بیشک هیچ یک از محصولات کیا، همچون نسل سوم اسپورتیج، در بازارهای جهانی ندرخشیده است. این کراساوور کوچک که مخلوق نبوغ پیتر شرایر ژرمنی بود، عصری نو را برای این کمپانی رقم زد و انواری از موفقیت و رود خروشانی از طلا را نصیب آن نمود. در کشور ما هم این نسخه از اسپورتیج، از هواداران و دوستداران بیشمار برخوردار است و خیل انبوهی از اشخاص، اعم از پیر و جوان و یا خرد و کلان مفتون و شیدای آن هستند، اما در این دنیای زودگذر و فانی، هر تندیسی ولو شورانگیز و زیبا، عمری بس کوتاه دارد و به سرعت نیز جای خود را به دیگری میدهد و بیگمان خودرو هم که مخلوق دست بشریست از این قاعده مستثنی نیست. نسل سوم اسپورتیج بهزودی بازنشسته شده و نسل چهارم جای آن را خواهد گرفت، نسلی که بهرغم تمامی حرفوحدیثها، از نمایی مهیج و یکتا در میان خیل بیشمار از همتایان خود برخوردار است و چه بسی که همین یکتایی و تشخص بتواند حماسه جدیدی را برایش رقم زند.
نسل چهارم و یا نوین اسپورتیج، برای نخستین بار، در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان به نمایش در آمد. طبق برنامههای شرکت هم قرار است که این خودرو در نیمه دوم امسال و بهعنوان مدل ۲۰۱۷ روانه بازارهای جهانی گردد. بنا به اظهارات مسئولان کمپانی کیا، تضاد موجود میان لبههای تیز و خطوط نرم به کار رفته در طراحی نسل جدید اسپورتیج، از جتهای جنگنده مدرن الهام گرفته است. این خودرو با چند پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی به بازار عرضه میشود. پیشرانههای بنزینی همگی چهار سیلندر و در نسخههای ۱.۶،۱.۷ و ۲ لیتری توربو و نیز ۲ و ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی ارائه میشوند و پیشرانه دیزلی آن هم نسخهای چهار سیلندر با حجم ۱.۷ لیتر و مجهز به سامانه توربوشارژر میباشد. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکسهای ۶ سرعته دستی،۶ سرعته اتوماتیک و ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک عرضه میشود. در حال حاضر، این خودرو در ممالکی همچون کره و جمهوری اسلوواکی و…به تولید میرسد که نسخههای وارده به بازار امارات ساخت جمهوری اسلوواکی هستند.چندی پیش سایت «DRIVEARABIA» نسخه ۲ لیتری این خودرو را مورد تست و ارزیابی خود قرار داد که در اینجا برگردان آن را پیشکش شما عزیزان مینمایم. کیا، اعتبارش را مدیون خلق و آفرینش کلاس خودروهای کراساوور است و این عنوانی است که معمولاً تویوتا آن را غصب نموده، حقیقت ماجرا این است که اسپورتیج، یک سال پیش از نسل نخست تویوتا RAV4 معرفی شد. با این وجود، تصویری که از آن وجود داشت – که البته مربوط به پیش از زمان ادغام کیا با هیوندای است – تصویر خودرویی بود که در رتبهبندی ایمنی تنها یک ستاره را کسب کرده بود و فراخوانی را هم به سبب نامیزانی فرمان از سر گذرانده بود؛ اما در حرکتی سریع و رو به جلو، پس از دو دهه، نسل اخیر این خودرو توانست ۵ ستاره ایمنی را در آزمون تصادف از آن خود نماید و در میان خودروهای کلاس خود، در ردههای بالای فروش جای گیرد که این امر، تحولی چشمگیر به حساب میآید. مدل جدید کیا اسپورتیج (۲۰۱۷ میلادی)، نسبت به نسل پیشین خود از طرحی داغ و بحثبرانگیز برخوردار است. این خودرو بهزودی راهی نمایشگاههای خودرو خواهد شد و ما هم برحسب اتفاق توانستهایم با نسخهای از آن رانندگی نماییم. برای نسل چهارم اسپورتیج، شرکت کیا یک پیشرانه جدید ۴ سیلندر و ۱.۶ لیتری توربو شارژر معرفی کرده است، این پیشرانه تحت تریم GT-LINE عرضه میشود. این تریم به لحاظ ظاهری کمی تهاجمیتر نسبت به نسخه عادی اسپرتیج است. پیشرانه مذکور، توانی معادل ۱۷۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۶۵ نیوتنمتر را تولید میکند و به همراه یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه عرضه میگردد. تریم GT-LINE، از سپری متفاوت با لامپهای مه شکن چهار حفرهای، جلوپنجرهای متفاوت، دیفیوزرهای جلو و عقب و لولههای اگزوز دوگانه و رینگهایی D – شکل ۲۰ اینچی و آلومینیمی بهره میبرد.
