اپتیما PHEV اولین خودروی پلاگین هیبریدی کیا است. آیا این شرکت میتواند در برابر رقبای صاحبنام حرفی برای گفتن داشته باشد؟
همانگونه که اشاره شد کیا اپتیما PHEV اولین مدل پلاگین هیبریدی کیا است. مدلهای پلاگین هیبریدی مزیتهای زیستمحیطی و اقتصادی خودروهای کاملاً الکتریکی را بدون نگرانیهای مربوط به محدودهی حرکتی ارائه میکنند. هرچند، تجربهی قبلی ما با خودروهای پلاگین هیبریدی میگوید که مصرف بسیار کم سوخت ادعایی آنها نمیتواند چندان واقعی باشد. این موضوع قطعاً در تست ما نیز به وقوع پیوست و ما قادر نبودیم که حالت تمام الکتریکی را به علت محدوده حرکتی بسیار پایین باتریها آزمایش کنیم.
حداقل با محدوده حرکتی تئوری ۵۳ کیلومتری این موضوع امکانپذیر است که هرروز از پیشرانهی بنزینی اپتیما PHEV بدون شارژ نیز استفاده نمود. به علاوه، این خودرو در هر کیلومتر ۳۷ گرم دیاکسید کربن تولید میکند که معنی آن عدم پرداخت مالیات است بنابراین در هزینهها نیز صرفهجویی خواهد شد.
بهای اپتیما PHEV ارزان نیست و بعد از کسر ۲۵۰۰ پوند مشوق دولتی قیمت آن به ۳۱۴۹۵ پوند میرسد. این خودرو تنها اندکی ارزانتر از نمونهی عالی بامو 330e پلاگین است. بامو رقیبی سرسخت است مخصوصاً که بامو بدون اینکه مصرف سوخت بدی داشته باشد سریعتر هم هست. محدودهی حرکتی کمتر بامو در حالت تمام الکتریکی تنها نقطه ضعف این خودرو در برابر اپتیما PHEV است.
کیا از پیشرانهی بنزینی ۲ لیتری تنفس طبیعی به همراه واحدی الکتریکی در اپتیما استفاده کرده و قدرت کل این پیشرانه ۲۰۲ اسب بخار بوده و میتواند در مدت ۹.۴ ثانیه خودرو را به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. به لطف وجود پیشرانه الکتریکی خودرو در دورهای پایین گشتاور خوبی را ارائه کرده و همانند پیشرانههای توربو نشان میدهد. این موضوع به معنی خوبی رانندگی با اپتیما PHEV در شهر و ترافیک است اما در سرعتهای بالاتر و در بزرگراهها کم میآورد.
برخلاف بسیاری از مدلها که از گیربکس CVT در نسخههای هیبریدی استفاده میکنند، گیربکس ۶ سرعته و دوکلاچه ی اپتیما نرم و روان بوده و به وضوح تمام تجربهی رانندگی روی راحتی تمرکز دارد و از این نظر اپتیما سواری آسانی داشته و البته در پیچها به اندازهی برادران غیرهیبریدی خود تیز نیست.
فرمان نیز بالانس وزنی خوبی داشته اما به اندازهی مدل اسپورت واگن پاسخگو نیست و همچنین اضافهوزن مربوط به باتریها شانس سریعترین عوض کردن جهت رانندگی را کم میکند. سواری خودرو بدتر از نسخهی استیت اپتیما نیست و این مدل نیز به خوبی دست اندازها را رد میکند اما باید گفت که به نرمی خودروی هم قیمت لکسوس IS 300h (پلاگین نیست) نمیباشد.
مشخصات کیا اپتیما PHEV پلاگین هیبرید
قیمت: 31495 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی
قدرت/گشتاور: 202 اسب بخار/۳۷۲ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: 195 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ادعایی: کمتر از ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Mercede.Kaviani
۹ شهریور ۱۳۹۵با سلام به دوستان
اگر در مورد اتوموبیل هایبرید حق انتخاب داشته باسم انتخاب اول من بی ام و ا3 و بعد بی ام و 330 ای است
به نظر من بخاطر هم قیمت بودن با محصولات عالی بی ام و کیا در بازار موفق نمیشود حداقل باید 10 هزار پوند ارزنتر از مدل های بی نظیر بی ام و باشد
با تشکردوستدار شما
مرسده کاویانی
Elemento
۹ شهریور ۱۳۹۵حداقل 10 هزار پوند ؟
کل قیمت این خودرو 30 هزار پونده. نه 300 هزار پوند.
قیمتش مناسبه. بالا نیست .
