هیچ کسی در سال ۲۰۱۸ فکر نمیکند که کیا استینگر GT و مرسدس-ایامجی C43 وجه اشتراکی داشته باشند؛ اما خب اگرچه این دو برند رقیب مستقیمی نیستند اما کیا از رویارویی با برندهای سطح بالا ترسی ندارد. به نظر میرسد استینگر GT نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد. ویدئوی جدید منتشر شده توسط AutoTopNL این دو خودرو در برابر یکدیگر قرار گرفتهاند تا یک جنگ شتابی برگزار کنند و البته نتیجه به دست آمده نیز سورپرایز کننده است.
هر دو خودرو دارای پیشرانه ۶ سیلندر بای توربو هستند. پیشرانه ۳.۳ لیتری استینگر قدرت ۳۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۰ نیوتون متری داشته درحالیکه C43 از پیشرانه ۳ لیتری با قدرت ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۲۱ نیوتون متری سود میبرد. تنها تفاوت قابلتوجه این است که استینگر حاضر در تصویر شاید به سیستم چهار چرخ محرک مجهز نباشد درحالیکه این سیستم بهصورت استاندارد روی AMG C43 نصب شده است.
دیگر تفاوت بین دو خودرو قیمت آنهاست. استینگر GT در نسخه دیفرانسیل عقب قیمت پایه ۳۸۳۵۰ دلاری دارد و با سفارش سیستم چهار چرخ محرک قیمت آن به حدود ۴۱ هزار دلار میرسد. بدین ترتیب این خودروی اسپورت کرهای ۱۰ هزار دلار ارزانتر از مرسدس است. البته با سفارش آپشن ها قیمت استینگر GT به بیش از ۵۰ هزار دلار هم میرسد.
در ویدئو میتوانیم پشت آمپرها هر دو خودرو را در زمان تست شتاب و رسیدن به سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ببینیم. C43 سریعتر است اما فاصله آن با استینگر زیاد نیست. در این مسابقه مرسدس حدود ۱۰ کیلومتر در ساعت جلوتر از استینگر GT نشان میدهد. در برخی ثانیههای ویدئو میبینیم که فاصله دو خودرو به حد ۲ تا ۳ کیلومتر در ساعت کاهش مییابد. این فاصله قابلتوجهی بین دو خودرو نیست.
اگر از نظر پرفورمنس دو خودرو را نگاه کنید تمایز مرسدس و کیا سخت خواهد بود. بله برند AMG قطعاً پرستیژ بالاتری نسبت به کیا دارد و همچنین قیمت بیشتر آن با تجهیزات استاندارد بیشتر همراه است. البته اگر به دنبال پرفورمنس و قیمت کمتر باشید نادیده گرفتن استینگر GT بسیار سخت خواهد بود.
Hamid.Hellcat
۲۲ فروردین ۱۳۹۷فقط باید گفت آفرین به کیا.
کیان
۲۲ فروردین ۱۳۹۷هرچند که اصلا از ماشین کره ای خوشم نمیاد
و کاملا هم مطمئنم حتی شایستگی مقایسه با خیلی از بزرگان و ندارن
و مطمئنم هرچقدر هم که پیشرفت کنن باز هم اختلاف پا برجا خواهد ماند
اما واقعا تا اینجای کار خوب کار کردن ، واقعا باید بهشون غبطه بخوریم، ما هنوز پراید کیا رو تولید میکنیم و اونها استینگری و تولید کردن که هرچند کیفیت لازم تو خیلی بحث ها رو نداشته باشه اما حرفایی هم برا گفتن داره
ما با پیکان شروع کردیم و اونها با حسرت به پیکان نگاه میکردن
حالا حتی ارزونترین ماشینهاشون سوار شدن برای خیلی از ماها دستیافتنی نیست !!
خدایا شکرت که زنده ایم، خدایا کاری کن که زندگی هم بکنیم .
سورنا
۲۲ فروردین ۱۳۹۷خدا ؟
خدا خودش گفته هیچ دخالتی تو جهان هستی نداره
وگرنه مگه میشه خدا به یه مردم خوبی کنه به یه عده دیگه نه ؟
این خود مردم هستن که زندگیشونو میسازن …
آرمان
۲۴ فروردین ۱۳۹۷بله از نظر کارشناسان مهم دنیا شایستگی مقایسه با بزرگان دنیا رو دارن ولی از نظر شما ندارن که البته این نکته مثبت واس کره محسوب میشه!!!
آرمان
۲۴ فروردین ۱۳۹۷البته بزرگان دنیای تست و بررسی خودرو خیلی با نظر شما مخالفن و کره ای هارو با بزرگان خودرو مقایسه میکنن،البته اونا سوار میشن و میدونن ولی شمارو نمیدونم!!!
علی
۲۲ فروردین ۱۳۹۷۱۱۰ دستگاه کیا اسینگر هفته پیش وارد گمرک شده . تا چند روز آینده کف خیابونهای تهران خواهید دید . هیوندایی و کیا همیشه برای من به شخصه قابل ستایشن . اگر خودروهای آلمانی تاکید رو اسپرت بودن داشته باشن و گرایش به ارتفاع کوتاه کف خودرو تا زمین مطمئنا عاقبت خوبی نخواهند داشت و باید برن به سمت خودروهای با ابعاد بزرگتر مثل آمریکاییها تا همیشه موفق باشن .
با تچکر
حامد
۲۲ فروردین ۱۳۹۷وارد گمرک کجا شده؟؟؟شما از کجا میدونید؟
علی
۲۲ فروردین ۱۳۹۷گمرک سلفچکون .
با تچکر
NAVID۰۰۹۸
۲۲ فروردین ۱۳۹۷استینگر یه پرواز موفقیت آمیز از کیا در کلاس گرن توریسمو((gt)) هست ولی یه نکاتی هست که باید به اون برسه
در تماشای فیلم به سواری هردو ماشین توجه کنید میبینید که بنز به چه نرمی در سواری به این سرعت میرسه ولی استینگر با تکونهای وحشتناک در این سرعت اعتماد بنفس را در این سرعت پائین و وحشت به دل آدم میاره .
این سواری خشک متاسفانه اکثر خودروهای کره ای دارن و من نمیدونم چرا یه فکری به حال این سواری زمخت نمیکنن.
همچنین هنگام تکان در کابین کیا استینگر چه صدای بدی به کابین وارد میشه.
ولی باید تبریک گفت به کیا برای تولید این خودرو که با این قیمت چنین خودرویی تحویل مشتری میده .
واقعاً وسوسه انگیزه
Hamid.Hellcat
۲۲ فروردین ۱۳۹۷نمیدونم اول کی این قضیه خشک بودن ماشینای کره ای رو مطرح کرده که حتی کسانی که سوارش نشدن با اعتماد به نفس بالا نقل میکنن. اپتیما داشتم و اصلا اینجوری که میگن نیست. شاید یه مقداری نسبت به کمری خشک تر باشه که اونم فقط به دلیل کوتاه بودن فاق لاستیکها هست. جالبه که شما اینقدر دقیق از تماشای ویدئو میزان خشک بودن ماشین رو تشخیص دادی. شما کیا اپیروس سوار شو یا از کسی که سوار شده بپرس معنای نرمی رو متوجه خواهی شد. ضمن اینکه ماشین اسپرت طبیعیه خشک تر باشه.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ فروردین ۱۳۹۷جناب Hamid.Hellcat
شما درست میفرمایید
هرچی قضاوت شما باشه همون درسته.
خودروهای کره ای از نرم ترینهای جهان خودرو هستن.
اپتیما نرمه ?
در مقابل خودروهای چینی خب بله نرمه ولی حتی نصف سونوتا هم نرم نیست.
ولی دال بر بد بودن خودروهای کره ای نمیشه.
در هر صورت بحث مفصله .
امیدوارم موفق باشید.
