شرکت کرمان موتور در دومین رویداد فناوری KITONEXT خبر از طراحی و تولید دومین خودروی ملی خود با نام کی ام سی “شادو” داد. “شادو” یا “شدو” (shadow) نمونه هاچ بک کی ام سی ایگل است و ظاهری کاملا متفاوت با سدان ایگل دارد.
به گزارش پدال از رویداد فناوری KITONEXT، کرمان موتور برنامه بزرگی برای توسعه سبد محصولات بومی خود تدوین کرده؛ طبق این برنامه قرار است ۱۰ مدل خودرو از کرمان موتور در قالب سه پلتفرم روانه بازار شود. در گام نخست از این برنامه، کی ام سی “شادو” دومین محصول از پلتفرم PS1 به عنوان نسخه هاچ بک ایگل تا شهریور ۱۴۰۴ آماده عرضه به بازار میشود.
بر اساس اطلاعات بدست آمده از پروژه “شادو”، مشخصات فنی این خودرو مشابه ایگل است اما در نمای خارجی و داخلی نسبت به ایگل و جک جی فور طراحی کاملا متفاوتی دارد؛ علاوه بر این، سطح امکانات ایمنی و رفاهی بالاتری نیز برای شادو در نظر گرفته شده است.
برای اطلاع از آخرین قیمت روز خودرو داخلی و خارجی در بازار ایران این صفحه اختصاصی از پدال را دنبال کنید.
تولید محصولات ملی کرمان موتور بر مبنای سه پلتفرم
مهندس ابوالفضل خلخالی معاون تحقیق و توسعه کرمان موتور ضمن اعلام این خبر تصریح کرد کرمان موتور سه پلتفرم PS1، KP1 و KP2 را برای توسعه محصولات آینده خود تدارک دیده است؛ هاچ بک “شادو” مشابه سدان ایگل بر مبنای پلتفرم PS1 توسعه پیدا کرده و با کد فنی PS12 شناخته میشود، پلتفرم دیگر KP1 نام دارد که یک مگاپلتفرم مختص به خودروهای سواری کوچک و متوسط است و پلتفرم دیگر نیز KP2 نام دارد که مگاپلتفرمی مختص به خودروهای سواری بزرگ است.
کرمان موتور برنامه دارد تا ده محصول ملی خود را در سه نسخه بنزینی، برقی و هیبریدی روانه بازار کند. در نقشه راه کرمان موتور تعریف شده ۶۰ درصد تولیدات بنزینی، ۳۰ درصد هیبریدی و ۱۰ درصد برقی باشند. در همین راستا نخستین محصول برقی کرمانیها ایگل برقی خواهد بود که پروژه آن تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته و قرار است تا اردیبهشت ۱۴۰۴ تجاری سازی شود. اولین خودروی هیبریدی کرمان موتور نیز ایگل هیبریدی است که در آن از تکنولوژی گیربکس DHT استفاده شده است؛ این خودرو نیز تا اسفند ۱۴۰۴ روانه خیابانها خواهد شد.
شاسی بلند متوسط کرمان موتور تا سال ۱۴۰۵ میآید
محصول ملی دیگر کرمان موتور که از آن سخن به میان آمد یک شاسی بلند متوسط است که بر مبنای پلتفرم KP2 توسعه داده شده و نام آن با کد فنی KP21 شناخته میشود. تاکنون پروژه طراحی و توسعه این خودرو ۱۵ درصد پیشرفت داشته و قرار است تا شهریور ۱۴۰۵ به تولید آزمایشی و تا پایان همان سال نیز تجاری سازی شود. فعلا آنچه که از جزئیات پروژه معلوم شده، این خودرو مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI است و در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل روانه بازار میشود.
بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته از سوی کرمان موتور، قرار است در پایان برنامه هفتم توسعه، ۸۰ درصد محصولات این شرکت از تولیدات بومی، و تنها ۲۰ درصد از سبد محصولات به خودروهای مونتاژی و وارداتی اختصاص پیدا کند؛ همچنین تا سال ۱۴۰۷، تیراژ سالانه کرمان موتور به عدد ۵۰۰ هزار خودرو در سال برسد.
معاون تحقیق و توسعه کرمان موتور در پایان سخنان خود تأکید کرد سیاست گذاری مدیران این خودروسازی بر آن است که در چشم انداز مسیر توسعه برند کی ام سی، ۳۰ درصد زنجیره تامین مربوط به قطعات وارداتی و ۷۰ درصد دیگر سهم ساخت داخل باشد. در حال حاضر متوسط داخلی سازی در محصولات کرمان موتور نزدیک به ۴۰ درصد است و در محصولات پلتفرم PS1 نیز، این میزان ۶۸ درصد بوده و به زودی به بالای ۷۰ درصد خواهد رسید.
در همین راستا شرکت کرمان موتور اقدام به احداث خطوط تولید باک پلیمری، گیربکس CVT و دوکلاچه، موتور ۱.۵ لیتری TGDI برند JAC، رنگ آمیزی تمام مکانیزه و ادوات پلیمری نموده تا تولید خود را با تعمیق بیشتر داخلی سازی و همچنین کاهش ارزبری ادامه دهد.
