پس از انتشار تیزرهای فراوان و مشاهده نسخههای پیشتولیدی در خیابانها، کیا سرانجام از نسل جدید اسپورتیج ۲۰۲۲ رونمایی کرد. این خودروی کاملاً دگرگون شده هماکنون وارد پنجمین نسل خود شده و از طراحی کاملاً جدید سود میبرد. این خودرو در بخش طراحی از فلسفه طراحی جدیدی با نام Opposites United سود میبرد، چیزی که اولین بار در کیا EV6 دیده شده است.
برخلاف کراس اوور الکتریکی EV6، اسپورتیج جدید از نمای جلویی با جزئیات زیاد و عناصر نورپردازی متمایز سود میبرد، همین خصیصه ما را به یاد K5 میاندازد؛ اما موضوع مهمتر اینکه خودروی موردبحث از نشان جدید کیا استفاده کرده است.
نکته دیگر درباره این خودرو نسخه بازنگری شده از جلوپنجره دماغه ببری است که هماکنون با نام چهره ببر دیجیتالی شناخته میشود. جلوپنجره مشکیرنگ اسپورتیج جدید کل بخش جلو را تحت تأثیر قرار داده و دیلایت های بومرنگ شکل نیز آن را از چراغهای اصلی بخش پایینی جدا کردهاند.
در پروفایل جانبی شاهد خطوط تمیز و یکدست هستیم که روی بدنهای بی حاشیه نشستهاند. مدل جهانی اسپورتیج نسل پنجم به عنوان آپشن با سقف مشکی در دسترس خواهد بود. در این بخش رینگهایی با طراحی جدید به چشم میخورند. بخش عقب نیز از خطوط جدید و چراغهای LED افقی سود میبرد.
در بخش کابین از طراحی مدرنی استفاده شده و همهچیز تحت تأثیر نمایشگری منحنی است که ترکیبی از نمایشگر پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعات سرگرمی است. حتی ورودیهای هوا نیز برای برجسته کردن داشبورد طراحی شدهاند. نکته متمایز دیگر کابینی دو رنگ است. کیا همچنین از دکمه برای گیربکس استفاده کرده هرچند جزئیات آن منتشر نشده است.
این خودروساز کرهای میگوید رنگهای جذابی برای متریال باکیفیت بکار رفته در کابین قابل انتخاب خواهد بود. البته کیا اظهار داشته نسل جدید اسپورتیج X لاین با سپر، رکاب جانبی و روف راک منحصربهفرد عرضه خواهد شد. داخل کابین از نسخه از اسپورتیج جدید نیز صندلیهای متفاوت و چوب مشکی کار خواهد شد.
کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ اواخر سال جاری روانه بازارها خواهد شد و اطلاعات مربوط به قوای محرکه و دیگر جزئیات آن در ماههای آتی منتشر میشود.
akrh78
۱۹ خرداد ۱۴۰۰هرچی طراح و مهندس هست از آلمان بدزدی بعد اینو بسازی 😑
محمدرضا
۱۹ خرداد ۱۴۰۰هیتر های کره ای.
از این که میبینید هر سال فروش کره ای ها بیشتر میشه چه حسی دارید.
VENENO / SC V12
۱۹ خرداد ۱۴۰۰وایسا آخرین پست که اومد دیشب بیرون بودم تو شهر یه چیزی دیدم و صحبت کردم به معنای واقعی برگام ریخت!
در باره کره ایی ها بود!
براتون میگم!
بسی تعجب بسیار دارد!
new RAMIN
۱۹ خرداد ۱۴۰۰اقای محمد رضا بیخیال.
حکم ما ایرانی هاس دیگه. پول نداریم چینی و کره ای بخریم بعدش میگن چرا نمیخرید ؟ میگن چون آشغاله /// اما همین دوستان خودشونو خب میدونن داستان چی هست اما خودشونو میزنن به کوچه علی چپ.
