جدیدترین نسل کیا سول ۲۰۲۰ برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لسآنجلس معرفی شد. اگرچه ظاهر کلی این خودرو شبیه مدل قبلی میباشد اما در ذات آن تغییرات قابلتوجهی رخ داده است.
سول ۲۰۲۰ جدید از هویت جعبهای شکل استفاده میکنند اما در ظاهر آن برخی عناصر آیندهنگرانه به ویژه در بخش جلو به چشم میخورند. برای مثال یک جفت چراغ جلوی نازک وجود دارد که بالای عناصر مشکی قرار گرفتهاند و یک جلوپنجرهی تیرهی بزرگ هم به چشم میخورد. در این بخش باید به دیلایت های جدید هم اشاره کنیم.
نمای عقب نیز کاملاً متفاوت با نسل پیشین بوده و شامل چراغهای چشمگیری است که روی ستونهای C هم بسط یافتهاند. خب صحبت از ستونهای C شد و باید گفت کرهایها اعلام کردهاند این ستونها با الهام از بالهای هواپیما طراحی شدهاند. ستونهای C همچنین نشان سول را در خود جای دادهاند.
از نظر قوای محرکهی بکار رفته نباید انتظار موارد زیادی را داشته باشید. مدلهای پایه دارای پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتون متر خواهند بود. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT هوشمند همراه میشود. افرادی که به دنبال پرفورمنس بیشتر هستند میتوانند پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با خروجی ۲۰۱ اسبی و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری را انتخاب کنند. این پیشرانه هم با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه جفت شده است.
حالا به مهمترین ویژگی سول جدید یعنی مدل تمام الکتریکی آن میرسیم. سول الکتریکی از مجموعه باتری ۶۴ کیلووات ساعتی استفاده میکند که پشتیبان سیستم شارژ سریع DC بوده و از پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسبی و گشتاور قابلتوجه ۳۹۴ نیوتون متری سود میبرد. کیا هنوز مشخصات عملکردی این خودرو را اعلام نکرده است.
از جمله ویژگیهای این خودروی الکتریکی میتوانیم به چهار حالت رانندگی اکو، کامفورت، اسپورت و اکو پلاس اشاره کرد. این حالتها بهصورت خودکار خروجی پیشرانه، ترمزهای احیا شونده، سیستم تهویه مطبوع و بخاری را تنظیم کرده و سرعت نیز بهصورت خودکار محدود میشود تا به راندمان پیشرانه کمک شود.
همچنین سول الکتریکی دارای ترمزهای احیا شوندهی هوشمندی است که از طریق پدال شیفترها عمل کرده و به راننده اجازه میدهند در زمان کاهش سرعت انرژی جنبشی را جذب کرده و برد خودرو را افزایش دهند. همچنین سیستم ترمز و توقف و هوشمند احیای ترمز وجود دارد که سطح ترمز احیا شونده را بسته به خودروی حاضر در جلوی سول الکتریکی تنظیم میکند.
از نظر ایمنی، سول جدید دارای سیستمهایی همچون پیشگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار توجه راننده، هشدار نقاط کور، هشدار برخورد از عقب، کروز کنترل هوشمند و دستیار نوربالا میباشد.
Mohammad
۹ آذر ۱۳۹۷کیا و هیوندای باید همچین ماشین هایی بسازند کوچیک کاربردی ارزون که فروش خوبی داشته باشه
ولی به جاش شاسی بلند فول سایز ولستر 150هزار دلاری سدان فول سایز لوکس میخوان بسازند
که با توجه به امار کاهش فروش دارند کره ای ها اینجوری به جایی نمیرسن عقل که اینو میگه
آrمaن
۹ آذر ۱۳۹۷ولی فک کنم اگه عقل اونا نسبت به بعضیا کمتر کار میکرد الان مثلا جای اونا،تو یه برند ساخته بودی که تو حداقل زمان پیشرفت فوق العاده ای داشته و مثلا از گروه جنرال موتورز با اون همه برند زیر مجموعه بتونه تو سال ۲۰۱۷ بیشتر فروش کنه و چهارمین گروه پرفروش دنیا بشه
ولی خب ظاهرا اینطور نیست
اون ولستر ۱۵۰ هزار دلاری که یه نمونه خاص و اصلا تو فروش حساب نمیشه و مخصوص مسابقات،ولستر قیمت مدل عادیش از ۱۸ هزار دلاره! ماشین های لوکسشون هم موفقیت خیلی خوبی داشتن! جنسیس ۳ ساله تولید شده أما مدل جی ۷۰ امسال بهترین ماشین سال موتور ترند شد
مثل بعضی شرکت ها هم کلاه بردار نیستن که ماشین ۵۰۰ هزار دلاری رو با مشخصات اشتباه بدن به مشتری :)
حامد قدسی
۹ آذر ۱۳۹۷سلام طبیعتا هر کمپانی به فکر افزایش سبد محصولاتش و وارد شدن به سگمنت های مختلفه و از زقابت فرار نمی کنه و سعی می کنه در محصولش مزیت هایی برای رقابت با بقیه قرار بده وگرنه به سختی شکست می خوره از نظر تجاری و مالی که خوب این باعث بهبود و تغییر در آینده میشه. شما از مسئولین و مدیران این شرکت بپرسی تو بخش بازاریابی و مارکتینگ استراتژی هایی رو برای فروشش دارن. در آخر هم اینکه ترسیدن و پا پس کشیدن هیچ موقع جزو ویژگی های کمپانی های پیشرو نبوده و تو یه بازار تجاری سالم همیشه با وجود رقبا بقیه تلاش می کنن موفق بشن. این وسط اولین نفری که وارد یه سگمنت شده ممکنه برای خودش نامی دست و پا می کنه اما در مقابل کسانی که بعدش وارد میشن سعی می کنن نقاط ضعف رو برطرف کنن. پس عقل حرفی که شما زدید رو نمی گه.
amin
۹ آذر ۱۳۹۷اینا یه مدت اومدن بالا ولی افتادن به افت شدید فروش
کم کم مردم متوجه باطن خودروهای کره ای شدند و دیگه گول زرق و برق و برک رو نمیخورن
کاهش آمار فروش چیزیه که همه اینا رو ثابت میکنه نه جایزه فلان مجله و رتبه بندی یکی دیگه
مصطفی
۹ آذر ۱۳۹۷چراغای جلوش تو سبک چارجر و کامارو طراحی شده البته یکم باریکتر ولی در هر صورت زیبا شده مخصوصا نسبت به نسل قبلش
آrمaن
۹ آذر ۱۳۹۷ماشین پرفروشی هست واس کیا و نسل قبلش موفقیت های مختلفی کسب کرد
NAVID۰۰۹۸
۹ آذر ۱۳۹۷حجم بدنه آمریکایی پسند
طراحی ظاهری اروپایی پسند
ماشین کاربردی هست ، باریکلا کیا ..، کمی به هیوندای درس بده ، زده تو کار خودخوری .
Amir Machine
۹ آذر ۱۳۹۷استایلش خیلی جذابتر از نسل قبلی شده، من که خیلی خوشم اومد، مخصوصاً نمای عقبی
ولی نمای جلوش کمی من رو یاد فیسلیفت اخیر شورلت کامارو انداخت
عرفان
۹ آذر ۱۳۹۷سلام
کامارو
خدافظ
کیا، به خودت بیا
emad1990
۱۰ آذر ۱۳۹۷کلا از این ماشین ریزه میزه ها خوشم میاد