کیا در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ در اقدامی غافلگیرانه، برای پیشنمایش کراساوور فول سایز جدید تلوراید، بجای نمایشگاه خودرو، از نمایشگاه هفتهٔ مُد نیویورک استفاده کرد؛ بااینحال هرچند خودرویی که در نمایشگاه مُد به نمایش درآمد در اصل نسخهٔ تولیدی تلوراید بود اما یک نمونهٔ تک ساخت محسوب میشد که با همکاری طراح مُد، براندون مکسوِل طراحی و ساخته شده بود. حدود یک ماه بعد نیز کیا چهار کانسپت مختلف از تلوراید را در نمایشگاه سما معرفی کرد. حال پس از این پیشنمایشها، سازندهٔ کرهای رسماً نسخهٔ تولیدی و نهایی کراساوور فول سایز جدید خود را در نمایشگاه دیترویت معرفی کرده است.
تلوراید در اصل پسرعموی کراساوور جدید هیوندای پالیسید محسوب میشود و بزرگترین خودرویی است که تاکنون نشان کیا روی آن چسبانده شده است. این خودرو که جایگزین مدل موهاوی محسوب میشود، مجهز به سه ردیف صندلی بوده و ظرفیت حمل هشت نفر را دارد. کیا با تلوراید بخش شلوغ، رقابتی و البته محبوب کراساوورهای فول سایز بازار ایالاتمتحده را هدف قرار داده است و در بازار با رقبای سرسختی چون شورلت تراورز، فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت و فولکسواگن اطلس مواجه خواهد بود.
در جلوی تلوراید کاپوت عضلانی، چراغهای مربع شکل و جلوپنجرهٔ بزرگ با تریم کرومی دیده میشود که تا حدودی نسل قبلی جیامسی یوکان را یادآوری میکند. در بخش جانبی اما تریم کرومی اطراف پنجرهها، گلگیرهای برآمده و رینگهای مشکیرنگ، شخصیت جذابی به این کراساوور کرهای بخشیدهاند. کیا در بخش عقبی تلوراید نیز با چراغهای عمودی، نمای سادهای را به نمایش گذاشته است که ازجملهٔ ویژگیهای قابلتوجه آن میتوان به محافظ فلزی زیر سپر و سر اگزوز دوتایی در سمت راست آن اشاره کرد.
تلوراید علاوه بر پلتفرم، در پیشرانه و گیربکس هم با پالیسید اشتراک دارد و از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 استفاده میکند. این موتور ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک بهصورت استاندارد به چرخهای جلو و بهصورت سفارشی به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. تلوراید صرفاً با همین یک موتور به بازار عرضه خواهد شد. به گفتهٔ کیا، این خودرو میتواند تا ۲۲۷۰ کیلوگرم بار را بکسل کند.
تلوراید از چهار حالت رانندگی معمولی شامل هوشمند، اقتصادی، اسپرت و راحت به همراه دو حالت برفی و AWD Lock برای شرایط آبوهوایی سخت برخوردار است که در حالات هوشمند و اقتصادی، نیروی موتور صرفاً به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. در حالت راحت و برفی اما نیرو با نسبت ۸۰ به ۲۰ بین محورهای جلو و عقب توزیع میشود درحالیکه در حالت اسپرت این نسبت به ۶۵ به ۳۵ در جلو و عقب تغییر پیدا میکند؛ و نهایتاً حالت AWD Lock نیز نیرو را بهصورت مساوی بین محورهای جلو و عقب توزیع میکند.
کیا در داخل تلوراید برای راننده و هفت سرنشین دیگر تجهیزات زیادی را در نظر گرفته که مهمترین آنها یک صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیانی از کارپلی و اندروید اتو است. سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو، شش پورت USB و شارژر بیسیم هم از دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه این خودرو هستند. تلوراید از سیستمهای ایمنی زیادی هم برخوردار است که تعدادی از آنها بهصورت استاندارد و تعدادی با پرداخت هزینهٔ اضافی ارائه میشوند.
ازجملهٔ این سیستمهای ایمنی میتوان به هشدار خروج از خط، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل هوشمند، پایش نقاط کور، سیستم دید اطراف، هشدار برخورد جلو، سیستم کمکی جلوگیری از برخورد عقب، سیستم خروج ایمن و سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه اشاره کرد. این خودرو همچنین به سیستم هشدار صندلیهای عقب هم مجهز است که برای تشخیص حضور کودک یا حیوانات را در صندلیهای ردیف دوم و سوم، از سنسورهای اولتراسونیک استفاده میکند و در صورت تشخیص در هنگام قفل کردن درها، به راننده هشدار میدهد. تلوراید در کارخانهٔ کیا در جورجیا به تولید میرسد و از اواخر امسال در تیپهای LX، EX، S و SX به بازار عرضه خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
مهدی
۲۵ دی ۱۳۹۷عالیه
NAVID۰۰۹۸
۲۵ دی ۱۳۹۷برای شما عالیه که از روی عکس میدونی عالیه .
آخه نسبت به رقیبهاش ، چیش عالیه ، مثلاً اُبُهَت داره که نداره ، مثلاً ظاهر شاخصی داره که نداره ، مثلاً موتور خاصی داره ، که نداره .
فقط دو چیز داره :
۱- گارانتی بلند مدت کیا
۲- قیمتش که اونم اگر مناسب باشه و باید ببینیم چقدر فی میخوره .
دیگه اینقدر تمام شرکتها آپشن روی ماشینهای استانداردشون میزارند که دیگه کره ایها نمیتوانند اِدِعایی برای آپشن زیاد داشته باشن و کیفیت بَد ، سواری بی روحشون را با آپشن پوشش بِدَن .
محمد
۲۵ دی ۱۳۹۷نوید جان لینک اند کو چینی داره شدیدا واسه همه رقبای جهانی خط و نشان میکشه
ضمن اینکه بازار آمریکا، هیوندا و کیا پسنده
یعنی معمولا فروش خوبی تو بازار آمریکا دارن که خیلی از برندها موفقیتی اونجا کسب نمیکنن و یا شکست تجاری خوردن
یا به هر دلیلی حضور فعالی ندارن
.
اتفاقا کیا خیلی هوشمندانه مکان رونمایی رو انتخاب کرده
هم در دیترویت هم در هفته مد نیویورک
چرا اروپا نه؟؟؟
چون قطعا گرفتن سهم از بازار اروپا برای هیوندا کیا سختتره
سلایقشون هم متفاوته
این خودرو قطعا فروش بیشتری در آمریکا داره نسبت به اروپا
.
اما قسمت دوم هم برند سازیه
بنظرتون کیا اپیروس ماشین قابل دفاعی بود؟؟؟
امروز اگر کیا بتونه با قیمت مناسب،
با همین گارانتی طولانی که نوید عزیز میگه،
کیفیت امروز خودشو به رخ بکشه،
برندسازی کنه
راهی رو بره که مولا لکسس رفت که از به زیر شاخه جدید، امروز خیلی قوی رقیب آلمانیهاست
این وسط واسه فروشش هم بتونه فروش حداقلی قابل قبولی تو آمریکا
و فروش پرقدرتی تو کشورهای عربی بدون محدودیت داشته باشه،
قطعا به چیزی که میخواسته همین امروز رسیده
یه نکته هم اینکه چین تو صنعت خودرو هم داره جنسهاشو از درجه تا درجه ۱۰ توسعه میده،
واسه همین مخصوصا انتظار شخصی من اینه که از برند اینک اند کو بیشتر در آینده بشنوم
و حتی ممکنه بازار هند هم در آینده همین مسیر چین رو بره
و بازار ما هم مسیر پراید سه گانه سوز با رینگ فولادی جدید
Amir Machine
۲۵ دی ۱۳۹۷کراساوورهای فول سایز عمدتاً فقط مخصوص بازار آمریکای شمالی هستن و اصلا تو اروپا عرضه نمیشن
این تلوراید هم همینطوره و برا همین همه رونماییهاش تو آمریکا بوده
صدای موتور LFA
۲۶ دی ۱۳۹۷مدیر گرامی
تلفظ صحیحش تل یوراید است .
با تشکر
Reza
۲۶ دی ۱۳۹۷کارشون عالیه، چه رقیبی شدن واسه آمریکایی ها ???
حمید
۲۵ دی ۱۳۹۷خوشبحال اون آدمهایی که تو کشورهایی زندگی میکنند که این ها. و راحت میخرند و سوار میشند
ما خم اینجا پیج میزاریم این خوبه اون بده
محمد
۲۵ دی ۱۳۹۷حمید جان قسمت جالبش اینجاست که از دم قسط میخرید
دوست هم نداشتید، هفته ای ۱ ماشین با قیمت مناسب اجاره میکنید
دوست هم نداشتید خودروهای دسته دوم با تخفیفهای مناسب از برندهای معروف میخرید
یه نفر
۲۵ دی ۱۳۹۷وقتی کادیلاک و ولوو و بی ام و و لندرور رو بریزی تو همزن
ایمان
۲۵ دی ۱۳۹۷خیلی خوبه ولی هرچی هم خوب باشه کار سختی داره برای رقابت با بزرگان این کلاس ، که هر کدومشون مدعی هستن
مخصوصاً فورد اکسپلورر که به نظرم برترین ماشین این کلاس هست ولی میتونه رقیب قابل احترامی برای سایرین باشه
کیا و هیوندای راه خودشون رو پیدا کردن و در آینده ای نزدیک رقابت شانه به شانه ای با بزرگان خواهند داشت
Ford taurus
۲۵ دی ۱۳۹۷افرین به کیا ?مثله همیشه خوب و درجه یک
همیشه یه سرو گردن بالاتر از هیوندای هست ???
power active
۲۵ دی ۱۳۹۷چه گناهی کردیم ما. ای کاش تو ایران به دنیا نیومده بودم خخخخخ
sina
۲۵ دی ۱۳۹۷من خعلی خوشم اومد ازش
ولی خب به جز جلوپنجره ای هیچیش منو یاد کیا نمی ندازه
بدون جلوپنجره ای از جلو مث کادیلاک هست و از پشت مث ولوو
ولی با این حال مطمئنم موفق میشه
Amir Machine
۲۵ دی ۱۳۹۷فکر نمیکنم بتونه به فروش خیلی بالایی دست پیدا کنه چون سلطان این کلاس فعلاً فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت و شورلت تراورز هستن
تو سال 2018
فورد اکسپلورر با 250 هزار دستگاه
هوندا پایلوت با 160 هزار دستگاه
شورلت تراورز با 146 هزار دستگاه
پرفروشترین کراساوورهای فول سایز بازار آمریکا بودن و مثلاً فولکسواگن اطلس فقط 60 هزار دستگاه یا مزدا CX-9 فقط 28 هزار دستگاه فروش داشتن
از طرف دیگه، این کلاس خیلی شلوغ شده و مدعیهای جدیدی مثل سوبارو ایسنت به اون وارد شدن
فورد اکسپلورر هم که با نسل جدیدش قطعاً رقیب بسیار قدرتمندی برای بقیه خواهد بود
همۀ اینها کار تلوراید و پالیسید رو خیلی سخت میکنه
sina
۲۵ دی ۱۳۹۷ولا بنظرم اگه هیوندا و کیا تو این کلاس قد مزدا هم بتونن بفروشن، موفق محسوب میشن.
بازیگر اصلی این کلاس هم در اینده فوردخواهد بود.
