کیا اسپرتیج و میتسوبیشی ASX، که با نام اوتلندر اسپرت هم شناخته میشود، در مدت تقریباً کمی که پا به بازار کشورمان گذاشتهاند، نظر بسیاری از خریداران SUV های جمعوجور شهری را به خود جلب کردهاند و فروش بسیار خوبی را ظرف این دو سه سال، تجربه کردهاند. در ادامه، به بررسی کامل این دو خودروی جذاب میپردازیم.
کیا اسپرتیج و میتسوبیشی ASX، چند ویژگی اصلی و مشترک دارند، اول اینکه، هردو در کلاس کراس آور کوچک هستند. دوم اینکه در این مورد، هردو از پیشرانههای توربو دیزل استفاده میکنند. سوم اینکه هردو از قیمت تقریباً یکسانی برخوردارند، و نزدیک به قیمتهای تویوتا RAV4 و نیسان X-Trial هستند. هر دو خودروی کیا و میتسوبیشی برای سال ۲۰۱۵ بهتازگی بهروزرسانی شدهاند که همین امر، یکی از دلایل اصلی ما برای این مقایسه نیز بود. میتسوبیشی برای مدل ASX، بهروزرسانی MY14.5 را انجام داده است که افزایش دندهها از مهمترین قسمتهای این بهروزرسانی است. ولی تغییرات دیگر، امور ظاهری خودرو را شامل شده است، از جملۀ این تغییرات: سپر جلوی جدید با اضافه شدن چراغ مخصوص روز، رینگهای جدید ۱۷ اینچی با آلیاژ جدید، سنسورهای عقب و دوربین دید عقب هست که بهصورت استاندارد برای این بهروزرسانی در نظر گرفته شده است. اسپرتیج هم تغییرات خفیفی برای بهروزرسانی سال ۲۰۱۵ داشته است. جلو پنجرۀ مشبک جدید، رینگهای جدید با طرحهای جدید، تغییراتی در چراغهای جلو و عقب، که همگی زیبایی خودرو را افزایش دادهاند، ولی در بخش فنی، تغییری حاصل نشده است. قیمت:هر دو خودرو تقریباً قیمتهایی نزدیک به هم دارند، میتسوبیشی ASX پکیج XLS با قیمت ۳۶,۴۹۰ دلار و کیا اسپرتیج مدل SLI با قیمت ۳۷,۷۹۰ دلار برچسبگذاری شدهاند که هزینۀ آپشن ها نیز به این قیمتها اضافه میشوند. آپشن ها:
هردو خودرو پوشش داخلی چرم را ارائه میدهند (کیا اسپرتیج بهصورت نیمهکامل)، آلیاژ رینگهای ۱۷ اینچی، سیستمهای رسانه صفحهنمایش لمسی با ناوبری ماهوارهای، دوربین دید عقب با صفحهنمایش ۷ اینچی، و آینۀ دید عقب خودکار محدودکنندۀ نور را شامل میشوند. آپشن های منحصربهفرد میتسوبیشی ASX شامل صندلی قابل تنظیم و الکتریکی راننده، صندلیهای جلو مجهز به گرمکن، ورود خودکار بدون کلید، استارت دکمهای، ورودی کارت SD برای سیستمهای صوتی، کنترل صدا برای توابع تلفن، سقف شیشهای پانورامیک بزرگ به همراه نور LED میباشند.
تفاوت کیا اسپرتیج با ASX در سنسورهای پارک جلو و عقب، کنترل دو منطقهای تهویه مطبوع، سیستم استریوی اینفینیتی با ساب ووفر و آمپلیفایر است. اگر بخواهید صندلیهای حافظهدار و الکتریکی و دارای گرمکن جلو، سقف شیشهای پانورامیک را در اسپرتیج داشته باشید، باید نسخۀ پلاتینیوم را سفارش دهید که قیمت خودرو را تا ۴۱,۳۹۰ دلار خواهد رسید. ایمنی:
کیا اسپرتیج دارای پنج ستارۀ ایمنی در تست تصادف میباشد. و برای محافظ از سرنشینان مجهز به شش کیسه هوا (۲ عدد جلو، ۲ عدد جانبی جلو، ۲ عدد پردهای عقب) میباشد.
