بسیاری از خانوادههای مدرن خودروهای شاسیبلند را به خاطر کاربرد فوقالعاده، موقعیت رانندگی مناسب و تجربه رانندگی مشابه با نمونههای سواری انتخاب میکنند. کیا اسپورتیج به لطف استایل چشمنواز، تجهیزات فراوان و گارانتی ۷ ساله خود نظر خانوادههای بسیاری را به خود جلب کرده است. از طرف دیگر نیسان قشقایی به خاطر عملکردی قویتر بهروز شده و اگر میخواهید بدانید کارهای نیسان روی این خودرو کافی بوده یا خیر تا انتها با ماه همراه باشید.
- قیمت
قیمتگذاری هر دو خودرو بسیار شبیه بوده و قشقایی پایه با پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوی ۱۱۵ اسبی و گیربکس دستی بهای آغازین ۱۸۹۵۵ پوندی دارد. در مقابل اسپورتیج مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۳۰ اسبی بهایی برابر با ۱۸۷۹۵ پوند دارد. تجهیزات هر دو خودرو در تریم های پایه نسبتاً مشابه هستند و ارتباط بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل و ورودی AUX در هر دو خودرو به چشم میخورند.
انتظار میرود نسخههای رده میانی دیزلی از نظر فروش بهترین عملکرد را داشته باشند. قشقایی مجهز به پیشرانه دیزلی ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۰ اسب بخار در تریم Acenta بهای ۲۲۸۰۵ پوندی دارد درحالیکه اسپورتیج با پیشرانه ۱.۷ لیتری ۱۱۵ اسبی ۲۲۷۴۵ پوند قیمتگذاری شده است. تجهیزات استاندارد این نسخه از اسپورتیج بیشتر بوده و شامل سیستم ناوبری و دوربین دندهعقب میباشد که برای خرید آنها در قشقایی باید ۷۹۵ پوند اضافی خرج کنید.
- استایل و طراحی ظاهری
استایل اسپورتیج به نوعی دو قطبی بوده و آن را یا دوست خواهید داشت یا متنفر خواهید بود. هرچند نمیتوان چشمگیر بودن آن را رد کرد. در نمای جلو شاهد چراغهای خاص نشسته روی جلوپنجره دماغه ببری کیا هستیم. بخش اعظم بدنه دارای انحناهای نرم بوده و خیرهای قوی در آن خیلی به چشم نمیخورند. در کل اسپورتیج قدبلندتر به نظر میرسد که بسته به نظر شما میتواند موضوعی خوب یا بد جلوه کند.
نیسان پس از حضور ۳ ساله قشقایی در بازار تصمیم به فیس لیفت آن گرفته است. نسبتهای جذاب خودرو در نسخه فیس لیفت باقی ماندهاند و خیزهای تیز در کنارهها به چشم میخورند. به این موضوع باید نمای جلوی بازطراحی شده را هم اضافه کرد. فرم V شکل اطراف نشان نیسان پهنتر بوده و چراغهای نازکتر شدهاند. طراحی گوشهدار سپر نیز جایگزین فرم گرد قبلی شده است. تغییرات صورت گرفته در چراغها و سپر عقب تکمیلکننده فیس لیفت ظاهری قشقایی هستند.
- کابین
کابین کیا اندکی مدرنتر از کابین قشقایی به نظر میرسد. بخش بالایی داشبورد پذیرای سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه لمسی و دکمههای فیزیکی برای کولر و بخاری میباشد. برخی از پلاستیکهای بکار رفته احساس خراشبردار بودن و ارزانی را منتقل میکنند اما اکثر سطوح کیفیت مناسبی دارند. فضای کابین نیز بیشتر از قشقایی بوده و فضای بیشتری در عقب برای سه نفر وجود دارد.
طراحی کابین قشقایی به وضوح قدیمیتر از اسپورتیج بوده و ترکیب پلاستیکهای درخشان در قسمت مرکزی با کنترلهای سیستم تهویه و سیستم اطلاعات سرگرمی نسبتاً زشت به نظر میرسند. تغییر فرمان خودرو به بهبود فضا کمک کرده است. فضای کابین برجسته است اما هر فرد قدبلندی در بخش عقب با مشکل فضای سر مواجه خواهد بود و اگر از سه نفر بخواهید در عقب بنشینند از شما تشکر نخواهند کرد.