احداث مرکز توسعه نرمافزارهای خودرویی کرمان موتور (متا) در دانشگاه شریف
دومین رویداد فرصتهای نوآوری و فناوری کرمان موتور با هدف اتصال دانشگاه و صنعت در مرکز همایشهای دانشگاه شریف برگزار شد. در این مراسم که با حضور اساتید دانشگاه، دانشجویان و میهمانانی از کشورهای چین و روسیه برگزار شد، مرکز توسعه نرمافزارهای خودرویی کرمان موتور (متا) در محل دانشگاه شریف مورد بهرهبرداری قرار گرفت. دوره نخست این رویداد سال گذشته در دانشگاه علم و صنعت برگزار شده بود.
علاوه بر معاون تحقیق و توسعه کرمان موتور، این رویداد سخنرانان دیگری نیز داشت؛ در ابتدای مراسم دکتر حسن حدادپور معاون پژوهشی ریاست دانشگاه شریف در سخنانی با اشاره به روند خروج نخبگان از کشور نسبت به لزوم بکارگیری این قشر در صنایع مختلف تأکید کرد. وی در ادامه ضمن مرور کارنامه پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف در حوزه خودروهای برقی، از آمادگی این مجموعه برای همکاری ویژه با کرمان موتور خبر داد.
در ادامه سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت از عملکرد کرمان موتور به عنوان فعال بخش خصوصی تجلیل کرد و وعده داد در دوره جدید وزارت صمت هماهنگی بیشتری در سیاست گذاری و هدایت صنعت بزرگ خودرو برقرار خواهد شد.
همکاری کرمان موتور با شرکت طراح و سازنده آئوروس سنات!
دیگر سخنران کیتونکست ۲، شمیت نیکولای از شرکت مطرح روسی Nami بود؛ قرار است کرمان موتور با نامی برای توسعه محصولات جدید دو پلتفرم KP1 و KP2 همکاری کند. طراحی و توسعه سیستم انتقال قدرت DHT و قوای محرکه هیبرید از بخشهای مهم همکاری کرمان موتور و نامی هستند. شرکت روسی Nami همان کمپانی است که طراحی و توسعه خودروی معروف آئوروس سنات را بر عهده داشته است.
در کیتونکست ۲، چهار پنل و کارگاه آموزشی با موضوعات طراحی استایل خودرو، قوای محرکه، نرم افزار و برق خودرو و حوزه شبیه سازی برای علاقه مندان برگزار شد؛ همچنین نتایج مسابقه بزرگ طراحی خودروی کرمان موتور اعلام شد و طی آن صاحبان ده اثر برگزیده برای آموزش و همکاری از سوی کرمان موتور به مرحله بعد مسابقه فراخوانده شدند.
C4
۳ آبان ۱۴۰۳ازون همایشاست که موزها ، سیب ها و میوه های فصل به طرز ناجوانمردانه ای تکه تکه میشن و شیرینی ها یکی پس از دیگری ناپدید . یکی هم اون بالا برای دل خودش حرف میزنه . گهگاهی هم برای موفقیت خودشون یه کف مرتب میزنن . از همون جلسه هاست
کرمون موتور ، عزیزدل ، شما که تهش میخای همون جک و دوستان چینی بیاری مونتاژ کنی و با تغییرات حداقلی به اسم فیس لیفت ، چند ده میلیون بکشی رو ماشین . دیگه این همایشا و هزینه ها برا چیه . همینم بزار تو جیبت یه وقت پولت کم نشه
حداقل کاش میشد یه مقدار پول میدادی ، چند تا جوون رو بورسیه میکردی میفرستادی چین و روسیه ، تا کمی از دنیای خودروی امروز رو بشناسن و علم روز رو یاد بگیرن و بعدش بیاری تو مجموعه خودت ازشون کار بکشی
یه خسته نباشید هم بگم به پدال که ساعت ۳ و ربع بامداد پست گذاشت !
amirkhanzadeh
۳ آبان ۱۴۰۳بازم ا…ل چینی با نام جدید
مسخره تر از این شرکت های ایرانی ما نداریم
Yaghoob
۳ آبان ۱۴۰۳همه حرفات درسته
ولی روسیه علم خودروسازی داری؟
جرمی کلارکسون
۳ آبان ۱۴۰۳اوه اسمشو ببین شدو
مناسب برای خانومای هاچبک فن که نمیدونن ماشین واقعی چیه
AMANTE
۳ آبان ۱۴۰۳چرا من احساس میکنم این هاچ بک جدید همون جک J3 هست که قراره تغییر شکل اش بدن.
