند سال ۲۰۱۹ موتورترند
آئودی E-Tron
آئودی Q3
آئودی Q8
بامو X3 M
بامو X5
بامو X7
کادیلاک XT6
شورلت بلیزر
فورد اسکیپ
فورد اکسپلورر
هوندا پاسپورت
هیوندای پالیسید
کیا تلوراید
جگوار F-Pace
جیپ رنگید
لکسس UX
لینکلن اویاتور
لینکلن کُرسیر
لینکلن ناتیلوس
مرسدس بنز GLE
مرسدس بنز GLS
پورشه کائن
رنجروور اووک
سوبارو اوتبک
ولوو V90 کراس کانتری
این روزها محبوبیت شاسیبلندها در بازار روزبهروز در حال افزایش است و درنتیجه خودروسازان نیز همواره به تعداد و تنوع شاسیبلندهای خود اضافه میکنند. به همین دلیل امسال تعداد شرکتکنندگان رقابت شاسیبلند سال موتورترند حتی از شرکتکنندگان بخش خودروی سال هم بیشتر است. در رقابت امسال بیستوپنج شاسیبلند مختلف با تنوع بالایی حضور داشتهاند بهگونهای که در بین آنها از شاسیبلندها لوکس و پرفورمنس گرفته تا کراس استیشنها و حتی کراساوورهای تمام الکتریکی دیده میشود؛ اما بعد از انجام آزمایشهای مختلف، از بین این شرکتکنندگان تنها هشت شاسیبلند به مرحلهٔ فینال راه پیدا کردند.
فینالیستهای رقابت شاسیبلند سال ۲۰۲۰ موتورترند
آئودی E-Tron
بامو X5
کیا تلوراید
لینکلن اویاتور
لینکلن کُرسیر
مرسدس بنز GLS
پورشه کائن
سوبارو اوتبک
پس از مشخص شدن فینالیستها، آزمایش نهایی برای انتخاب برنده آغاز میشود. این آزمایش در منطقهٔ همیشگی رقابتهای خودروی سال موتورترند یعنی مسیر ۴۵ کیلومتری در نزدیکی شهر تهاچای کالیفرنیا صورت میگیرد. این منطقه شرایط مختلفی مثل جادههای پیچدرپیچ، ترافیکهای شهری و آسفالتهای ترکخورده و نامناسب را در برابر فینالیستها قرار میدهد و آنها را کاملاً با شرایط دنیای واقعی به چالش میکشد. پس از برگزاری آزمایشها در این منطقه که دو روز طول میکشد، سرانجام شاسیبلند سال ۲۰۲۰ موتورترند انتخاب میشود.
کیا تلوراید، شاسیبلند سال ۲۰۱۹ موتورترند
شاید انتخاب کیا تلوراید بهعنوان شاسیبلند سال ۲۰۲۰ موتورترند برای خیلیها بسیار عجیب و غیرقابلباور به نظر برسد زیرا اعطای این جایزهٔ ارزشمند به شرکتی که در سال ۱۹۴۴ تأسیس شده و برای چندین دهه به ساخت خودروهای ارزانقیمت برای خریداران کمتوان مالی شناخته میشد دور از ذهن به نظر میرسد؛ اما این جایزه شایستگی صنعت خودروسازی حال حاضر کرهٔ جنوبی را نشان میدهد که تکامل یافته است تا از مهارت و استعداد در طراحی، مهندسی و تولید خودرو در کلاس جهانی برخوردار شود. آنها هماکنون میتوانند از لحاظ طراحی، پویایی، پالایش و کیفیت ساخت به بهترین شکل با رقبای ژاپنی، اروپایی و آمریکایی رقابت کنند.
تلوراید که در جورجیای آمریکا و برای آمریکاییها ساخته میشود، یک کراساوور راحت و جادار سه ردیفه است که در بخشی کاملاً رقابتی حضور یافته است یعنی بخشی که محصولاتی از شورلت، فورد و دوج و همینطور هوندا، تویوتا، نیسان، مزدا، سوبارو و فولکسواگن در آن عرضه میشود. همانطور که از یک کیا انتظار میرود، تلوراید ارزش فوقالعادهای دارد و حتی در تیپ پایه با قیمت ۳۲ هزار دلاری هم سطح گستردهای از تجهیزات استاندارد را ارائه میکند؛ اما ارزش فقط یکی از عناصری است که تلوراید را به شاسیبلند سال ۲۰۲۰ تبدیل کرده است زیرا در فرایند داوری جامع موتورترند، هریک از شرکتکنندگان در چارچوب شش معیار اصلی ارزیابی میشوند که این یعنی خودروی برنده باید در همهٔ این معیارها امتیاز بالایی کسب کند.
بنابراین، هرچند قیمت عامل مهمی است اما چیزی که باعث شد تلوراید از یازده داور این رقابت هفت رأی اول را دریافت کند این است که بهراحتی با نیازهای خانوادههای مدرن آمریکایی مطابقت دارد. کرهایها استاد مطالعهٔ کارهایی که دیگران انجام میدهند، انتخاب بهترین روشها و اجرای آنها هستند. تلوراید بزرگترین شاسیبلند کیا است و حتی از موهاوی هم ۷.۱ سانتیمتر طول بیشتری دارد اما به لطف استایل بیرونی مطمئن و باصلابت، اندازهٔ بزرگ خود را پوشانده است. جلوپنجره بدون آنکه بیشازحد بزرگ باشد خود را بهخوبی نشان میدهد و چراغهای جلو از گوشهها به عقب کشیده شدهاند تا در ظاهر اوورهنگ جلو را کاهش دهند.
داخل تلوراید هم به همان اندازهٔ بیرون با اعتمادبهنفس است و حتی در تیپهای پایه هم خوب و مجهز به نظر میرسد؛ اما کابین این کراساوور کرهای نهتنها خوب به نظر میرسد بلکه کاربردی و قابلاستفاده هم هست. متریال عالی هستند و ترکیب رنگ فوقالعاده است. هرچند صندلیهای ردیف سوم تلوراید برای نوجوانان هستند اما بزرگسالان هم در آنها جای میگیرند و دکمههای تا کنندهٔ صندلیها که در مکان هوشمندانهای قرار گرفتهاند هم عملکرد بهتری نسبت به کراساوورهای هماندازهٔ مرسدس بنز و بامو دارند. کیا با این ماشین بسیاری از خودروسازان لوکس که محصولات خود را با دو برابر قیمت این به فروش میرسانند را شرمنده کرده است.
تلوراید در پلتفرم و قسمتهای مکانیکی خود با هیوندای پالیسید اشتراک دارد و برای آن تنها یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 قابل انتخاب است که ۲۹۱ اسب بخار قدرت دارد و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک بهصورت استاندارد به چرخهای جلو انجام میگیرد اما خریداران میتوانند با پرداخت ۲۰۰۰ هزار دلار، سامانهٔ چهارچرخ محرک را برای آن سفارش دهند. هرچند پیشرانهٔ V6 تلوراید میتوانست کمی گشتاور بیشتری از ۳۵۵ نیوتن متر داشته باشد اما پرچمدار کراساوورهای کیا هم در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر و هم در مسافت ۴۰۰ متر هنوز هم از نسخهٔ پایهٔ مرسدس بنز GLE350 سریعتر است آنهم با ۱۰ هزار دلار قیمت کمتر. علاوه بر این، تلوراید از لحاظ سواری، پالایش و مقابله با سروصدا نیز بالاتر از حد قیمت خود است.
کنترل بدنه و کیفیت سواری تلوراید عالی است تا جایی که داوران را تحت تأثیر قرار داد. آنها سکوت و آرامش استثنایی این کیای بزرگ را ستایش کرده و انعطافپذیری تعلیق و راحتی سواری را از نقاط قوت آن میدانستند. تلوراید همهچیز را درست انجام میدهد، ساکت، راحت، روان، شیک و مقرونبهصرفه است. دیگر چه میخواهید؟ مهندسان کیا همچنین برای کنترل وزن تلوراید بدون اینکه به مواد سبکوزن گرانقیمت متوسل شوند، کارهای زیادی انجام دادهاند. درنتیجه وزن نسخهٔ چهارچرخ محرک فول آپشن این ماشین فقط ۹۰ کیلوگرم از کراساوور دو ردیفهٔ هوندا پاسپورت بیشتر و ۱۲۰ کیلوگرم از کادیلاک XT6 اسپرت چهارچرخ محرک کمتر است.
