کیا

اولین قدم با کیا اپتیما PHEV پلاگین هیبرید 2016

اپتیما PHEV اولین خودروی پلاگین هیبریدی کیا است. آیا این شرکت می‌تواند در برابر رقبای صاحب‌نام حرفی برای گفتن داشته باشد؟

New Kia Optima plug-in hybrid 2016
New Kia Optima plug-in hybrid 2016
همان‌گونه که اشاره شد کیا اپتیما PHEV اولین مدل پلاگین هیبریدی کیا است. مدل‌های پلاگین هیبریدی مزیت‌های زیست‌محیطی و اقتصادی خودروهای کاملاً الکتریکی را بدون نگرانی‌های مربوط به محدوده‌ی حرکتی ارائه می‌کنند. هرچند، تجربه‌ی قبلی ما با خودروهای پلاگین هیبریدی می‌گوید که مصرف بسیار کم سوخت ادعایی آن‌ها نمی‌تواند چندان واقعی باشد. این موضوع قطعاً در تست ما نیز به وقوع پیوست و ما قادر نبودیم که حالت تمام الکتریکی را به علت محدوده حرکتی بسیار پایین باتری‌ها آزمایش کنیم.

Kia Optima plug-in hybrid 2016
حداقل با محدوده حرکتی تئوری ۵۳ کیلومتری این موضوع امکان‌پذیر است که هرروز از پیشرانه‌ی بنزینی اپتیما PHEV بدون شارژ نیز استفاده نمود. به علاوه، این خودرو در هر کیلومتر ۳۷ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که معنی آن عدم پرداخت مالیات است بنابراین در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

Kia Optima plug-in hybrid 2016
بهای اپتیما PHEV ارزان نیست و بعد از کسر ۲۵۰۰ پوند مشوق دولتی قیمت آن به ۳۱۴۹۵ پوند می‌رسد. این خودرو تنها اندکی ارزان‌تر از نمونه‌ی عالی ب‌ام‌و 330e پلاگین است. ب‌ام‌و رقیبی سرسخت است مخصوصاً که ب‌ام‌و بدون اینکه مصرف سوخت بدی داشته باشد سریع‌تر هم هست. محدوده‌ی حرکتی کمتر ب‌ام‌و در حالت تمام الکتریکی تنها نقطه ضعف این خودرو در برابر اپتیما PHEV است.

Kia Optima plug-in hybrid 2016
کیا از پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری تنفس طبیعی به همراه واحدی الکتریکی در اپتیما استفاده کرده و قدرت کل این پیشرانه ۲۰۲ اسب بخار بوده و می‌تواند در مدت ۹.۴ ثانیه خودرو را به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. به لطف وجود پیشرانه الکتریکی خودرو در دورهای پایین گشتاور خوبی را ارائه کرده و همانند پیشرانه‌های توربو نشان می‌دهد. این موضوع به معنی خوبی رانندگی با اپتیما PHEV در شهر و ترافیک است اما در سرعت‌های بالاتر و در بزرگراه‌ها کم می‌آورد.

Kia Optima plug-in hybrid 2016
برخلاف بسیاری از مدل‌ها که از گیربکس CVT در نسخه‌های هیبریدی استفاده می‌کنند، گیربکس ۶ سرعته و دوکلاچه ی اپتیما نرم و روان بوده و به وضوح تمام تجربه‌ی رانندگی روی راحتی تمرکز دارد و از این نظر اپتیما سواری آسانی داشته و البته در پیچ‌ها به‌ اندازه‌ی برادران غیرهیبریدی خود تیز نیست.

Kia Optima plug-in hybrid 2016
فرمان نیز بالانس وزنی خوبی داشته اما به اندازه‌ی مدل اسپورت واگن پاسخگو نیست و همچنین اضافه‌وزن مربوط به باتری‌ها شانس سریع‌ترین عوض کردن جهت رانندگی را کم می‌کند. سواری خودرو بدتر از نسخه‌ی استیت اپتیما نیست و این مدل نیز به خوبی دست اندازها را رد می‌کند اما باید گفت که به نرمی خودروی هم قیمت لکسوس IS 300h (پلاگین نیست) نمی‌باشد.

داخل کابین برخی جزئیات وجود دارند که استفاده از قوای محرکه‌ی پیشرفته را نشان می‌دهند و از آن جمله می‌توان به نشان‌دهنده‌هایی با امکان یادآوری استفاده از پیشرانه‌ی الکتریکی اشاره کرد. کلیت کابین بسیار شبیه اپتیمای استاندارد است و فضای پا و سر زیادی نیز وجود دارد. صندوق‌عقب خودرو خیلی بزرگ نیست و این موضوع به خاطر فضای موردنیاز برای مجموعه باتری‌ها است. صندوق بار حجم ۳۰۷ لیتری دارد که ۲۰۳ لیتر کمتر از اپتیمای استاندارد است. این کمبود فضا در یک خودروی پلاگین هیبرید معمول است اما این حقیقت که نسخه‌ی دیزلی کاربردی‌تر و کاملاً ارزان‌تر بوده را تغییر نمی‌دهد. ما در حال گذر از فازهای اولیه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی پلاگین هیبرید هستیم و به همین خاطر کیا اپتیما PHEV نتوانسته از بهای گران خود کمتر کند. کیا تقریبا بهایی مشابه با ب‌ام‌و 330e عالی را طلب می‌کند درحالی‌که ب‌ام‌و سواری بهتر و کابین لوکس‌تر داشته و البته کاربردی‌تر است. کیا راحت و کم‌مصرف بوده و تجهیزات زیادی دارد اما بهای گزافی دارد.