منم BMW رو ترجیح میدم ولی این اولین تجربه ی کیاست. اولین تجربه ها معمولا برای خودروساز ها پر خرج هستن . با کسب تجربه مدل های بعدی میتونن تا 5 هزار پوند کاهش قیمت داشته باشن اما نه حداقل 10 هزار پوند !
Elemento
۹ شهریور ۱۳۹۵هیچ جای دنیا یک سوم قیمت ماشین تخفیف نمیدن.
uss zumwalt DDG-1000
۹ شهریور ۱۳۹۵31495 پوند میشه 144877000 تومن
مصرف سوخت کمتر از 2 لیتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/مگه میشه مگه داریم
Elemento
۹ شهریور ۱۳۹۵Audi A3 E tron
1.6 litre در صد
BMW i3
600 cc !! در صد.
یعنی با یک شیشه نوشابه 1.5 لیتری پر از بنزین میشه 250 کیلومتر با bmw i3 رفت !!!!
uss zumwalt DDG-1000
۹ شهریور ۱۳۹۵مطمئنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منبع معتبر؟؟؟؟؟؟
Elemento
۹ شهریور ۱۳۹۵شمام کم حافظه شدی دوست عزیز.
همین مقایسه ی اخیر پدال.
بی ام و i3 در برابر آئودی A3 e tron.
کافیه تو پدال i3 رو جستجو کنی.
آخر مقاله توی جدول مشخصات آخذین مورد مصرف سوخته.
این زیاد چیز عجیبی نیست.
خودروسازی کشور ما از قافله عقب افتاده.
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ندیدم یا نخوندم
مجید
۹ شهریور ۱۳۹۵تلاشش قابل تحسینه اما باید دید تو عمل چه قدر با تئوری فاصله داره و ایا ارزش این همه پرداخت رو داره یا نه؟؟؟؟
uss zumwalt DDG-1000
۹ شهریور ۱۳۹۵کره خیلی در تلاش که بتونه موفقیت خودشو به همه ثابت کنه
Ghost
۹ شهریور ۱۳۹۵ما تا الان سمند گازسوز تولید میکنیم کیا و هیوندا دارن به کجا میرسن …
فقط میتونم بگم دم کره ای ها گرم
uss zumwalt DDG-1000
۹ شهریور ۱۳۹۵دقیقا همین که گفتی
لایک
حميد
۹ شهریور ۱۳۹۵به نظر من فعلا اگه هیبرید میخواهید بخرید تو یو تا و لکسوس بخرید چون تجربه بیشتری نسبت به رقبا دارند
sunmartin
۹ شهریور ۱۳۹۵کیا راه خوبی را درپیش گرفته میدونه بازار اروپا و آمریکا چی میخواد مدیران فروش کیا در اروپا همراه با تصمیم گیران سطح نهایی این شرکت بدرستی نیاز مشتریان و بازخورد آنها را درک کردند و با تولید چنین خودروهایی وارد هیبریدی ها ب پلاگین شدند
در حالیکه در این سگمنت تویوتا و بی ام دبلیو و آئودی حضور دارند و مدل های موفقی را راهی
بازار کردند اما یک رقیب آمریکایی برای تمامی آنها وجود دارد شرکت تسلا که با پیش فروش خودروهتی قدی زیبا و کارآمد خود رقیبی برای سایر خودروهای این کلاس است اما این مورد را در نظر باید داشت که ساخت چنین خودروهایی دانش بالا و کوشش زیادی را میطلبد که کیا موتورز از پس آن برآمده است
Sina
۹ شهریور ۱۳۹۵فرق هیبرید با پلاگین هیبرید تو چیه؟
علي رضا
۹ شهریور ۱۳۹۵پلاگین هیبرید رو میشه به برق زد تا شارژ بشه ولی هیبرید نمیشه. هیبرید برقشو از نیروی موتور به دست میاره. هر دوشون با نیروی موتور شارژ میشن ولی پلاگین با برق بیرونی هم شارژ میشه.
ارمان
۹ شهریور ۱۳۹۵اعداد واقعا غیر واقعی حالا یه دو ماه واستید امارش در میاد چند نفر تو سایت توسان دو لیتری دارن صدی ۱۵ میسوزونه؟
محمدرضا
۹ شهریور ۱۳۹۵هیبرید انتظار دیگه ای نیست دوست عزیز اگه بیشتر از بسوزونه که عیب واس این
احمد باقری
۹ شهریور ۱۳۹۵هنوز جای کار داره.
محمدبرزگر
۲۴ شهریور ۱۳۹۵آقا یه سوال مدل پلاگینش تو ایرانم پلاک میشه؟