فولکس واگنکیا

رویارویی سدان‌های خانوادگی؛ فولکس‌واگن پاسات در برابر کیا اپتیما

کلاس سدان‌های خانوادگی یکی از شلوغ‌ترین و رقابتی‌ترین کلاس‌های خودرویی است. در این کلاس همچنان تویوتا کمری و هوندا آکورد حکمرانی می‌کنند اما برای کسانی که به دنبال خودروی متفاوتی هستند کیا اپتیما و فولکس‌واگن پاسات از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. هردوی این خودروها به‌تازگی مورد تجدیدنظر قرارگرفته‌اند به‌طوری‌که از زمان معرفی نسل جدید اپتیما مدت زیادی نگذشته و پاسات نیز اخیراً فیس لیفت شده است. در ادامه این دو سدان خانوادگی جدید را باهم مقایسه خواهیم کرد.

311A5799-copy

استایل بیرونی و درونی

هنگامی‌که دو خودرو را در کنار هم قرار می‌دهیم به‌وضوح مشخص می‌شود که کیا درزمینهٔ طراحی پیروز است. بااینکه این خودرو نسبت به نسل قبلی چندان متحول نشده است اما همچنان زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. در سوی دیگر پاسات از طراحی بسیار ساده‌ای سود می‌برد که البته نمی‌توان آن را زشت دانست.

همین رویه در داخل دو خودرو هم دیده می‌شود. به‌طوری‌که صندلی‌های چرمی کیا با دوخت برجسته به همراه قسمت پایینی صاف فرمان و تریم آلومینیومی واقعاً لوکس و اسپرت است درحالی‌که داخل کابین پاسات باوجودی که از مواد باکیفیت و درجه‌یک استفاده‌شده اما به دلیل طراحی ساده‌ای که دارد کمی پیرمردی به نظر می‌رسد. پاسات با تریم چوب و ساعت آنالوگ وسط داشبورد، طراحی مجلل و باوقاری دارد درحالی‌که استایل داخلی اپتیما جالب‌تر و جوان‌پسند تر است.

رانندگی

در دینامیک رانندگی بازهم سبک جوان گرا و اسپرت کیا در برابر استایل لوکس و سادهٔ فولکس‌واگن قرار می‌گیرد. فرمان اپتیما بسیار اسپرت و دقیق است درحالی‌که پاسات از فرمانی معمولی و متوسط سود می‌برد که پاسخگویی اپتیما را ندارد. همچنین اپتیما مجهز به انتخاب‌گر حالات رانندگی و همین‌طور پدال‌های آلومینیومی تعویض دنده در پشت فرمان است که این دو مورد تمرکز در رانندگی را افزایش می‌دهند.

اپتیمای مورد آزمون ما مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در سوی دیگر پاسات قرار دارد که یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور در سینه دارد. این پیشرانه یکی از برترین موتورهای سال بوده و جایزه هم دریافت کرده است. البته اگر بخواهیم پاسات با اپتیمای مورد آزمایش تطابق بیشتری داشته باشد باید پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 آن را انتخاب کنیم که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

Volkswagen-Passat-11

بااینکه بین قدرت دو خودرو بر روی کاغذ اختلاف زیادی وجود دارد اما بر روی جاده این تفاوت چندان احساس نمی‌شود. پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربوی پاسات عملکرد بسیار خوبی داشته و به‌خوبی مناسب این خودرو است. حتی بااینکه شاید این موتور برای خودرویی با این اندازه کوچک به نظر برسد اما این پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری عملکرد مناسب و معقولی داشته و پاسات هرگز کندتر از اپتیما احساس نمی‌شود که البته ۱۵۰ کیلوگرم وزن کمتر پاسات نسبت به اپتیما عامل مهمی در این زمینه محسوب می‌شود.

Kia-Optima-13

علاوه بر این، پاسات درزمینهٔ مصرف سوخت نیز برتر از اپتیما است چراکه فولکس‌واگن در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۷.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که این رقم برای کیا به ۸.۵ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد؛ بنابراین ما پیشرانهٔ پاسات را بر اپتیما ترجیح می‌دهیم زیرا درحالی‌که عملکردی در حد اندازهٔ پیشرانهٔ اپتیما دارد، سوخت کمتری نسبت به آن مصرف می‌کند.