کره رسید به المان. چینی ها هم 4 غول خودرو سازیشون از ژاپن جلو زدن. بقیه هم انشا الله جلو میزنن. اما دوستان هنوز در خواب غفلت به سر میبرن و دعا دعا میکنن که یه روز تارا بخرن یا شاهین.
بیخیال این افراد شو. حتی بعضی هاشون گواهینامه هم ندارن.
.
.
به پاس پیشرفت جذاب کیا بنده میخواهم پیشرفت خودرو سازی چین و کره رو در
1دهه اخیر نمایش دهم تا برخی اگاه شوند. ابتدا چین را میگویم بعد کره.
صنعت خودرو سازی چین در سال 2012
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/Changan-CS35-765×510.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/Changan-CS35-31-765×510.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/04-Changan-CS35-546×410.jpg
صنعت خودرو سازی چین در سال 2021
https://img.caacar.com/2021/05/5czekeevs2y.jpg
https://p3.pstatp.com/origin/pgc-image/90dd9e3233b24b34b3887b3cd115408e.jpeg
خب این از پیشرف فوق چشم گیر چینی ها در 9 سال که خیلی ایرانی ها بهش حسادت میکنن. اما پیشرفت خودرو سازی کره در 8 سال
کره در سال 2013
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013_Hyundai_Sante-Fe_front.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013_Hyundai_SanteFe_rear.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013_Hyundai_SanteFe_dashboard.jpg
این هم از صنعت خودرو سازی کره ای ها در سال 2021
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/10/2021-Hyundai-Santa-Fe-17.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/10/2021-Hyundai-Santa-Fe-25-767×512.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/10/2021-Hyundai-Santa-Fe-47-767×512.jpg
خب این هم از پیشرف خودرو سازی چین و کره در حدود 9 سال !
وقتی این همه رشد کنی قطعا برخی حسادت میکنن. بیخیال این افراد شو.
جهان جای رقابت هست، نه جای حسادت😉
پدال کامنتمو منتشر کن…🙏با سپاس…🙏
NAVID۰۰۹۸
۱۹ خرداد ۱۴۰۰به نظر من ، بهتره به جای تیکه پرانی که هیچ فایدهای هم نداره ، افرادی بیایند نظر دهند در مورد اسپورتیج که صاحبش هستند یا تجربه مالکیتش را داشتند یا میخواهند بخرند و دلایل خریدشون را ذکر کنند و… !
دیگر بس است این کامنتهای بچهگانه و خالهزنک بازی !!!
طرف پول یه موتورسیکلت چینی ۳۰ میلیون تومنی هم نداره ، میاد اینجا دعوا میکنه که چی خوبه و چه بد !!!
new RAMIN
۱۹ خرداد ۱۴۰۰😑
اقای نوید این حرفی هست که من 100 بار گفتم. ولی متاسفانه با سیل دیس لایک و حمله ور شدن پراید سواران ! روبرو شدم.
میگویم به جای اینکه حرف *$@# بزنید ! و به مردم …… بدید ! بیاید با دلیل و مدرک سخن بگوید. اما وقتی به اینجای کار میرسیم همه میروند در سوراخ های خود پنهان میشوند.
https://www.pedal.ir/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/%da%86%d8%a7%d9%86%da%af%d8%a7%d9%86-x7-geeker-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d8%a7%db%8c%db%8c/
یه نگاهی به کامنت ها بی اندازید.
بنده تشکر میکنم از اقای شاهین ، بعدش دیس لایک ها حمله ور میشود !
بعدش پراید سواران هم حمله ور میشوند ! یکی اومده داره ماشین دهه پیش برای یه کمپانی دیگه رو با این مقایسه میکنه !
یکی اومده میگه تکنولوژی تخیلی و فضایی !!!
اقای نوید این مطلب رو ببین اصلا هیچ کس حضور نداره !! اصلا کامنتی نمیدهند !
https://www.pedal.ir/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c-2021/
اما در اینجا…👇 انگار جنگ جهانی هستش…
https://www.pedal.ir/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c/%d8%ac%d8%b1%db%8c%d9%85%d9%87-54-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%af%d9%84%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c/
وقتی بحث تعریف از کره ای ها باشه اصلا انگار نه انگار ملخ هم پرش نمیکنه!
