خودروی جدید کرمان موتور با موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی و طراحی جدید به بازار عرضه میشود.
شرکت کرمانموتور از عرضه دومین خودروی ملی خود با نام شادو (shadow) خبر داد. این محصول که در حقیقت بر پایهی سدان خانوادگی ایگل توسعه پیدا کرده، ظاهر کاملا جدیدی دارد.
به گزارش پدال از نخستین «همایش قطعه سازان زنجیره تأمین کرمان موتور»، شرکت کرمانموتور برنامه دارد طی یک برنامه مشخص، تعداد ۸ مدل جدید را بر پایه سه پلتفرم مختلف به بازار ایران عرضه کند؛ شادو (با کد فنی PS12) هم یکی از همین محصولات است.
هاچبک جدید شادو که بر پایه پلتفرمی موسومبه «PS1» توسعه پیدا کرده و از شهریور سال آینده دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت، مشخصات فنی شبیه به سدان جمعوجور ایگل خواهد داشت که خود از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفسطبیعی سود میبرد و ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. قدرت پیشرانه هم از طریق یک جعبهدنده اتوماتیک CVT به چرخهای جلو منتقل میشود.
با نگاهی به تصاویر منتشر شده توسط شرکت کرمانموتور، میتوان مشاهده کرد که شادو هم از چراغهایی بسیار شبیهبه ایگل استفاده میکند. با توجه به ارتباط نزدیک این خودرو با ایگل، شباهتها چندان عجیب نیستند؛ البته سپر شادو هم بازطراحی شده تا حس اسپرت را بیشتر به بیننده منتقل کند.
در بخش جانبی، میبینیم که شیشه مثلثی عقب جای خود را به یک صفحه سیاه مزینشده با لوگوی KMC داده است. شیشه عقب و ستون C با شیبی ملایم به صندوق عقب شادو میرسند تا برای سرنشینان ردیف عقب این هاچبک تازهوارد فضای بیشتری فراهم کنند. بهرهمندی از رینگهای تازه، چراغهای عقب کشیده و جدید، همراه سپر بازطراحیشده، دیگر المانهای قابلتوجه در طراحی شادو هستند.
با نظر به این موضوع که ایگل نخستین تلاش کرمانموتور برای عرضه یک خودرو با پسوند «ملی» بود، مشخص است که کرمانموتور از اشتباهاتش در عرضه آن سدان درس گرفته و هاچبک تازه شادو را با امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری در دسترس خریداران قرار خواهد داد. از جمله این امکانات میتوان به مواردی چون نمایشگر لمسی مرکزی، سیستم صوتی ۶ بلندگو، سامانههای کنترل لغزش و بهبود پایداری ESC و TCS، کروزکنترل و رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچ اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با امکانات سدان ایگل، مطلب «بررسی جامع خودرو kmc ایگل» را مطالعه کنید.
شرکت کرمانموتور برنامه دارد پس از عرضه شادو، روی پلتفرم دیگر خود موسومبه «KP2» تمرکز کند و یک شاسیبلند سایز متوسط را هم روانه بازار کند. مسئولان مجموعه یادشده اعلام کردهاند که کراساوور جدید ۱.۵ لیتری TGDi کیامسی که با کد فنی «KP21» شناخته میشود، از شهریور ۱۴۰۵ به مرحله تولید آزمایشی رسیده و تا پایان همان سال تجاریسازی خواهد شد. نظر شما درباره خودروهای جدید کیامسی چیست؟ آیا شادو در مقایسه با ایگل خودرویی محبوبتر خواهد بود؟
Cehx
۸ دی ۱۴۰۳ایگل سدان پشتش خوب بود جلوش بد بود این جلوش خوبه پشتش بده
گاس فرینگ
۸ دی ۱۴۰۳پشتش شبیه پورشه ماکان ۲۰۱۷ و کاین ۲۰۱۶ شده ولی بعد از اعتیاد
علی Shelby
۸ دی ۱۴۰۳بنظر من عقبش شبیه مازراتی لوانته هست
ولی چه اسم های مسخره ای میزاره
اصلا به خودش نمیخوره
MehdiTurbo
۹ دی ۱۴۰۳به نظر من مشکل نه پشتش نه جلوش
مشکل طراحی بدنه است مخصوصا از نیم رخ جلو
کاپوت یه حالتی داره از بالا میاد پایین و کاپوت جلو زود تموم میشه و کوتاهه بدون کشیدگی و این نمای بدنه با وجود اون لاستیک و ریمگ کوچیک خیلی بسشتر نمایان شده
پشتش بالاس مثل کراس اور جلوش کپه یهو کوتاه میشه
طراحی چراغ ها خوبه ولی بدنه را اصلا طراحی خوبی نداره
تازه اگه نداده باشند چینی ها
به نظر میاد طراحش چینی باشه
حس حال ام وی ام ۳۱۵ داره
عمو مایک
۸ دی ۱۴۰۳منتظر محصولات کی ام سی سونیک و کی ام سی ایمی و کی ام سی ناکلز و … هستیم :)
رسما دارن کل کارکتر های سری اون رو تبدیل به
ماشین میکنن …
۹۹ درصد ش هم به چین وابسته س
محمد
۸ دی ۱۴۰۳طراحی عقبش خیلی زیباست.
روش زوم کنید فکر می کنید عقب لکسوس یا خودروی هایی تو سبک طراحی عقب آریزو ۶ هست.
ولی اصلاً با جلوی ماشین همخوانی نداره.
اونایی که میگن پشتش بده به ظرافت کار دقت کنید.
البته همچین خطوط شکسته ای برای خودرو های کراس اور و سدان خوب هست و همچین طراحی باید چراغاش بزرگ تر باشه.
