کیا

کیا اپتیما 2016 با پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربو

کیا، با کوچک‌ترین موتور قانع‌کننده‌ترین اپتیما را می‌سازد. هنگامی‌که در نمایشگاه نیویورک سال ۲۰۱۰ نسل متفاوتی از اپتیما عرضه شد، طراحی پیتر شرایر، تماشاگران را با آن چهره مصمم اپتیما و سقف منحصربه‌فردش تحت تأثیر قرار داد و به وجد آورد. درواقع، اپتیمای نسل قبل زبان طراحی جدید و فعلی کیا بود و مدل جدید ۲۰۱۶ نیز از این اسکریپت منحرف نیست. ویژگی‌های طراحی اپتیمای جدید دماغهٔ جلوآمده و جلوپنجره مشبک، قوس کرومی که در امتداد ستون‌ها و تا انتهای سقف کشیده شده است، می‌باشد. بقیهٔ جزئیات هم تغییر کرده‌اند، درواقع خودرو ۱.۱ اینچ عریض‌تر و کمی طولانی‌تر شده است، اما هیچ‌یک از این تغییرات باعث اشتباه در امور طراحی اپتیما نشده‌اند.

2016 Kia Optima LX 1.6T
۲۰۱۶ Kia Optima LX 1.6T
ورود به محدودهٔ توربو
سه موتور قابل‌دسترس برای اپتیما وجود دارد. پیشرانهٔ اصلی که همان ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مدل قبلی است که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور خروجی آن است، که آ را می‌توانیم در زیر کاپوت مدل‌هایLX پایه و EX سطح میانی ببینیم. پیشرانهٔ بعدی چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو است که قدرت قابل‌قبول ۲۴۵ اسب بخار و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور را داراست و در مدل‌های SX و SXL قابل‌دسترس می‌باشد، که هر دوی این پیشرانه‌ها مجهز به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک می‌باشند. و اما پیشرانهٔ توربو ۱.۶ لیتری چهار سیلندر که به یک گیربکس خودکار هفت سرعته دوکلاچه مجهز شده است مورد بحث ما است که با خروجی ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور معقولانه‌تر از موتور ۲.۴ لیتری به نظر می‌رسد.
2016 Kia Optima LX 1.6T
۲۰۱۶ Kia Optima LX 1.6T
پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو فقط در نسخهٔ LX قابل دسترس است که مقرون به صرفه‌ترین پیشرانهٔ گروه نیز می‌باشد. مصرف سوخت این مدل طبق رتبه‌بندی سازمان EPA، در شهر ۸.۴ لیتر و در بزرگراه ۶ لیتر می‌باشد.
2016 Kia Optima LX 1.6T
۲۰۱۶ Kia Optima LX 1.6T
گیربکس هفت سرعته خودکار دو کلاچه، از افزایش موج استقبال CVT ها در این دسته جلوگیری کرده است. این سیستم شیفت دنده‌ها را صاف انجام می‌دهد و بااستفاده از یک مبدل خودکار گشتاور در سرعت‌های پایین شیفت‌های خوبی ارائه می‌دهد که شتاب بسیار روان و خوبی را در خودرو شاهد هستیم. عملکرد این پسر بچه با پیشرانه کوچک و سبز، به طرز باور نکردنی فرز و چابک است. با این واقعیت که اپتیما LX 1.6T با وزنی بیش از ۱۴۷۰ کیلوگرم بسیار تند و تیز و سرحال به نظر می‌آید. این وزن بیش از ۱۳۰ کیلوگرم کمتر از وزن نسخهٔ ۲.۰ لیتری SX است، یعنی همتراز با مدل چهار سیلندر هوندا آکورد. همچنین بیش از ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر فورد فیوژن اکوبوست ۱.۵ لیتری است، که شاید بسیاری از افراد آن را رقیب مستقیم اپتیما LX 1.6T می‌دانند، که در یک نبرد بین این دو سازگار با محیط‌زیست، کیا اپتیما می‌درخشد. خروجی موتور اپتیما ۱.۶ لیتری ۳ اسب بخار کمتر از فیوژن ۱.۵ لیتری EcoBoost است، اما ۱۴ نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند. در مقابل، فورد با عملکرد شتابگیری و همچنین با اقتصاد سوخت ضعیف‌تر نسبت به اپتیما در مقام دوم قرار می‌گیرد. مصرف سوخت فیوژن ۹.۴ لیتر در شهر و ۶.۳۵ لیتر در بزرگراه می‌باشد، همچنین آپشن سیستم توقف-شروع در فیوژن اختیاری است و زمان شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر هم در ۸.۲ ثانیه رقم می‌زند که در مقابل اپتیما زمان با ۷.۳ ثانیه، ضعیف‌تر عمل کرده است. درواقع، به‌راحتی می‌توان فهمید که پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوی جدید اپتیما بهترین گزینه از بین سه موتور انتخابی است. پیشرانهٔ توربوی ۲.۰ لیتری، با مصرف بالاتر، وزن سنگین‌تر و قیمت بالاتر، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را تنها ۰.۵ ثانیه سریع‌تر از خودروی تست ما سپری می‌کند. مصرف سوخت مدل ۲.۰ لیتری توربو در شهر ۱۰.۷ لیتر و در بزرگراه ۷.۳۵ لیتر است. با یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر دیگر که از خویشاوندان نزدیک اپتیما هم هست (هیوندای سوناتا) این تست را انجام دادیم که باز هم آهسته‌تر از اپتیما با موتور ۱.۶ لیتری توربو بود. این زمان برای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر هیوندای سوناتا ۲.۴ لیتری، ۷.۹ ثانیه است که در مصرف سوخت هم تشنه‌تر از اپتیما است. صحبت از سوناتا شد، جالب است بدانید زمانی که شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت سوناتا ECO را با همین موتور ۱.۶ لیتری توربو تست کردیم، حتی از اپتیما هم سریعتر بود، و در ۶.۷ ثانیه این تست را سپری کرد.
2016 Kia Optima LX 1.6T
۲۰۱۶ Kia Optima LX 1.6T
سیستم تعلیق اپتیما LX 1.6T همان سیستم تعلیق استاندارد است نه نسخهٔ اسپرت و بهبودیافته شده در نسخه‌های SX و SXL. با این حال، اپتیما LX 1.6T سوار بر رینگ‌های ۱۶ اینچی اصلاً نیاز به عذرخواهی بابت بد بودن و یا ناراحت بودن سواری آن ندارد.

