از آنجایی که به زمان رونمایی نسل جدید شاسیبلند سورنتو نزدیک میشویم، کیا جزئیات بیشتری از چهارمین نسل این خودروی میان سایز را منتشر میکند. در دومین تیزر منتشر شده شاهد رندرهای رسمی این خودرو هستیم که با کد MQ4 شناخته میشود.
اگرچه رندرهای مربوط به بدنه خیلی جالب نیستند اما قبل از این تصاویر بدون پوشش استتاری سورنتو را دیدهایم. البته یکی از تصاویر مربوط به کابین باعث جلب توجه شده است. داشبورد این خودرو کاملاً بازنگری شده تا پذیرای دو صفحهنمایش، یکی برای پشت آمپرها و دیگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی شود. ورودیهای هوای عمودی در کنسول مرکزی هم به ارتفاعی پایینتر آمده و در وسط آنها نیز تنظیمات سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است.
دستهدنده سنتی سورنتو نیز جای خود را به شیفتر چرخشی مدرنتری داده که فضای کمتری را بین صندلیهای جلو اشغال کرده است. پایینتر از آن دکمه چرخشی کوچکتری قرار گرفته که احتمالاً انتخابگر حالتهای رانندگی است. دکمههای بیشتری نیز برای ترمز پارک الکتریکی، سیستم استارت/استاپ، غربیلک فرمان گرم شونده و دیگر عملکردها وجود دارند.
اما جدای از خود کیا، مجلهی The Korean Car Blog هم نیز برخی جزئیات مربوط به قوای محرکه این خودرو را منتشر کرده است. گفته میشود سورنتو ۲۰۲۱ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو به همراه گیربکس ۶ سرعته دستی هم در دسترس خواهد بود. ظاهراً نیروگاه ۲.۲ لیتری دیزلی نیز به همراه گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه وجود خواهد داشت.
اما از سورنتوی الکتریکی شده با عنوان MQ4_HEV نام برده شده است. این خودرو دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی یاد شده و واحدی الکتریکی خواهد بود. به یاد داشته باشید که این مشخصات مربوط به سورنتوی بازار کره بوده و شاید در بازارهای دیگر تغییراتی رخ دهد.
حدود سه هفته تا زمان رونمایی نسل جدید سورنتو باقی مانده است.
محمد
۲۳ بهمن ۱۳۹۸سلام جناب احمد زاده.امیدوارم حالتون خوب باشه.میشه لطف کنید اخبار مربوط به فرمول ۱ رو هم پوشش بدید.تقویم مسابقات یا رونمایى و تست خودروها.ممنون و ارادتمند.
مهدی
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ماشین زیبایی هستش خوش به حال کفار
sina
۲۳ بهمن ۱۳۹۸این یکی رو دوست دارم
محمد
۲۳ بهمن ۱۳۹۸درمورد ظاهرش من نظری نمیتونم بدم چون یه طراحی خاصی داره مرور زمان باعث جذابیتش میشه
اما درمورد طراحی داخلش واقعا عاااالی عمل کردن چ به لحاظ طراحی و چ ب لحاظ ارگونومی
مخصوصا پنل قرارگیری دسته دنده ک بالاخره اون دسته دنده مسخره رو ازش حذف کردن و خیلی لوکس تر شده
مانیتور وسطش هم خیلی عالیه
فقط مونده بحث قیمتی ک باید دید چ میکنه
امیدواریم این نسلش به این مملکت ما راه پیدا کنه تا اقایون بخرن و ما حداقل نیم نگاهی داشته باشیم بهش و حسرتشو بخوریم
حسن
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ظاهرش رو چندان نمی پسندم . هیجان لازم رو نداره.شاید تلوراید سطح توقعاتم رو زیادی برده بالا؟!
بی طرف
۲۳ بهمن ۱۳۹۸طراحی داخلیش منو یاد مرسدس جی کلاس میندازه؛اینطور نیست؟!