راحتی و ارزش

هنگامی‌که با پاسات رانندگی می‌کنید، اولین چیزی که متوجه می‌شوید این است که اتاق آن چقدر ساکت‌تر از اپتیما است. در داخل کابین پاسات صدای باد، آوای پیشرانه و همین‌طور صدای برخورد لاستیک‌ها با سطح جاده بسیار کم به گوش می‌رسد. بعلاوه پاسات از فنربندی و تعلیق بسیار نرم‌تری نسبت به اپتیما برخوردار است و به همین دلیل احساس بهتری هنگام حرکت با آن در جاده‌ای ناهموار داشتیم. این درحالی‌که است که سواری کیا اسپرت و خشک است و شاید به مذاق همه خوش نیاید.

اپتیما از فضای بیشتر سرنشینان جلو در قسمت‌های سر، شانه و پا برخوردار است درحالی‌که پاسات از صندلی‌های عقب جادارتری برخوردار است و بااینکه فضای صندوق بار آن بزرگ‌تر از اپتیما به نظر می‌رسد اما حجم صندوق بار هردوی آن‌ها یکسان و معادل ۴۵۰ لیتر است.

تجهیزات و امکانات هر دو خودرو با توجه به قیمتشان بسیار مناسب است اما کیا دارای چند ویژگی است که فولکس‌واگن فاقد آن‌هاست مانند یک دوربین ۳۶۰ درجه، گرم‌کن صندلی‌های عقب، سانروف بزرگ و سقف پانوراما. البته فولکس‌واگن هم درحالی‌که ارزان‌تر کیا است، مجهز به سامانهٔ پارک خودکاری است که اپتیما از آن بی‌بهره است.

نتیجه

هرچند کیا اپتیما و فولکس‌واگن پاسات قطعاً اولین گزینه‌هایی نیستند که هنگام انتخاب یک سدان متوسط خانوادگی به ذهن می‌رسند اما برخورداری هردوی آن‌ها از چندین مزیت موجب شده که از برترین خودروهای کلاس خود باشند؛ بنابراین اگر شما به دنبال یک ماشین بزرگ، آرام و راحت هستید بدون شک پاسات بهترین انتخاب است. این خودرو بیشتر احساس یک خودروی پریمیوم را دارد؛ اما اگر خواهان ماشینی با حس اسپرت هستید اپتیما گزینهٔ بهتری است. کیا دارای رانندگی بهتر و فضای داخلی هیجان‌انگیزتری است که حس جوان بودن را القا می‌کند درحالی‌که پاسات با فضای راحت و لوکس خود بیشتر مناسب میان‌سالان است.

311A5801

 

کیا اپتیما

نقاط قوت: استایل و ویژگی‌های بهتر، کابین جذاب و دینامیک رانندگی اسپرت

نقاط ضعف: فضای عقبی کمتر و مصرف سوخت بیشتر

Kia-Optima-15

 

فولکس‌واگن پاسات

نقاط قوت: اتاق ساکت و آرام، رانندگی روان، مصرف سوخت کمتر و فضای عقبی بیشتر

نقاط ضعف: طراحی ساده و رانندگی بدون هیجان

Volkswagen-Passat-3

 

مشخصات فنی

  کیا اپتیما فولکس‌واگن پاسات خودروی برتر
پیشرانه ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو ۴ سیلندر
قدرت ۲۴۵ اسب بخار ۱۷۰ اسب بخار اپتیما
گشتاور ۳۵۲ نیوتن متر ۲۵۰ نیوتن متر اپتیما
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
وزن ۱۶۳۰ کیلوگرم ۱۴۸۰ کیلوگرم پاسات
حجم صندوق بار ۴۵۰ لیتر ۴۵۰ لیتر
مصرف سوخت شهر/جاده ۱۰.۷/۷.۳ لیتر ۹.۴/۶.۲ لیتر پاسات
قیمت پایه ۲۱,۹۹۰ دلار ۲۲,۴۴۰ دلار اپتیما
قیمت نمونهٔ مورد آزمایش ۳۶,۷۴۰ دلار ۳۵,۰۹۰ دلار پاسات

 

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. faraz777

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خودرو سازای کره ای الان دیگه به جایگاهی توی دنیا رسیدن که قیمتشون رو برابر یا حتی بیشتر از رقیبای دیرینه ی آلمانی یا ژاپنی تعیین میکنن و دیگه فقط از روی قیمت نیست که مردم ماشین کره ای میخرن .
    ما هم بعد از 40 سال به جایی رسیدیم که باید برای محصولات شرکت های 10-15 ساله ی بی کیفیت هندی و چینی التماس کنیم و در آینده ای نه چندان دور اگه اوضاع به همین صورت باشه ما دیگه هیچ جایی توی دنیا نخواهیم داشت

    1. amin

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (118 ديدگاه)

      داداش از ماست که بر ماست…….

      1. سامان اذری

        ۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (3218 ديدگاه)

        داش الانم هیچ جایگاهی تو دنیا نداریم

    2. مهران

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      با سلام
      یادش به خیر یه زمانی تو سئول یه خیابون نام گذاری کردند به نام تهران ، به امید اینکه کره به پیشرفت اقتصادی ایران برسه …

      این دود سیه فام که از بام وطن خاست
      ازماست که‌برماست
      وین شعله سوزان که برآمد ز چپ وراست
      ازماست که‌برماست
      جان گر به لب ما رسد، از غیر ننالیم
      با کس نسگالیم
      از خویش بنالیم که جان سخن اینجاست
      ازماست که‌برماست
      یک‌تن چو موافق شد یک دشت سپاه‌است
      با تاج وکلاهست
      ملکی چو نفاق آورد او یکه و تنها
      ازماست که‌برماست
      ماکهنه چناریم که از باد ننالیم
      بر خاک ببالیم
      لیکن چه کنیم‌، آتش ما در شکم ماست
      ازماست که‌برماست
      اسلام گر امروز چنین زار و ضعیف است
      زین قوم شریفست
      نه جرم ز عیسی نه تعدی زکلیساست
      ازماست که‌برماست
      ده سال به یک مدرسه گفتیم و شنفتیم
      تا روز نخفتیم
      وامروز بدیدیم که آن جمله معماست
      ازماست که‌برماست
      گوییم که بیدار شدیم‌! این چه خیالست‌؟
      بیداری ما چیست‌؟
      بیداری طفلی است که محتاج به‌لالاست
      ازماست که‌برماست
      از شیمی و جغرافی و تاربخ‌، نفوریم
      از فلسفه دوریم
      وز قال وان قلت‌، بهر مدرسه غوغاست
      زماست که‌برماست
      گویند بهار از دل و جان عاشق غربیست
      یاکافر حربی است
      ما بحث نرانیم در آن نکته که پیداست
      ازماست که‌برماست
      ملک الشعرای بهار

      ببخشید طولانی شد ??

    3. سینا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      الان داریم مثلا؟

  2. Armin

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    این اپتیما رو خیلی دوس دارم واقعا خوشگله

  3. امیر

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    اپتیما

  4. جواد

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    خدایااااااااااااااااااااااا تا یکی از این ماشین های با کیفیت سوار نشدیم و لذتشو نیردیم ما را از این دنیا نبر خواهش میکنم

  5. احمد باقری

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    طراحی پاسات، نسبت به خیلی از خودورهای دیگر فولکس واگن، بهتر به نظر میاد، حداقل کمی از اون سادگی در اومده.

  6. خسته شده

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    قیمت پایه و تستشون چقدر با هم فرق میکنه؟! یکم دیگه بذارن سرش میشه دو تا خرید!!!!!!!!

  7. moein

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    کسایی که بین این دوخودرو اپتیما رو انتخاب می کنن فقط به خاطر سه چهارتا آپشن و یه کروم و فرمون دی شکله
    اما کسایی که پاسات رو انتخاب می کن بیشک از لذت رانندگی و تکنولوژی دیرین فولوکس واگن بهره مند میشن

    1. رضا

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (21 ديدگاه)

      تو متن که گفته کیا رانندگی بهتری داره؟ چی میگی شما؟؟؟؟؟؟
      ((کیا دارای رانندگی بهتر و فضای داخلی هیجان‌انگیزتری است))
      من که رانندگی اسپرتر کیا را ترجیح میدم چون قطعا لذت بیشتری داره.

      1. moein

        ۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (856 ديدگاه)

        آها فضای داخیلی هیجان انگیز یعنی رانندگی بهتر (چه جالب)
        درضمن می خوای نظر خودتو بگی به متن نچسبون نظرتو
        از شما نمی گیرم چون تا حالا بیشتر از کره ایی سوار نشدی که ببینی لذت رانندگی یعنی چی کره ایی جماعت با اون قیمت نجومیش فقط ذلت رانندگی رو می ده

        1. رضا

          ۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4 ديدگاه)

          به تازگی ژاپنی پرستا بدجوری کم آورودن فقط توهین و حرف غیر منطقی میزنن. دست بردارید از این تعصب مسخره!! حداقل برو یه بار متنو درست بخون!!!!
          کیا دارای رانندگی بهتر!!!!!

    2. سینا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دقیقا

  8. حسن

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ذهنیت خیلی از مسئولین ما اینه که ورود خودرو های روز دنیا یعنی عادت دادن مردم به زندگی لوکس وفاصله گرفتن از ارزشهاست، برخلاف کشورهای دنیا که رقابت،عرضه وتقاضای و کیفیت خودرو تعیین کننده اصلی میزان موفقیت اونه ولی حمایت بی چون چرای دولت از خودروسازان دولتی و انحصاری بودن خودرو ، باعث شده که خودروسازان سودجوی داخلی هیچ اهمیتی به تنوع،نوسازی،کیفیت محصولات خود قائل نشوند چون در هر صورت محصول بفروش میرسد.

    1. Archi KHAN

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2199 ديدگاه)

      فاصله گرفتن از ارزشها کجا بود دوست عزیز ؟!!
      اونا فقط به فکر جیب مبارک هستن
      اگه واقعا به فکر ارزشها بودن ، روزگارمون خیلی بهتر از اینا بود …

  9. امين

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اپتیما واقعا سرتره به نظر من دیگه ماشین های کره ای رو هیچوقت نباید دست کم گرفت تو تمام رتبه بندی ها از نظر کیفیت کره ای ها حضور پر رنگی دارن واین ما ایرانی ها هستیم که همیشه فکر می کنیم هنوز کره ای ها نمیتونن با ماشین های المانی و امریکایی رقابت کنن

  10. ali

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    کیا تو اپتیمای جدید واقعا عالی کار کرده هم از لحاظ ایمنی که امتیاز حداکثر ایمنی رو ازسازمان تصادفات آمریکا داره و هم از لحاظ ظاهر و تجهیزات که واقعا کامل و زیباست و سیستم تعلیق اسپرت که بسیار جوانپسنده من خودم به عنوان یه جوون اپتیما رو بین رقباش ترجیح میدم

  11. احسان(احسان سابق)

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    خودم که قطعا اپتیما رو انتخاب می کنم.مشکل پاسات اینه که اصلا جذاب نیست.هیچ اثری از جذابیت و جوون پسندی تو این ماشین وجود نداره

  12. سپیدار

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    خشک بودن سیستم تعلیق اپتیما یه عیب نیست ؟؟؟؟
    اپتیما و یا اسپورتیج به سمت خودروهای اسپرت حرکت کردن و این خشک بودن ذات خودروهای اسپرت هستش.
    خودروهای کره ای به سرعت در حال پیشرفت هستن ولی با این حال در سواری و هندلینگ هنوز از خودروهای ژاپنی -امریکایی و المانی عقب هستن که با این سرعت پیشرفت در اینده ای نزدیک این مشکل را هم برطرف میکنن.

