کیا سول جدید تنها خودروی الکتریکی این خودروساز نیست که در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۸ حضور دارد چراکه در این رویداد شاهد معرفی آمریکای شمالی نیرو الکتریکی ۲۰۱۹ نیز هستیم.
این خودرو که تقریباً مشابه نسخه استاندارد نیرو است با جلوپنجرهی متفاوتی که دارای پورت شارژ یکپارچه است از سایر نسخهها متمایز میشود. این کراس اوور همچنین دارای دیلایت های LED متفاوت، رکابهای جانبی بازنگری شده و رینگهای ۱۷ اینچی آئرودینامیک میباشد.
نیروبخش نیرو الکتریکی ۲۰۱۹ مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۶۴ کیلووات ساعتی است که زیر کف خودرو نصب شده است. پیشرانهی الکتریکی هم قدرت ۲۰۱ اسبی و گشتاور ۳۹۵ نیوتون متری دارد که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۲ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۶۷ کیلومتر در ساعتی میشود.
البته مهمترین ویژگی این خودرو محدوده حرکتی ۳۸۴ اسب بخاری است که ۱.۶ کیلومتر بهتر از شورولت بولت بوده اما ۳۰.۵ کیلومتر کمتر از محدوده حرکتی هیوندای کنا الکتریک میباشد.
با استفاده از شارژر سطح ۱ که دارای ارتباط ۱۲۰ ولت است شارژ باتری ۵۹ ساعت طول میکشد. از آنجایی که اکثر مالکان علاقهای به شارژ خودرو در بیش از دو روز ندارند بنابراین میتوانند از شارژ سطح ۲ استفاده کنند که زمان شارژ را به ۹ ساعت و ۳۵ دقیقه کاهش میدهد.
رانندگان همچنین میتوانند وقت کمتری را با استفاده از شارژر سریع DC تلف کنند که باعث میشود در ۳۰ دقیقه برد ۱۶۱ کیلومتری را به دست آورد. پس از ۷۵ دقیقه نیز ۸۰ باتری ظرفیت باتری شارژ میشود.
مدل دوم EX پریمیوم نام داشته و از جمله تجهیزات آن میتوان به چراغهای جلوی LED، مونروف برقی و آینه وسط با تیره شوندگی خودکار اشاره کرد. خریداران همچنین شاهد صندلیهای جلوی گرم و سرد شونده، غربیلک فرمان گرم شونده و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش ۸ اینچی در این خودرو خواهند بود.
هر دو مدل بهصورت استاندارد از برخی سیستمهای ایمنی سود میبرند که از جملهی آنها میتوان به هشدار برخورد از جلو، دستیار پیشگیری از برخورد و هشدار خروج از خط اشاره کرد. از دیگر ویژگیها میتوان دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار ترافیک پشتی و کروز کنترل هوشمند را نام برد.
Reza
۱۱ آذر ۱۳۹۷تو مسیر خوبی قدم گذاشتند باید بهشون آفرین گفت
و ما هنوز . . . . . . . . هیچی نمی خوام بگم.