کیا EV6 اولین محصول این برنده کرهای است که از صفر به عنوان محصولی الکتریکی تولید میشود. این خودرو در مارس ۲۰۲۱ معرفی جهانی خود را پشت سر گذاشت اما کیا امروز پردهبرداری از نسخه آمریکایی آن را انجام داده است. این خودرو کاملاً مشابه نسخه جهانی بوده اما برخی تفاوتهای جالب به چشم میخورد.
از نظر پرفورمنس موضوع اصلی که دیده شده حداکثر شعاع حرکتی تخمینی ۴۸۲ کیلومتری برای EV6 است. این در حالی است که کیا در زمان معرفی جهانی این خودرو برد آن را ۵۰۸ کیلومتر اعلام کرده بود. کیا اشارهای به رتبهبندی EPA نکرده بنابراین هنوز رقم رسمی آن در دست نیست. از نظر قدرت نیز باید گفت نسخه پرچمدار GT دارای دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۵۷۶ اسب بخاری است که این نیرو به تمامی چرخ ها میرسد. قدرت یاد شده باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۳.۵ ثانیهای خواهد شد.
مدل GT دارای سه برادر ارزانتر و کمتوانتر خواهد بود. نسخه پایه از نوع دیفرانسیل عقب است که قدرت ۱۶۷ اسب بخاری دارد. مدل ارتقا یافته و دیفرانسیل عقب دوم دارای باتری بزرگتر و قدرت ۲۱۸ اسبی بوده درحالیکه نسخه پایه چهار چرخ محرک با دو پیشرانه، قدرت ترکیبی ۳۱۳ اسبی و شتاب ۵.۱ ثانیهای عرضه خواهد شد. اولین مدل عرضه شده به بازار از نوع EV6 فرست ادیشن خواهد بود که تنها به تعداد ۱۵۰۰ دستگاه و با ترکیب رنگهای منحصربهفرد تولید خواهد شد. این خودرو آپشن های زیادی خواهد داشت و از نوع چهار چرخ محرک خواهد بود اما کیا فعلاً مشخصات آن را اعلام نکرده است.
به عنوان یادآوری باید گفت EV6 برای اولین بار در دنیا از سیستم چند شارژی سود میبرد که از شارژرهای ۴۰۰ و ۸۰۰ ولتی پشتیبانی میکند. زمانی که شارژر سریع در دسترس باشد در عرض ۵ دقیقه میتوان به برد ۱۱۲ کیلومتری دست یافت. همچنین رسیدن به برد ۳۳۸ کیلومتری فقط ۱۸ دقیقه زمان میخواهد. این خودرو همچنین از عملکرد V2L سود میبرد به این معنی که میتوان از EV6 به عنوان یک باتری متحرک بزرگ با خروجی ۱۱۰ ولتی برای به کار انداختن هرگونه وسیله برقی استفاده کرد.
داخل کابین این خودرو دو نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی دیده میشود. EV6 بهصورت استاندارد با ۲۱ سیستم ایمنی و کمکراننده عرضه میشود و از جمله تجهیزات مدرن و پیشرفته آن میتوان به هدآپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده اشاره کرد.
مدیرعامل کیا آمریکای شمالی میگوید:
EV6 نشان دهنده عصر جدیدی در الکتریکی سازی کیاست. این کراس اوور نوآورانه مزیتهای زیادی را با استفاده از پلتفرم خود نشان خواهد داد.
EV6 از اواخر سال جاری میلادی در بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد اما علیرغم شروع رزرو مدل فرست ادیشن در ماه ژوئن، اولین نمونههای آن در سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان آمریکایی خواهد رسید. قرار است نسخه فول GT این خودرو اواخر سال ۲۰۲۲ روانه بازار شود.
[دانلود ویدئو]
Aryan???judo
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بدون تعصب واقعا عالی شده من که از طراحیش خوشم اومد ولی داخلشو بیشتر دوست دارم
Nima
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اگر پولشو داشتم و شرایطش بود میخریدم
مزدا
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰نیما مشکل همینجاست که نه پولشو داریم نه شرایطشو
میثم
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بدون تعصب تو الکتریکیها کره ایها از ژاپنیها تا حدی پیشی گرفتن
نه اینکه ژاپنیها تکنولوژیشو نداشته باشن، چون ماشینی مثل نیسان آریا رو ارائه دادن، ولی من فکر میکنم به استراتژی ژاپنیها برمیگرده
خیلی دارن دست دست میکنن.
R@m!n
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ربطی به دست دست کردن نداره الان آلمانی هام تازه به طور جدی وارد رقابت الکتریکی شدن. سیاست کیا – هیوندای خوب بود تو این زمینه دید ژاپن و آلمان فعلا با بنزینی ها دارن خوب می فروشن و هنوز به طور جدی وارد نشدن. حالا که به جز تسلا و جنرال موتورز بقیه هنوز کاملا وارد نشدن تا میشه ماشیناشونو بفروشن چون با حضور آلمان و ژاپن کارشون سخت میشه.
البته که امکانش هست تویوتا تو حوزه هیدورژن و پورشه با سوختای مصنوعی کلا ورقو برگردونن یا حداقل موتورای درونسوز زنده بمونن. بنظرم 3 تا 5 سال بعد معلوم میشه کی برنده این ج.نگه تکنولوژی میشه؟؟
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰یه کلیپ عجیب دیدم که کیا EV6 تو یه مسابقه درگ، لامبورگینیو فراری و پورشه رو به زانو درآوورد!!! ????
https://aspb20.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/57b1b5451faced2473a66e10e96b9de431782449-720p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjUyNDAzYmEzODg0YzZkNjc4YWIwZWI3OWRjNWRjNDQ3IiwiZXhwIjoxNjIxNTA4MjM3LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.Tuiowcf7xyap_t428WRqeCn2–mZxjwjN60ttPRTLIw
Google
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰این کلیپ تبلیغاتیه
مال خود کیاس
پدال هم چند وقت پیش مقالش رو گذاشت
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیدونم من ندیدیم …. تازه دیدمش
ناخدا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای GooGle آیا به نظرت پورشه و لامبورگینی و فراری به همین راحتی اجازه میدن که همچین ویدیو تبلیعاتی درست بشه که وجهه و پرستیژ خودشون رو بیارن پایین ؟؟
""new ""RAMIN
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بیا دوست عزیز. این دیگه تبلیغاتی نیست تو محیط واقعی بوده. تازه برای 4 ساله پیشه.
https://aspb15.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/dd1453c2bea0095d7e98cb9fdaefd9cb6165514-240p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImVmNzI2OGU1OWJjYWMyYjFjZTVhMjg5ZGU2NmYxYWZiIiwiZXhwIjoxNjIxNTEwMjE1LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.GBu1KBovHPp5C0RlDKd20oJu6exTdOV1kWi8TT4ppFY
.
اینم درگ تانگ با تسلا X100D.
( تاکید میکنم X100D. این مدل P نداره و شتابش از XP100D کندتره. )
https://aspb27.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/9ebc3a4238bfd8f1145199e76e3ff42a29344675-240p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjFmOTgxZjhlMzgwNDljY2UyYWUwNjAxZGJiNGQwZjFjIiwiZXhwIjoxNjIxNTEwNDg4LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.MW6nQucM-tqm4Qs4tW0vvFL9fkorxrLHYNl1JK3FZ0c
.
اینم نسخه سانگ. درگش با 458 و تسلا x100d
https://aspb2.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/0a4ef2899ed2e299798bba77e50b9f6b11245530-240p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjI5MTI3OTZkMGQ4YmE1ZjRlMzAxMmY4YzFkNjc1YWEzIiwiZXhwIjoxNjIxNTEwNzgzLCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.6GS7mgqI3ol2XVb70SCgWHb2GQymTIM8-VEDWfbPh8E
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه تبلیغات ساخت خود کمپانی بگوید!!
البته این ev6 خیلی خوبه. من کلی گفتم.
Mad.z.Max
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی قشنگه، کاش بنزینی بود..
BenzSLR
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰از برند کره ای واقعا عالیه میتونستم یدونه میگرفتم.
Amirreza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰از نظر قشنگی که ماشینای جدید کیا طراحیشون خیلی خوبه ( بر عکس خیلی ماشینای هیوندای ) ، قدرتشم ۳۱۳ اسب واقعا قدرت زیاد و قابل قبولیه و من فکر میکنم با این مشخصات و این قیمت بتونه فروش خوبی رو داشته باشه .
FARAZ
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحیش خیلی خاص و متفاوته، به نظر من بهتر از آیونیک هیونداست.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیدونم چرا من یکی نمیتونم طراحی شو هضم کنم! خیلی عجیب غریبه،از نظر من آیونیک خیلی ساده و شیک تره…
mahan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقاً آبتین جان.نمی گم طراحیش بده ولی من هم شخصا خوشم نمیاد.مخصوصا پشتش که جگوار مانند عمل کرده ولی خب یکم ارتفاع بیشتر نداده.ادم یاد کراس اور نمیندازه مخصوصا ارتفاع پایینش.حااا این حس کنه شاید یکی هم خوشش بیاد.ولی در کل به خاطر این پیشرفت از این شرکت جای تحسین داره و میشه فعلا به کره ای فن های عزیز تبریک گفت.منتها باید تو عمل و جاده دید.