و اما نوبت به کیا سورنتو ۲۰۱۷ رسیده تا درست و حسابی ورانداز شود. تا اینجا هرچه گفتند که کرهایها اِل هستند و بل و غیره ما هم به حرفهایشان گوش دادیم، هرچه ما گفتیم فلانیها (اصلاً مشخص نیست که منظورم خودروهای ژاپنی است) دیگر باید راه را برای سبقت کرهایها باز بگذراند، گفتند: «زرشک، شاگرد را چه وقت، یارای هماوردی استاد بود/ورنه فوت (همان فوت کوزهگری) ندانسته چه کس شایسته نام استاد بود. [ضمن عذرخواهی بابت جور نبودن قافیه و وزن و آرایه و…] البته به نظر میآید هر دو گروه بیراه نمیگویند، هم کرهایها بسیار پیشرفت کردهاند و هم ژاپنیها بیکار ننشستهاند تا سایر رقبا بیایند و گوی سبقت را از آنها بربایند. در هر صورت به هواداران هر دو گروه توصیه میشود تا در مورد اختلاف خود، بیرون از مدرسه و بهویژه بعد از به صدا درآمدن زنگ آخر، به بحث و گفتگوی منطقی با ارائه ادله کافی بپردازند.
لطفاً همه کتاب پدال را روی میز بگذارید و حواستان پای تخته باشد، آخر کلاس! سروصدای اضافی ممنوع. درس امروز را شروع میکنیم:
بررسی کیا سورنتو GT-Line 2017
اجازه بدهید قبل از اینکه بحث را شروع کنیم یک خاطره بیمزه برایتان تعریف کنم. درون یکی از خیابانهای اصلی یکی از شهرهای بزرگ کشور در حال سواری گرفتن از یکی از خاصترین خودروهای موجود در کشور بنام پراید بودیم که یک خودروی شاسیبلند سفید از فاصله دور تیری بهسوی قلبم پرتاب نموده و مرا شیفته خود ساخت. اول نشناختمش اما اندکی که بهسویش روان شدیم او را فرزند خلف سورنتوی نسل پیش و از تبار خاندان کیا یافتم که در همین لحظه راننده شیکپوش و جنتلمن آن درب جلو را به جهت پیاده شدن به طرزی بیمهابا و ناگهانی باز نموده و نزدیک بود تا بر خودروی مجلل ما آسیب وارد نماید. به هر روی این اولین تجربه آشنایی بنده با سورنتوی ۲۰۱۶ بود که از همان زمان مرا مجذوب خود ساخت و امروز میخواهیم به بررسی مدل سال کیا سورنتو البته نسخه GT-Line آن بپردازیم.
نسل فعلی کیا سورنتو در سال ۲۰۱۴ رونمایی و از سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد تا طلایهدار پیشبرد اهداف کمپانی کیا بهسوی موفقیت در بازار شاسیبلندهای کراساوور سایز متوسط باشد و با ابعادی به طول 4780mm و عرض 2780mm بایستی خود را برای جنگ با رقبایی از دیار شکوفههای گیلاس همچون مزدا CX-9 و تویوتا هایلندر آماده سازد.
سورنتو ۲۰۱۷ به همراه بهروزرسانی متوسط شامل یک top-shelf جدید، پسوند GT-Line و سیستم ترمز خودکار در مواقع اضطراری (AEB) با مشخصات بهینهشده پا به عرصه رقابت نهاده است.
در کشور کانگوروها این خودرو با برچسب قیمتی معادل ۵۸,۴۹۰ دلار استرالیا (AUD) عرضه شده است که چندان هم در قیاس با اتومبیلهای نسبتاً لوکسی نظیر مرسدس GLC، بامو ایکس ۳ و لکسوس NX و البته بدون صندلیهای ردیف سوم، ارزان نیست.