گزینه اختیاری دیگری هم که وجود دارد، نسخهای ۴ سیلندر به حجم ۲.۴ لیتر است. این نسخه از توانی معادل ۱۷۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۸ نیوتنمتر برخوردار است و به همراه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشود. با این حال، تنها شانسی که نصیبمان گردید رانندگی با پیشرانه ۴ سیلندر و ۲ لیتری آن بود. این پیشرانه، توانی معادل ۱۵۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۹۷ نیوتنمتر را تولید میکند و به همراه یک گیربکس ۶ سرعته خودکار عرضه میشود. این پیشرانه از نسل پیشین این خودرو به نسل جدید آن منتقل شده است، بنابراین عملکردش به لحاظ شتاب، تقریباً در همان سطح قرار دارد؛ و در سربالاییها و هنگام مانورهای سبقت نیز، باید به پدال گاز آن فشار بیشتری اعمال نمود، اما به غیر از این موارد، این پیشرانه برای جادههای درونشهری مناسب به نظر میرسد. هندلینگ این خودرو نیز بهبود یافته است و نسبت به سلف کسلکننده خود، از کمی توان بیشتر بهره میبرد. با توجه شرایط رانندگی که در غالب بزرگراهها وجود دارد، ما قادر نبودیم که به محدوده توانایی آن دست یابیم، اما با این وجود، در پیچهای متعددی که این خودرو را راندهایم، قطعاً احساس ثبات بیشتری را القاء میکرد (نسبت به نسل قبل). به لحاظ راحتی، نسل نوین اسپورتیج، از سواری نرم و دلپذیری بهره میبرد و سیستم تعلیق آن هم به راحتی میتواند دستاندازهای جزئی را، بدون هیچ مشکلی جذب خود نماید. همچنین بنا بر ادعای شرکت کیا، از حجم صدا در کابین هم کاسته شده است و سواری آن نیز تا سرعتهای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، با سکوت توأم است. فضای داخل کابین هم قطعاً بهبود یافته است؛ مثلاً نسخه فول آپشنی که جهت تست در اختیارمان نهاده شد از متریال نرمی در بخش فوقانی داشبورد راننده – محور خود بهره میبرد و نیمی از قسمتهای فوقانی دربها را هم همین مواد (نرم) پوشانده بود. ضمن اینکه، صندلیهای چرمی با تهویه را هم باید به موارد فوق اضافه نمود. استفاده از صفحه نمایشگر لمسی هم به راحتی صورت میپذیرد، گو اینکه سیستم تهویه خودکار دو ناحیهای آن نیز تقریباً به طور مستقیم میوزد. در عین حال سیستم اطلاعاتی آن به اندازه کافی خوب به نظر میرسد و سقف پانورامیک بزرگ آن هم قطعاً هوایی تازه را به سرنشینان اش پیشکش میکند. از لحاظ فروش، کیا اسپورتیج از رشد پیوستهای برخوردار بوده است، به نحوی که در نهایت این خودرو توانست در ردیف پرفروشترینها جای گیرد؛ که به ویژه در این باب، طرح خوب نسل قبل مدد دهنده آن بوده است. در حالی که این خودرو در حال سبقت گرفتن از رقبای خود با ارائه لیستی جذاب از تجهیزات میباشد، دراینباره باید منتظر ماند و دید که تا چه اندازه زبان طراحی این خودرو میتواند او را مدد دهد تا بلکه لیدری اش در مقابل رقبای گرانتر ژاپنی حفظ شود. مشخصات فنی
در حال حاضر، این خودرو تنها با دو پیشرانه ۲ و ۲.۴ لیتری در بازار امارات عرضه میشود که در سطور ذیل مشخصات هر دو پیشرانه درج شده است.
پیشرانه ۲.۴ لیتری:
توان: ۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۲۷ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: ۹.۶ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک
پیشرانه ۲ لیتری:
توان: ۱۵۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۹۷ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: ۸.۲ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: چند اتصالی (MULTI LINK)
نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۴۵/۱۸۵۵/۱۶۴۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۴۰ میلیمتر
گنجایش محل بار: ۷۳۹ لیتر
حجم مخزن سوخت: ۵۵ لیتر
وزن: ۱۴۵۶ الی ۱۵۹۸ کیلوگرم
5 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا
5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (نرخ ایمنی ۹۰ درصد برای سرنشینان بزرگسال)
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کنترل پایداری (DSC)
سیستم ردیابی نقاط کور (BSD)
سیستم پیشرفته کنترل حرکت در سر پیچها (ATCC)
ترمز پارک الکتریکی (EB)
پشتسری فعال (ACTIVE HEADREST)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
ستون جمع شونده فرمان
و…
همانطور که قبلاً هم گفته شد، میزان و سطح تجهیزات خودروهای صادره به بازارهای آسیایی و آفریقایی و… با بازارهای اروپا و آمریکا و استرالیا فرق دارد، به همین خاطر نیز از ذکر تجهیزات بیشتر خودداری شده است. در سطور ذیل، تجهیزات ایمنی تیپهای عرضه شده در بازار امارات به تفکیک ذکر شده است.
کیا اسپورتیج های مدل ۲۰۱۷ صادره به بازار امارات عمدتاً در دو نسخه ۲ و ۲.۴ لیتری عرضه خواهد بود که هر یک از این نسخهها در دو تیپ پایه و یا BASE و نیز فول و یا TOP به فروش خواهد رسید. در اینجا تجهیزات ایمنی و رفاهی مربوط به نسخه ۲ لیتری TOP و نیز ۲.۴ لیتری TOP به تفکیک درج گردیده است.
تجهیزات استاندارد نسخه ۲ لیتری، تیپ TOP:
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) – ۲ عدد کیسه هوای ایمنی – سنسورهای پارک – دوربین دید عقب – سیستم هوشمند ورود بدون کلید – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – استراحتگاه دست جلو- فرمان الکتریکی – پوشش چرمی فرمان – نگهدارندههای فنجان – سقف شیشهای پانورامیک – روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو – سیستم روشنایی در روز (LED) – مه شکنهای جلو – آینه بغل به همراه راهنمای روی آن – اسپویلر سقفی – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث – سنسور حسگر باران – سیستم تهویه مطبوع دستی و…
تجهیزات استاندارد نسخه ۲.۴ لیتری، تیپ TOP:
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)- 6 عدد کیسه هوای ایمنی – سیستم کنترل پایداری (DSC) – سنسورهای پارک – پشتسری فعال – سامانه کنترل لغزش – دوربین دید عقب – استراحتگاه دست جلو – صندلیها و فرمان با پوشش چرمی – نمایشگر MULTI INFORMATION – فرمان الکتریکی – تنظیم برقی صندلیهای جلو – سقف شیشهای پانورامیک – سیستم روشنایی در روز (LED) – چراغ عقب از جنس LED – ریل و اسپویلر سقفی – سیستم هوشمند ورود بدون کلید و دکمه استارت – کروز کنترل و سوئیچ آن بر روی فرمان – سامانه هدایت ناوبری – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان +CD + MP3 و پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث – سنسور حسگر باران – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
توضیح: نسخه ۲.۴ لیتری تیپ BASE تنها با دو عدد کیسه هوای ایمنی عرضه میشود.
آپشن های رفاهی: گرمکن و سردکن صندلیها، سیستم ردیابی نقاط کور (BSD)، سیستم کمک پارک (PAS) و…
قیمت انواع تیپهای متفاوت این خودرو در بازار امارات به شرح ذیل است:
1 – ۷۱/۹۰۰ درهم برای نسخه ۲ لیتری و تیپ BASE
2 – ۸۶/۹۰۰ درهم برای نسخه ۲ لیتری و تیپ TOP
3 – ۷۷/۹۰۰ درهم برای نسخه ۲.۴ لیتری و تیپ BASE
4 – ۱۰۷/۰۰۰ درهم برای نسخه ۲.۴ لیتری و تیپ TOP
قیمت در آمریکا: ۲۳/۸۸۵ دلار (نسخه ۲.۴ لیتری)
YALLAHMOTOR.COM
KIA-UAE.COM
EDMUNDS.COM
و…
امیر
۲۰ اسفند ۱۳۹۴چه قدر طراحیش جالبه.فکر کنم فروش خوبی داشته باشه.رنگ نوک مدادیش چقدر بش میاد.به نظره من از تمساح الهام گرفته
سامان اذری
۲۰ اسفند ۱۳۹۴توسان جدید +++++
اسپورتیج جدید —–
من خودم 100 در100 توسان رو انتخاب میکنم
خداییش از این خوشگلتره
توسان جدید رو از نزدیک دیدم ولی اونایی که اسپورتیج رو از نزدیک دیدن و عکسشو برام فرستادن همگی از زشت بودن نمای جلوی ماشین هم نظر بودیم
mohsen
۲۱ اسفند ۱۳۹۴من که با راو 4 بیشتر حال میکنم
نوید جهرمی
۲۱ اسفند ۱۳۹۴منم توسان جدید رو ترجیح میدم. اسپورتیج نسل 3 بود که تحول اساسی توی طراحیش داشت و حرکتش انقلابی بود.