شما چرم می‌خواستید؟
اپتیما در نسخهٔ ۱.6T،LX تنها نقطه ضعف اصلی خود را درتریم داخلی نشان می‌دهد. بااینکه ۱.6T LX یک گام از مدل LX پایه، جلوتر است اما اگر پوشش چرم، گرم‌کن صندلی و یا سیستم ناوبری می‌خواهید، نیاز به بالا رفتن از نردبان لیست آپشن ها و قیمت‌ها دارید. البته از جنبه‌های دیگر، به خوبی مجهز است: کروز کنترل، بلوتوث، دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید، رادیو ماهواره‌ای، مونیتور ۵ اینچی، فرمان تلسکوپی، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و درگاه AUX و USB، حالت رانندگی تغییرپذیر، استارت دکمه‌ای به همراه ایموبلایزر، جالیوانی، تنظیم صندلی راننده ۸ حالته و صندلی سرنشین ۶ حالته، پوشش چرمی فرمان و… از امکانات استاندارد این نسخه است. لیست آپشن های اختیاری هم شامل سیستم ناوبری با، سیستم هشداردهنده نقطه کور، سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو می‌باشد.

2016 Kia Optima LX 1.6T
۲۰۱۶ Kia Optima LX 1.6T
در این سطح، مواد داخلی بسیار اولیه و ساده هستند، با مقدار زیادی پلاستیک سیاه، اما حداقل فرمان را پوشش صافی از چرم در بر گرفته است. استراحت گاه بازو آبرومندانه است، و کنسول فضای کافی برای ذخیره‌سازی را داراست. در طرح جدید داشبورد هم طراحی راننده گرای قبلی کمتر شده است و کنسول میانی با یک طراحی جدید در عرض کابین جایگزین شده است. طراحی داخلی ساده با یک طرح بدون قاب یادآورد هوندا آکورد است. موقعیت صندلی‌ها راحت است و ستون‌های جلو هم مانع دید نیستند و دید خوبی را به راننده ارائه می‌دهند. صندلی‌های عقب دارای فضای پای فراوان است و سقف هم با وجود شیب دار بودنش فضای کافی را برای سفر به سرنشینان می‌دهد، که کاملاً مناسب است. در سال ۲۰۱۱ که نسل جدید و متفاوت اپتیما به بازار آمد، با قیمت معقول خود، فصل جدیدی از سدان های سایز متوسط بازار را رقم زد و این مدل ۱.۶ LX دوباره طراحی شده ۲۰۱۶ هم با قیمت منصفانهٔ ۲۴,۸۱۵ دلار قاعدتاً گزینهٔ خوبی برای خریداران خواهد بود. درحالی‌که قدرتمندترین نیست، و یا حتی لوکس‌ترین نیست، اما جالب‌ترین، و صرفه‌جوترین سدان متوسطی است که باید دربارهٔ آن خریداران را آگاه، و با آنها صحبت کنید.