عین فیلم های کابویی وسترنی از اون گرد و خاک ها میاد میره😂
حالا بحث مشکلات کره ای ها باشه… یا پیغمبر…. سایت هنگ میکنه!
Hadi
۱۹ خرداد ۱۴۰۰چ ربطی داره ینی چی چون نداریم نباید نظر بدیم؟
اره درسته نظرات باید منطقی باشه…
و نظر هر کی واس خودش محترمه
این نسل جدید اسپورتیج هم خیلی بهتر از قبل شده…
خصوصا ظاهرش ک نسل قبلی جلوش فاجعه بود…
این خیلی بهتره و جدی تر و با ابهت تر شده و بزرگتر هم شده…
ولی یکم عجیبه
در برابر از توسان ظاهر و کابین بهتری داره…
Hadi
۱۹ خرداد ۱۴۰۰چقدر زود نسل عوض کرد…
ادم قشنگ گذر عمر رو با تغییر این کره اییها حس میکنه 😂…
VENENO / SC V12
۱۹ خرداد ۱۴۰۰به مهندسان آلمانی باید گفت:
گَر با دِگَران سحر کنی !
وای بر من!
از کوی دیگر گذر کنی !
وای بر من!
چهآشوبی شوم هردم!
که طرح میزنی از هر کره ایی!
چه طراحی کردی!
در این ذهن دلواپس!
محمدرضا
۱۹ خرداد ۱۴۰۰گرو گان گرفته🤣از کجا فهمیدی دزدیده🤣
الان تنها مشکل مهندسان آلمانی طراحیه.به خصوص بنز و bmw
BenzSLR
۱۹ خرداد ۱۴۰۰صنعت غول آلمان رو با کره یکی نکنید! تنها رقیب آلمان آمریکاست .
VENENO / SC V12
۱۹ خرداد ۱۴۰۰آمریکا که اصلا رقیب نداره!
یه وایپر کل صنعت خودروسازی رو میکشه!
Reza
۱۹ خرداد ۱۴۰۰آمریکا نمیتونه رقیب مهندسی آلمان باشه هیچوقت
VENENO / SC V12
۱۹ خرداد ۱۴۰۰آلمان هیچ وقت به قدرت یه هلکت نمیرسه!!!!!
BenzSLR
۱۹ خرداد ۱۴۰۰هههههه سلطان آلمان کجا و آمریکا کجا 🇩🇪💪
Reza
۱۹ خرداد ۱۴۰۰جناب veneno
حرف هاتون فقط جنبه فان داره 😅😅😅😅
نمیخوام وارد بحث های بچگانه بشم ولی آخه
وایپری که خودمم دوسش داشتم که کلا حذف شد رفت پی کارش، هلکت هم که سهله شما درگ دیمن و ۹۱۱ توربو S رو ببین تا مفهوم میخکوب شدن تو یه نقطه رو خوب درک کنی 😂😂😂
VENENO / SC V12
۱۹ خرداد ۱۴۰۰چه طوره با دیمن بیایی توی پیست درگ با ۹۱۸ یه مُچ بندازیم ببینیم چی میشه؟!
Reza
۱۹ خرداد ۱۴۰۰پسر میگم ۹۱۱ توربو S دیمن رو میخکوب کرد تو میگی ۹۱۸ بیارم با دیمن مچ بندازیم, اصلا فهمیدی چی گفتی؟؟؟
برو با همون دیمن تک چرختو بزن برادر با دم شیر بازی نکن
BenzSLR
۱۹ خرداد ۱۴۰۰با دم شیر بازی نکن 🦁 دمت گرم
ولی در کل من با تحقیقاتی که کردم فهمیدم آمریکا خودروهای خوبی میسازه ولی به مهندسی آلمان نمیرسه اونوقت میگن چرا آلمانی ها از آمریکایی ها گرونترن خوب دلیلش مهندسی برتر آلمان هاست و خودروهاشون دوام و مهندسی بهتری دارند .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ خرداد ۱۴۰۰رضا جان توی پدال هم مطلب درگ دیمون با ۹۱۸بودا، که دیمون برد اما از یه طرف مت واتسون گند زد به لانچ دیمون و باعث شد ۹۱۱ ببره، اگه با دقت به اون فیلم نگاه کنی میبینی دیمون اصلا شتاب نمیگیره! هی کندتر و کندتر میشه….