ساخت یک کراساوور خانوادگی میان قیمت عالی مثل تلوراید در بازار خودروهای غیر لوکس کار بسیار سختی است. این کار حتی از ساخت یک کراساوور لوکس خوب هم سختتر است زیرا برچسب قیمتی پریمیوم در خودروهای لوکس به طراحان و مهندسین این امکان را میدهد برای تجهیزات و فناوریهایی که باعث بهبود عملکرد و پالایش میشوند بیشتر هزینه کنند. از سوی دیگر، در عصری که رفتار مصرفکنندگان تحت تأثیر چرخهٔ مداوم رسانهای اجتماعی قرار دارد، خریداران خودروی مقرونبهصرفهای میخواهند که احساس ویژهای داشته باشد. آنها میخواهند بدون پرداخت هزینهٔ خرید خودروهای پریمیوم، خودرویی با سطحی پریمیوم از طراحی، کیفیت، تکنولوژی، پالایش و پویایی را در اختیار داشته باشند و طراحان و مهندسان کیا با تلوراید دقیقاً همین کار را انجام دادهاند.
مشخصات فنی
Kia Telluride 2020 | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 |
قدرت | ۲۹۱ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۵ نیوتن متر |
ردلاین | ۶۵۰۰ rpm |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ |
طول | ۵,۰۰۱ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۸۹ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۷۵۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۰۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۲۰۲۳ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۲۷۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر |
ظرفیت صندوق بار | ۵۹۴ لیتر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۴ ثانیه |
ترمز از ۹۶ تا صفر | ۳۸.۴ متر |
شتاب جانبی | ۰.۷۶ جی |
ظرفیت باک | ۷۱ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۳۲,۷۸۵ دلار |
قیمت تستشده | ۴۶,۹۱۰ دلار |
[دانلود ویدئو]
مهرداد كمال
۲۷ آذر ۱۳۹۸مسخره اس
Mopar or No Car
۲۷ آذر ۱۳۹۸خدا شاهده لیست رو که دیدم مطمئن شدم انتخاب موتور ترند کیا خواهد بود. پارسال هم فکر کنم جنسیس رو انتخاب کرد. اون موقع گفتم معلوم نیست چقدر هیوندا هزینه کرده واسه این انتخاب. خیلیا مسخره کردن. بهر حال هزینه تبلیغات زیاده!
ممد ژانگولر
۲۷ آذر ۱۳۹۸یعنی طبق انتخاب موتور ترند ما دیگه باید از این جمله استفاده کنیم که bmw x7 رقیب سرسختی برای kia telluride میتونه باشه نه برعکسشو بگیم !!!!!
Mohammad
۲۷ آذر ۱۳۹۸بجان خودم این موتور ترند مشکل داره آخه چه عقل سالمی میگه بیای لینکلن کرسیر و اویاتور و بی ام و ایکس پنج و مرسدس جی ال اس و پورشه کائن رو ول کنی بری کیا تلورایدو انتخاب کنی…
مهدی
۲۷ آذر ۱۳۹۸شما کدوم یک از اینا از نزدیک دیدی یا دستت به فرمونشون خورده جز دو تا عکس چیزی دیگه هم از اینا میدونی شرمنده شما یه ایمیل به ا و نا بزن بو بگو تو عکس کیفیت سواری لینکلن بهتره
MAHDI
۲۷ آذر ۱۳۹۸امروز مکلارن سنا در پیست هوکنهایم از مجله
SPORT AUTO زمان های دیگه رو درو کرد ویه جورایی پیست رو به آتیش کشیده!!!!!
مکلارن سنا ثبت زمان * 1:40.08
پورشه911GT2 MR زمان* 1:43.05
فراری 488پیستا زمان * 1:45.09
پورشه 911GT3rs زمان * 1:46.00
لامبورگینی اونتادور SVJ زمان* 1:47.03
مرسدس AMG GTR PRO زمان* 1:48.00
مکلارن 600 LT ثبت زمان * 1:48.09
لامبورگینی هوراکان اوو زمان* 1:49.00
ارش
۲۷ آذر ۱۳۹۸اوه اوه این ماشین فرمول یکه نه خیابانی نابود کرده همه رو.
MAHDI
۲۷ آذر ۱۳۹۸در هرپیستی که زمان گیری داشته سریع ترین زمان پیست رو ثبت کرده!!!