مشخصات کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶ نسخهٔ LX 1.6T:

کلاس بدنه:
4 درب سدان سایز متوسط، موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشینه

قیمت:
پایه ۲۴,۸۱۵ دلار – مدل تست: ۲۴,۸۱۵ دلار

پیشرانه:
توربوشارژ و اینترکولر DOHC 16 سوپاپ، ۴ سیلندر خطی، بلاک آلومینیومی، تزریق مستقیم
حجم موتور ۱۵۹۱ سی‌سی، قدرت ۱۷۸ اسب بخار، گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر

گیربکس:
7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی

تست‌های شتاب و سرعت:
صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر در ساعت: ۷.۳ ثانیه
صفر تا ۱۶۰ کیلومتر د ساعت: ۱۹.۱ ثانیه
صفر تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت: ۳۰.۹ ثانیه
استارت از سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت: ۷.۶ ثانیه
یک‌چهارم مایل: ۱۵.۸ ثانیه با سرعت ۱۴۸ کیلومتر در ساعت
حداکثر سرعت: ۲۱۶ کیلومتر در ساعت (محدودیت ردلاین)
مسافت ترمز از ۱۱۲ کیلومتر در ساعت: ۵۶.۴ متر

ابعاد:
فاصلهٔ دو محور: ۲۸۰.۴۱۶ سانتی‌متر
طول: ۴۸۵.۳۹۴ سانتی‌متر
ظرفیت صندوق: ۴۵۳.۰۷ لیتر
وزن خشک: ۱۴۷۰ کیلوگرم

مصرف سوخت:
شهری ۸.۴ لیتر
بزرگراه ۶.۰۳ لیتر
میانگین ۷.۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Danial

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (465 ديدگاه)

    دوستش دارم ♥ همین :)

  2. 1202

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ظاهرش خیلی بهتر از داخلشه :)

  3. امیر مرادی

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (112 ديدگاه)

    شیک و جوون پسند و دوست داشتنی

  4. Kamran.k

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    امیدوارم این مدل هم وارد بشه .

  5. Nima

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1651 ديدگاه)

    داداش فقط یه ایراد از املا در متن که اگر اصلاح بشه عالىىىىى (دستت درد نکنه)
    یک خط بالاتر از مشخصات فنى توى کلمه متوسطى حرف “و” رو جا انداختین
    یعنى نوشتین متسطى. وگرنه همه چیز عالى هست.

    1. Nima

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      الان یعنى چى دیسلایک میدین؟
      دقیقا چى گفتم؟
      واااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. Ahmad..F12

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2536 ديدگاه)

      ممنون از دقت و توجه شما به متن

      اصلاح شد

  6. عباس

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (154 ديدگاه)

    همش کپی شده!با منم بحث نکنید! با دلار آزاد میشه ۹۰ میلیون ناقابل با این پول میرم بنز میخرم دیوونه ام برم اینو بخرم(درد دل یک شهروند آمریکایی که مجبورش کردن بره اینو بخره)موندم فاز مردم آمریکا چیه نمیرن فقط محصولات آلمان و ژاپن رو بخرن؟؟؟

    1. ali

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      دیگه حالا شما حلالشون کنید که مثل شما متعصب نیستن ایشالا تو زندگی بعدیشون درست میشن

      1. عباس

        ۱۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (154 ديدگاه)

        میدونی مشکل چیه؟از نظر ما کره ایی ها اشغال هستن محصولات فرانسه هم اشغال هستن!ولی وقتی تو بازار آزاد و رقابتی قرار میگیرن هر کسی یک بنا به سلیقه و استفاده اش و اینکه خودرو یک وسیله مصرفیه و نه صرفا سرمایه ایی،خرید میکنه!حالا تو ایران چون انحصاره طرف از وانت به عنوان سواری استفاده میکنه!بله محصولات آلمان و ژاپن خوب هستن ولی مشتری بنا به نیازش خرید میکنه!