همانطوری که همه اطلاع دارند، پول مانند علف خرس بهصورت هرز رشد نمیکند که ندانسته آن را خرج این ماشین نماییم، پس بیایید ببینیم بابت اینهمه پول زبانبسته که میدهیم چه به دست میآوریم. با مراجعه به صفحه مرتبط با امکانات استاندارد دفترچه راهنمای کلیه مدلهای سورنتو ۲۰۱۷، با موارد ذیل برخورد خواهید کرد:
رینگهای آلیاژی، چراغهای جلو خودکار بعلاوه چراغهای گوشهبین ایستایی، مه شکن، دیلایت LED، پاور ویندوز یک بار لمسی، ۳ عدد پریز ۱۲ ولتی، دو عدد پورت USB، سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به صفحه نمایشگر ۷ اینچی، ناوبری ماهوارهای و سیستم تنظیم دوگانه دمای کابین به همراه دریچههای هواکش مجزا برای سرنشینان ردیفهای دوم و سوم. همچنین کیا سورنتو به فکر ایمنی سرنشینان خود نیز هست و بدین منظور از امکاناتی به شرح زیر بهره میبرد:
ایربگهای جلو، جانبی و پردهای، ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم مدیریت پایداری وسیله نقلیه، سیستم کمکی شروع به حرکت از روی تپه، چراغ هشدار نبستن کمربند ایمنی برای تمام صندلیها، حسگرهای پارک در قسمت جلو و عقب خودرو، دوربین دید عقب و قفل اتوماتیک دربها بر مبنای حسگر سرعت.
روزی معلم از دانشآموز پرسید: آب چند بخش است؟ دانشآموز جواب داد: یک بخش. آفرین حالا صداش چیه؟ دانشآموز: شرشر!(ببخشید، یکی از دانشآموزان ته کلاس فکر میکند که نمکدان است)
همچنین نسخه GT-Line سورنتو از امکانات گستردهتری بهرهمند است که ازجمله میتوان به این موارد اشاره نمود: چراغهای مه شکن چهارتایی LED یخی-مکعبی، نمایشگر نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، هشدار انحراف از مسیر، کروز کنترل تطبیقپذیر، ترمز خودکار (AEB)، سانروف پانوراما، رینگهای ۱۹ اینچی از جنس آلیاژ کروم، صفحه کیلومترشمار هفت اینچی TFT، آفتابگیر شیشههای عقب، سیستم گرمایش و تهویه برای صندلیهای جلو، صندلیهای عقب گرم شونده، تریم چرمی قرمزرنگ مزین به الگویی الماس شکل، رکابهای جانبی از جنس فولاد ضدزنگ، کالیبر ترمز قرمز رنگ، پدل شیفتر پشت فرمان و نشان برجسته GT-Line در داخل و خارج اتاق.
باوجود امکانات گسترده بکار گرفته شده در سورنتوی GT-Line، در مقایسه با نسخههای پرچمدار مزدا CX-9 و تویوتا kluger علیرغم فضای کمتر، از حدود ۵ تا ۱۰ هزار دلار (AUD) بهای پایینتری برخوردار است.
مثلاینکه یکی از دوستان سؤال دارند؛ بپرسید جانم.
آقا ببخشید میشود بفرمایید که در داخل کابین چه چیزی بیشتر ما را به وجد میآورد؟
سؤال بجایی بود، در مورد بحث ظاهر بیرونی خودرو به نظر میاد نکاتی مانند مه شکن چهارتایی، کالیپر قرمز رنگ و رکاب فولادی موارد جذابی باشند، درعینحال با ورود به کابین استفاده از تزیینات چرمی قرمزرنگ، تریم براق مشکی رنگ بهکاررفته در قسمتهایی از داشبورد و همچنین ازدیاد بهرهگیری از قطعات پلاستیکی نرم و باکیفیت در فضای کابین موجبات نشاط و رضایت خاطر مالکان سورنتوی جدید را فراهم خواهد آورد.
پدل شیفترهای پلاستیکی تعویض دنده واقع شده پشت فرمان با روکش آلومینیومی حسی مشابه احساس سباستین فتل پشت فرمان خودروی فرمول یک فراری را به انسان منتقل مینماید.
حجم محفظه حمل بار سورنتو با خواباندن صندلیهای ردیف دوم و سوم به ۱۶۶۲ لیتر میرسد.