مشخصات کیا اپتیما PHEV پلاگین هیبرید

قیمت: 31495 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی
قدرت/گشتاور: 202 اسب بخار/۳۷۲ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: 195 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ادعایی: کمتر از ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Mercede.Kaviani

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوستان
    اگر در مورد اتوموبیل هایبرید حق انتخاب داشته باسم انتخاب اول من بی ام و ا3 و بعد بی ام و 330 ای است
    به نظر من بخاطر هم قیمت بودن با محصولات عالی بی ام و کیا در بازار موفق نمیشود حداقل باید 10 هزار پوند ارزنتر از مدل های بی نظیر بی ام و باشد
    با تشکردوستدار شما
    مرسده کاویانی

    1. Elemento

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      حداقل 10 هزار پوند ؟
      کل قیمت این خودرو 30 هزار پونده. نه 300 هزار پوند.
      قیمتش مناسبه. بالا نیست .
      منم BMW رو ترجیح میدم ولی این اولین تجربه ی کیاست. اولین تجربه ها معمولا برای خودروساز ها پر خرج هستن . با کسب تجربه مدل های بعدی میتونن تا 5 هزار پوند کاهش قیمت داشته باشن اما نه حداقل 10 هزار پوند !

    2. Elemento

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      هیچ جای دنیا یک سوم قیمت ماشین تخفیف نمیدن.

  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    31495 پوند میشه 144877000 تومن
    مصرف سوخت کمتر از 2 لیتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/مگه میشه مگه داریم

    1. Elemento

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      Audi A3 E tron
      1.6 litre در صد

      BMW i3
      600 cc !! در صد.

      یعنی با یک شیشه نوشابه 1.5 لیتری پر از بنزین میشه 250 کیلومتر با bmw i3 رفت !!!!

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        مطمئنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        منبع معتبر؟؟؟؟؟؟

        1. Elemento

          ۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          شمام کم حافظه شدی دوست عزیز.
          همین مقایسه ی اخیر پدال.
          بی ام و i3 در برابر آئودی A3 e tron.

          کافیه تو پدال i3 رو جستجو کنی.
          آخر مقاله توی جدول مشخصات آخذین مورد مصرف سوخته.
          این زیاد چیز عجیبی نیست.
          خودروسازی کشور ما از قافله عقب افتاده.

        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          ندیدم یا نخوندم

  3. مجید

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    تلاشش قابل تحسینه اما باید دید تو عمل چه قدر با تئوری فاصله داره و ایا ارزش این همه پرداخت رو داره یا نه؟؟؟؟

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      کره خیلی در تلاش که بتونه موفقیت خودشو به همه ثابت کنه

  4. Ghost

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (168 ديدگاه)

    ما تا الان سمند گازسوز تولید میکنیم کیا و هیوندا دارن به کجا میرسن …
    فقط میتونم بگم دم کره ای ها گرم

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دقیقا همین که گفتی
      لایک

  5. حميد

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    به نظر من فعلا اگه هیبرید میخواهید بخرید تو یو تا و لکسوس بخرید چون تجربه بیشتری نسبت به رقبا دارند

  6. sunmartin

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    کیا راه خوبی را درپیش گرفته میدونه بازار اروپا و آمریکا چی میخواد مدیران فروش کیا در اروپا همراه با تصمیم گیران سطح نهایی این شرکت بدرستی نیاز مشتریان و بازخورد آنها را درک کردند و با تولید چنین خودروهایی وارد هیبریدی ها ب پلاگین شدند
    در حالیکه در این سگمنت تویوتا و بی ام دبلیو و آئودی حضور دارند و مدل های موفقی را راهی
    بازار کردند اما یک رقیب آمریکایی برای تمامی آنها وجود دارد شرکت تسلا که با پیش فروش خودروهتی قدی زیبا و کارآمد خود رقیبی برای سایر خودروهای این کلاس است اما این مورد را در نظر باید داشت که ساخت چنین خودروهایی دانش بالا و کوشش زیادی را میطلبد که کیا موتورز از پس آن برآمده است

  7. Sina

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    فرق هیبرید با پلاگین هیبرید تو چیه؟

    1. علي رضا

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (229 ديدگاه)

      پلاگین هیبرید رو میشه به برق زد تا شار‍‍ژ بشه ولی هیبرید نمیشه. هیبرید برقشو از نیروی موتور به دست میاره. هر دوشون با نیروی موتور شارژ میشن ولی پلاگین با برق بیرونی هم شارژ میشه.

  8. ارمان

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1304 ديدگاه)

    اعداد واقعا غیر واقعی حالا یه دو ماه واستید امارش در میاد چند نفر تو سایت توسان دو لیتری دارن صدی ۱۵ میسوزونه؟

    1. محمدرضا

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (56 ديدگاه)

      هیبرید انتظار دیگه ای نیست دوست عزیز اگه بیشتر از بسوزونه که عیب واس این

  9. احمد باقری

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    هنوز جای کار داره.

    1. محمدبرزگر

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقا یه سوال مدل پلاگینش تو ایرانم پلاک میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا