کیا به تازگی با عرضهی اپتیما SW جدید به کلاس استیت ها پا گذاشته است. آیا این خودرو میتواند از پس اشکودا ساپرب استیت و فولکسواگن پاسات استیت برآید؟
وقتی بحث از حمل افراد و اشیا به میان میآید استیت های خانوادگی سنتی در برابر شاسی بلندها حرفهای زیادی برای گفتن دارند. کراس اوورها استایل شیکتر به همراه کاربرد مناسب را ارائه میکنند اما خیل زیادی از خودروسازها مدلهای شاسیبلند خود را با عرضهی استیشنهای زیبا تکمیلتر میکنند و جدیدترین این خودروها که وارد بازار شده کیا اپتیما اسپورت واگن است.
بخش خودروهای استیت بزرگ هنوز هم شلوغ است و اپتیما SW باید در برابر رقبای صاحب نامی چون فولکسواگن پاسات و اشکودا ساپرب قد علم کند. پاسات استیت در سال ۲۰۱۵ برندهی بهترین استیت سال شده اما امسال توسط ساپرب به عقب رانده شده بنابراین کیا در برابر دو برندهی قدرتمند کار سختی پیش رو دارد.
اما این خودرو نیز با دست پر وارد میدان شده و تریم فول GT-Line S این خودرو با پیشرانهی کممصرف ۱.۷ لیتری توربودیزل متصل به گیربکس دوکلاچه اتوماتیک و بسیاری از تجهیزات استاندارد عرضه میشود.
خریداران خودروهای استیت خواهان کاربرد بالا هستند بنابراین کیا باید به این سؤال پاسخ دهد که آیا میتواند ترکیب مناسبی از این موارد را ارائه دهد یا خیر؟
شاخبهشاخ
فضای پا
ازآنجاییکه اشکودا و فولکسواگن بر پایهی یک پلتفرم بنا شدهاند بنابراین انتظار دارید که فاصلهی یکسانی بین محورها داشته باشند. هرچند فاصلهی بین محورهای ساپرب ۵۰ میلیمتر بیشتر است و این مورد احساس میشود زیرا فضای پای زیادی در عقب وجود دارد. فاصلهی محوری کیا تنها ۳۶ میلیمتر کوتاهتر از اشکودا است بنابراین هنوز هم فضای برجستهای را شاهد هستیم.
حالتهای رانندگی
طراحی
قضاوت نهایی
رتبهی اول: اشکودا ساپرب استیت
رتبهی دوم: فولکسواگن پاسات استیت
رتبهی سوم: کیا اپتیما اسپورت واگن
گزینهای دیگر…
مزدا ۶ تورر ۲.2D 175 Auto Sport Nav
قیمت: 27995 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۲ لیتری ۱۷۳ اسب بخاری
مزدا اخیراً ۶ تورر را بازنگری کرده و سیستم توزیع گشتاور هوشمندی را برای هندلینگ چابکتر به خودرو اضافه کرده است. البته برای بهره بردن از جذابیتهای این خودرو باید کمی فضای کابین را قربانی کنید.
اشکودا ساپرب استیت SE L Exec 2.0 TDI (150) DSG | فولکسواگن پاسات استیت SE Business 2.0 TDI (150) DSG | کیا اپتیما SW GT-Line S 1.7 CRDi DCT | |
قیمت مدل تست شده (پوند) | ۲۸۷۲۰ | ۳۵۲۲۰ | ۳۱۱۴۰ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۸۵۶/۱۸۶۴/۱۴۷۷ | ۴۷۶۷/۱۸۳۲/۱۴۷۷ | ۴۸۵۵/۱۸۶۰/۱۴۷۰ |
پیشرانه | ۴ سیلندر خطی، ۱۹۶۸ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۱۹۶۸ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۱۶۸۵ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۱۴۸ | ۱۴۸ | ۱۳۹ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۳۴۰ | ۳۴۰ | ۳۴۰ |
گیربکس | ۶ سرعته ی DSG، دیفرانسیل جلو | ۶ سرعته ی DSG، دیفرانسیل جلو | ۷ سرعته ی DCT، دیفرانسیل جلو |
حجم باک سوخت (لیتر) | ۶۶ | ۶۶ | ۷۰ |
ظرفیت محفظه بار (لیتر) | ۶۶۰/۱۹۵۰ | ۶۵۰/۱۷۸۰ | ۵۵۲/۱۶۸۶ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۴۴۵ | ۱۵۴۱ | ۱۶۳۵ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۸.۷ | ۸ | ۱۰.۲ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۱۶ | ۲۱۶ | ۲۰۰ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۵.۵/۴.۳/۴.۷ | ۵.۷/۴.۱/۴.۵ | ۵.۲/۴.۲/۴.۶ |
منبع: autoexpress
فرشاد سجادیان
۷ بهمن ۱۳۹۵با توجه به قیمت و کارایی بیشتر، قطعا اشکودا ساپرب استیت ارزش خرید بالاتری داره.
amin
۷ بهمن ۱۳۹۵از نظر من هم رتبه بندی کاملا عادلانه بود
Mr.MRM
۷ بهمن ۱۳۹۵با سلام خدمت خودرو دوستان ایرانی. میخواستم سه تا طراحی که یکی مربوط به نمای جلو خودرو و یکی نمای عقب و یکی لوگو ی خودرو هست. دوست داشتم طراحان گرامی روی این سه تا طرح کار کرده و با نرم افزار های حرفه ای اینها را در بیاورند.
اولین طراحی مربوط به نمای جلو هست که با الهام از یوزپلنگ طراحی شده. چراغ هایی که کنار جلوپنجره قرار گرفته دی لایت هستند. چراغ های مه شکن پایین در فرو رفتگی نمای جلو قرار گرفته.
http://s3.picofile.com/file/8283925750/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7%DB%B0%DB%B1%DB%B1%DB%B7_%DB%B2%DB%B2%DB%B1%DB%B5%
DB%B1%DB%B6.jpg
عکس دوم مربوط به نمای عقب است که متشکل از چراغ های ال ای دی چند تکه است. در قسمت پایینی که خروجی اگزوز نسبتا بزگی دیده میشود در میان این خروجی اگزوز چراغ دنده عقب قرار گرفته.
http://s9.picofile.com/file/8283926850/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7%DB%B0%DB%B1%DB%B1%DB%B7_%DB%B2%DB%B2%DB%B1%DB%B5%DB%B3%DB%B2.jpg
عکس اخر هم مربوط به طرای لوگو است. این لوگو را خودم برای بنتلی طراحی کردم که شباهتی هم شاید به لوگو اصلی این شرکت داشته باشد. حرف B از حرف اول کلمه ی اسم بنتلی گرفته شده. دنباله ی حرف B که یک اثر تقریبا هنری است نشان دهنده زیبایی و هنری است که بنتلی در طراحی های خود به کار میرود. دور لوگو هم که شبیه بال پرنده است نشان دهنده ی پرواز و پیشرفت این شرکت سوی افق های دوردست است.
http://s4.picofile.com/file/8283927784/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7%DB%B0%DB%B1%DB%B1%DB%B7_%DB%B2%DB%B2%DB%B1%DB%B5%DB%B0%DB%B4.jpg
امیدوارم این سه تا طراحی به دل شما خودرو دوستان و طراحان گرامی حاضر در سایت نشسته باشد. اگر متوجه شدید این طرح ها را قبلا در جایی دیدی و این طرح ها کپی میباشد من از شما عزیزان عذرخواهی میکنم. چون من قبلا هیچ مطلبی یا عکس هایی مشابه این عکس ها را ندیدم و به تازگی با پدال عزیز اشنا شدم.
با تشکر
Mr.MRM
۷ بهمن ۱۳۹۵http://s4.picofile.com/file/8283928818/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7%DB%B0%DB%B1%DB%B1%DB%B7_%DB%B2%DB%B2%DB%B1%DB%B5%DB%B1%DB%B6.jpg
عکس اول.
Bavaria
۸ بهمن ۱۳۹۵سلام دوست عزیز،ممنون از اینکه ذوق و هنر خودتون رو به اشتراک گذاشتین تا ما هم لذت ببریم
.
قبل از اینکه بخوام نظری بدم ،اگه مقدوره سن خودتون رو بگید
Mr.MRM
۸ بهمن ۱۳۹۵پسری 15 ساله هستم و اطلاعات جامعی از دنیای خودرو ها زیاد ندارم
AK_007
۸ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز توصیه من اینه که اگه واقعا علاقه داری این رشته رو انتخاب کن, چون هرچی بری جلوتر تو این زمینه ایده های جدیدتر و خلاقانه تری به ذهنت میرسه
و در آخر موفق باشی!