    1. Amir

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (137 ديدگاه)

      کیا اپتیما ماشینیه که ذات اسپرت داره اون وقت شما ازش انتظار سیستم تعلیق نرم داری؟”

      1. Hamid...Audi

        ۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (713 ديدگاه)

        سدان متوسط خانوادگی و ذات اسپرت و خشک؟!!!!!
        مگه داریم؟

        1. رضا

          ۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (21 ديدگاه)

          بله داریم مثل 528i ب ام و

        2. Hamid...Audi

          ۲۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (713 ديدگاه)

          ب ام و سری 5 سدان خانوادگی نیست سدان اسپرته که از قابلیت هاش مشخصه.

  13. رامتین

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    پاسات گزینه بهتریه.

  14. امیرحسین

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    دو مطلب حائز اهمیت هستند اینکه پاسات با اینکه قدرت کمتر روی کاغذ داره عملکردش مشابه با اپتیما هست.اینجاست که قدرت مهندسی آلمانی رو میفهمیم
    دوم سکوت و آرامش درون کابین پاسات هست و اینکه بر خلاف اپتیما سروصدا نداره
    از نظر دوام هم که فولکس‌واگن بی همتاست
    فقط پاسات آلمانی….

    1. ایمان

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (21 ديدگاه)

      کجا گفته عملکرد پاسات مشابه!!!!!!! اپتیما هست؟؟؟؟
      گفته تفاوت چندان احساس نمی‌شود! نه این که اصلا تفاوتی وجود نداره. پاسات قطعا شتاب اولیه و ثانویه کمتری به نسبت اپتیما داره. درسته که سبکتره ولی 100 نیوتن متر گشتاور اختلاف کمی نیست. البته اگر با عدد این موضوع نشون داده می شد بهتر بود.
      در ضمن نرم بودن پاسات باعث میشه در زمینه هندلینگ کاملا ضعیف تر از اپتیما ظاهر بشه همینطور عنوان شده که فرمان اپتیما بسیار اسپرتر و دقیق تر است.
      در زمینه کیفیت، دوام و استهلاک هم صحبت شما کاملا غلط هست چون تو اون لیسته 10خودرو با کمترین هزینه نگهداری اپتیما بود ولی اثری از پاسات نبود!!!!!!! به لحاظ ظاهر و امکانات فکر نکنم نیازی به صحبت کردن باشه. از نظر ایمنی هم که اپتیما +TSP از IIHS گرفته و از پاسات چیزی کمتر نداره.

  15. sunmartin

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    لطفا به این نکته توجه کنید که اپتیما و در کل شرکت کیا موتورز داره با برترین های جهان از جمله شرکت معظم فولوکس مقایسه میشه کره ای ها در این 5 سال اخیر به قله های صعود نزدیکتر شدند و این افتخار کمی نیست البته با قطعیت اعلام میکنم که در پس برتری های کره ای های کیا هیوندای یک تفکر”آلمانی” قرار گرفته درجاییکه هوش و ذکاوت تیم 12 نفره آلمانی کیا به سرطراحی شرایر و در هیوندای با سرطراحی کریس بنگل موفقیت های زیادی کسب کردند

  16. ferrari

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    واقعا کره ای ها مزد تلاش و زحماتشونو خیلی زود گرفتن. افرین

  17. sadegh

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    تو این رده واقعا مزدا۶عالیه.

  18. حسن

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    مشکل عمده ما ایرانیها اینه که بیشتر از اینکه عمل میکنیم حرف میزنیم، اما کره ایها وچینیها سالهاست که وارد عرصه عمل شده اند و تمام عرصه های علمی جهان رو دارن فتح میکنن، کره ایها که زمانی کارآموز به شرکت ایران خودرو میفرستادن حالا به چنان پیشرفتی در تکنولوژی رسیدن که شرکت سامسونگ بزرگترین شرکت تکنولوژی و خودوسازان این کشور دارن کم کم بزرگترین بازارهای دنیا رو فتح میکنن. درامد سرانه یک کره ای 6 برابر یک ایرانیست.