مجله SPORT AUTO در یک پیست دیگه بازهم مکلارن سنا این زمان رو ثبت کرده!!!!!!
مکلارن سنا ثبت زمان * 1:38.50
پورشه 918 ثبت زمان* 1:42.62
فراری 488GTB زمان * 1:44.28
شورولت کوروتZ06 زمان* 1:45.44
مرسدس AMG GTRزمان* 1:47.27
لامبورگینی اونتادور SVزمان* 1:47.27
ب ام و M4 CS ثبت زمان * 1:50.12
مرسدس AMG GTSزمان* 1:51.29
نیسان GTR ثبت زمان * 1:51.35
شورولت کوروت گرنداسپرت* 1:52.16
هوندا NSX ثبت زمان * 1:53.50
آلفارومیو جولیا ثبت زمان * 1:55.15
فورد موستانگ بولیت * 1:55.47
آئودی RS5 کوپه زمان * 1:56.06
مرسدس C63S زمان * 1:57.92
رنو مگان RS ثبت زمان * 1:58.91
Kf
۲۷ آذر ۱۳۹۸زمان m4 cs رو داشته باشید واقعاً خیلی محشره
دانیال_Surrey،England
۲۷ آذر ۱۳۹۸شک ندارم اگه دوباره برگردن به پیست و رکوردگیری کنن بازم رکورد سنا رو میتونن ارتقاء بدن.
حدود 3 ثانیه سریع تر از پورشهgt2rs تقویت شده اصلا شوخی نیست.☠☠☠
حساب کنید تو جهنم سبز چیکار میتونه بکنه!!
..
یادش بخیر زمانی بود که جرمی و رفقا، 918 و لافراری و پی1 رو بردن زمانگیری کردن و مک لارن آخر شد و بعضی ها شروع کردن به تحقیر مک لارن،از اون زمان به بعد مک لارن به هیچ پیست و ماشینی رحم نکرد.?
محمد ملکی
۲۹ آذر ۱۳۹۸اره خیلی باحال لود البته تو تاپ گر نبور تو برنامه سفر بزرگ بود
ایمان
۲۷ آذر ۱۳۹۸سلام آقا مهدی
به نظرم اگه لیست ها رو فیلتر کنی بعد اسامی ماشین ها رو بنویسی بهتره ؛ ماشین های مخصوص پیست و تقویت شده رو باید از ماشین های خیابانی و قانونی جدا کرد ؛ ممنون
مکلارن سنا هم داره همه رکوردهای پیست رو جا به جا میکنه و تا الآن رقیبی نداشته ????
MAHDI
۲۷ آذر ۱۳۹۸ایمان جان این مجلات معمولا با اکثر خودروهای پرفومنس در پیست زمان گیری میکنن.برای درک بهتر زمان یک خودرو زمان چندخودروی دیگه در همون پیست توسط همون راننده رو گذاشتم که معیار باشه واسه درک چقدر سریع بودن یک خودرو!!!
تو این روزا چند مجله دارن رقابت های 2020 روهم انجام میدن بین خودروهای پرفومنس که بزودی رده بندی ها و زمان هاشون رو منتشر میکنن!!!!
راستی مکلارن سنا در پیست مگنی کورس هم رکورد زنی کرده با چندثانیه سریع تر بودن نسبت به نزدیک ترین رقیب هاش!!!!
محمد ملکی
۲۹ آذر ۱۳۹۸خب خیلی سبکه. مکلارن کلا داره به سمت کم کردن وزن ماشین میره و بیشتر امکانتشو کم میکنه. به قول جرمی کلارکسون تو تخت گاز که با اول با پی وان رفت تو پیست فکر کنم بلژیک مخش سوت کشید انقدر سریع بود ولی همونجا گفت امکاناتش اندازه زیر شلواریه یه راهبه
مهدی
۲۷ آذر ۱۳۹۸با عرض پوزش بابت این جمله به نظر من کسی میتونی در مورد یک موضوع یا محصول نظر بده که بتونه بطور کامل اون موضوع بررسی کنه و طبق نظر کارشناسی یا اینکه مشتری یک محصولی بوده باشه در موردش نظر بده موضوعی که متاسفانه در ایران بسیار شایع هست افراد غیر متخصص و بدون تجربه میان مسول شهرداری یا هر ارگان دیگه ای میشه پس من و شما که جز چندتا عکس هیچ دسترسی با این محصولات نداریم شایسته اعلام نظر در مورد اون نیستیم در مورد این دسته بندی ها هم این مجله یا کمپانی هستش که با توجه به تحقیقاتش دسته بندی کرده و با توجه به امار خرابی محصولات و رضایت مشتری نظرش داده و به نظر این عقیده بسیار قابل اعتمادتر و احترام تر از یک جوون ایرانی که با گوشی چند تا عکس دیده هستش
Farzad
۲۷ آذر ۱۳۹۸کی فکرشو میکرد ؟؟؟
ارش
۲۷ آذر ۱۳۹۸عجب !
mehran911
۲۷ آذر ۱۳۹۸درود
انتخاب دور از انتظار اما کاملا شایسته ای بود
کیا بسیار عالی کار کرد
در مجموع این ماشین نظر خیلی هارو نسبت به قدرت و هنر خودروسازی کره عوض کرد
شاید کسی احتمال نمیداد کیا در این مدت کم انقدر در این کلاس شلوغ عالی و رقابتی ظاهر بشه
.
دوستانی که ایراد می گیرن دقت کنن همواره فاکتور قیمت در مجموع از اهمیت زیادی در بین انتخاب های کارانددرایور و موتورترند برخوردار هستش
.
فراموش نمیکنم چند سال پیش وقتی این روزهای کیا هیوندای و حتی چین رو پیشبینی می کردیم مردم در چقدر واکنش منفی نشون میدادن
یاد زیگما بخیر خیلی به کره امیدوار بود
.
و در آخر احسنت به آقای دهقان عزیز بخاطر پیشبینی درستشون ?
امیر دهقان
۲۷ آذر ۱۳۹۸ممنون مهران جان، لطف داری ?
مهدی
۲۷ آذر ۱۳۹۸البته کره از نظر ساختاری و فرهنگی بسیار به ژاپن نزدیک تا چین و اصولا چین کومونیست نمیشه با کره ای ها مقایسه کرد چه در فرهنگ کسب و کار و حتی سیاست خارجی و داخلی
۲۷ آذر ۱۳۹۸کره جنوبی از هر نظر داره به یک ابرقدرت تبدیل میشه و اتفاقا صنعت خودروسازیش هم پیشرفت چشمگیری در این سالها داشته
مشکل بعضی ها اینه که کره ی جنوبی رو مستعمره ی غرب میدونن و فکر میکنن هیوندای و کیا مصرف کننده ی تکنولوژی دست دوم جنرال موتورز و فولکس واگن هستن
مدلی که کیا و هیوندای و کلا کره جنوبی دنبال میکنه وارد کردن پایه و بیس تکنولوژی و سپس توسعه ی بومی و داخلی اون فناوری هست
خودروسازیشون هم نهایتا تا سال ۲۰۱۰ وابسته بود و الان کاملا مستقل و به یک قطب تبدیل شده
اتفاقا من آینده ی این دو شرکت رو بسیار روشن تر از جیلی و دنگ و فنگ و جک و مک میدونم !
M3csl
۲۷ آذر ۱۳۹۸نسبت به قیمتش بهترین ماشین کره ای موجوده.
MAHDI
۲۷ آذر ۱۳۹۸(((مجله MOTOR TREND باخودروهای درگ 2019 موتورترند چندرقابت دیگه هم انجام داد مثل رده بندی بهترین خودرو و زمان گیری دور پیست و این اواخر هم بهترین خودرو برای دریفت و بهترین خودرو دارایی بهترین صدای موتور رو معرفی کرده!!!!)))))
*** رده بندی بهترین صدای موتور موتورترند !!!!
جایگاه 12:: پورشه 911 کرراS
جایگاه 11:: بنتلی کنتیننتال GT
جایگاه 10:: مرسدس AMG GT4 63 s
جایگاه 9:: لامبورگینی اوروس
جایگاه 8:: تویوتا سوپرا
جایگاه 7:: ب ام و M2کامپتیشن
جایگاه 6:: دوج چلنجر هلکت ردآی
جایگاه 5:: مکلارن سنا
جایگاه 4:: ب ام و M850i
جایگاه 3:: موستانگ شلبی GT350
جایگاه 2:: استون مارتین سوپرلگرا
جایگاه اول::: جگوارSV پروجکت 8
*** رده بندی بهترین خودروی دریفت موتورترند!!!
جایگاه 12:: جگوار SV پروجکت8
جایگاه 11:: لامبورگینی اوروس
جایگاه 10:: بنتلی کنتیننتال GT
جایگاه 9:: ب ام و M850 i
جایگاه 8:: مرسدس AMG GT4 63 s
جایگاه 7:: موستانگ شلبی GT350
جایگاه 6:: مکلارن سنا
جایگاه 5:: دوج چلنجر هلکت رد آی
جایگاه 4:: ب ام و M2 کامپتیشن
جایگاه 3:: تویوتا سوپرا
جایگاه 2:: پورشه 911 کررا S
جایگاه اول::: استون مارتین سوپر لگرا
*** رده بندی بهترین خودروی پرفومنس برای راننده موتور ترند!!
جایگاه 12:: تویوتا سوپرا
جایگاه 11: دوج چلنجر هلکت رد آی
جایگاه 10:: ب ام و M850 i
جایگاه 9:: لامبورگینی اوروس
جایگاه 8:: بنتلی کنتیننتال GT
جایگاه 7:: استون مارتین سوپر لگرا
جایگاه 6::مرسدس AMG GT4 63 s
جایگاه 5:: مکلارن سنا
جایگاه 4:: جگوار SV پروجکت8
جایگاه3:: ب ام و M2 کامپتیشن
جایگاه 2:: موستانگ شلبی GT350
جایگاه اول::: پورشه 911 کرراS
Car lover
۲۷ آذر ۱۳۹۸هنوز تو رو موتور ترندی؟؟؟
وقتی نه جی تی پونصدو تو درگ گذشته ن کوروتو چ انتظاری از ی مجله منصف داری؟؟
البته خوب اگه این دوتا غولکش میومدن همه دوتا ب رتبشون اضافه میشدD:
سیصدوپنجاه منسوخ شده تو درگ اون اتیشو ب پا کرد پونصدو اگه میوردن دیگ سنارم پودر میکرد
Elmiraj
۲۷ آذر ۱۳۹۸در این کلاس خودروهای قدرتمند و باسابقه ای وجود دارن ولی قطعاً هیچکدام با ۳۲ هزار دلار سیستم های ایمنی ، تجهیزات و آپشن های تلوراید را ارائه نمیدن ، همون چیزایی که مد نظر موتورترند بوده…
.
.
منم انتظار داشتم لینکلن Aviator امثال شاسی بلند سال موتورترند بشه ولی اویاتور بدلیل داشتن سیستم های پیشرفته و تجهیزات فراوان قطعا قابلیت اعتماد کمتری از امثال تلوراید داره و حتی در قیمت پایه هم ۲۰ هزار دلار گرون تره به همین دلیل انتخاب هر کسی نخواهد بود .
Mohammad amin
۲۷ آذر ۱۳۹۸بابا بیخیال کیا…..
مهدی
۲۷ آذر ۱۳۹۸مستعمره کشوری هستش که منابع ملی مفت میده بیرون حتی برای فروشش التماس هممیکنه
احمدرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۸بله
این مثه این میمونه که تو یه جمع که همه ماشین میلیاردی دارن بیای درباره مزایای دنات حرف بزنی
Mohammadreza
۲۸ آذر ۱۳۹۸وقتی تیر
انتخاب خودرو سال توسط فلان مجله رو بهمراه تعداد زیاد کامنت ها میبنم اولین حدسی که به ذهنم میرسه اینه که تو اون رقابت یه خوردو کره ای اول شده :)
Abbas.Lambo
۲۸ آذر ۱۳۹۸من از همون روز رونمایی عاشق این ماشین شدم،فقط نظرات بعضی از دوستان برام عجیبه،مثلا وقتی همین مجله کوروت C8 رو به عنوان ماشین سال انتخاب کرد همه به به چه چه واسش زدن و گفتن حقش بود و فلان،حالا همون مجله اومده یه شاسی بلند کره ای رو انتخاب کرده همونا میان میگن پارتی بازی شده و تبلیغاته،فقط یه سوال،کدوم یکی از رقبا تو این رنج قیمتی هم سطح این ماشین بودن؟؟و در آخر خیلی ملت جالبی هستیم