حتی اپتیما هم ب نظرم قبلیش قشنگ تر از مدل 17 ش بود.
اما در کل تمایلم ب نمونه های امریکاییه .
سامان اذری
۲۲ اسفند ۱۳۹۴نوید داش
دقیقا منم باهات هم نظرم
توسان جدید بیشتر از این که شبیه سانتافه باشه شبیه سورنتو جدید هستش :)
محمد علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز؛طراحی ماشین یه موضوع کاملا سلیقه ایه، نسل جدید اسپورتیج عضلانی تر و اسپورت تر از نسل فعلیه و. همچنین بر اساس اعلام کیا مستحکمتر و با کیفیت تر ساخته شده، قطعا تیم طراحی اسپورتیج کارشو به خوبی بلده
محمد علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز؛ هر دو خودرو تقریبا در یک سطح قرار دارند اما بر اساس آمار سایتهای معتبر خارجی کیا اسپورتیج نمره بهتری از نظر سطح ایمنی و کیفیت نسبت به توسان جدید داره. پس نمیشه مطلق نظر داد انتخاب بین این دو سلیقه ای هست.
Armin
۲۰ اسفند ۱۳۹۴من نمیدونم این چه سیاست طراحیه هر ۴ تا نسلش هیچ ربطی بهم ندارن !!!
مهدی
۲۰ اسفند ۱۳۹۴اولین بازخوردهای کاربران نسبت به عکسهاش حکایت از عدم استقبال داشت اما کم کم که بیشتر در معرض دید قرار میگیره به نظر بنده طراحی جلوش آنقدر هم بد نیست و چه بسا در آینده محبوب هم بشود!
رقابت با راوفور و توسان
به هر حال بخشی از بازار و سلیقه ها رو به خودش اختصاص خواهد داد.
طراحی پشت هم که میشه گفت زیباست
باید از نزدیک دید، هرچند فضای داخلیش واقعا بهتر شده
به امید سالی زیبا برای اهالی پدال
tv
۲۰ اسفند ۱۳۹۴جلو پنجره ایش عجیب منو یاده پورش میندازه … از این کلاس ماشینا اصلا خوشم نمیاد ، اگه بخوام شاسی بلند سواری کنم باید قابلیت آفرود بالا داشته باشه دیگه ، اینجور ماشینا فقط برای پز دادن به دیگرون مخصوصا تو ایران طراحی میشن … موتور چهار سیلندر برای شاسی بلند فاجعه است ،مگه این که بخوای فقط تو شهر بچرخی
edris
۲۰ اسفند ۱۳۹۴این دوستمون در دهه 60 میلادی زندگی میکنن :))
Parvaz
۲۰ اسفند ۱۳۹۴اسم این تیپ ماشین ها روشه دوست عزیز کراس اوور نه شاسی بلند !!! کراس اوور ها بر پایه ی پلتفرم های سدان های متوسط ساخته میشن و برای کاربری شهری هستن …
tv
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ادریس نه تو دهه ی 60 زندگی میکنم و نه علاقه ای به این کلاس کراس اور دارم … چون میتونم با همین قیمت افرودر خیلی بهتر بخرم یا جمع کنم چرا پول بدم نصف یه شاسی بلندو بخرم ؟! ونظر من اینه و این گناه نیست …
mohsen
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ببخشید من خودم زیاد با این حال نمیکنم و اصلا حال نمیکنم واقعیتش ولی با این قیمت کدوم ماشین 0 با قابلیت افرود بالا میدن؟ فوقش جیپ پاتریود میتونه باشه که نمیدونم قیمتشو ولی افرود خرج بر میداره و کسی واسه افرود اینو نمیخره
tv
۲۱ اسفند ۱۳۹۴زور نیست ماشین تولید همون سال رو بخری … تازه حتی تو کشورای حاشیه ی خلیج فارس قیمت ماشین همین که از نمایشگاه خارج بشه 10 تا 15% افت میکنه ، دست دو این ماشینا رو میگیرن و گزینه هات خیلی بیشتر میشه(دلال های وارد کننده ماشین عموما این ماشینا رو وارد میکنن) … تو ایرانم نسل قبلش 160 تومن قیمت داره جای این ترجیح میدم پرادو یا لندکروز جی ایکس ار یا پاجیرو یا حتی هایلوکس داشته باشم