r-a-photo-car
۳ آبان ۱۴۰۳احتمالا شاسی بلندشون یه جیزی تو این مایه ها باشه
https://s8.uupload.ir/files/r-kmc_k3_rendering_3mgt.jpg
Mercedes
۴ آبان ۱۴۰۳چون ایرانیا تنها کاری که بلدن لوکس کردن و طراحی کردنه
مهندسی که سرشون نمیشه
فقط قیافه در میارن
اینم همونه
تو طراحی و لوکسگرایی رتبه ۱
تو مهندسی رتبه ۱ (از اخر)
علی جردن
۳ آبان ۱۴۰۳شرکت در مسابقه طراحی خودرو و مسابقه نام گذاری روی ایگل به شرکتت مسابقه حس شرکت در مسابقه فرمول وان میداد امیدوارم بازم مسابقات خودرویی این چنینی برگزار بشه هم استعداد یابی میشه و هم ماشین بازان توانایی هاشونو به چالش می کشن
👏🏻
نیو کار
۳ آبان ۱۴۰۳اسم نصفی از سگ ها ایران گذاشتن شادو بعد اینا برای ماشین میزارن این طراح اسم خودرو های کرمان جنس خالص میزنه
عمو مایک
۳ آبان ۱۴۰۳کرمان موتور داره اسم تمام شخصیت های انیمیشن سونیک رو روی ماشین هاش میزاره 😂😂😂
لابد بعدش یه توربو رو اینا میزاره اسمش میشه سونیک
یه ماشین شهری کوچولو میاره اسمش رو میزاره ایمی رز
یه پیکاپ هم میاره اسمش میشه ناکلز.
همایون
۳ آبان ۱۴۰۳یه سوال داشتم مطالب تبلیغاتی سایت پدال شامل ریپورتاژ و آگهی های پیش فروش میشه؟یا اونایی که به اسم چشم انداز یا به اسم خودروسازان مثلا کرمان خودرو یا فونیکس منتشر میشن هم تبلیغاتی و سفارشی هستند؟
محمد
۳ آبان ۱۴۰۳اگر این اقدامات باعث کار آفرینی و رقابت بشه و دیگر بین سه خودرو ساز داخلی رقابت وجود داشته باشه، خرسندم.
همچنین باعث میشه کارگر نون بخوره.
ساسان
۳ آبان ۱۴۰۳شما که قرار نیست چیزی طراحی کنید یا بسازید. به برادران چینی بگید اون آرم کفترو سریعتر درست کنند بزنن رو فرمون . جلو عقب ماشین بفرستنش بیاد . تا 1405 دیگه چرا؟ یکم به فکر جیب مبارک باشید که سریع تر پرش کنید با رانت و پارتی و جنس بنجلی که با میندازید.
مهرداد کشکولی ایلات
۳ آبان ۱۴۰۳با سلام و احترام
خیر خودرو شادو خودرو جدیدی نیست و دستکاری شده جک اس 3 هم نیست و فاصله بین دو محورش هم 2490 میلیمتر است.
4 کیسه هوا و همان موتور و گیرربکس ایگل روی این خودرو نصب شده.
البته ممکن است کرمان موتور نمونه 1.5 توربو را روی این خودرو بگذارد.
heshmat021
۳ آبان ۱۴۰۳همون j4 اوردین ملی کردین قیمتش از ۸۰۰ رفت ۹۵۰، دیگه زحمت نکشید
البته این کارو میکننن که به فروش سایپا و ایران خودرو اسیب نزنه
مثل افزایش قیمت کراس اوور ها قبل از شروع فروش ریرا
محمد
۴ آبان ۱۴۰۳اتفاقاً سایپا از خداشه شاهین رو گرون کنه.
و می کنه.
الان شاهین رو با ۱۲۰۰۰ هزار دلار تو روسیه می فروشند.
با دلار ۶۸ تومن میشه ۸۰۰ میلیون.
مهران
۴ آبان ۱۴۰۳کرمان موتور بجای این سمانارهای مسخره و معرفی محصولات روی تحویل خودروهایی که موعد تحویلشون ماههاست گذشته کنه. اکثر خودروها دو تا سه ماه از موعد تحویلشون گذشته و هنوز خبری نیست
ایران ما
۴ آبان ۱۴۰۳چادر زنهای بصره عراق آوردن اسمش گذاشتن چادر ملی ..خودرو نظامی ژاپنی آوردن چند آهن بهش جوش زدن خودرو نظامی ملی …ناو دست دوم خریدن رنگ زدن کشتی ملی …خودرو از چین آورده کامل یه جفت لاستیک کویر گذاشتن روش میگه خودرو ملی …
حاجی
۴ آبان ۱۴۰۳کاش یه نفر پیدا بشه معنی محصول ملی رو به اینا بفهونه
محسن
۵ آبان ۱۴۰۳خودرویی که قیمتش این قدر بالا باشه ملی نیست بلکه میلی
خودرویی که کیفیتش این قدر پایین باشه ملی نیست بلکه میلی
خودرویی که موعد تحویلش تاخیر داشته باشه ملی نیست بلکه میلی
خودرویی که وارد کشور بشه و با انتخاب مردم عادی جامعه نباشه ملی نیست بلکه میلی
مهدی
۵ آبان ۱۴۰۳شما فعلا او ماشینهایی که ثبت نام کردید رو تحویل بدید بقیه پیش کش
الان به وضعیتی رسیده که ۵ تا ۶ ماه تاخیر تحویل دارن