آقا! آگه خوابشون نیومد چی؟(همان دانشآموز نمکدان صفت). دو تا دیازپام بخورن حل میشه در ضمن شما فردا به همراه ولی تشریف میارید مدرسه خدمت آقای مدیر. بله ادامه میدهیم، اگر نیازی به خواباندن صندلیهای ردیف دوم نباشد فضای بار به عدد ۶۰۵ لیتر کاهش مییابد که با قرار دادن ردیف سوم در سر جای خود این رقم به ۱۴۲ لیتر تقلیل خواهد یافت.
پیشرانه ۲.۲ لیتری وظیفه خود را از همان ابتدای استارت بهخوبی انجام میدهد اما آثاری مختصر از وقفههای کوتاه توربو در سرعتهای پایین نیز قابل مشاهده است. اگرچه خبری از صدای ناخوشایند این گونه موتورهای دیزلی در سورنتو نیست اما این مهم مانع تنبلی قابل توجه آن نمیشود. سیستم فرمان کیا سورنتو نیز به حد کافی نرم و دقیق عمل میکند بهطوریکه اگرچه این خودرو یک اتومبیل اسپورت نیست اما بهخوبی وظیفه دور زدن را انجام میدهد و بههیچوجه سنگینی سایر رقبا را ندارد. سیستم تعلیق تقویت شده سواری نرم و بیصدایی را به سرنشینان ارائه میدهد که در معیت عایقکاری خوب کابین، این سکوت لذتبخشتر میشود. تجهیزات ایمنی اگرچه بهخوبی انجام وظیفه میکنند اما بوقهای نابجای سیستم هشدار انحراف از مسیر و نمایشگر نقاط کور کمی آزاردهنده جلوه میکنند. همچنین عملکرد ناگهانی و نامطمئن ترمزها تا حدی که راننده دچار تشویش بشود را بایستی جزء نقاط ضعیف سورنتو GT-Line دانست.
با تشکر، پایان درس امروز. تا درودی دیگر، بدرود.
تمدن عرب
۲۱ مرداد ۱۳۹۶متن نوشته شده خیلی جذاب بود.
سامان اذری
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ماشین خیلی عالیی هست فراتر از کره ای ها هست
ولی تو این سگمنت هایلندر هم واقعا خوبه
TOYOTA
۲۱ مرداد ۱۳۹۶موافقم باهاتون.
سورنتو به نسبت قیمتش خودروی باارزشیه.
کلا نمیدونم چرا کیا رو بیشتر از هیواندای قبول دارم .
امره Emrah
۲۱ مرداد ۱۳۹۶لامصب سربالایی حالیش نمیشه شتابگیریش تو سربالایی با کفی فرقی نمیکنه راحت میتونم بگم با هر سدانی راحت میتونه کورس بندازه تو سربالایی با شیب زیاد
خلاصه درگ کردن با هر ماشینی رو با کیا سورنتو تو سربالایی پیشنهاد نمی کنم بهتون چون ممکنه مثل من ضایه بشید
قیافه عالی، موتور قوی، هفت نفره، و لیستی از آپشنای لوکس و کاربردی من که بدجوری تو کف اونم
M
۲۲ مرداد ۱۳۹۶آخه 240 nm گشتاور چقدر زیاده که میتونی همچین حرفی بزنی ! احتمالا ماشینی که شما رانندش بودی موتور xu7 زغالی پژو رو زیر کاپوتش داشته ! … بیخیال داداش مگه وایپره که میگی باهاش درگ نکنید !!
امره Emrah
۲۲ مرداد ۱۳۹۶پرفسور وایپر دقت نمیکنی ولی قضاوت میکنی
گفتم تو سربالایی باهاش درگ نکنید
ضمنا با GT86 کورس گذاشتیم که البته تو کفی راحت جلو میوفتاد
M
۲۲ مرداد ۱۳۹۶پس شما یه لطفی بکن از این به بعد نزدیکه ماکسیما، مورانو ، تیانا، سانتافه 6سیلندر ، آزرا , کمری ، آریون ، rx350 و … نشو چون اگه این سورنتو با این مشخصات فنی ضایت کرده اونا لهت میکنن …
اون gt86 رو هم بگذار در کوزه…
M
۲۲ مرداد ۱۳۹۶راستی یادم رفت اگه جنسیس کوپه دیدی وانمود کن که سواره یه رنو pk هستی ، حتی نگاه هم بهش نکن ….