tv
۲۱ اسفند ۱۳۹۴قضاوت پای خودتون این قیمت ماشینایی که میشه تو دبی خرید قیمت درهم اماراتم 943 تومنه(AED) …
https://dubai.dubizzle.com/motors/used-cars/
mohsen
۲۲ اسفند ۱۳۹۴عموم یه حرف داره میگه خرم خریدی یکیشو بخر که کمرش مگسم ننشسته باشه
ماشین صفر فلسفش جداست
با این که عشق بی ام وه دارم ولی خیلی سخت به دست دوش پول میدم و خیلی از ماشینای دیگه چون نمیدونم قبل من کی رونده
آریو
۹ خرداد ۱۳۹۶سلام دوست عزیز اگه درست متوجه شده باشم شما تمایل به ماشین هایی مثل ولوو دارید.درسته؟
ali ayat
۲۰ اسفند ۱۳۹۴طراحیش خوبه که نمیدونم چرا اینقدر بدش میگم من یه تحربه تو محصولات کره ای دو شرکت کیا و هیوندا دستگیرم شده آقا هرچی مدل هاش بالاتر و جدید تر باشه ماشین بهتره و اصلا ربطی به کلاس نداره مثلا کیا اپتیما معرفی میشه و هفت ماه بعد یا یه سال بعد سراتو نسل جدید اونوقت اون سراتوی نسل جدید با این که ارزون تر هست و کلاسشم پایین تر از اپتیماس خیلی برتری نسبت به اپتیما داره و از کیفیت بهتری هم بهره میبره دوباره اگه هیوندا یه مدل جدید مثل النترا رو چند ماه بعد سراتو بزنه مطمئنا بهتر از سراتو هست
حسین
۲۰ اسفند ۱۳۹۴بزرگترین مشکل اسپورتیج خشک بودن بیش از حدش مخصوصا سرنشینان عقب هست
دو نفر از نزدیک ترین اقوام داشتن هردو به شدت ناراضی بودن از این بابت.
درسته شاسی بلند به نرمی سواری نیست ولی اسپورتیج مشکل داره که اینقدر آزار دهنده هست
جاده های اروپا صاف و یکدسته مث ایران نیست که هر از چند ثانیه یک چاله و دست انداز و آسفالت وصله خورده و …
محمد علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۵این مشکلاتی که گفتی در مورد نسل فعلی کاملا درسته اما در نسخه جدید بر اساس اعلام کیا، تا حدود زیادی این مشکلات برطرف شده. سیستم تعیلق نسبت به گذشته نرم تر و فضای سرنشینان عقب هم بیشتر شده
احمد باقری
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ماشین باحالی شده.
بهنام طیبی
۲۰ اسفند ۱۳۹۴پیشرفت کره ای ها هم در خودروسازی خیلی سریع داره انجام میشه
رامتین
۲۰ اسفند ۱۳۹۴تا وقتی راو4 یا هوندا crv وجود دارند، فکر کردن به این ماشینهای کره ای اشتباست.
حسین
۲۱ اسفند ۱۳۹۴اینایی که گفتی تو ایران 70-80 میلیون اختلاف قیمت دارن
جالبه تو اروپا حدود 4-5 هزار دلار اختلاف دارن فقط !!
h-paya
۲۰ اسفند ۱۳۹۴نما از جلو…زشت
نما از عقب…قابل تحمل
فضای داخلی…همچنان :|
علی
۲۰ اسفند ۱۳۹۴با جلو پنجرش حال نمی کنم. حس و حال هیجانی چراغ ها و کاپوت زیباش و از بین میبره. یه جورایی هم خونی نداره…
علیرضا
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ایرادش فقط جلو پنجرشه وگرنه گرافیک چراغای جلوش عالی کار شده
ایمان
۲۱ اسفند ۱۳۹۴5 ستاره ایمنی از NHTSA و یورو ان کپ و نرخ ایمنی 90 درصد برای سرنشینان بزرگسال در تست یورو ان کپ!!!!!!!برای خودروسازی که تا 15 سال پیش کسی فکر نمی کرد بتواند حتی وارد بازار اروپا و آمریکا شود!
