خودروهای چشم دار جدید نیستند! چندین سال است که سیستم کنترل بدنه جادویی مرسدس برای اسکن جادهی پیش رو معرفی شده و میتواند تغییرات سطح جاده را بررسی نموده و سیستم تعلیق را برای عبور بهتر از روی ناهمواریها تنظیم کند. پیش از آن نیز حسگرهای پارک باعث شدهاند رانندگان زیادی شرمنده نشده و توسط اطرافیان مسخره نشوند!
هماکنون هیوندای و کیا توانایی بررسی محیط اطراف خودرو را در گیربکس قرار دادهاند. این خودروسازان کرهای ادعا میکنند اولین سیستم تعویض ارتباطی دنیا با تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات را برای خودروسازان درونسوز تولید کردهاند.
با تولید این گیربکس ۴۰ اختراع جدید ثبت شده است. موضوع مهم اینکه گیربکس و سیستم یاد شده جاده را با استفاده از دوربینها و رادارها اسکن کرده و به همراه سیستم ناوبری، دادههای ترافیک، پیچها و… با واحد کنترل گیربکس ارتباط برقرار خواهد کرد. همچنین فاصلهی خودرو با خودروهای پیش رو نیز در دادهها دخیل خواهد بود.
این سیستم با استفاده از تمامی اطلاعات خواهد توانست بهترین تعویض دندهها را فراهم کند. بنا به گفته هیوندای و کیا، در جادههایی که پیچهای زیادی داشته، سرعت تعویض دندهی خودروهای مجهز به این سیستم جدید حدود ۴۳ درصد کاهش یافته است.
دیگر مزیت این سیستم مدرن شامل کاهش ۱۱ درصدی استفاده از ترمزها بوده و با رسیدن به بزرگراه شاهد انتخاب حالت رانندگی اسپورت برای بهترین شتابگیری خواهید بود. وقتیکه وارد جادهای دیگر شوید حالت رانندگی قبلی دوباره انتخاب خواهد شد. اگرچه توسعه چنین سیستمی بسیار پیچیده به نظر میرسد اما کاملاً منطقی و توجیهپذیر است.
سواری کاراتر تنها زمانی انجام خواهد شد که ما بیوقفه تغییرات پیش رو را ببینیم اما اینکه بررسی وضعیت جادهی پیش رو در چه زمانی انجام شود مهم است.
اگرچه ما زمان معرفی این سیستم را نمیدانیم اما در تصاویری که هیوندای منتشر کرده جدیدترین نسل سوناتا از این گیربکس استفاده نموده و بنابراین احتمال دارد این خودرو جزو اولین محصولات مجهز به تکنولوژی موردبحث باشد.
REZA
۳ اسفند ۱۳۹۸خوش بحالشون .. چقدر ما عقب افتاده ایم.
morteza
۳ اسفند ۱۳۹۸بدبختیم که اینجاییم
Ferrari Fxx K Evo
۳ اسفند ۱۳۹۸در ۵ سال اینده خودروسازی کره با ژاپن از
هر نظر ، برابری میکنه ، اینو مطمئن باشید
عرفان
۳ اسفند ۱۳۹۸واقعا خوشبحالشون
سطح رفاهی ک اونا دارن و حق انتخابی ک دارن در مقابل ما بدبخت ها…
شما ی سفر خارجی بری خیابونا رو نگاه کنی بعد برگردی ایران حالت بهم میخوره از این هم تکراری و آشغال بودن ماشینها
از الطاف رؤسامون نسبت ب ما احقار و ذلیلان هرچی بگی کمه
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۳۹۸عکس دوم و چهارم فکر کنم متعلق به کیا K900 باشه ، که با شکست تلخی در فروش جهانی بخصوص آمریکا مواجه شده .
اما خدایی نمای داخلی چه زیبا طراحی شده ، طرح چوبش با آلومینیوم و چرم مشکی چه هارمونی دلپذیری داره .طرح چوبش جالب توجهه .
یادمه ، آزرا مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ که وارد میشد ، تِم چوب با چرم مشکی خیلی دلپذیر و خوش مشتری و کمیاب بود ، احساس خوبی منتقل میکرد با اون شتاب خوبشون اما یاتاقان زدنهای مکررش روی مخ بود که فقط اَرزونتر بودنش نسبت به رقبا توجیهه خرید داشت و اصلاً خیلیها تو این بادیها نبودند و میخریدند چون خوش بازار بود و البته هست .
Abbas.Lambo
۳ اسفند ۱۳۹۸اینم برای بعضی از دوستان به اصطلاح ماشین بازمون که میان میگن کیا و هیوندای آشغالن/:
با یه گیربکس ۴۰ تا اختراع ثبت کردن!!!
عرفان
۳ اسفند ۱۳۹۸کیا و هیوندا برای کسانی ک زود ب زود ماشین عوض میکنن خوبه مثلا حداکثر 4 سال
بعدش واقعا دیگه بدنه ب صدا میوفته جدای از موتور و هرچی دیگه
Abbas.Lambo
۴ اسفند ۱۳۹۸داش عرفان دوره ی این حرف خیلی وقته گذشته،باور کن(:
عرفان
۴ اسفند ۱۳۹۸ینی اتاقش ب صدا نمیوفته؟ ؟؟
یبار اگه سوار کمری 2007 و سوناتا 2009 بشی میفهمی منظورمو
سورنا
۳ اسفند ۱۳۹۸:)
یاس ی
۴ اسفند ۱۳۹۸عرفان جان کیا و هیوندای به قول شما زود خراب شو شده آرزوی ما ایرانییها.
این که میگم صرفا نظر شخصیه من هستش.
شاید در گذشته این حرف در مورد مشتری ایرانی هم کاربرد داشت منتهی به نظر من سالهاست که دیگه من مشتری ایرانی نمیتونم بگم ماشین هیوندای و کیا … چون بازار بسته ما این اجازه را به ما نمیده که حق انتخاب داشته باشیم.
مشتری دنیای واقعی موقع خرید میدونه که میخواد ماشین را سه سال سوار بشه یا یک سال یا ده سال. ولی ما متاسفانه باید ماشین ایرانی را ده تا پانزده سال سوار بشیم و جیک هم نزنیم.