میتسوبیشی ASX نیز پنج ستارۀ ایمنی در تصادف را کسب کرده است، با این تفاوت که دارای هفت عدد کیسه هوا (۲ عدد جلو، ۱ عدد زانویی برای راننده، ۲ عدد جانبی جلو، ۲ عدد پردهای عقب) میباشد، که در اینجا یک پوئن مثبت به میتسوبیشی تعلق میگیرد. عملکرد فنی:
کیا اسپرتیج از یک پیشرانۀ ۲.۰ لیتری توربو دیزل چهار سیلندر GRDi بهره میبرد که توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار (135kW) قدرت و ۳۹۲ نیوتنمتر گشتاور مفید است. اوج گشتاور این خودرو، بین دورهای 1800rpm تا 2500rpm است و اوج قدرت آن فقط در دور 4000rpm میباشد. در شرایط مرطوب و جادۀ خیس، سیستم کنترل کشش نیز میتواند به کمکتان بیاید. در اکثر موارد، موتور نسبتاً صاف و یکنواخت کار میکند. واکنش پدال گاز هم به فشار پا سریع است ولی درنگ کمی در شتابگیری مشاهده میشود. گیربکس شش سرعتۀ اتوماتیک، که قبلاً یکی از نکات برجستۀ اسپرتیج به شمار میرفت، در بهروزرسانی جدید و در تستهایی که ما انجام دادیم، کمی وقفه در زمان را برای شیفت دندهها به ما نشان داد. حتی سیستم انتقال قدرت، پس از صعود از یک تپۀ شیبدار، بهجای تکیه بر گشتاور موتور، بیش از حد مشتاق است چند دنده به پایین شیفت کند که این اصلاً خوب نیست. همچنین یک سری تغییرات دندۀ اشتباه و غیر لازم، در ترافیک شهری انجام داد که خیلی رضایتبخش نبود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو که قویترین مدل آن نیز میباشد، ۹.۹ ثانیه و نهایت سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر در ساعت میباشد.
میتسوبیشی ASX هم توسط یک پیشرانۀ بزرگتر ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربو دیزل ارائه شده است، که قدرت ۱۴۸ اسب بخار (110kW) و گشتاور ۳۶۰ نیوتنمتر، توان تولیدی آن است. هر چند که نسبت به اسپرتیج بازدهی قدرت کمتری دارد، ولی در عمل، عملکرد روانتر و رضایتبخشتری را به نمایش گذاشت. در ASX اندکی تأخیر در توربو مشاهده میشود، ولی میتوانید فقط در دور 3500rpm به بیشینۀ قدرت برسید و زمانی که دور موتور را به 1500rpm تا 2750rpm برسانید، گشتاور مفید را به وضوح حس کرده و شتابگیری سریع آغاز میشود. عمل شتابگیری و افزایش سرعت، آنقدر روان انجام میشود که متوجه بالا رفتن سرعت نمیشوید، مگر اینکه با چشمانتان صفحۀ کیلومتر شمار را دنبال کنید و سرعت را ثابت نگه دارید. وزن این مدل از ASX 1530 کیلوگرم است که نسبت به اسپرتیج ۱۵۸۰ کیلوگرمی برتری دارد.