Hamid
۲۱ مرداد ۱۳۹۶واقعا خوش ساخته
طراحیش هم خوبه
مبارک هر کی داره
?Challenger?
۲۱ مرداد ۱۳۹۶رنو کولئوس 2017 =?
کیا سورنتو 2017=?
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شایان
۲۱ مرداد ۱۳۹۶منظورت نیسان کولئوسه؟؟؟
#ali.m#
۲۱ مرداد ۱۳۹۶نیسان کولئوس چیه دیگه؟?
datsun
۲۱ مرداد ۱۳۹۶منظور دوستمون اینه که موتور و گیربکس کولئوس متعلق به کمپانی نیسانه حتی پلتفرمش هم از نیسان ایکس تریل قرض گرفته شده
شایان
۲۱ مرداد ۱۳۹۶برادر من رنو تا هزار سال دیگه هم نمیتونست این ماشینا رو بسازه رنو در حد همون رنو 5 و 21 آشغال بود تا با نیسان یکی شد فقط برند رنو میخوره جلو ماشیناش همش نیسانه تمام تکنولوژی برای نیسانه رنو کولئوسم همون نیسان ایکس تریله
Hossein
۲۱ مرداد ۱۳۹۶@شایان
طراحیش هم که یچیز پیش پا افتادس به چینیا هم میدادی به همین زیبایی یا بهتر انجامش میدادن نه؟؟
شایان
۲۱ مرداد ۱۳۹۶من مگه گفتم پایینه خودم طرفدارشم اما شما رنو کولئوس نسل قبلو دیده باشی متوجه میشی چه خبر شده انقلاب شده ولی نه توسط رنو بلکه نیسان
سامان اذری
۲۱ مرداد ۱۳۹۶رنو کولئوس با اسپورتیج و توسان تو یه کلاسه
در حالی که سورنتو با سانتافه و هایلندر تو یه خانواده هست
شایان
۲۱ مرداد ۱۳۹۶نه رنو کولئوس دقیقا با سورنتو و سانتافه و نیسان ایکس تریل توی یه کلاسه
محمدرضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۶نسبت به میتسوبیشی اوتلندر وضعش چه جوریه؟
شایان
۲۱ مرداد ۱۳۹۶یه نگاهی توی خیابونا بکنی متوجه اوضاع میشی
Hossein
۲۱ مرداد ۱۳۹۶به ماشین جسارت نکردا فقط سوال کرد ناراحت نشو.اگه میخواست بچرخه تو خیابونا آمار بگیره که اینجا سوال نمیکرد.
شایان
۲۱ مرداد ۱۳۹۶حقیقتا نه ظاهر نه باطن نه بازار فروش توی داخل و خارج نه هیچی اوتلندر در حد سورنتو نیست
#ali.m#
۲۱ مرداد ۱۳۹۶مثل همیشه متن بسیار جذابی بود ولی
از تیکه اول متن میشد فهمید نویسنده یه ذره عصبانی بوده .(شوخی)و انگار همه منتظرن یکی بیاد موفقیت های ژاپن رو متوفق کنه!به قول خود نویسنده “زرشک”
ولی در کل سورنتو یکی از ماشین های مورد علاقمه .
مخصوصا رنگ قهوه ایش ک عاشقشم .
امیرحسین
۲۱ مرداد ۱۳۹۶با سلام به عنوان یک علاقه مند جدی خودرو و کسی که سابقه کار در ایران خودرو را دارم و البته تعداد زیادی وبسایت تخصصی انگلیسی زبان و فارسی و مجلات فارسی خودرو را هر روز مطالعه می کنم عرض می کنم که: در این سگمنت قیمتی در ایران، رنو کولیوس برترین انتخاب است بعد از آن میتسوبیشی اوت لندر بعد از آن دی اس ۶ بعد سورنتو و در انتها سانتافه. البته اعتراف می کنم که خودم خریدار رنو کولیوس هستم.
Amir
۲۲ مرداد ۱۳۹۶.
دوست عزیز
دوز تعصب در نظرت بالاست ، به شدت.
یه دوستی هست به اسم سان مارتین ایشون هم دقیقا مثل شما صحبت از مطالعه ی منابع خارجی ، تست ماشین ها و … میکنه …
اگر میخواست رده بندی شما رو ایشون بنویسه دقیقا از آخر لیست شما (سورنتو و سانتافه) شروع میکرد به نوشتن تا برسه به کولئوس !