Mr.MRM
۸ بهمن ۱۳۹۵ممنون از راهنمایی شما. به رشته علاقه دارم. ولی خب چون در ایران صنعت طراحی خودرو به اندازه ی پهن گوسفند هم ارزش قائل نیستند پس ارزش نداره که در این رشته برم. مگر اینکه به خارج از کشور مثل المان یا انگلیس مهاجرت کنم که پول اون هم نداریم. ولی در اینده اگر دیدم شرایط بهتر شد بی شک به این رشته میروم.
باز هم ممنون از شما
Bavaria
۸ بهمن ۱۳۹۵پدال جان چرا هرچی نظر میذارم ثبت نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.
اول از همه اینکه لذت بردم از طرح شما و آفرین
در کامنت بالا گفتین که اگه کار شما کپی هست به شما بگیم.خواستم بگم که اول کار طراحی کپی کردن نه تنها عیب نیست بلکه بهترین روش هم هست،شما باید خودروهای ارزون قیمت( چون پیچیدگی و قوس و منحنی کمتر دارند) رو جلوی خودت بزاری و عینن از روشون طراحی کنی تا شکل دهی قوص و منحنی های ساده،فرو رفتگی هارو یاد بگیری(شاید تنها ضعف طراحی شما همین باشه).من یادمه هم سن شما یا کمتر بودم ۲۰۶ ،پیکان،ماکسیما،نیسان گاوی رو طراحی میکردم میبردم مدرسه و بعضیا میخریدن ازم !!! (یادمه ۲۰۰ تومان میفروختم?)
قدم اول اینکه تا میتونی عکس خودروهای مطرح ارزون قیمت بزار جلوی خودت و دقیقا طراحیش کن
قدم دوم (شاید چند سال طول بکشه) اطلاعات خودت رو انقد بالا ببر تا کم کم ایده های طراحی به ذهنت بیاد
قدم سوم مطالعه قوانین طراحی خودرو هست(مثلا یکی از زیباترین خودروهایی که دقیقا قوانین طراحی خودرو رو رعایت کرده بنز E کلاس، همین نسلی که پلیس کشور ما داره هست)
قدم چهارم یادگیری نرم افزارهای سه بعدی سازی
.
باز هم آفرین بر شما،من که لذت بردم
.
منتظر طراحی های بعدی شما هستم
.
حرف آخر اینکه من طراح نیستم و فقط عشق ماشینم،اگه نظر غیر کارشناسانه یا اشتباه دادم عذر میخوام
Mr.MRM
۸ بهمن ۱۳۹۵واقعا ممنونم از شما بابت راهنمایی های خوبتون. طرح های زیادی توی ذهنم دارم و از چند وقت پیش شروع کردم روی کاغذ کشیدن این طرح ها. در اینده طرح های بیشتری در اختیار شما میزارم و همچنین طراحانی که در سایت حضور دارند. چون دوست دارم در ایران خودرویی تولید بشه که طرحش و شکلش از من باشه و طراحان اینها رو بتونن روی نرم افزار ها بیاورند و برای شرکت ها ارسال کنند. حالا میخواد به هر اسمی باشه. در خصوص قدم اولی که گفین واقعا ازتون متشکرم. صد در صد کمک شایانی به من خواهد کرد.
فقط تویوتا و هوندا
۷ بهمن ۱۳۹۵از لحاظ عملکرد که ما سوار نشدیم ببینیم چه جورین. بنابراین ملاک همین چیزیه که تو مطلب گفته شده. ولی از لحاظ ظاهری به نظر من اول پاسات بعد ساپرت بعد اپتیما. طراحی پاسات استیت واقعاً شکیل و سنگینه و همه جاش با هم تناسب داره و کاملاً متناسب با این کلاسه. اما به نظرم گرچه اپتیما سدان طراحی خوبی داره، اما طراحی استیتش چندان به درد این کلاس نمیخوره. جلوی ماشینو نگاه میکنی یه طراحی نسبتاً اسپورت داره که در تناقض با فلسفه ی این کلاسه. از نمای تصویر دوم متن هم که بهش نگاه میکنی به نظرم زیاد تناسبی بین جلو و استایل کل ماشین وجد نداره. آدم وقتی دقیقاً از جلو نگاش میکنه فک میکنه یه ماشین سدان اسپورته و اصلاً انتظار یه استیت رو از ماشین نداره. البته نمای پشتش قشنگه که همونطور که متن گفته باز کپیه. فولکس پاسات استیت واقعاً عالیه و کمتر اشکالی میشه به ظاهرش گرفت. اون خط کنار ماشین رو دو درب هم زیباییشو دوچندان کرده. واقعیت من خودم زیاد طراحی های فولکس به دلم نمیشینه. اما از این واقعاً خوشم اومده. اون ساعت توش هم احساس یه ماشین لوکس رو به آدم میده. یه سوال داشتم از دوستان. تو برندهای غیر لوکس، برند دیگه ای غیر از فولکس داریم که از ساعت عقربه ای تو ماشیناش استفاده کنه؟ تا اونجا که من میدونم نداریم
Yasna
۷ بهمن ۱۳۹۵سلام ببخشید بی ربطه
من میخوام سمند بخرم،موتور ef7 بگیرم یا xu7؟ درسته که میگن xu7 کیفیت بیشتری داره و چون حداکثر قدرت و گشتاورش تو دورهای پایین تره بهتره ؟
و یه سؤال دیگه اینکه این سمندایی که جلوپنجرشون جدیده تفاوت خاصی دارن؟کدوم مدلها اینطور هستن؟
لطفا راهنمایی کنین
شاهین
۸ بهمن ۱۳۹۵سلام
بنظر من سمند ef7 انتخاب بهتری هستش. این مدلایی که میبینی جلوپنجره اش فرق داره همون مدلای ef7 هستن. یکی از دوستان میگفت بخاطر بهبود هوارسانی به موتور این جلوپنجره رو بکار گرفتن.
ارادت
Bavaria
۷ بهمن ۱۳۹۵اشکودا توو هر رقابتی داره اول میشه،آفرین.منم انتخابم اشکودا
یک ماشین باکیفیت و بی شیله پیله😊
sunmartin
۷ بهمن ۱۳۹۵کیا اپتیما کابینی لوکس تر و طراحی بسیار زیباتری داره جالب اینجاست که به قدرت خروجی اپتیما چراغ ها و هد لایت های زیبای جلو کیفیت لاکچری و گارانتی 7 ساله کیا هیچ اشاره ای نشده
دانیال
۷ بهمن ۱۳۹۵طراحی و ظهر سلیقگیه. من طراحی پاسات رو بیشتر از بقیه دوست داشتم.
قدرت خروجی اپتیما ار همه کمتر بود. به همرته شتاب بسیار فتضاح.
با قیمت بیشتر از اشکودا و ضعیف تر بودنش، گارانتی 7 ساله اش بدرد نمی خوره.
amin
۷ بهمن ۱۳۹۵قدرت و شتاب و سرعت کیا که از همه کمتر و ضعیفتر بود!!!!!شما رو چی مانور میدی؟؟؟ .لابد اینم میخوای تحریف کنی بگی از همه بیشتر بود!!!!!بابا جدول اونجاست داریم میبینیم.کیفیت لاکچری؟؟؟؟؟اصلا کیفیت مگه لاکچری داره؟شما مگه اون دوتا خودروی دیگه رو دیدی که میگی کیفیت اپتیما ازشون بالاتره؟؟
کابین تکراری اپتیما لوکسه؟؟؟کابین و داشبورد تیگوان لوکس تره یا اپتیما؟؟گارانتی هم که ملاک نیست.الان خودروهایی مثل تیگو۵ و جک هم ۵ سال گارانتی میدن ولی ژاپنیها ۳ سال.
ذات ماشین مهمه نه گارانتیش
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۸ بهمن ۱۳۹۵امین موافقم بات.
امیرحسین ق.
۷ بهمن ۱۳۹۵به نام خدا / سلام
رتبه بندی درست و عادلانه بود.
هنوز راه زیادی برای کیا مونده تا به بزرگان برسه. فولکس واگن و زیرمجموعش سئات در این زمینه بی نقص کار میکنند.
واقعا جای تحسین داره.
ایمان
۸ بهمن ۱۳۹۵ولی من پاسات را بیشتر دوست دارم
اشکودا یه جورایی ظاهرش مونگول میزنه!!!!
اپتیما هم از لحاظ ظاهری از پاسات و اشکودا خیلی بهتره ولی از نظر موتوری آخره
احمد باقری
۱۲ بهمن ۱۳۹۵پاسات، گزینه خوبیه.