اما باز ۹۱۸ و دیمون توی اون مطلب حداقل توی یه برنامه ریزی درستی مسابقه دادن…..
Amirreza
۱۹ خرداد ۱۴۰۰آقا محمد کدوم ماشین آمریکایی میتونه از یه موتور دو لیتری ۴۲۱ اسب بخار قدرت خارج کنه؟
مسعود
۱۹ خرداد ۱۴۰۰انصافا طراحیش زیباس(حالا به اصالت طراحیش کاری ندارم که کوبونده از نوع ساخته)
طراحی جدید توسان مقابل این باید لنگ بندازه
این خیلی بهتر از توسان دراومده (برخلاف نسل دو مدل قبلی که توسان بهتر بود)
به اون دوستانم توصیه میکنم در محصولات چینی و کره ای دنبال اصالت طراحی نباشین حالا چه در گوشی هاش چه خودروهاش 😄😄
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ خرداد ۱۴۰۰نه نیستیم خیالت تخت!
NAVID۰۰۹۸
۱۹ خرداد ۱۴۰۰اووووم
بد نشده
نه ، خوشمان آمد
تیزهایش چنگی به دل نمیزد اما حالا که معرفی شد و نمای کلی پدیدار شد ، خوشم اومد ، طراحی شاخصی نداره اما پویا و زنده هست !
محمدرضا
۱۹ خرداد ۱۴۰۰هر حرفی در مورد طراحیه اسپرتیج میتواند درست باشد.
بجز این که بگی طراحیه شاخصی نداره 🤣
Amirreza
۱۹ خرداد ۱۴۰۰…چه ربطی داره ، یعنی چون مثلا جورجتو جوجارو اول طراح مازراتی gt5000 بوده و هم فولکس واگن گلف MK1 و هم لوتوس اسپریت S1 پس اینا طراحای همدیگرو دزدیدن؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ خرداد ۱۴۰۰همون جوجارو یه لگنی مثل fso پلونز هم طراحی کرده! دلیل نمیشه بگیم این طراح خوبه پس دیگه عالی ماشین میزنه! نه! خیلی اوقات اینطوریم نیست….
Nima+RST
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ظاهرا هیچکس باهات موافق نیست 😂
VENENO / SC V12
۱۹ خرداد ۱۴۰۰طراحی جنجالی!
شاید زیبا!
شاید زشت!
هرچه باشد ماندگار نیست !!!!!
محمدرضا
۱۹ خرداد ۱۴۰۰مگه کلکسیونیه.مگه چند سال استفاده میکنند
قراره مثل بقیه خودرو های اقتصادی بعد از اتمام گارانتی اوراق بشه.