امید
۲۱ مرداد ۱۳۹۶طراحی سورنتو خیلی خشک و بی روحه.سانتافه خیلی ازش قشنگتره.جذابیتی برای خرید به این قیمتها نداره.البته میدونم که ظاهر سلیقه ایه.بیشتر شبیه ماشینهای آمریکایی زده احتمالا باب سلیقه آمریکایی ها
Omid622
۲۲ مرداد ۱۳۹۶با ابنکه سورنتو رو خیلی بیشتر از سانتافه قبول دارم اما وقتی پای ژاپنی به رقابت باز میشه قطعا من هایلندر و بعدش مزداcx9 رو انتخاب میکنم
فیصل
۲۲ مرداد ۱۳۹۶همه تو ایران از سورنتو تعریف میکنند بدون اینکه سوارش شده باشند. شتاب 0-100 هم که تو اینستاگرام هم هست 13 ثانیه هست و این گشتاور و قدرت به شاسی بلند 7نفره نمیخوره.
نظر شخصیم راجب کابین اینه که اگه این ماشین مال تویوتا بود همه دوستان کنسول وسط و داشبوردش رو مسخره می کردند. بدون شک اولین کامنت دوستان مسخره کردن طراحی داخلیش و کنسول وسط و دریچه های کولرش بود.
مهندس مسعود تیموری
۲۲ مرداد ۱۳۹۶دو سه تا نکته هست که باید دوستانی که حداقل به خودرو علاقه دارند مد نظر بگیرند البته بعنوان کسایی که با مردم عامی فرق دارند تا تونینن قضاوت درستی داشته باشید.
1.سورنتو مورد نظر در اینجا دیزلی هستش و با نسخه بنزینی که در ایران وجود داره بسیار متفاوته…گشتاور این موتور دیزلی 441 نیوتن متر هستش که در مقابل موتور 2400 سی سی جی دی آی با گشتاور 241 اصلا در یک کتگوری نیستن….بطوریکه وقتی پشت این مدل میشینید شتاب ثانویه و قدرت بسیار خوبی رو زیر پای خودتون حس می کنید که باعث میشه اعتماد به نفستون در جاده و با تخفیف در جاده های خاکی خیلی بیشتر بشه…
2.دوستی در بالا گفتن رنو کولئوس اشغاله و باید بهش گفت نیسان کولئوس….
در جواب باید به این دوستمون بگم که اتحاد رنو و نیسان امسال در شش ماهه اول سال پرفروش ترین برند جهان بوده و قطعا استفاده از پلت فرم ماژولار بین تمام خودروسازان امروزه یک نیاز هستش تا هم از هزینه بکاهند و هم بتونن کیفیت و تکنولوژی رو ارتقا بدن…دلیل دیگه همین نیسان ایکس تریل در سگمنت خودش پرفروش ترین خودروی جهان هستش و یکی از بهترین هاس پس کولئوس هم طبعا دارای کیفیت ممتازی هستش اما بحث طراحی و استایل یک امر سیقه ای هستش و نمیشه نظر کلی داد….اما اگه یکم سرچ کنید به این نکته میرسید که در طراحی کولئوس به خاطر استفاده زیاد از خطوط تیز و عظلانی و همچنین عرض زیاد خودرو حتی نسبت به سورنتو بیشتر منتقدهای خودرویی این طراحی رو خوب و جذاب توصیف کردند.
موفق و پیروز باشید
امىرحسىن
۲۴ مرداد ۱۳۹۶شتاب سورنتو 13!!!!
والا تا اونجا کھ بندھ مشاھدھ کردم شتابش 9.8(10)بود نھ 13
M3csl
۲۷ مهر ۱۳۹۶آقا اجازه!عرضشو نوشتین۲۷۸,,دوستان داریم؟!داریم واقعا؟!!آقا اجازه دقت کنین.اقا اجازه ممنون از معرفی کامل سورنتو.برای یه ماشین معمولی اینهمه توضیح و تشریح اصرافه.