مانی
۲۳ فروردین ۱۳۹۷یعنی بنز سی کلاس از نوع AMG اسپرت نیست استینگری اسپرته؟
مطمئن باش سایر قبلیتهایه دینامیکی این مدل هم بیشتر از استینگری هست
اما اون دیگه هنرِ مرسدس و AMG هست،البته کیا هم با سرعته زیادی در حال پیشرفته
آرمان
۲۴ فروردین ۱۳۹۷وإلا من تا جایی که تو کار ادوایس خوندم مثلا توسان سواریش از خیلی از رقبای اروپاییش هم نرم تره حتی،یا جنسیس جی هشتاد سواری عالی داره یازجی نود مثلا
آرمان
۲۴ فروردین ۱۳۹۷خیلی جالبه،کسایی که این ماشین رو تست کردن(کارشناس سایت autoexpress) میگن کیفیت و آرامش این ماشین تو سرعت بالا عالیه بعد شما که مطمئنا تا الان سوار نشدی میگی تو سرعت بالا اعتماد بنفس رو کم میکنه و وحشت به دل میاره :))))
خیلییی جالبه :))))
طاها
۳ شهریور ۱۳۹۸سلام عزیزم اولا که بنز ۲۳۰ بیشتر نتونست بره ولی استینگر ۲۷۱رو زد بعدشم استینگر تا ۲۳۰تا بنز تکونی نداشت بالاتر که رفت تکون ها یکم بیشتر شد اینم طبیعیه سرعت ۲۷۱ کم نیستا … فکرشو بکن …
امیرهمایون
۲۲ فروردین ۱۳۹۷پیشرفت یعنی این . به کجا چنین شتابان
علیرضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۷آفرین به کیا
ولی این کجا و اون کجا؟؟
استینگر به هیچ وجه جذابیت صدای c43 رو نداره
پیکان جوانان گوجه ای
۲۲ فروردین ۱۳۹۷کیا شاید لوکس بودن و پرستیژ بنز نداشته باشه یا حتی تو بحث هندلینگ هنوز به پای بنز و bmwنرسه ولی یک خودرو اسپرت و ارزونتر برای بیشتر مردم تولید کرد که طراحی عالی هم داره ولی مطمئن هستم این خودرو کاملا موفق میشه
امیر شوماخر
۲۲ فروردین ۱۳۹۷افرین کیا افرین خیلی خوب کار کردی
Majid
۲۲ فروردین ۱۳۹۷بهترین کیا ساخت شده
Sina
۲۲ فروردین ۱۳۹۷از اون حقه ها و تکنیکهای بازار یابی که قیمت پایه ماشین خیلی پایینه ولی بخوای ماشینت واقعا بشه بهش گفت ماشین باید کلی از آپشنها رو سفارش بده و تا به خودت میای میبینی قیمت دو برابر شده
در کل استینگر نمیگم بده ولی درسته قیمت پایه ش خیلی کمه ولی باید در حد همون بنز خرجش کنی تا شاید برسه به بنز خب چ کاریه از همون اول بنز رو بخر بعد خداییش اعتبار برند پرستیژ کیفیت ساخت دوامش عملکرد بنز رو با کیا مقایسه میکنی
یاس ی
۲۲ فروردین ۱۳۹۷به این میگن خواستن توانستن است. 20 سال قبل کی فکرش میکرد یکروزی برند کیا با بزرگانی مثل مرسدس کل کل کنه ؟
جالبه هر دفعه با یک برند بزرگ رقابت میکنه، حتی اگر برتر اون رقابت هم نباشه همینکه در این حد پیشرفت کرده که جسارت اینکار را داشته باشه براش برتریه. وقتی این جور مقالات را میبینم کیف میکنم، من عاشق صنعت خودرو هستم و به هیچ برندی تعصب اضافه ندارم واسه همین از پیشرفت همه خوشحال میشم و دعا میکنم یکروز ما هم خودرویی داشته باشیم که این توانایی را داشته باشه. سخته ولی شدنیه.