عرفان
۱۹ خرداد ۱۴۰۰نمیشه اینو گفت شما مثلا بی ام وه e30 رو نگاه کن تقریبا یه اسپرت اقتصادی حساب می شده ولی ماندگاریش تا الان هم باقی مونده
(البته بی ام وه رو مثال زدم از این مثالا زیاده وگرنه بی ام وه فن نیستم )
Whermacht
۱۹ خرداد ۱۴۰۰محمد😑😑😑😑😑😑
Whermacht
۱۹ خرداد ۱۴۰۰همه ی آمریکایی ها اون قدرت رو از کجا آوردن؟
موتور حجیم و سوپرشارژر
خب اگه به این هست اگه قوانین سختگیرانه اروپا مخصوصا آلمان نبود حرفی برای گفتن نمیموند الان دارن با موتور نسبتا کوچیک قدرت ۶۰۰ تا ۷۰۰ اسبی میکشن وای به حال آمریکایی ها بود اگه با موتوری مثل ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری روی مثلا یه مدل مواجه میشدن
جدای از اینها بحث خریداری آلمانی و آمریکایی متفاوته
مثلا یکی چلنجر میخره عاشق دود کردن لاستیک یکی M5 میخره راحت و سوپر سدان و قدرتمند و سریع
و این نشون میده که فلسفه آلمان با آمریکا کاملا جداست
در آخر میگم آلمان و آمریکا فلسفه های جدایی دارن و هردو در فلسفه مخصوص به خودشون پیشتاز هستن
Amirreza
۱۹ خرداد ۱۴۰۰بی ام و همیشه بی ام وس برای همین ماندگاره ، بی ام و زبان طراحیش تاریخ سازه و چندین دهه هست که طراحیاش یه نقطه مشترک داره ، برای مثال ماشینای تویوتا هم طراحی خیلیاشون مثل کمری ماندگار نیست ، چرا ؟ چون نسل جدید و قدیمش نقطه اشتراکی ندارن و یا نقطه اشتراکی با خیلی دیگه از ماشینای این برند نداره ، و البته خاطره ساز نبوده ، مثلا لندکروزای سری ۵۰ توی جنگ بوده ، برامون یه خاطرس و ماندگار شده ، جیپ آهو ماندگار شد چون یه ماشین اشرافی در بچگیمون بود ، آئودی ۱۰۰ و مینی ماندگار شدن چون یکیشون تو رالیا حرف نداشت و یکیشون ماشین مستربین بود ، شاید دلایل زیاد دیگه ای برای ماندگار شدن اینا باشه ولی بدون شک خاطره ها هم نقشی در این ماندگاری دارن
امیرحسین
۱۹ خرداد ۱۴۰۰اصن نمیتونه یکسره کردن نمایشگر پشت آمپر با نمایشگر مرکزی زیبا باشه یه حس اداری به آدم دست میده یا انگار خونه نشستی داری با پی سی کار میکنی ایکاش نمایشگر های پشت آمپر در داخل یه قاب زیبا باشند تا حس نوستالژیک توأم با تکنولوژی رو بگیری
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ خرداد ۱۴۰۰😂😂😂
Farzad
۱۹ خرداد ۱۴۰۰نمیدونم چرا کره ای ها به اصالت طراحی خودشون وفادار نیستن و شبیه چینی ها ماشین طراحی میکنن .
هر چی نسل عوض میکنن زشت تر میشه ، این چراغ های دیلاتی که مد شده چهره ماشین رو زشت میکنه و مثلا آینده نگرانه هم هست !
نسل قبلی ( یعنی نسل چهارم ) زیبا تر از این بود و نسل سوم از همشون زیباتر .
MjM
۱۹ خرداد ۱۴۰۰کیا هم مثل هیوندای ثبات نداره یهو کلا میکوبه از نو یه چی جدید میزنه! بابا یه چیزی از نسل های قبل حفظ کن برای اصالت!
بااین ک طراحی خاص و تیزی داره ولی خوبه مثل هیوندای گند نزده تو ماشین میشه گفت زیباست
سالها بعد ازم بپرسن زشت ترین خودروهای تاریخو به جرات همین نسل جدید خودروهای هیوندای رو میگم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ خرداد ۱۴۰۰متاسفانه زبان طراحی ثابتی توی نسل های قبل هم ندارن که ازش استفاده کنن،برای همین مجبورن از نو یه چیزی بزنن….
- A M I R -
۱۹ خرداد ۱۴۰۰طراحیش واقعا بد نیست، تو بعضی زوایا چشم نوازم هست. به شخصه این طراحی رو به طراحی نسل فعلیش ترجیح میدم.
از بازخوردای مردمم پیش بینی میکنم که فروش خوبی رو تجربه کنه.