- سواری و پیشرانهها
در جاده اسپورتیج به خوبی حس اسپورت بودن خود را نشان میدهد و این مایه تعجب ما است. این خودرو در سر پیچها پایدار بوده و سیستم تعلیق سفت آن باعث پایداری بیشتر در سرعتهای بالا میشود. البته این خودرو به راحتی بهترینهای کلاس نیست اما در سفرهای طولانی اذیتتان نمیکند. سیستم فرمان به خوبی عمل کرده و نیازی به تصحیح مداوم فرمان برای حرکت در خط مستقیم ندارید. پیشرانههای محبوب دیزلی در زمان تخت گاز رفتن کمی پر سر و صدا هستند اما پیشرانه بنزینی به اندازه قدرت ۱۷۴ اسبی خود چابک و سریع احساس نمیشود.
در مقابل، نیسان بیشتر روی راحتی تمرکز کرده است. سیستم تعلیق قشقایی در مقایسه با دیگر خودروهای کلاس نسبتاً پیشرفته بوده بنابراین با دست اندازهای بزرگ هماهنگی بهتری نشان میدهد. فرمان خودرو سبک و دقیق است بنابراین رانندگی با قشقایی آسان است. البته بدنه خودرو در سر پیچها تکانهای بیشتری نسبت به اسپورتیج دارد بنابراین انتخاب مناسبی برای رانندگان حرفهای محسوب نمیشود. پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی قشقایی به لطف پدال گاز تیز و مصرف سوخت فوقالعاده انتخابی برجسته است. پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی نیز انتخابی خوب برای رانندگان شهری محسوب میشود.
- قضاوت نهایی
هر دو خودرو انتخاب خوبی هستند اما طیف ویژهای خریداران خود را میطلبند. اگر به دنبال بیشتری فضا با پول پرداختی هستید یا یک شاسیبلند خانوادگی میخواهید که در جادههای پر پیچ و خم نیز عملکرد مناسبی داشته باشد کیا اسپورتیج انتخاب اول شماست. اگر راحتی خودرو اهمیت بیشتری نسبت به هیجان رانندگی دارد نیسان قشقایی در میان بهترین خودروهای خانوادگی از این نظر قرار میگیرد.
Sina
۲۶ تیر ۱۳۹۶ظاهر قشقایی میارزه به کل کیا
یعنی مسخره تر از جلو اسپورتیج نداریم تو بازار
الف.ی
۲۶ تیر ۱۳۹۶اگه طراحی خودرو ها رو با دقت ببینین متوجه میشین که گرچه نمای جلو زمین تا آسمان با نمای عقب فرق داره ولی باز هم انگار هر دو یه مفهوم رو میرسونن. اما جلو و عقب اسپورتیج اصلا هماهنگی نداره و خنده اش هم که…………
سامان اذری
۲۶ تیر ۱۳۹۶من قشقایی جدید رو از نزدیک دیدم حدود یک ربع ذره ذره از بدنه اش رو لمس کردم به جرئت میتونم بگم هیچ عیبی از نظر ظاهری نداره
شاگرد اول کلاس به راستی برازنده اش هست
Moein
۲۷ تیر ۱۳۹۶طراحی نیسان واقعا بالغ شده.تا حدی که مثل بنز و بی ام و بدون دیدن لوگو ماشین از دورم میشه فهمید که این ماشین یه نیسانه.ولی کیا چی!!!!بدون جلو پنجره ی پوزه ببری اصلا شبیه محصولات دیگه ی کمپانیش نیست. نمیدونم چرا ولی احساس میکنم مدل های جدید کیا برای رده ی سنی نوجوانه نه بزرگسال!!!