برداشت ما از گیربکس ASX بسیار رضایتبخش و ستودنیتر از اسپرتیج بود. میتسوبیشی، با استفادۀ بهینه از گشتاور موتور، امور مربوطه به انتقال قدرت را بهدرستی انجام میدهد. تغییرات دنده بهطور کلی نرم و روان است. در مورد شیفترهای پدال پشت فرمان ASX ممکن است سطحی و ناکارآمد نگاه کنید، اما دقت و سودمندی آنها حیرتبرانگیز است. همچنین این خودرو در مدت زمان ۹.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد، و در نهایت به سقف سرعت ۱۹۶ کیلومتر در ساعت دست مییابد. مصرف سوخت:
از لحاظ مصرف سوخت، ارقام هر دو اتومبیل، بیشتر از ادعای کمپانی را نشان داد. در این آزمون، که خودروها را هم در اتوبان و هم در شهر تست کردیم، بهصورت میانگین ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای میتسوبیشی ASX و ۸.۱ لیتر هم برای کیا اسپرتیج بودند. این در حالی است که اعداد رسمی کمپانی برای ASX تا ۵.۸ لیتر و برای اسپرتیج ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بودند. با این حال، مصرف سوخت در هر دو خودرو قابل قبول است و راضیکننده است. کیفیت رانندگی:
در بزرگراه کیا بهسادگی باعث ناراحتی سرنشینان میشود، عقب خودرو حتی در سرعتهای پایین، در چالهها و دست اندازهای شهری تکانهای ناراحتکننده دارد، که این موضوع در سرعتهای بالای ۱۰۰ کیلومتر میتواند نگرانکننده باشد. در مسافتهای شهری، سواری اسپرتیج بیش از حد سخت و سفت است. حتی به ظاهر محکمتر از تجربۀ سواری که با اسپرتیج بنزینی داشتیم، تمامی دستاندازها و نقصهای آسفالت به داخل کابین و به سرنشینان وارد میشود که این مورد نیز میتواند راحتیِ یک SUV برای خانوادۀ کوچک را تحت تأثیر نکات منفی خود قرار دهد. در مقابل، میتسوبیشی ASX، آن لرزشها و تکانهای خشک را به شما نمیرساند، و دستاندازهای شهری را نرمتر و راحتتر از اسپرتیج عبور میدهد. سیستم تعلیق خوب میتسوبیشی ثابت کرد که ماهرتر و راحتتر از اسپرتیج عمل میکند و بهعنوان یک کروزر شهری، لایق برتر بودن است. در عوض، در پیچها و خمیدگیهای جاده، سفتی سیستم تعلیق کیا، بهتر از ASX عمل کرد و کمتر باعث خم شدن و احساس پیچیدن بدنه میشود. همچنین فرمان پذیری ASX در پشت سر کیا قرار میگیرد. میتسوبیشی، برای فرمان ASX جهت مانور در سر پیچها به تلاش بیشتر نیاز دارد و باید مرکز ثقل خودرو را کاهش دهد.
فرمان اسپرتیج مستقیمتر و پاسخگو است، و برای استفاده در مانورهای بیشتر کاملاً لذتبخش است. با این حال، با وجود برخی مشکلات، ممکن است بعضی از افراد حس کنند که فرمان در رفتوآمد شهری بیش از حد سنگین است.
هر دو خودرو آپشن چهار چرخ متحرک را ارائه میدهند، البته در مسیرهای تست ما، هیچگاه خارج از جاده نرفتیم و از نظر آفرود، هیچکدام را تست مورد آزمایش قرار ندادیم، چون برای چنین خودروهایی، که کراس آور کامپکت هستند، نمیتوان روی آفرود حرفهای آنها حساب باز کرد، ولی بهعنوان مثال در شرایط مرطوب و جادههای خیس، سیستم چهار چرخ متحرک را فعال کردیم که ASX احساس امنتری در این سطوح به ما میداد. ASX دارای سوئیچ به حالت 4WD است که میتواند تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیز در این حالت حرکت کند، همچنین دارای سه حالت: 2WD، 4WD قفل (که قدرت را به هر چهار چرخ میفرستد)، و 4WD خودکار که توسط سنسور کنترل لغزش اداره میشود.
میتسوبیشی ASX در هر بُعد از اسپرتیج کوچکتر است، به غیر از ظرفیت موتور! میتسوبیشی ۴.۳۰ متر طول، ۱.۷۷ متر عرض و ۱.۶۲ متر ارتفاع دارد، این در حالی است که اسپرتیج، ۴.۴۴ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض و ۱.۶۴ متر ارتفاع دارد. فاصلۀ دو محور اسپرتیج کمی کوتاهتر است، ۲.۶۴ متر در مقابل ۲.۶۷ متر ASX. فضای داخلی:
یک شکاف بزرگ بین ظاهر و کارایی فضای داخلی وجود دارد، که کیا در این میان میدرخشد. کابین اسپرتیج، واضح و تمیز است و خطوط ساده داشبورد به زیبایی استفاده کرده است. در مقابل ASX، سادهتر به نظر میرسد و بیشتر کنترلر های آن در مقایسه با اسپرتیج قدیمیتر به چشم میخورد. سیستم دستی و چرخشی کنترل تهویه زیباست، ولی به زیبایی سیستم دیجیتال و دو کنترل منطقهای کیا نیست. ضمناً خریداران باید توجه داشته باشند که در این تریم، برای هر دو خودرو هیچ دریچهای جهت کنترل هوای صندلیهای عقب اختصاص نیافته است.
قبلاً ذکر کردیم که هر دو خودرو دارای یک سیستم رسانه با صفحهنمایش ۷.۰ اینچی هستند، اما کیا در این زمینه نیز برنده بهحساب میآید. با وجود این که واحد رسانه میتسوبیشی بهروز شده است، ولی بهطور قابلتوجهی نسبت به کیا کمتر کارآمد است، و ویژگیهای بصری ضعیفتری را دارا است. از سوی دیگر، کیا دارای یک صفحهنمایش با سیستم منوی spiffing، با وضوح و کیفیت ویژه و بالاتر از ASX را ارائه میدهد. هر دو خودرو ارائه تلفن بلوتوث و جریانهای صوتی را بدون هیچ زحمتی میسر میسازند، هر چند که اسپرتیج بازهم راهاندازی سادهتری نسبت به ASX داراست.
همانطور که صندلی عقب ASX را میبیند سرنشینان پایینتر و تختتر از اسپرتیج نشستهاند، هرچند که صندلیهای عقب هر دو خودرو آنطور که باید جادار و راحت نیستند ولی راحتی آن با اسپرتیج اصلاً مطابقت ندارد. با این حال، نمیتوان گفت که این صندلیها برای حمل کالاهای کوچک مناسبتر است، اما مسافران قدبلند با شانههایی پهنتر، نشستن بر روی این ردیف از صندلیها، کمی برایشان مشکلساز خواهد بود. صندلیهای تختتر در ASX، همچنین باعث میشود لوازم صندلی کودک نسبت به اسپرتیج، راحتتر از قرار بگیرند. هر دو خودرو دارای کمربندهای سهنقطهای بالا کشنده و نقاط مخصوص ایزوفیکس را دارا هستند.
در مجموع، اگر سختگیر نباشیم، میتوان گفت هر دو خودرو در فضای پشت برای حمل بزرگسالان نسبتاً خوب هستند. هر چند افرادی که بالای ۱.۸۰ سانتیمتر قد داشته باشند نیاز خم کردن گردن خود هستند. سقف کیا خوب است، ولی از سوی دیگر، فضای زانوی کمتری دارد. شاید کودکان برای موقعیت صندلی خود در اسپرتیج، که کمی بالاتر از ASX است قدردانی کنند ولی آنها باید در جایگاهی پایینتر بنشینند چراکه در برخی مواقع، این جایگاه پایینتر، خطر پرت شدن را کاهش میدهد. اسپرتیج در کل فضای ذخیرهسازی بیشتری نسبت به ASX دارد. کیا از جزئیترین قسمتها، یعنی پنل دربها، محفظههای کنسول میانی، محفظۀ داشبورد، تا بخشهای کلی، مانند حجم صندوق عقب، فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. در صندلی عقب هم در هر دو خودرو دو عدد کاپ هُلدور (نگهدارندۀ فنجان) تعبیه شده است. همچنین هر دو خودرو فضای صندلیهای عقبی برابر با نسبت ۶۰:۴۰ دارند که در مقابل رقبای خود نوعی برتری حساب میشود. حجم صندوق از هر یک از این خودروها نیز مناسب برای اندازه آنها است و کافی به نظر میرسد، که ظرفیت صندوق اسپرتیج ۵۶۴ لیتر، و ظرفیت ASX 416 لیتر میباشد.
میتسوبیشی ASX دارای گارانتی پنج ساله و یا ۱۰۰.۰۰۰ کیلومتر میباشد، که چهار سال هم شامل پشتیبانی سرویس و خدمات پس از فروش و پنج سال کمکهای جادهای میباشد؛ بهطور متوسط هزینه سالانه این خودرو کمی بیش از یک میلیون و پانصد هزار تومان برآورد میشود.
wz4
۲۸ اسفند ۱۳۹۳تو تکنولوژی میتسوبیشی از بقیه برند های ژاپنی خیلی پایین تره . به نظر من اسپورتیج بهتر بود
armin
۲۹ اسفند ۱۳۹۳چرا اونوقت؟؟؟
سامورایی
۱ فروردین ۱۳۹۴ژاپن کجا کره کجا!!!!
AHMADREZA
۹ تیر ۱۳۹۴ژاپن هرجا میتسوبیشی کجا کره کجا
مجید
۲۹ اسفند ۱۳۹۳با توجه به اینکه میتسوبیشی از قدیم کمپانی ساخت موتورهای پیشرفته برای خودش وخودرو سازهایه دیگه بوده به نظر من کسایی که فنی خودرو واسشون مهمه این ماشین رو ترجیح میدن، در ضمن اگر این مقایسه هم انجام نشده بود من تکنولوژی خودرو سازی ژاپن روکه سالهاست تو دنیا زبان زده به تکنولوژی کره اترجیح میدم. در ضمن میتسوبیشی در ساخت خودرو از بقیه خودرو سازهای ژاپنی عقب تر نیست، برای مثال گالانت عینکی دهه90 در یه مقایسه از ماکسیما ابیشتر امتیاز اورد.
قاسم
۱۱ فروردین ۱۳۹۴میشه خواهش کنم یه مقایسه کلی با ماشینهای تولید داخل همون چینی داشته باشید…
همت
۱۶ فروردین ۱۳۹۴نویسنده متن فوق اطلاعات زیادی از نظر فنی از خودروی ASX نداره ، به طور مثال گریبکس ASX از نوع CVT که جدید ترین تکنولوژی حال حاضر هست همچنین بهتر بود از تست تصادف که یکی از مهمترین موارد در امتیاز دهیه رو یادآور میشد که کیا به هیچ وجه قابل رقابت با میتسوبیشی نیست و موارد دیگه ای هم هست که از حوصله این بحث خارجه در کل با توجه به گرونی خودروهای آلمانی در ایران و عدم حضور خودرو سازان آمریکایی کسانی که اتومبیل ژاپنی سوار میشن معمولا خودروی دیگه ای را انتخاب نمیکنن البته توی این رنج قیمت
مجید
۱۶ فروردین ۱۳۹۴میتسوبیشی و سوزوکی درسته ژاپنی هستند ولی توی دنیا برند معروف و خریداران زیادی ندارند. تکنولوژیشونم پایینه
sh
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام و خسته نباشید
چند تا اشتباه درمورد حداکثر سرعت و شتاب داشتید
در نمونه 2.4 لیتری اسپورتیج شتاب صفر تا صد8.9 ثانیه بود که 9.9 نوشتید
درحداکثر سرعت هم بگم که چطور میشه من خودم 240 تا رو توی اتوبان پر کردم ولی اونوقت شما نوشتید196؟
reza
۵ آبان ۱۳۹۴راست میگی موافقم
Ali
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام خدمت دوستان؛با عرض خسته نباشد…
میخواستم بپرسم : “حالا این با موتور دیزلش بود؛اگه ای اس ایکس با موتور ۲۰۰۰ و اسپورتیج با موتور ۲۴۰۰ باشه،چطور ؟” نظر شما کدومشه ؟!!!
لطفاً راهنماییم کنید..ممنون !
سینا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴به نظر من هیچی کیفیت ژاپن نمیشه این نظر سنجی که تا الان به نفع اسپورتیج تمام شده اصلا منصفانه نیست متاسفانه مردم ما ظاهر پسندن به باطن ماشین کیفیت سواری اتاقش اهمیت نمیدن ماشین فقط آلمانی فنی قدرت هیکل آمریکایی ظرافت ژاپنی وتمام
Armin
۱۶ مرداد ۱۳۹۴نتیجه که شدیدا به نفع میتسوبیشیه،،،،
مجتبي
۹ مهر ۱۳۹۴سلام دوستان من مدتی پیش میتسوبیشی asxداشتم وبه علت شتاب بسیار ضعیف و نبودن بعضی از قطعات علاوه بر گرونیش و دیزاین نه چندان خوبه داخل اطاق فروختم و الان اسپورتیج خریدم،درسته کمی خشکتره ولی هم پر شتاب تره هم زیبا تره هم ماشین تو دست تریه(مسلطه)در ضمن از asx کمی بلند تره،یه مورد دیگه اینکه هر وقت بخواهین محصولات کیا رو بفروشین بلا فاصله پول میشه ولی میتسوبیشی اینطور نیست
سعید
۲۳ بهمن ۱۳۹۵اگه بحث تو دست بودن و هندلینگه که محصولات میتسوبیشی معروفن. عجیبه که شما میگی اسپورتیج تو دست تره. قطعات هم شما 5سال گارانتی دارید. ضمن اینکه ژاپنی خرابی نداره که بخواهید نگران قطعهباشید. اختلاف قیمت 25میلیونی این دو رو هم در نظر بگیرید
امیر
۲۰ مهر ۱۳۹۵سلام دوستان
میخواستم بپرسم به نظرتون گراند ویتارا 2400 صفر بگیرم بهتره
یا asx 2015 که 15000 تا کارکرده؟؟؟
جلیلی
۱۹ آذر ۱۳۹۵سلام
هیچگاه ماشین دست دوم نگیرین
جلیلی
۱۹ آذر ۱۳۹۵سلام
هیچگاه اتومبیل دست دوم نگیرید
از ایران خودرو هم خرید نکنید
درکل میتسوبیشی صفر بگیرید
ش
۴ دی ۱۳۹۵فقط زاپنی. اگر خواسته باشین یه ماشین با هندلینگ و کیفیت بسیار مناسب داشته باشین بین این ژاپنی هایی که تو ایرانن بهنظر من میتسوبیشی بهتره.کرولا که قاچاق میارن آپشنم نصف میتسوبیشی داره. مخصوصا میتسوبیشی لنسر2017 که عملکردش فوق فوق فوق العادست. خیلی نرمه و راحته CVT هم داره با قابلیت دنده دستی.
مهدی
۱۰ بهمن ۱۳۹۵درود
این که تلنولوژی و کیفیت ژاپن بالاتره درش شکی نیست اما یه مورد بسیار مهم در مورد خودروی ژاپنی امنیت بالای اونا هست در تصادفات تا اونجایی که سعی شده به اتاق و سرنشینان آسیبی نمیرسه خودروهای کره ایی خوب هستند و ولی در دراز مدت از نظر کیفیت و سختی کار در مقابل ژاپنی ها کم میارن
امیر
۲۴ بهمن ۱۳۹۵من یه asx داشتم انصافا” ماشین کم هزینه و بی دردسری بود مشکلی هم نداشتم تا اینکه برای تنوع اسپورتیج خریدم واقعیت اینه از نظر فنی asx قوی تره و بهتر به نظر می رسه اما در مقایسه با اسپورتیج طراحی داخلی و داشبورد و ..ضعیف تری داره..اسپورتیج امروزی تر و اسپورت و تعادل خیلی خوبی داره مخصوصا سر پیچ جاده یا سرعت بالا..asx ماشین ژاپنی و با کیفیتی است اما یه جورایی برای رانندگی پیرمردی و آروم ساخته شده در حالیکه اسپورتیج اسپورت تر و به اصطلاح امروزی تر و چابک است ..همونقدر که ژاپنی کیفیت و تکنولوژی بهتر داره کره ای جذاب تر و آپشنهای بهتر و مدرن تر داره
سعید
۲۰ اسفند ۱۳۹۵به نظرم با توجه به استفاده از قطعات بعضا نامرغوب (شایدچینی ) که اخیرا در مدلهای اتومبیلهای کره ای وارداتی به ایران به چشم میخوره ، اصالت برند میتسوبیشی وسوابق طولانی و درخشان این خودروسازاطمینان خاطر بیشتری به خریداران میده. منم خیلی تحقیق کردم وبالاخره asx خریدم.
محمد
۵ شهریور ۱۳۹۶سلام دوستان من ۳ سال اسپرتیج داشتم الان ۶ ماهی هست که asx گرفتم. شاید به نظر مقدداری ساده برسه ولی توی هندلینگ و لذت رانندگی و نرمی و احساس امنیتی که داخل خودرو حس میشه واقعا بهتر هست و از انتخابم خوشحالم
منصور
۷ شهریور ۱۳۹۶من چند روزه asx خریدم همه چیز خوبه فقط صندلیها ی عقبش راحت نیست مخصوصا برا مسافرت
حمید
۱۷ شهریور ۱۳۹۶توسان توچین کره برزیل چک مکزیک تولیدمیشه ااسایکس فقط توژاپن درکل میزان فروش جهانی توسان چندین برابر اس ایکسه تو مقایسه کیفی جی دی پاور برندمیتسوبیشی هیچ جایگاهی نداره درسته ژاپنی ولی هیچ وقت تویوتا نمیشه
Saeed
۲۰ شهریور ۱۳۹۶سلام
من جزء اولین خریداران Asx هستم. تا الان ۱۷۵۰۰۰ کیلومتر هم باهاش راه رفتم.گارانتی ماشین تموم شه، برخورد شرکت و نمایندگی ها خیلی بد میشه. گند میزنن به ماشین میگن به ما ربطی نداره خودتون بد رانندگی میکنین. بعد از ۱۷۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد، ما شدیم نابلد. اون موقع که ماشینشون دوره گارانتی مشکل داشت، هزار و یکجور زبون ریختن و خواهش تمنا کردن که رضایت بگیرن، الان عوض درمیارن. متاسفانه بعد گارانتی خدمات نداره، مشتری هم که نیست. بیخ ریش صاحبش میشه
حامد
۳۰ شهریور ۱۳۹۶سلام
من خیلی تحقیق کردم که اسپورتیج بخرم یاasx اما با پرس و جوی زیاد از اهل فن و مصرف کننده ها بالاخره asx 2017. خریدم
امیدوارم سواری خوبی داشته باشه و کمتر راهی تعمیر گاه بشه
همون تحربه ای که همه داشتن
حتما اطلاع می دم ?
بهنام
۱ مهر ۱۳۹۶تک تک قطعات میتسوبیشی دقیقا زده مید این ژاپن
اون موقع واسه این کره ای ها نصفشون تو چین تولید میشه
پوریا lancer
۸ آذر ۱۳۹۶منم که کلا خدمت میتسوبیشی ارادت دارم
الانم خودم یه میتسو دهه نودی سوارم …
و از نظر موتور و هندلینگ هوندا و میتسو از قدیم الایام زبان زد خاص و عامن
از زمانی که موتور کشتتی و هواپیما تولید میکردن
و واقعا کم اصتحلاک و پر طاقتن و با سوخت و شرایط ایران هم بهتر کنار میان
قطعاتشونم ک فقط اورجینال
حالا شما کره ای ها و ژاپنی هارو تو طولانی مدت مقایسه کنید بعد ببینید صاحب کدوم ماشین راضی تره…
وحید
۹ دی ۱۳۹۷سلام.ماشین فوق العاده نرمی هست و سواری فوق العاده ای داره و امکانات کاملی هم داره و با اینکه کره ای ها پیشرفت خوبی داشتن ولی با ژاپنی قابل قیاس نیس.
ساسان
۱۴ دی ۱۳۹۷من بعد از کلی تحقیق بین میتسو asx و توسان و اسپورتج رفتم سراغ میتسو، الان حدود ۶ ماهه که سوارم واقعا راضی هستم از انتخابم، به ژاپن اعتماد کنید شما را پشیمان نمیکنه