    2. فرید آبادان

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (304 ديدگاه)

      دردشون سطح امکاناته . دقت کنید تقریبا بیشتر محصولات کیاو هیوندا با بهترین ایمنی میرسه به امریکا( تمامی ماشینهایی که سفارش امریکاست و به منطقه میرسه ده ایربگ هستن )در صورتی که مثلا فورد و شورلت اگه محصولاتشون و با بیشترین امکانات بدن چندین هزار دلار بیشتر باید مردمش پول بدن .چیزی که ما میبینیم تو منطقه اکثر خودروهای امریکایی و ژاپنی با آپشن کم هستن البته طبیعیه به شخصه من کیفیت رو به اپشن ترجیح میدم.

    3. آرمااااان

      ۱۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (357 ديدگاه)

      اتفاقا خودروهای شرقی توی امریکا خیلی طرفدار داره مثل توندرا که واس امریکایی ها تو امریکا تولید میشه،یا همین جنسیس،جنسیس کوپه،سنتنیال،کیا k900 و خیلی از خودرو های ژاپنی له خصوص اکورا که جز ماشین دولتی های امریکا هم هست

  7. امير علي

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    فقط جولیتا هیشکیو ندیدم سوار شه ازش ایراد بگیره

    1. Armin

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (415 ديدگاه)

      ولی من دیدم ،،،

  8. علی -کیوج

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (172 ديدگاه)

    اکثر ماشینهای وارد شده موتور توربو زیر 2500cc با عملکرد بالا دارن ولی من نمیدونم چرا وارد کنندگان فقط میچسبن به 2.4 لیتری تنفس طبیعی!

    1. Sina

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (383 ديدگاه)

      چون با این بنزین های ایران موتور توربو جواب نمیده، درضمن موتور 2.4 تنفس طبیعی تو سربالایی ها قدرت و کشش بهتری نسبت به موتور 1.6 توربو داره، توربو شتاب داره ولی زورنداره

  9. محسن96

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    آلمانی ها و ژاپنی ها بیایید قبول کنیم که ماشین خوبیه هر نسل داره کامل تر و خوش قیافه تر میشه.
    اما یه سوال وقتی یه نفر میتونه موتور 2.4 لیتر توربو با 245 اسب قدرت بخره چرا گزینه 2.4 لیتر تنفس طبیعی هم هست؟ منظورم اینکه دلیل خاصی داره؟ مثلا موتور تنفس طبیعی توی جاهای خاصی استفاده میشه یا و…..

    1. tv

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      برای اینکه موتور تنفس طبیعی تاخیر توربو رو نداره ، ماشینم حس زنده بودن بیشتری داره…

    2. امیر

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (231 ديدگاه)

      کره ای ها فکر نکنم بیان نظرات پدالو بخونن.چه دانسی شده این پدال .دیگه حالم از کره ژاپن و المان به هم میخوره.با این وضع مملکت تا ۵۰۰سال دیگه همین پرایدو پژو هم توش موندن ملت.

    3. mehran72

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (232 ديدگاه)

      سلام.علاوه بر چیز هایی که آقای tv گفتن،استهلاک موتور تنفس طبیعی هم کمتر چون فشار کمتری رو تحمل میکنه.تعمیرشم آسونتره .توبو شارژ خیلی حساسه و نیاز به روغن خیلی با کیفیتی داره چون اگه روغن به اندازه کافی خالص و ویسکوز نباشه به کمپرسور آسیب میزنه و فیلتر هوا با کیفیت تر و سیستم خنک کننده کارآمد نیاز داره نسبت به موتور عادی.

  10. mds

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (407 ديدگاه)

    جلوش خیلی قشنگه اما چراغا عقبو زدن خراب کردن طراحی چراغا عقب نسل قبل خیلی قشنگتر بود، به هر حال ماشین نازیه و من دوسش دارم

    1. great britain

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2862 ديدگاه)

      داداش mds رحم کن. چقدر عکس آواتارتو عوض میکنی!!!!!!!!!!!
      البته به من ربطی نداره ولی زیادشم خوب نیست.(معلومه زیاد از تکرار خوشت نمیاد و تنوع طلب هستی که البته خوبه ولی این دیگه زیادیه)

  11. ali ayat

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (715 ديدگاه)

    خیلی برام سواله که از لحاظ هندلینگ چطوره کسی از نسل قبلی تجربه دارع؟!