شاهين
۲۷ تیر ۱۳۹۶شاگرد اول این کلاس مزدا cx5 با طراحی سال ۲۰۱۷ هست.ارجاع شود به رتبه بندی برترین خودروهاس شاسی بلند در امریکا
حسن
۲۷ تیر ۱۳۹۶ظاهر نسل قبل اسپورتیج زبباتر از نسل جدیدش بود.راستی این موتورهایی که ذکر شدند درسته؟اینها که هر دو زیر۱۳۰. اسب قدرت دارند؟؟؟!!!
sina
۲۶ تیر ۱۳۹۶این موضوع فقط برای ایرانی ها مساله هست وگرنه کل مردم دنیا راحت میرن یه قشقایی میخرن عمری استفاده می برن.
pooya
۲۶ تیر ۱۳۹۶داداش خیلیم اینجوری نیست.تو آمریکا برندای کره ای اعتبارشون بالاتر از تو ایرانه نه در حد تویوتا ولی برو از چند نفر بپرس اونجا بیشتر از ایران ماشینای کره ای رو قبول دارن.البته تو اروپا خیلی اینجوری نیست. تو ایران مخصوصا بعضی کاربرای متخصص این سایت کلا چون ماشین آلمانی سوار میشن ! دیگه کره ای قبول ندارن.
sina
۲۶ تیر ۱۳۹۶پویا داش حرفت درسته در حالت کلی ولی وقتی یه ور موضوع قشقایی باشه همه چی فرق میکنه.
قشقایی دومین کراس اور پرفروش دنیاست بعد سی ار وی و پرفروش ترین کراس اور اروپا.
غولیه واسه خودش
فقط تویوتا و هوندا
۲۶ تیر ۱۳۹۶دومین کراس اوور پرفروش دنیا تویوتا راو 4 هستش بعد از سی آر وی
فقط تویوتا و هوندا
۲۶ تیر ۱۳۹۶یه عده دیس لایک ندن شبشون روز نمیشه.
منبع: سایت focus2move و هر سایت دیگه ای که تو اینترنت سرچ کنید. لذا با دیس دادن سطح پایین اطلاعاتتون رو نشون میدین.
sina
۲۶ تیر ۱۳۹۶من لایک زدم الله وکیلی :))
مصطفی
۲۷ تیر ۱۳۹۶چون تو امریکا کره ایهابا گارانتی 10 ساله ارائه میشن نه مثل ایران با گارانتی 2 ساله. هزینه نگهداری اونجا یکی از اصلی ترین فاکتورهاست. تو اکثر مقایسه ها هم مهمترین برتری کره ای ها مدت گارانتیشون بیان میشه.
حسن
۲۷ تیر ۱۳۹۶البته این مقاله هم با توجه با واحد پول ذکر شده ترجمه شده از یک سایت انگلیسی به نظر می رسه.
DYBALA
۲۶ تیر ۱۳۹۶من اسپورتیج
فقط تویوتا و هوندا
۲۶ تیر ۱۳۹۶بیخود مسئله واسه خودتون درست نکنید. معلومه قشقایی برتره. کره ای ها یه زمانی یه برتری داشتن واسه بعضیا اونم ظاهر بود. به نظرم الان دیگه اونم ندارن. خدایی اسپورتیج جدید جلوش خیلی افتضاحه به نظر من. قشقایی رو نگاه کنید خدایی اصن هیچی نیس اسپورتیج جلوش. آدم لذت می بره از زیبایی قشقایی جدید. پشت اسپورتیج بد نیس ولی باز قشقایی خیلی قشنگتره. این از ظاهر. تو بحث کیفیت و دوام هم که دیگه جای بحثی نیست. بی خود که قشقایی پرفروش ترین کراس اوور تو اروپا نمیشه. اونم اروپایی که اکثرا تعصب رو برندهای خودشون دارن. به نظرم اگه این قشقایی بیاد با قیمت مناسب تو ایران اسپورتیج و توسان فروششون خیلی کم میشه. چون هم مردم ما نیسان رو خیلی دوست دارن هم ظاهر بهتری داره و به درد مردم ما میخوره.
سارا
۲۷ تیر ۱۳۹۶انتخاب یک خودرو سلیقه ای هست نمیشه که نظرتون رو به همه تحمیل کنید . شاید یه نفر از اسپرتیج خوشش بیاد یه نفر دیگه از قشقایی … از بس اینجا ماشین های محدود وارد شده تفکرات هم محدود شده … نمود این تفکر هم ماشین های سفید توی خیابونه هرکی هم یه رنگ دیگه بخره همه مسخره میکنن یا سرزنشش میکنن
سارا
۲۷ تیر ۱۳۹۶#به نظر یکدیگر احترام بذاریم
نت
۲۶ تیر ۱۳۹۶فقط قشقایی روکش صندلی مشکی زیبایی داره وگرنه قشقایی و اسپورتیج بدرد نمیخورن.فقط هیوندای سانتافه اسپرت 2018 چه از لحاظ طراحی داخلی و چه از لحاظ طراحی بیرونی.تنها کراس اوری که کسی نمیتونه ازش ایراد بگیره هیوندای سانتافه اسپرت 2018 هست.الکی نیست که هیوندای سانتافه اسپرت 2018 پرفروشترین کراس اور جهان هست
فقط تویوتا و هوندا
۲۶ تیر ۱۳۹۶داداش خداوکیلی این حرفارو جدی میگی یا سر کارمون گذاشتی؟؟ من گمونم میخوای بخندیمون. دمت گرم خیلی خندیدیم :)) یکی از به درد نخوردن این دو تا یکی از بهترین کراس اور جهان یکی هم از پرفروش ترین کراس اور جهان. جوک های قشنگی بود. دمت گرم :))
Parvaz
۲۶ تیر ۱۳۹۶داداش سانتافه شاسی بلند میان سایز هستش، اینا کراس اوور هستن، توسان هیوندای تو این سگمنت با اینا هستش… بعدشم رقیبای سانتافه تو ایران شامل تویوتا راو۴، میتسوبیشی اوتلندر، هوندا crv، رنو کولئوس، نیسان ایکس تریل و… !!!! فقط دوست عزیز شما و کسایی که از ماشین زیاد سر در نمیارن سانتافه رو به گزینه هایی که بالا اسم بردم ترجیح میدن!!!! من خودم بشخصه قشقایی رو به اسپرتیج ترجیح میدم، طراحی بهتری داره..
Nissan...japan
۲۶ تیر ۱۳۹۶عجب جوکی دمت گرم!
#ali.m#
۲۶ تیر ۱۳۹۶?????ای خدا
عزیز درسته تابستونا مدرسه تعطیله ولی تفریحات دیگه ای هم هست
شنا .کلاس زبان .کلی برنامه کودک هست که میتونی ببینی .
پدال زیاد مناسب نیست برات.
ماکان
۲۷ تیر ۱۳۹۶وات د فاز السیدی ؟
نت
۲۶ تیر ۱۳۹۶اگر شماها هیوندای سانتافه اسپرت2018 و هیوندای گرنجور2017 نسل قبلی رو از نزدیک ببینید دیگه اسم هیچ ماشینی رو نمیارید از بس که سانتافه و گرنجور ریبا هستند
فقط تویوتا و هوندا
۲۶ تیر ۱۳۹۶اینم جوک قشنگی بود :))))))
DYBALA
۲۶ تیر ۱۳۹۶بابا چیکارش دارید
بالاخره هرکس حق بیان نظرشو داره دیگه
شاید غیر از این دو قلم ماشین دیگه ای ندیدن
علیرضا
۲۶ تیر ۱۳۹۶داداش عجب ساقی ای داری…
پرفروش ترین کراس آور جهان سانتافست؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
والا اشتباه میزنی
فقط تویوتا و هوندا
۲۶ تیر ۱۳۹۶داداش گفتم که هدف ایشون خندوندن و شاد کردن دل مردمه :)
رامتین
۲۶ تیر ۱۳۹۶قشقایی پرفروشترین خودروی کراس اور دنیاست. چرا بیخودی نظر میدید و بحث می کنید. شرکت نیسان کجا، کیا کجا!
sina
۲۶ تیر ۱۳۹۶فک کنمCRV پرفروش ترین رامتین جان
رامتین
۲۶ تیر ۱۳۹۶درسته. سالها crv پرفروشترین بوده اما فکر کنم امسال توی یکی از سایتها خوندم قشقایی فروشش بیشتر بوده. ضمنا تو کل محصولات نیسان هم فروشش بیشتر از بقیه بوده. اما در کل crv گزینه بهتریه بشرط اینکه موتورش تقویت بشه.
فقط تویوتا و هوندا
۲۷ تیر ۱۳۹۶اونی که شما میگید مربوط به اروپاست. امسال هم سی آر وی و راو4 تو کل دنیا فروششون بیشتره تو 5 ماه اول 2017. خیلی هم بیشترن. طبق سایت focus2move تو 5 ماه اول 2017 هوندا سی آر وی حدود334 هزارتا فروخته، راو4 حدود310 هزار تا و قشقایی حدود 209 هزارتا. فکر کنم اونی که شما میگید فروش نیسان روگ تو آمریکا باشه که تو 2017 خیلی افزایش پیدا کرده تا الان اوله. نه کل جهان. ضمنا در مورد کل محصولات هم که اصن تویوتا با اختلاف خیلی زیاده اوله. نمیدونم چه طور میگید نیسان بیشتره. تو 4 ماه اول 2017 تویوتا حدود 2 میلیون و نهصد هزار تا فروخته و نیسان حدود 1 میلیون و 700 هزار تا.
فقط تویوتا و هوندا
۲۶ تیر ۱۳۹۶رامتین جان پرفروش ترین کراس اوور اروپاست نه جهان. پرفروش ترین کراس اوور دنیا هوندا سی آر وی هستش بعدشم تویوتا راوفور. ضمنا هوندا CRV به رکوردی دست پیدا کرده که تا حالا هیچ کراس اوری نتوسنته بهش برسه. اونم اینکه تو سال 2016 به مقام پنجم پرفروش ترین ماشین دنیا رسید. تا اینجای 2017 هم چهارم هستش
MAHDI . TUNING
۲۶ تیر ۱۳۹۶اسپورتیج نثل قبلی واقعا خوب بود اما این زشت شده خیلی زشت
نثل قبلیو سوار شدم راضی پیاد شدم ظاهرش هم خوب بود اما حالا..
ها راستی من اینجا قشقایی رو بیشتر دوست دارم
#ali.m#
۲۶ تیر ۱۳۹۶من بر خلاف خیلیا از طراحی اسپورتیج جدید خیلی خوشم میاد البته به جز قسمت عقبش .
تو کره ای ها سورنتو ،سونوتا ی هیبرید و اسپورتیج رو دوست دارم
اما وقتی اسم یه برند ژاپنی میاد وسط دیگه فکر ماشین دیگه ای کردن ظلم در حق خودمونه .
DEADPOOL
۲۶ تیر ۱۳۹۶آره خداییش سورنتو خیلی شیکه مخصوصا رنگه قهوه ایش که دیدم تو محلمون خیلی قشنگ بود
شایان
۲۶ تیر ۱۳۹۶درسته که نیسان ژاپنیه اما بخدا کیا هم کره ایه این ماشینام برای حداکثر 5 سال ساخته شدن دیگه دهه هفتاد و شصت گذشت که آمریکا ماشینای عمری میساخت بعدشم توی این 5 سال هیچ اتفاقی براشون نمیوفته خیلی خیلی نزدیک به هم شدن فقط باید ببینی نیازت چیه
فقط تویوتا و هوندا
۲۷ تیر ۱۳۹۶داداش پس این همه تویوتا کمری و کرولا چه تاکسی و چه شخصی که تو مملکت ما هست اکثرا مدل 2007 هستن و 10 سال دارن بدون دردسر کار میکنن، ماشین نیستن؟؟ البته این دوتا رو گفتم چون دائما جلو چشممونه. وگرنه مثال های دیگه هم هست.
#ali.m#
۲۷ تیر ۱۳۹۶پس چرا گارانتی 7ساله گذاشتن؟
میکردنش 5سال?
دوست عزیز با این منطق ماشین های چینی هم تو دنیا بهترین هستن .
نه اتفاقا خیلیا هستن که تا 10سال و یا حتی بیشتر هم یه ماشینو دارن .
و این نشانه برتر بودن یه برند هست که چندین سال ماشیناش بی دردسر کار کنن.
که ژاپنی ها تو این بحث بهترین هستن .
چند وقت پیش یه مقاله هم توی پدال بود با این عنوان که مشتری های کدم برند بعد از 10سال مالگیت ماشینشون برای ماشین جدید سراغ همون برند میرن که لکسس بالا تر از همه بود تو این بخش.
شایان
۲۷ تیر ۱۳۹۶تو ایران اینجوریه وگرنه کشورای پیشرفته ماشیناشون حداکثر 5 سال دارن چون به ماشین بعنوان جنس مصرفی نگاه میکنن نه سرمایه
Mehrdad
۲۶ تیر ۱۳۹۶یعنی وقتی این دو خودرو با یک قیمت وارد بشه .ایا انسان عاقلی وجود داره بخاطد بجای قشقایی اسپورتیج برداره؟؟??? حتی اونایی توی سایت خودشون رو برای کره میکشن بدون مکث میرن سمت نیسان . چطور میشه آدم بین نیسان و کیا دو دل بمونه ???? نگید این حرفا رو نکنید این مقایسه ها رو
mohammad
۲۶ تیر ۱۳۹۶نیسان با قشقایی رکورد فروش زد تو کلاس کراس اوورهای کامپکت هم جزء بهتریناست.
کیارش
۲۷ تیر ۱۳۹۶نسل جدید اسپورتیج موتورش شده 1600 !!! اکتر شما ماشین تولید داخل دارید و تا حالا شاسی نداشتید من به عنوان یه دوست که خودش تجربه داشتن ماشین های شاسی تا سقف300 میلیونی رو داشته بهتون پیشنهاد میکنم سراق ماشین هایی با حجم زیر 2000 تو این رده نرید مگر این که جسشون متل جوک کوچولو باشه تو بازار حال حاضر کراس اوور های زیر 200 میلیون ایران یا میتسوبیشی asx یا نیسان جوک بخرید
فقط تویوتا و هوندا
۲۷ تیر ۱۳۹۶اونایی که اومده ایران مگه 2400 سی سی نیست؟؟
کیارش
۲۸ تیر ۱۳۹۶اگر موتورش 2400 باشه و هم قیمت قشقایی باشه من بین این دو میرم سراق اسپورتیج ولی اگر 1600 باشه عمرا
زنجیر تایم دار سوبل یا سه قلو
۲۷ تیر ۱۳۹۶شوربختانه موتور خوبی برای نیسان قشقایی تعریف نکرده اند با تنفس مصنوعی ( توربو شارژر )
موتور کیا قویتر و تنفس طبیعی میباشد با راندمان حجمی قدرتی بهتر
از لحاظ ریخت کیا کم میاره در مقابل نیسان قشقایی
حالا استخون بندی شان بستگی داره که نیسان یا کیا کدامشان بهتر و محکمتر باشد و قابلیتهای بهتری رو نشون بدهند
کاکپیت و امکاناتشان نمیدانم
SPEED
۲۷ تیر ۱۳۹۶عجب اسمی انتخاب کردی
sunmartin
۲۷ تیر ۱۳۹۶از هر نظر کیا اسپرتیج برتره
از نظر سایز
از نظر ایمنی
از نظر تجهیزات و آپشن
از نظر گارانتی
از نظر قابل اعتماد بودن (رجوع به نظر موسسات نظر سنجی)
و در نهایت کیا اسپرتیج 2017 برترین suv سایز کوچک سال 2017 معرفی شد
خوب البته خیلی ها قبول این واقعیت عریان براشون طاقت فرساست و با تخریب یک برند مهم مثل کیا موتورز در فضای مجازی برای خودشون میخوان اعتباری کسب کنند
در بررسی دو خودرو هم د جای جای مطالب بررسی ضمنی و کلی برند کیا موتورز و خودروی اسپرتیج به وضوح بیان شده
جان سن
۲۶ مرداد ۱۳۹۶سلام بر هموطنان عزیز
سوالی داشتم
در رنج قیمت 100 تومان بهترین ماشین را دوستان کدام را پیشنهاد میکنند.
ممنون از ارسال نظر