Mآsكvيch
۲۵ دی ۱۳۹۷سینا اولا که اگ بقول خودت تو این کلاس فقط امریکا و اونم فقط برند فورد بقول خودت شگرد داره و قدرتمند هست ( که قطعا اینطور نیست)،تو کلاس سری ۳،المان و انگلیس و ایتالیا و ژاپن همشون شگرد دارن و حدود ۵ تا برند به شدت قدرتمند حاضر هستن که این خودش مشخص میکنه کدوم کلاس رقابت سخت تره! بنظر خودت رقابت با بنز و جگوار و لکسوس و بی ام دبلیو و الفارومئو سخت تره یا فورد و شورلت و هوندا!؟ نگاه ها هر سال بیشتر به این کلاس هست یا کلاس سری ۳ و لکسوس ای اس و باقی رقبا تو این کلاس؟
اینکه گفتم موفق شد و نمیدونی بر چه اساس گفتم دلیلش اینه که نمیدونستی استینگری هم هست! استینگر پارسال دقیقا همین راه جنسیس جی ۷۰ رو رفت! موقع معرفی یه عالمه جایزه گرفت و امسال فروش خیلی خوبی داشت ( پدال هم یه مطلب ازش کار کرد) و تو أولین سال فروشش رتبه شش کلاس خودش رو کسب کرد تو پرفروش ها! که این فروش عالی رو مدیون همون جوایز هست
واس فروش جنسیس هم که پدال مطلبش رو کار کرد که دلیلش خالی شدن انبارهای جنسیس به دلیل طولانی بودن بازه زمانی تولید هر خودرو جنسیس هست،که قول دادن این زمان رو کاهش بدن،میتونی سال آینده فروش جنسیس رو ببینی :)
کراس اوور هم که کانسپت دادن و قراره معرفی بشه
موفق بودن یعنی همین مطلبی که امروز پدال کار کرد و جنسیس جی ۷۰ اون عنوان رو کسب کرد :)
Infinite
۲۵ دی ۱۳۹۷Amir Machine
من به شخصه از بین محصولات کیا فقط نسل اول کادنزا رو میپسندیدم اما تلوراید به نظرم واقعا زیباست و از بین رقبایی که نام بردید حداقل از نظر طراحی سرتر هست. طراحیش یا یکی دو تا تغییر کوچک حتی بهتر هم میتونست بشه. از نظر فنی و مسائل دیگه باید رو در رو مقایسه بشن.
پی نوشت: البته از نظر طراحی اطلس و cx9 هم واقعا خوب هستند
Mآsكvيch
۲۵ دی ۱۳۹۷من فکر نمیکنم رقابت تو این کلاس از رقابت تو کلاس سری۳ سخت تر باشه که کره تو اون کلاس هم نماینده معرفی کرد و اتفاقا برعکس پیش بینی تو خیلی موفق عمل کردن!
توی بازار جهانی رقابت واس هیچ برندی اسون نیست،کیا هم این ماشین و باقی ماشین ها رو با با در نظر گرفتن همون رقابت سخت و متناسب با اون با کیفیت بالا میسازه
Amir Machine
۲۵ دی ۱۳۹۷باشه!
sina
۲۵ دی ۱۳۹۷اولا قطعا رقابت تو این کلاس از سری 3 سخت تر هست و اصولا سخت ترین کلاس برای رقابت هست از دید من چرا که فول سه ردیفه ساختن شگرد امریکایی هاست.
معرفی کردن با موفق شدن خعلی فرق داره. اینکه میگی اتفاقا موفق هم شده رو نمی دونم بر چه اساسی میگی در حالی که جی 70 هنوز آمار فروشی تو آمریکا ازش منتشر نشده و جی هشتاد از 16000 تا به 7000 تا افت کرده فروشش و جی نود هم از 4500 تا به 2100 تا.
من معتقدم ماشین های جنسیس واقعا با کیفیت و خوب هستن ولی خب تو کلاس لوکس با کیفیت بودن اصلا تضمین کننده موفق بودن تو فروش نیست، لاقل تو کوتاه مدت.
جنسیس هنوز اول راهه و بدون کراس اور خعلی کارش سخته فعلا
Amir Machine
۲۵ دی ۱۳۹۷سینا جان دقیقاً کاملاً دقیقاً کاملاً باهات موافقم!
فقط حوصلۀ بحث کردن با اینو نداشتم که تو به بهترین نحو ممکن توضیح دادی
دمت گرم
Mآsكvيch
۲۵ دی ۱۳۹۷Amir machine
بعد از اون قضیه کوروت و لینک نوربرگ رینگ منم جات بودم همین کارو میکردم :))))
Amir Machine
۲۵ دی ۱۳۹۷باشه!
sina
۲۶ دی ۱۳۹۷نوشتم امریکا شگرد داره تو این کلاس. ننوشتم فقط امریکا قدرتمند هست.
نگاه ها بیشتر معطوف جایی هست که خواهان بیشتری داره و این یعنی جایی که پرفروش تر هست. فقط اکسپلورر فروشش از مجموع سری سه وچهار و سی کلاس و لکسس ای اس وایودی آ4و5 و سی ال آ بیشتر بوده پارسال. آلفا 10 هزار تا و جگوار 4 هزار تا ماشین فروختن ! ده تا ماشین پرفورش اون کلاس بالای صدهزارتا فروختن در حالی پرفروش ترین ماشین کلاس سری 3 خودش هست که حدود 50 هزارتا فروخته. حالا شما بگو رقابت کجا شدیدتره!
از اون ده تا هم 5 تاش امریکایی ان که صحه میذاره به اینکه گفتم شگرد دارن تو کلاس مذکور.
اینکه بخوای از فروش استینگر موفقیت جی 70 رو نتیجه بگیری مث این می مونه که من بخوام از عدم موفقیت جی 80 عدم موفقیت جی 70 رو نتیجه بگیرم و خعلی نمی تونه قابل استناد باشه. البت بنظرم قد استینگر می فروشه جی 70.
اگه موفقیت رو جایزه بردن درنظر بگیریم میشه گفت آره موفق بوده این ماشین ولی خب بنظر من موفقیت رو بازار نشون میده چون هدف نهایی کمپانی هستش.
Mآsكvيch
۲۶ دی ۱۳۹۷سینا این جملت که میگی نگاه ها بیشتر به کلاسی هست که فروش بیشتری داره کاملا اشتباهه بنظر من! همون فورد اکسپلورر که مثال زدی فروشش بیشتر از سری ۳ و لکسوس ای اس رو هم بیشتر بود اما موقع معرفی فورد اکسپلورر جدید همه نگاه ها جذب شد یا موقع معرفی سری ۳ جدید ؟
سخت و اسون بودن رقابت ربطی به میزان فروش نداره،اره فروش سری ۳ از اکسپلورر کمتر بود اما مشتری که ماشین تو این کلاس میخره توقع خیلی بیشتری داره نسبت به کسی که مثلا اکسپلورر میخره! فروش میباخ و رولز رویس هم کمه اما خیلی از برندها جرات وارد شدن تو اون کلاس رو ندارن بخاطر سخت بودن رقابت !
زوم بودن رو یه کلاس یا خودرو پس ربطی به فروش نداره! هیچ جوره هم نمیتونی بگی جی ۸۰ ناموفق بوده،اگر جنسیس مثل باقی برند های لوکس اون مشکل خالی شدن انبارها واسش پیش نمیومد و افت فروش داشت اون موقع حرف تو کاملا درست بود
Elmiraj
۲۵ دی ۱۳۹۷با وجود اکسپلورر و تراورز، اطلس و پایلوت موفقیت چشم گیری نداشتن چه برسه به پالیسید و این تلوراید که کپی غیر مستقیمی از اسکالید هست!!!
Sajjad
۲۵ دی ۱۳۹۷طبق معمول کپی شده
داخلش که بی ام و
چراغ هاش که جی ام سی
عقب هم ولوو
به هر حال زیبا شده
هرچی باشه کپی کردن دیگه عادت شده براشون، بلدن چجوری این کار رو به نحو احسن انجام بدن.
امیدوارم فروش خوبی رو توی بازار آمریکا رقم بزنه بر خلاف سایر هم وطن هاش.
Mآsكvيch
۲۵ دی ۱۳۹۷هر وقت یه ماشین از کره معرفی میشه میای میگی اینجاش از فلان ماشین کپی شذه اونجاش از فلان ماشین و کلا کپی هست! خب چرا طرح هاتو واسشون إرسال نمیکنی که جای استفاده از طرح های پیتر شرایر بی سواد بیان از طرح های تو استفاده کنن و کپی هم نباشه بقول تو؟! پول خیلی خوبی هم بهت میدن بخدا!
درضمن کیا امسال بیشترین افزایش فروش رو داشت بین ده برند پرفروش سال! :)
مانی
۲۶ دی ۱۳۹۷یه حس عجیبی بهم میگه بین سه خودرو پرفروش کلاس خودش قرار میگیره!!!!
Sajjad
۲۶ دی ۱۳۹۷چشاتو باز کن ببین چجوری اسکی رفتن از روی همه ماشینا
تا آخر عمرت قرار نیست اینطوری نماینده حقوقی این ماشینا باشی.
باور کن با این کارا و بوسه زدن به سنگ فرش های سئول خرید سراتو قسطی سایپا با ترمز های عقب کاسه ای رو با قیمت گزاف نمیتونی توجیه کنی ?
ثبات
۲۵ دی ۱۳۹۷اگر موتور 3.3 لیتری 360 اسبی استینگر رو هم ارائه کنن خوب میشه
net
۲۵ دی ۱۳۹۷این اس یو وی فول سایز هست نه کراس اور فول سایز.۳ ردیف صندلی داره جالب نیست.ال سی دی روی داشبورد که حاشیه زیاد داره زشته.رینگ مشکی جالب نیست.سمت چپ و راست دسته دنده که مثل دیوار هست زشته
علی
۲۵ دی ۱۳۹۷خخخخخخ خدای جزئیاتیا
Mآsكvيch
۲۵ دی ۱۳۹۷عالی شده،این رنگ هم خیلی بهش میاد
از طراحی هجومی و عضلانیش خیلی خوشم میاد و موفق میشه حتما
ولی کابین پالاسید لوکس تر و شیک تره بنظرم
Sajjad
۲۶ دی ۱۳۹۷عضلانی ?
mehran911
۲۵ دی ۱۳۹۷واقعا خوشم اومد
عالیه
کاملا متناسب با سلیقه ی آمریکایی ها طراحی و ساخته شده
قطعا راه سختی پیش رو داره اما برای شروع خییییییلی عالیه ، جدا فکر نمی کردم انقدر خوب از پسش بر بیان
نتیجه ی به خدمت گرفتن طراح های bmw و فولکس رو میشه در اون دید
فارق از اشتباهات چند سال اخیر کیا و هیوندای راه درست رو پیدا کردن این رو میشه از واکنش های جالب ی عده فهمید
.
بچه ها همیشه به قطار در حال حرکت سنگ میزنن نه قطار ایستاده
net
۲۶ دی ۱۳۹۷یه مدتی هست کیا زده تو کار کپی شاسی بلند های امریکایی.کیا سورنتو ۲۰۱۹ هم عقب و چراغ عقبش از جیپ گرند چروکی کپی کرده
Amir
۲۶ دی ۱۳۹۷تو این کلاس پالیسید هیوندایی رو بیشتر از این پسندیدم
emad1990
۲۶ دی ۱۳۹۷هر تیکشو از یه ماشینی برداشته
این طراحای کیا پول چیرو میگیرن دقیقا؟!!!