    1. moein

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      سامسونگ بزرگ ترین شرکت تکنولوژی هاس ها
      هر وقت یاد گرفتیم همین جوری آمار ندیم پیشرفت هم می کنیم

      1. Amir

        ۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (137 ديدگاه)

        ساسونگ بزرگترین شرکت تکنولوژی در دنیا نیست اما حداقل بزرگترین تولید کننده ی موبایل در دنیا به حساب میاد وبعد از سامسونگ اپل مقام دوم رو داره

  19. Mahmood

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    تو این سگمنت فقط مزدا 6 و بعد هم تویوتا کمری.

  20. Mahmood

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    به نظرم بزرگ به نظر رسیدن صندوق پاسات نسبت به اپتیما به این دلیله که صندوق پاسات عرض بزرگتری داره ولی صندوق اپتیما طول بزرگتری داره.

  21. امیر کورتن

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    تو این کلاس هیچی مزدا 6 نمیشه …اونایی که منطقه آزادن میدونن چی میگم درسته امکاناتش از کره ای ها کمتره ولی لذت رانندگیش قابل مقایسه نیست

    1. mohsen

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      مزدا ماشین کم خرج تری هم هست همین مزدا 3 های ایران حتی اتاق قدیم صاحباشون یعنی کاملا راضین

  22. ارمان

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1304 ديدگاه)

    چقدر هر دو خودرو از هوندا اکورد و مزدا6 فاصله دارن

  23. مهمان

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    گارانتی 7 ساله در اروپا و 10 ساله در امریکا رو ذکر نکردید!!!
    اگرچه کره ای ها پیشرفت عالی داشتن و ماشین های خوبی هم تولید می کنن
    اما اگر بخوام یه اندازه پول بدم قطعا فولکس واگن رو انتخاب می کنم

    1. M

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ولی من بخوام یه اندازه پول بدم حتما اپتیما را انتخاب می کنم

  24. رضل

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان چند روز پیش یه تست تو مجله ماشین شماره تیر95 خوندم که مقایسه ای بود بین ب ام و528i ،مرسدس e250 و لکسس gs250 تو اون تست عنوان شده بود که لکسس سواری آرام و نرم و کابینی ساکت داره ولی ب ام و سواری خشک تر و پر تنش تری را ارائه میده. نکته اینه که اینجا سواری اسپرت ب ام و با لکسوس مقایسه شده!! چون بنده خودم تجربه رانندگی با 528i را دارم باید بگم سواری اسپرت و تعلیقش نه تنها آزار دهنده نیست بلکه بسیار لذت بخش و محشره ولی طبعیتا عملکرد تعلیقش به نرمی لکسوس (که ذاتا خونسرد و نرم هست) نیست ولی درعوض هندلینگ بسیار بهتری داره.
    در این تست هم عنوان میشه که سواری اپتیما به نسبت پاسات خشک و اسپرت تره! و نه این که این ماشین سواری ناراحت و آزار دهنده ای داشته باشه. که بدلیل همین سواری اسپرت صدرصد فرمانپذیری و هندلینگ بهتری هم ارائه میده. دیگه اینجا سلیقه هست که بعضی ماشین نرم دوست دارن یا بعضیز سواری اسپرت را ترجیح میدن.

  25. mohsen

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    کی میشه سوار ماشین بشیم؟
    حالا خودم نه باز خیابون 2 3 تا ماشین ببینیم ادم یه ائودی A3 میبینه کف میکنه
    بابا این ملت کم زیر فشار نیستن هر کیو میگی میگه کار و کاسبی تختس نمیدونم این وسط چطور بعضیا 700 800 میلیون و بیشتر میدن ماشین؟

  26. مجید ایران

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اپتیمای قبلی خوشگلتر بود
    انتخاب من پاساته

  27. saeid

    ۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    سدان خانوادگی میخواین فقط اوپل اینزیگنیا . موتور 2000 توربو با 250 اسب قدرت و 400 نیوتن متر گشتاورد و مهمتر از همه دو دیفرانسیل بودنشه.

  28. HADI

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    عاقا این اپتیما خیلی سر تره بابام چند وقت پیش خرید فوق العادس پسر

  29. HADI

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سعید دادا بازار خرید و فروش اوپل تو ایران خوب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا