پس از رونمایی در نمایشگاه خودروی دیترویت اوایل سال جاری سرانجام کیا سراتو/فورته ۲۰۱۹ وارد بازار شد.
خودروی جمعوجور کیا قیمت پایهی ۱۷۶۹۰ دلاری دارد که به آن باید ۸۹۵ دلار هزینههای تحویل را نیز اضافه کرد. بدین ترتیب قیمت این خودرو در مقایسه با مدل سال پیش افزایش ۸۹۰ دلاری را نشان میدهد اما این افزایش قیمت با اضافه شدن تجهیزات استاندارد بیشتر جبران شده است.
از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو میتوان به چراغهای جلوی حساس به گردوغبار، سیستم اطلاعات سرگرمی ۸ اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی و صفحهنمایش ۳.۵ اینچی بین پشت آمپرها اشاره کرد. این خودرو از سیستم پیشگیری از برخورد جلو و هشدار خروج از مسیر در تمامی تریم ها بهره میبرد و میتوان آن را با پد شارژ بیسیم، صندلیهای جلوی تهویه دار و سیستم صوتی مرغوب هارمن کاردون سفارش داد.
نیروبخش سراتو ۲۰۱۹ پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری جدید است که قدرت آن به ۱۴۷ اسب بخار و گشتاورش نیز به ۱۷۹ نیوتون متر میرسد. این پیشرانه بهصورت استاندارد با یک گیربکس ۶ سرعته دستی همراه میشود اما انتخاب گیربکس CVT با پرداخت ۹۰۰ دلار بیشتر همراه خواهد بود.
ali a
۱۷ شهریور ۱۳۹۷واقعا جذاب شده … طراحی بیرونی شیکه . داخلی هم شیک و اسپرت …ما هم که با لگنات داخلی…
محمد
۱۷ شهریور ۱۳۹۷آره واقعا با این قیمت، طراحی جذابی داره
داشبورد مدل سدانش رو هم بیشتر میپسندم(چون داخل مدل هاچبک کمی متفاوتتره ظاهرا)
.
.
اما یه نکته اینکه
سراتو گیربکس CVT نداشت تو سری های قبل
اشتباه متنه یا واقعا گیربکس رو عوض کردند؟؟؟؟
saeed
۱۷ شهریور ۱۳۹۷همه چیزش عالیه انصافا.فقط قدرتش به نسبت موتور 2 لیتری خیلی بالا نیست که البته برمیگرده به سختگیریهای استانداردهای آلایندگی اما گیربکس CVT به نظرم رو مخه.اونم کیا که فرم اسپرت داره.موتور 1.6 توربوش جذابتره.
علی
۱۷ شهریور ۱۳۹۷موتورش سیکل اتکینسون کار میکنه
برای قدرت بیشتر باید بری سراغ ۱.۴ توربوش
موتور ۲ لیتری نسل قبل تا ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور هم تولید میکرده اما الان شده ۱۷۹ و این فقط بخاطر کاهش الایندگی بوده و نشاندهنده ضعف فنی مهندسی نیست
کیان
۱۷ شهریور ۱۳۹۷از حق نگذریم، خیلیم نخوایم سختگیر بشیم و صحبتهایی مثه اصالت طراحی و … مطرح کنیم، طرح جا افتاده و قشنگی هست. یه جورایی شباهت خوب و بهتری با کادنزا و اپتیما پیدا کرده، در جهت هماهنگی طراحی با سایر محصولات کیا خوب جلو رفته.
به اندازه کافی اسپرت، به اندازه کافی ساده و معقول
هرچند که کیا زیر مجموعه هیوندای حساب میشه، ولی خیلی بهتر کارکرده، حداقل روند طراحی سراتو در مقابل الانترا به خوبی اینو نشون میده.
رامتین
۱۷ شهریور ۱۳۹۷کرولای که یک خودروی اقتصادی هست و اصولا به توان موتور زیاد توجه نمیکنه، در مدل 2018 موتور 2لیتریش 180 اسب توان داره. حال این خودرو 147 اسب.
اصولا تا وقتی کرولاست این خودروهای بیخود معنی ندارند.
Arman
۱۷ شهریور ۱۳۹۷مرسی که سوار شدین این خودرو رو و تست و بررسی کردین همه ی ابعادش رو،اینکه با این سرعت به این خودرو میگین بیخود نشون از دو چیز میده،یکی اینکه سهامدار تویوتا هستین دوم اینکه حداقل ده تا کرولا دارین
نمره هر دو خودرو در cardavice
کرولا 7.9 از 10
سراتو 8.1 از 10
النترا هم بگیم نمرشو در کار اند درایور چون اونم بیخوده حتما
النترا ۲۰۱۷ نمره ۳.۵
کرولا ۲۰۱۷ نمره ۳
مرسی :))
رامتین
۱۷ شهریور ۱۳۹۷دوست عزیز برادر من سراتو2016 داره. ضمنا بنده مدل 2018 کرولا را گفتم. ضمن اینکه یکی از موتورهای بی ام و (2لیتری توربو) قراره در مدل gt کرولا (به مانند فولکس واگن جتا gli که خودروی با عملکرد بالای این خودروست) احتمالا نصب بشه. ضمنا زیاد به اعداد و ارقام توجه نکنید. در حال حاضر مثلا از نظر فیفا (به مانند کاراند درایور که کارش فقط بررسی تیمها و دادن امتیاز بهشونه) ایران تیم بهتری از ترکیه یا روسیه است!
اصولا در بررسی یک خودرو، نظرات افراد و کارشناسان ممکنه نقوصی داشته باشه. این طبیعت علم آماره. چراکه به نمونه های بسیار بزرگی برای بررسی همه جانبه نیازه. شاید از نظر کارانددرایور سراتو امتیازش بالاتر یاشه و ممکنه مثلا گروه دیگر دیدگاه متفاوتی داشته باشه. پس کلا به این اعداد نباید توجه کرد. مگه اینکه خودرویی امتیازش از 10 باشه 9 و خودروی دیگه مثلا 3 که منطق میگه نیاز به بررسی بیشتر نیست.
در نهایت نظرسنجی در همین سایت هم میتونه مفید باشه.
Arman
۱۷ شهریور ۱۳۹۷شخصا هیچ شباهتی بین این مدل ۲۰۱۹ با مدل ۲۰۱۶ نمیبینم! اگه شما دیدی مارو هم خبر کن! پس هیچ جوره نمیشه طبق مدل ۲۰۱۶ اینو قضاوت کرد! اختلاف سه سال هست! بله کار اند درایور و کار ادوایس کاملا الکی هستن و حرفاشون دروغه و الکیه ( چون با نظر شما مخالفه :))) ) کل دنیا هم اشتباه میکنن که کار اند درایور رو قبول دارن،بنظرم حرف شما خیلی اعتباری بیشتره بالاخره شما برادرتون سراتو ۲۰۱۶ تولید ایران داره! برادرهای کارشناس های کار اند درایور ندارن :) کرولا از بنز اس کلاس هم بهتره اصلا :)) نمرات هم دروغه :))
حقیقت تلخه :))
Arman
۱۷ شهریور ۱۳۹۷واقعا بین دنیای فوتبال و خودرو خیلی شباهت هست مرسی از این مثال فوق حرفه ای :))))
ولی مثلا من واس همون النترا چهارتا منبع خارجی میارم که نمره بالاتری نسبت به کرولا کسب کرد :)) ببینم بازم از کلمه ی نقص و سلیقه هم استفاده میکنی شما یا نه :)))
حسن
۱۷ شهریور ۱۳۹۷تا اونجایی که تو اینترنت در مورد کرولا ۲۰۱۸ هست که میگه رنج قدرتی موتورش ۱۳۲ تا ۱۴۰ اسب بخار هست و احتمالا ۱۸۰ اسب بخار مربوط به مدل s کرولا میشه. ولی در مدل پایه موتور کرولا ضعیف تر هم هست
NAVID۰۰۹۸
۱۷ شهریور ۱۳۹۷موتور دو لیتری جدیدش که از قدیمیه کمتر قدرت داره و تقریباً همون موتور قبلی میشه ، پس کجاش جدید شده ؟
رامتین
۱۷ شهریور ۱۳۹۷دوست عزیز برادر من سراتو2016 داره. ضمنا بنده مدل 2018 کرولا را گفتم. ضمن اینکه یکی از موتورهای بی ام و (2لیتری توربو) قراره در مدل gt کرولا (به مانند فولکس واگن جتا gli که خودروی با عملکرد بالای این خودروست) احتمالا نصب بشه. ضمنا زیاد به اعداد و ارقام توجه نکنید. در حال حاضر مثلا از نظر فیفا (به مانند کاراند درایور که کارش فقط بررسی تیمها و دادن امتیاز بهشونه) ایران تیم بهتری از ترکیه یا روسیه است!
اصولا در بررسی یک خودرو، نظرات افراد و کارشناسان ممکنه نقوصی داشته باشه. این طبیعت علم آماره. چراکه به نمونه های بسیار بزرگی برای بررسی همه جانبه نیازه. شاید از نظر کارانددرایور سراتو امتیازش بالاتر یاشه و ممکنه مثلا گروه دیگر دیدگاه متفاوتی داشته باشه. پس کلا به این اعداد نباید توجه کرد. مگه اینکه خودرویی امتیازش از 10 باشه 9 و خودروی دیگه مثلا 3 که منطق میگه نیاز به بررسی بیشتر نیست.
در نهایت نظرسنجی در همین سایت هم میتونه مفید باشه.