حامد
۲۲ فروردین ۱۳۹۷بهترین کامنت?
فقط اونجاش ک گفتی “من عاشق صنعت خودرو هستم و به هیچ برندی تعصب اضافه ندارم واسه همین از پیشرفت همه خوشحال میشم”
Fk
۲۲ فروردین ۱۳۹۷همین
کارمون شده دیدن پیشرفت کشورهایی که چند دهه پیش مثل ایران شدن کعبه امالشون بود
گفتنش تکراریه ولی وقتی همین ًپیکان خودمون تو پنچ کلاس ساخته میشد هیوندا تازه سرار تخم بیرون أورده بود چه برسه ب کیا که هنوز متولد نشده بود
همش ب فکر تعییر دادن اینو اون هستیم !!
ولی چیزی رو که بهش توجه نداریم تغییر خودمونه !!!!
چیزی رو که متوجه نیستیم نگاهی هست که بیرون ازما مارو میبینه !!!!!
هنوز نفهمیدیم ما خودمون خودمونو تحریم کردیم نه دیگران
این ما هستیم که دوست نداریم روند رو جلو داشته باشیم خودمون منو شما
بقول سپهری باید جور دیگه نگاه کرد
تاسف باره
این گربه زیبا دیگه حتی موشم نیس !!!
در واقع هیچی نیست چیزی باقی نمونده ازش
Hami
۲۲ فروردین ۱۳۹۷سیستم چهارچرخ متحرک همه دیگه میدونن از شتاب صفر خوب عمل میکنه و سریعه ولی در سرعت محور عقبه ک بهتر عمل میکنه اگر مرسدس محور عقب بود رو سرعت بهتر از این عمل میکنن شکیم توش نیست
من اصلا منکر پیشرفت سریع کیا و هیوندای نیستم از تاریخچه شون خبر دارم تحقیق کردم خوندم و اینکه پستی و بلندی های بسیار و واقعا میشه گفت خیلی بد بیاری ها داشتن ک تونستن همرو پشت سر بگذارن و ب اینجا برسن واقعا دمشونم گرم بخاطر این همه پیشرفت ولی خب نبایدم زیاد احساساتی بشیم بهرحال بزرگان خودروسازی در طول این همه سال با هزاران آزمون و خطا و مشکلات و هزینه های سنگین و شکست ها ب این تکنولوژی ها رسیدن و در بعضی موارد نمیگم همه موارد در بعضی از موارد کیا و هیوندای الگو برداری کردن (منظورم کپی نیست) و تونستن اینقدر سریع رشد کنن ک این اصلاهم بد نیست بسیاری از همین بزرگان خودروسازی ازهم الگو برداری میکنن (منظور من اصلا کپی نیست)…و اینجوریه ک همه روبه جلو میرن و پیشرفت میکنن
و آشغال سازی های پرمدعای ما با پررویی تمام میان آشغال های ۴۰ سال پیش رو تولید میکنن و ای کاش با کیفیت و تکنولوژی همون ۴۰ سال پیش تولید میکردن و جیب ملت رو خالی میکنن و قسمت درد آورش اینجاس ک ملت هم صف های طولانی میبندن واس خرید این آشغال ها بهرحال تا زمانی ک خریدار هست اوضاع همین ک هست پیشرفت ک نمیکنیم با سرعت ب عقب هم برمیگردیم و تنها این مردمن ک ضرر میکنن.
محمدرضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۷با اینکه کیا فوق العاده پیشرفت کرده اما انتخابم تو این سگمنت اول بنز بعدBmw M3 هست
مسعود
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ایول داره کیا با اینهمه پیشرفتش
ولی جذابیت صدای بنز رو داشته باش فقط با اینکه موتورش 6 سیلندره و نعره سی 63 رو نداره
اینارو کدوم اتوبان بدون محدودیتی تست میکنن که انقد خلوته؟ احتمالا عوارض بالایی دارن این اتوبان ها که همه استفاده نمیکنن و شلوغ نیست!