قبلا لکسوس این کارو کرد و حالا اینا دوباره دارن ثابت می کنند که می شود حالا یک شبه که نه ولی در عرض 2 دهه، رهه 100 ساله پیمود!!!!!!!!!!
رافال M
۲۱ اسفند ۱۳۹۴اسپورتیج یه زیبایی و رخ داشت که اونم دیگه نداره
البته ایمنیش عالیه
moein
۲۱ اسفند ۱۳۹۴یه آشغال دیگه تولید کرد نسل قبل بد بود بدتر شد
شکل اسباب بازییه
sunmartin
۲۱ اسفند ۱۳۹۴این که شما ازش بعنوان آشغال یاد میکنید یکی از محبوبترین و پرفروشترین خودروهاست چه در ایران و چه در اروپا و آمریکا و استقبال خوبی ازش شده این نسل جدید هم با هوش و استعداد طراح آلمانی و تفکر آلمانی برنده بلامنازع همراه با برادر خودش هیوندای توسان نسل جدید میشه و بازار این کلاس فتح میکنه واقعا از برند کیا موتورز راضی هستم و آفرین میگم به تفکر روبه نو این شرکت
SINA
۲۱ اسفند ۱۳۹۴مشکلش اینه که اون چهره خشن وبا صلابتی که تو نسل قبل بود تو این مدل نیست دقیقا بر خلاف توسان که نسل جدیدش تو طراحیش ایرادات و اون چهره آرام و بدون هیجان نسل قبلش رو رفع کرده
mojtaba
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ماشین خوبیه … نمای جولوش کلا مشکل داره.ولی خداوکیلی نسل قبلش قشنگتر بود.من اونو دوستدارم.مخصوصا ورودی های هوا و چراغهاش خیلی رو مخن.کاش فیس لیفت بشه …
م
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ببخشید تو رنج۱۵۰تومان شاسی بلند خوب پیدا میشه اگر هست راهنمایی کنید?
محمدرضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۴سرنشین های قسمت عقب تو مسافرت واقعا اذیت میشن خیلی خشکه دو بار تجربه مسافرت باهاش دارم . در کل طراحی شده برای استفاده شهری نه خارج شهر ، هر چند که تو ایران از ارومیه تا چابهار هم با پراید میرن !
بردیا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵تا وقتی طراحی انگلیسی،آلمانی،آمریکایی تو یه ماشینی مثل MG GS خلاصه میشه چرا آدم بره طرف ماشینای کرهای و بیریخت و داغونی مثل کیا یا هیوندای؟!
Gs کجا ، این کجا؟
سینا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶من این ماشینو توی کیش باهاش رانندگی کردم .نسبت به نسل قبلی نرمتره و فضای داخل کابین بزرگتری داره مخصوصا صندلی عقب.طراحی هم سلیقه ای است . من خوشم اومد
یاس
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶تا زمانی که سوار نشدید قضاوت نکنید بنده مدل ۲۰۱۷ فولش دارم موتور جی دی ای۲۴۰۰سی سی با تمام امکانات خیلی راحت جادار ونرم هستش با سه مدل رانندگی کا فیه بدونید که ۵۰ درصد بدنه از جنس فولاد فوق مقاوم درست شده و۵ستاره ایمنی را درتمام زمینه ها از اروپا، وامریکا دریافت نموده است بله ما فقط به زرق وبرق ماشینهای چینی عادت کردیم وبه کارایی و توانایی و قدرت و روان محصولات فکر نمی کنیم وبا چنین تفکری صنعت سایپا و ایران خودرو سربار مردم ایران شدند.
امین
۹ بهمن ۱۳۹۶یه سوال برام پیش اومد یعنی مدل 2لیتری تجهیزات رفاهی مثل گرم کن و سرد کن صندلی جلو نداره؟؟؟؟فقط تو نسخه 2.4 لیتری هست…..اینجور باشه مسخرست
حامد
۲۹ فروردین ۱۳۹۷آپشن ها در تمام مدل ها متفاوت هستن.ممکنه بعضی از مدل های 2 لیتری آپشن بیشتری از مدل 2.4 لیتری داشته باشن.البته مدل 2 لیتری توربو اگه باشه که از همه بهتره.