    1. BMW

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      با مدل 2014 صفر و همون ماشین 1 ماه پیش با 20000 تا کار کرد
      به نظر من جذابیتش ازهمه اسیا ییها ی همکلاسش بالاتر هست بجز یه مقدار انتقال نا همواریهای جاده اونم به علت رینگ 18 با لاستیک دیواره کوتاه ایراد خاصی نمیشه روش گذاشت مخصوصا توی طراحی که دست پخت پیتر شرایر طراح اسبق Audi هست
      ژاپنی دوستای عزیز منتظر دیسلایکاتون هستیم :))))))

      1. ali

        ۱۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (37 ديدگاه)

        دوست عزیز منظورت از جمله آخر این بود که شما داری این ماشینو با ماشینای ژاپنی (لکسوس و تویوتا و نیسان و … ) مقایسه میکنی ؟؟؟؟؟ میگی ؟؟؟؟
        البته من این جمله رو واسه این نوشتم چون ماشین کره ای و ژاپنی داشتم دوست عزیز.

    2. فرید آبادان

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (304 ديدگاه)

      سواریش تقر یبا به سوناتا نزدیکه ولی کلا محصولات کیا یه مقدار خشک تر هستن

    3. great britain

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2862 ديدگاه)

      جناب آیات میتونم بپرسم دی کاپریو دقیقا به چی اشا ره میکنه؟

      1. ali ayat

        ۱۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (715 ديدگاه)

        فیلم wolf of wallstreet
        داره به پول و مشتفاتش اشاره میکنه خخخ
        دیدی میگن هرکی از هرچی که نداره سعی میکنه یه جوری خودشو پنهون کنه منم پول ندارم این عکس ها میزارم بلکه بگیم ما هم آره ولی تهش نه البته به امید صفرای زیاد جلوی حساب های بانکی مردم ایران

        1. SINA-GERMANY-PORSCHE

          ۱۵ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (23 ديدگاه)

          اون فیلم(Wolf of the Wall street)واقعا فوق العاده است…منو دیوونه کرد!…حتی تو حوزه شغلمم تاثیر گذاشت…

  12. مهمان

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحیدداخلیش و مخصوصا فرمون کپی سری ۵
    البته فرمون کپی فرمون کیت ام هست

  13. AMIR

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    داشبوردش کپی شده از بنز کلاس ایی 2013 است

  14. احمد باقری

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    روز به روز داره بهتر میشه. طراحی ظاهری قابل قبولی داره و پیشرفت قابل توجهی داشته، طراحی داخل کابینش میتونست بهتر باشه.

  15. sunmartin

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    زیبا یونیک پرقدرت و اصلاح شده بلحاظ گشتاور حرکت در دورهای پایین که بسیار بهتر از هم سگمنت های دیگر است اپتیما شاهکار کیا موتورز و امضای شرایر است روحیه آلمانی در خودروهای کیا و طراحی جداشده از آسیا در مدل های کیا نمایان است اپتیمای جدید تنها با افزایش اندک سایز زیبایی بصری دوچندانی دارد

  16. Erfan

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اینو یکی برا من توضیح بده،
    “صفر تا 96.6 کیلومتر در ساعت: 7.6 ثانیه
    استارت از 8 کیلومتر در ساعت تا 96.6 کیلومتر: 7.6 ثانیه”

    1. Ahmad..F12

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2536 ديدگاه)

      درود دوست عزیز

      صفر تا 96 کیلومتر که همون شتابگیری از حالت سکون تا سرعت 60 مایل در ساعته

      استارت از 8 کیلومتر هم که مشخصه،

      در تست های شتاب گیری، شتاب 5 تا 60 مایل در ساعت رو اندازه گیری میکنند که ینی

      خودرو با سرعت 8 کیلومتر درساعت در حال حرکته و تا سرعت 96 کیلومتر یا همون 60 مایل در ساعت زمانش رو ثبت میکنه

      1. Erfan

        ۱۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        فدات شم دقت نکردی،اینو که خودمم میدونم،ی دقت به ارقامش بندازوماشین چه در حالت سکون شتاب گیری کنه چه با شتاب اولیه 8 کیلومتر بر ساعت تا 96 کیلومتر یک زمان رو ثبت کرده” 7.6″

        1. Ahmad..F12

          ۱۹ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (2536 ديدگاه)

          یک زمان رو ثبت نکرده

          0-60 مایل رو در 7.3 ثانیه

          5-60 مایل رو در 7.6 ثانیه

          همیشه استارت از سکون زمانش کمتره به خاطر قدرت پرتاب اولیه شتاب بالاتری میگیره

      2. آرش

        ۱۶ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (60 ديدگاه)

        اینی که شما گفتید که توضیح واضحات بود. سوال اینه (سوال منم هست) که چرا بین 1) صفر تا 96.6 کیلومتر استارت از سکون و 2) صفر تا 96.6 کیلومتر استارت از سرعت 8 کیلومتر در ساعت، گزینه 1 با 7.3 ثانیه سرعتر از گزینه دو با 7.6 ثانیه هست؟

    2. علی

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      زمانی که یک خودروی ایرانی معرفی میشه و گفته میشه که آپشنهاش شامل کروز و بلوتوث و استارت دکمه ای و دوربین دید عقب و نمایشگر لمسی هست برخی ها کامنت میذارن که واااای چه آپشنهایی مردیم از این همه آپشن!!! اما این پروفسورها سرو کلشون اینجاها پیدا نمیشه که برای ماشینهای کره ای و اروپایی همچین کامنتهایی بذارن در حالیکه اینجا هم برای اپتیما از این آپشنها اسم برده شده. برخی آدمهای اینچنینی تصور میکنن اگر به خودروهای ایرانی فحاشی بکنن و طعنه بزنن نوبل پروفسوری خودرو میگیرن. حتی به آپشنها طعنه میرنن. متاسفم برای این حد از فهم برخیها!!!

  17. moein

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (853 ديدگاه)

    تراهیش که با نسل قبل تفاوت آنچنانی نداره
    مانیتور 5اینچ آخه
    داخلشم که همه پلاستیکه
    فقط فرمونش چرمه
    متور پایش هم همون 2.4 نسل قبل هست
    چرا هیچ پیشرفتی نمی بینیم تو ماشین های کره ایی

    1. moein

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (853 ديدگاه)

      طراحی
      ببخشید

  18. POOYA

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اپتیما قبلی واقعا قشنگتر بود

  19. رضا س

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اپتیمای قبلی خوشگلتر بود
    داخل این خیلی خرابه

  20. محمد مهدی یاوری

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سری های 2010 که آشغال بودن ولی این خیلی خوب شده

  21. hosein

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    والا ما که بچه آبادانیم به لطف منطقه آزاد شهر پر شده از ماشینا کره ای… از نظر آپشن خب البته که حرفایی واسه گفتن دارن اونم بخاطر مدل بالاشونه… ولی داخله کورس لایی کشی و هندلینگ ما که هیچوقت ندیدیم بخاری به اونصورت ازشون…خیلی از بچه ها پژو سوار با همین پژوها ایرانخودرو که فرانسه هم حتی نیستن زیاد دیدم حالشونو بگیرن… صحبت یکی دو مورد نیست… موارد متعدد… یا علی

  22. محمد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من ی اپتیما 2016 رو خریدم تقریبا 2 سال پیش اصلا سوارش نشدم الان ی هفته است دارم ازش استفاده میکنم،با مانیتورش و نقشه اش مشکل دارم نقشه اش کوره و تقریبا همه جا رو غلط نشون میده یا اصلا نشون نمیده تا حالا نشده با همچین چیزی ب مشکل بخورم بردم چند جا ک درستش کنن میگن باید ی مانیتور دیگه نصب کنی بین 4 تا 7 تومان هم هزینشه،ن وای فای داره ن اس دی کارت میخوره اصلا نمیفهمم یعنی چی ماشینی ک تقریبا قیمت بالایی داشت 2 سال پیش یعنی انقدر ناکارآمده ک باید مانیتورش رو عوض کنم..!؟ (هیچ اطلاعاتی راجب ماشینای کره ای ندارم اینم محض احتیاط خریدمش ک وضع مالیم خراب شد لنگ نمونم)
    اگه کسی اطلاعی داره ب ما هم بگه اسیر دست این آدما نشم بخوام مانیتورشو عوض کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا