گروه هیوندای-کیا تعدادی از طراحان مطرح اروپایی را قبلاً به استخدام خود درآورده و هماکنون نیز Pierre Leclercq به این تیم پیوسته است.
او در بلژیک به دنیا آمده و تحصیلات خود را کالیفرنیا گذرانده است. او کار خود را با زاگاتو و استودیوی گیای فورد در ایتالیا آغاز کرده و سپس به بامو پیوسته است. ابتدا در لسآنجلس مشغول طراحی ظاهری خودروها بوده و سپس در مونیخ به عنوان سرطراح بخش پرفورمنس M انجاموظیفه میکرده است.
Leclercq در سال ۲۰۱۳ بامو را ترک کرد تا در کمپانی گریت وال عنوان سر طراح را کسب کند اما هماکنون نیز کمپانی چینی را ترک کرده و به کیا پیوسته تا در این کمپانی کرهای به عنوان رئیس بخش استایل شرکت ادامه کار دهد. او زیر نظر گروه طراحی پیتر شرایر که قبلاً در فولکسواگن بوده کار خود را انجام خواهد داد.
هیوندای نیز Luc Donckerwolke را برای کار در دپارتمان طراحی جنسیس به استخدام درآورده است. همچنین Alexander Selipanov که طراح اسبق بوگاتی بوده با Luc کار خواهد کرد. هیوندای همچنین اخیراً مهندس ارشد بامو M یعنی Albert Biermann را برای کار در زیربرند پرفورمنس N به کار گماشته است.
Pierre Leclercq دیدی منحصربهفرد در دنیای طراحی خودرو داشته و تجربه و تخصص او برای تقویت هویت طراحی کیا در سالهای آینده ضروری خواهد بود. طراحی نقشی کلیدی در دگرگونی برند کیا داشته و Pierre به مطمئن شدن از پایدار بودن روش طراحی ما در کلاسهای جدید کمک خواهد کرد.
Leclercq کار خود را از ماه جاری آغاز میکند و کارهای استودیوهای طراحی کیا در کره، چین، اروپا و آمریکا را هماهنگ خواهد کرد. اکنون هیوندای-کیا با جمعآوری این طراحان شهیر، یکی از بهترین تیمهای طراحی خودروی جهان را در اختیار دارد.
AMIR
۳۰ شهریور ۱۳۹۶همین طراح ها مطرح یک زبانه طراحی برای هیوندا و کیا درست کردن وگرنه محصولات کیا و هیوندا تا قبل از این زبانه طراحی نداشتن و تو هر نسل با ظاهری نااشنا رو به رو بودیم اما حالا هیوندا و کیا زبانه طراحی خودشون رو دارن و فقط نیاز دارن که اونو به درجه پختگی و عامه پسندی برسونن حالا فقط جنسیس هست که باید زبانه طراحی خودشو داشته باشه فقط باید منتظر موند و دید
:::فرشاد:::
۳۰ شهریور ۱۳۹۶مشکل اینجاست که با اومدن طراحان معروف خوب شروع کردن، به اوج رسیدن، اما یهو بعضی محصولاتشون افتادن تو سراشیبی، مثلا طراحی نسل قبل سراتو کوپه به مراتب قشنگتر و هماهنگتر از نسل فعلیه یا کابین آزرا و اپتیما تو نسل قبلشون پختهتر، جذابتر و هماهنگتر بود.
حمیدرضا
۳۰ شهریور ۱۳۹۶یکی از راه های جهانی شدن استفاده از تجربه هست با همین روش کره می تونه خیلی بیشتر خودرو بفروشه و جایگاه خودشو به پرفروش ترینا نزدیک تر کنه بعضی هم معتقدن باید فقط از طراحای بومی استفاده کرد که ممکنه برخی جاها جواب بده برخی جاها نه
:::فرشاد:::
۳۰ شهریور ۱۳۹۶فرق نمیکنه طراح بومی باشه یا نه، مهم اینه که طرحش علاوه بر جهانپسند بودن، نمایانگر محصولات کشور مورد نظر باشه، مثلا نیان فلان محصول آلمانی رو طوری طراحی کنن که یادآور فلان خط طراحی آسیایی باشه و بلعکس.
:::فرشاد:::
۳۰ شهریور ۱۳۹۶بدی طراحان اینچنینی مثل پیتر شرایر اینه که اولِ کار قدمشون رو محکم بر میدارن، چند طراحی خوب میکنن و یه زبان طراحی واحد به ارمغان میارن، اما بعد از مدتی کارای جدیدشون دیگه مثل طرحهای قبلیشون طراوت و جذابیت آنچنانی نداره و طراح میزنه به جاده خاکی، نمونش اپتیما، سراتو، آزرا، سوناتا. . .
sunmartin
۳۰ شهریور ۱۳۹۶کسانیکه از جناب شرایر ایراد میگیرن تو نمایشگاه قبلی دیترویت کیا استینگر بهترین خودرو شناخته شد و در نمایشگاه دوسالانه iaa امسال هم کیا پروسید با بنز پروژه وان در یک رقابت بسر میفرند
با استخدام جناب جی جی سرطراح لامبو و طراح ارشد سری ام بی ام دبلیو در ساخت انجین البرت بیرمن و تنی چند از ستارگان دنیای فناوری خودرو و طراحی بعید نمیبینم طی سالهای آتی کیا موتورز جزو برترین های جهان باشد
:::فرشاد:::
۳۰ شهریور ۱۳۹۶تو نمایشگاه نمیان از مردم نظرسنجی کنن، بلکه نظر کارشناسها ملاکه، ولی صرفا به خاطر کارشناس بودن نمیشه گفت تصمیمشون درسته؛ شما تو همین پدال نظرسنجی کنی میبینی تعداد کسایی که طراحی استینگر رو بینقص میدونن، کمتر از مخالفاشه.
نوید جهرمی
۳۱ شهریور ۱۳۹۶اولش استینگر برام خیلی عادی بود و دلیل این همه تعریف و تمجید رو نمیدونستم. فیلماش رو ک دیدم و ماشین رو غیر از عکس دیدم نظرم عوض شد.
هر چقدر انتقاد به طراحی های جدید بنز و ب ام و داره بیشتر میشه این کره ای ها دارن بهتر کار میکنن.
Omid622
۳۰ شهریور ۱۳۹۶تلفیقی از مدیران و طراحان بوگاتی و بی ام و چه شود