امیر
۱۹ خرداد ۱۴۰۰طراحی ماشین توی بخش جلو خوب نیست. توی کابین خوبه. توی بخش جانبی خوبه. توی بخش عقب متوسط
یعنی در کل طراحی این ماشین می تونست خیلی بهتر از الان باشه. و همینطور فکر کنم نسبت به رقبا طراحی زشتی داره.
BenzSLR
۱۹ خرداد ۱۴۰۰یه جوریه ولی در کل ازش خوشم اومد.
SF90 STRADALE
۱۹ خرداد ۱۴۰۰اصالت چیست ؟؟ همان چیزی که محصولات کره ای فاقد آن هستند
البته در بحث تکنولوژی پیشرفت خوبی داشتن !!!!
برعکس طراحی های عجیب و غریبی که در چند سال اخیر شاهدش بودیم و هستیم
Amirreza
۱۹ خرداد ۱۴۰۰دوست عزیز قبول دارم حرفتونو این ماشینا اصالت چندانی ندارن و اصالتم چیزی نیست که ساده به دست بیاد ، من به عملکرد های درخشان یک برند در طول تاریخ اصالت میگم ، هر خودروسازی ، هر خودروسازی فاقد این موضوع باشه از هر برند و کشوری و با هر طول عمری هم باشه بی اصالته ، شاید حتی برندای پرفروش و بسیار پر طرفدار جهانی هم بی اصالت باشن ، نمونش تسلا و کیا شاید پر طرفدار باشن ، شاید فروش خوبی داشته باشن و شاید عملکردشون خوب باشه ولی چیز خیلی درخشانی در کارنامشون ندارن ، حتما هم لازم نیست این عملکرد درخشان یک مقام باشه برای مثال لکسس با اصالته چون خودرویی مثل lfa رو ساخته ( البته عوامل دیگه ای هم تاثیر گذارن ولی اینم بی تاثیر نیست ) یا مثلا یکی از عملکردای درخشان تویوتا ، سوپرای قبلی بوده ، یکی از دلایل اصیل بودن مرسدس ساختن اس ۶۰۰ پولمان بوده ، یکی از دلایل اصالت بی ام و ، مدل انقلابی i8 بوده ، یکی از دلایل اصیل بودن لینکلن هم ساختن کانتیننتال بوده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ خرداد ۱۴۰۰👌
کوشا
۱۹ خرداد ۱۴۰۰زیبا تر و شکیل تر از نسل قبلشه. ولی رقیب این ماشین توسانه. با همین عملکرد و مشخصات فنی. من توسان رو جذاب تر می دونم.
محمد مختاری آذر
۱۹ خرداد ۱۴۰۰واقعا عجب طراحی زیبایی داره آدم لذت میبره
Amirreza
۱۹ خرداد ۱۴۰۰طراحیش فوق العاده زیبا نیست البته در بخش جلویی ، از نسل قبلی خیلی بهتره ولی از ۲۰۱۵ نه ، خطوط کناریش به اندازه کافی بودن و نه زیاد فضایی شده نو نه خیلی ساده ، بخش عقبیش شبیه مدل ev6 شده که فکر کنم کیا میخواد این رو به زبان طراحی برای شاسی بلنداش تبدیل کنه
مهران
۱۹ خرداد ۱۴۰۰سلام خیلی زیبا و فوق العاده شده این نسل اسپورتج ، کلا کیای طراحی هاش خیلی داره خوب میشه
مهران
۱۹ خرداد ۱۴۰۰سلام خیلی زیبا و فوق العاده شده این نسل اسپورتج ، کلا کیا طراحی هاش خیلی داره خوب میشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ خرداد ۱۴۰۰مطمئنی؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ خرداد ۱۴۰۰طراحیش خصوصا جلوش رو من شخصا دوست دارم،اما ترکیب عقبش با کناره ها رو نه،از نظر تکنولوژی هم که دیگه نهایت کارو انجام دادن،من یکی خوشم اومد فقط یکم ترکیب طراحیش رو بد درآوردن….
Ali
۱۹ خرداد ۱۴۰۰جز خطوط پیوسته عقب که بسیار تکراری شده تو خودروسازی دنیا بقیه مواردش عالیه