آرمان
۲۰ آبان ۱۳۹۶سلام. لطفا اونایی که واقعا مطلع هستند بفرمایید آیا سورنتو های وارداتی در مدل 2017 از تجهیزات و آپشن هایی که در مقالات اشاره شده، برخوردارند؟؟؟ یعنی ترمز اتوماتیک اضطراری (برای جلوگیری از برخورد با مانع)، کروز کنترل انطباقی، هشدار برخورد از جلو و البته اگر می دونید دقیقا چند تا رادار فعال داره هم بفرمایید. آیا مدلهای فول آپشن موجود در ایران از نوع SXL هستند حالا با نامی دیگر؟؟؟ لطفا مستند صحبت بفرمایید می خوام واسه خرید تصمیم بگیرم برام مهمه. با سپاس
محمد مهدی
۱۲ بهمن ۱۳۹۶دوست عزیز دست نگه ندار واقعا ماشین خوبیه ۴ رادار داره شما بخر حتما خوشت میاد چون این ماشین عالیه .
محمد مهدی
۱۲ بهمن ۱۳۹۶سورنتو عالیه من دارم مدل 2017واقعا راضی هستم داخل پیچ داخل گردنه همه جا خوب جواب میده البته دوستان باید بگم که نباید ازش انتظار ix55رو داشت چون متور اون خیلی بهتره ول در کلاس امروزه خیلی ماشین خوبیه اگه راحتی و اپشن و زیبایی براتون مهمه سورنتو رو بهتون پیشنهاد میکنم . با تشکر از مطالعه شما.
Barish
۱۶ بهمن ۱۳۹۶Gt_line یعنی چ لطفاً کمک کنید؟
Barish
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ما قبلاً سانتافه 2015 داشتیم تو اتوبان پاره کردیم
با سورنتو 2017 نرفت.
اولش خیلی خوشم از سانتافه میومد بعدش ک دیدم کیا چه ماشینیه پدرم قرار گذاشته بخره خوبه یا ن؟؟!
عبدالناصر فنائی
۲۱ فروردین ۱۳۹۷سلام دوستان خودم مدت ۳ ماهه سورنتو ۲۰۱۷ جی تی لاین سفیدصدفی تومارون خریدم اگه کروز راراداردرنظربگیریم جمعا ۲ رادار داره یعنی رادارکروز ورادار بین خطوط وقطعا بهتون میگم ازسانتافه خیلی سرتره هم درشتاب هم درترمز هم درلذت رانندگی وامکانات البته باموتور ۲۳۵۹ سی سی GDIکه درمقابل سانتافه ۲۰۱۶ که داشتم وهمین موتورراروش گذاشته بودند خیلی بهتره البته باوزن ۱۲۰ کیلوگرم بیشترازسانتافه واتاقش هم حدود ۹ سانتیمتر بلندترهست وآپشن های خیلی خوبی داره وصدای موتورش هم درمقایسه باسانتافه دردورموتوربالا کمتربداخل نفوذمیکنه البته اگه اجازه ورود ۶ سیلندرش رامیدادن خیلی باحال ترمیشد ولی درکل باتوجه به وضع موجود ماشین خوبیه البته فقط ایربگ زانویی راننده راکم داره حالا درمدل ۲۰۱۸ اونهم اضافه کردن باچیزهای دیگه ضمنا جای رادار نقطه کور دراین ماشین خیلی خالیه ممنون ازتوجهتون
عبدالناصر فنائی
۲۱ فروردین ۱۳۹۷سلام دوستان خودم مدت ۳ ماهه سورنتو ۲۰۱۷ جی تی لاین سفیدصدفی تومارون خریدم اگه کروز راراداردرنظربگیریم جمعا ۲ رادار داره یعنی رادارکروز ورادار بین خطوط وقطعا بهتون میگم ازسانتافه خیلی سرتره هم درشتاب هم درترمز هم درلذت رانندگی وامکانات البته باموتور ۲۳۵۹ سی سی GDIکه درمقابل سانتافه ۲۰۱۶ که داشتم وهمین موتورراروش گذاشته بودند خیلی بهتره البته باوزن ۱۲۰ کیلوگرم بیشترازسانتافه واتاقش هم حدود ۹ سانتیمتر بلندترهست وآپشن های خیلی خوبی داره وصدای موتورش هم درمقایسه باسانتافه دردورموتوربالا کمتربداخل نفوذمیکنه البته اگه اجازه ورود ۶ سیلندرش رامیدادن خیلی باحال ترمیشد ولی درکل باتوجه به وضع موجود ماشین خوبیه البته فقط ایربگ زانویی راننده راکم داره حالا درمدل ۲۰۱۸ اونهم اضافه کردن باچیزهای دیگه ضمنا جای رادار نقطه کور دراین ماشین خیلی خالیه ممنون ازتوجهتون
سینا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷با عرض پوزش از همه واقعا 400میلیون پول به این ماشین میدین؟ با این پول بی ام دبلیو کارکرده بگیرین حداقل بفهمین چی سوارین از داشبوردم نگم براتون دیگه اخه چی داره که همه میگین شیکه یه مانیتور با درچه های کولر آپشنهاییم که فرمودین یه ام وی ام چینی هم داره تازه بیشتر پس لطفا الکی گندش نکنین این ماشین در رنج سانتافه و مورانو و ایناهاست یعنی معمولی به بالا اس نیست
حسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۷سلام دوستان درپاسخ به نظرآقاسینا وتایید نظر آقای فنائی بایدعرض کنم اولا بی ام دبلیو کارکرده با۴۰۰ میلیون چه مدلی که کم کار وبدون رنگ باشه به شمامیدن که تازه دست دوم ومدتی کارکرده هست ولی سورنتو صفر یا۱۰ هزارکارکرد میشه گرفت ولی توی جاده هایی که ایران داره وحداکثر شما ۱۲۰ تا میتونی بری حالا چه شتاب ۷ یا۸ ثانیه صفرتا صد رابره یا ۹ ونیم تا ۱۰ ثانیه تفاوت زیادی نداره ازطرفی جاداری سورنتو با بی ام و خیلی تفاوت داره ضمنا بی ام و که سهل هست شما پورشه کاین هم که بتونی با۴۰۰ تومن بگیری حس شاسی بلندرا نمیده بلکه حس یک ماشین هاچبک رامیده چون ارتفاع شاسی بلندهای آلمانی واقعا کوتاهه ازطرفی یک تعویض روغن بی ام و حدود ۸۰۰ هزارتومن آب میخوره ولی ماشین های کره ای ۲۰۰ تومن ازطرفی قطعات کره ای ها وژاپنی ها به وفور درشهرستانهای کوچک هم پیدا میشه ولی ماشین های برند معروف فقط درمراکز استانها نمایندگی وقطعات دارند حالا تفاوت ها اینحاست همه چیز برند نیست راحتی اشخاص مهمتره من هم مثل آقای فنائی پشت سورنتو جی تی لاین نشستم خیلی راضی شدم ازرانندگی بااون اگه اینطورکه شما میگید اگرهم میخواهیم پول بابت برند وشتاب بدهیم بهتره ۳۲۰ بی ام و بخریم چون اون هم ۵ نفر ظرفیت داره نیازی نیست ایکس تری یاایکس فوربخریم که هم ۵ نفره هستن هم جای بارکمی دارن هم شبیه هاچبک هستن ازنظر من اونها شاسی نیستن فقط فست بک هستن یاهاچبک ممنون
آرش
۱۸ مهر ۱۳۹۷بی ام و روفقط بی ام و سوار میفهمه چیه، کیفیت سواریش با ماشینای کره ای قابل مقایسه نیست، نکاتی تو ساخت ماشینای آلمانی رعایت میشه که کره ایا ده سال بعدم بهش فکر نمیکنن، فقط برای مثال به شما میگم i drive بی ام و سال ۲۰۰۵ ساخته شد برو بگرد ببین کره ایا و ژاپنیایه ۲۰۱۵ یه چنین سیستمی رو پیدا میکنی.
محمدرضا آسایش پور
۱۳ مهر ۱۳۹۷این ماشین با همین مشخصات را مدل 2016 جی تی را 3 روزه خریدم با تجربه ای که به نسبت. اکثر شاسی بلند ها دارم میتونم بگم این خودرو یه خودروی فوق العاده است و از لحاظ آپشن هیچی کم ندارد که هیچ و صندلی های اون فوق العاده است