که این، چون هاچبک هست چراغ هاش رو نتونستن بزرگ تر کنن.
در کل عقب خودرو رو میبینی فکر می کنی حتماً
باید یک ماشین با خطوط طراحی تیز و خشن باشه.
اصلاً فکر می کنی یک ماشین کشیده هست.
طراحیش پخته نیست ولی برای کرمان موتور خوبه.
چیزی که ریرای ایران خودرو و باقی محصولات ایران خودرو داره ولی کرمان موتور نداره،اصالت و معروفیت هست.
ایران خودرو برندش تو ایران خیلی محبوبه.
الان شاهین از هر لحاظ از تارا بهتره و تارا یک افتضاح به تمام معناست دیاق تارا پلاستیکی هست و این یعنی فاجعه پدال گاز تارای یکی از هم کاران شکسته بود و من تو عمرم همچین چیزی رو ندیدم.
آخه کجای دنیا پدال گاز پلاستیکی هست؟
اگرم باشه مقاوم هست.
حلبی بودنش هم آشکاره.
اصلاً برای چی باید شاسی و ستون های با چکش و یا دست خم بشن؟؟
حالا تارا هم گرونتره و هم محبوب تره و هم پرفروش تره.
و این بخاطر برند ایران خودرو هست.
علارغم این همه افتضاحی که دنا و تارا به بار آوردن باز هم مردم عامه رو که من می بینم بدون هیچ دلیلی می گن سایپا از قدیم ارزون ساز بوده و ماشین ایران خودرو بهتره.
در دهه هشتاد هم که واردات آزاد بود مردم ایران خودرو رو ترجیح می دادند.
گاس فرینگ
۸ دی ۱۴۰۳تارا به لحاظ مهندسی از شاهین برتره چون همون پژو ۳۰۱ هست اگرچه با آشغال ترین قطعات در حال تولیده اتاق تارا مثل ۳۰۱ دوتکه هست و گلگیر عقب با ضخامت کمتر (۰.۷) به بدنه و ستون با ضخامت بالا (۱ تا ۱.۵) جوش داده میشه اینطوری کار برای توسعه نسخه های هاچ بک و استیشن و فیس لیفت کردن ماشین خیلی راحت تره
آرین
۸ دی ۱۴۰۳شاهین مهندسی تویوتا پشتشه
تارا مهندسی پژو
البته پلت فرم رو عرض کردم /:
B
۸ دی ۱۴۰۳یعنی اسمش بیشتر از کارایی و فناوری هاش اهمیت داره؟
آرین
۹ دی ۱۴۰۳کارایی و فناوری تویوتا تو شاهین واقعا بهتره
۸ دی ۱۴۰۳عقبش شبیه اینفینیتی هست
Cehx
۸ دی ۱۴۰۳پشت این ماشین بیشتر شباهت به کراس اوور میده انگار حاصل ازدواج کراس اوور و هاچبکه بعدشم تارا درسته مشکلات زیادی دارند ولی پلتفرم بروز تری داره و همچنین موتور تارا درسته ضعیف تره(گشتاور) ولی حداقل توربو 8 سوپاپ نیست موارد خرابی موتور زیادی از شاهین دیدم ولی خب طراحان تارا یه جوری این ماشینو طراحی کردن ادم میمونه چی بگه من صد در صد بین تارا و شاهین پلاس شاهین پلاس رو انتخاب می کنم ولی شاهین معمولی و تارا حتما تارا
۸ دی ۱۴۰۳سلام این ماشین عقبش یکم کار دار هست اگه مثلاً طرح چراغ عقبش مثل آزرا گرانجور ۲۰۱۸ یا دوج چارجر باشه طراحی عالی میشه جلوش هم شبیه فیدلیتی هست ولی میتونه رقیب خوبی برای ۲۰۷ باشه
اشکان
۸ دی ۱۴۰۳ایگل !!! :)) خدا بیا منو بخور…..مملکت نیست، دیوونه خونه است
گاس فرینگ
۸ دی ۱۴۰۳وقتی رقیبش شاهینه اسم گذاری به جاییه
توی طبیعت هم عقاب و شاهین با هم جنگ دارن
البته این ماشین ها لاشخور هم نیستن ولی خب
همایون
۸ دی ۱۴۰۳موتورهاش تعریفی نداره
javad-bmw
۸ دی ۱۴۰۳من تو چند مقاله قبل تر که مقایسه ایگل و جک J4 بود ، سوال کردم چرا اسم فیس لیفت J4 رو ایگل گذاشتن ، حالا الان اسم این رو شادو گذاشتن ، چرا آخه ، اسم ایرانی کمه ؟ یا اسم ایرانی به ذهنشون نمیرسه ؟ یا دوس ندارن اسم ایرانی بزارن ، یا هزار تا سوال دیگه ، کی تایید کرده اسم این محصول رو؟
مگه این محصولات برای بازار ایران نیست؟ انتظار نداریم اسمش رو بزارن عقاب ولی میشد بجای ایگل و شادو گزینه بهتری انتخاب کرد.
هیچ جوره نمیشه از ایران خودرو و سایپا در هیچ زمینه ای دفاع کرد ، ولی حداقل رو محصولات داغونشون اسم ایرانی میذارن ( سهند ، دنا ، تارا ، رانا ، سمند)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ دی ۱۴۰۳شاید کرمان موتور نخواسته اسمهای ایرانی با یک خودرو، به لجن کشیده بشه
javad-bmw
۸ دی ۱۴۰۳میتونه اینم باشه 😎😎
۸ دی ۱۴۰۳عجب کامنت حقی👏👏👏👏
امیر دهقان
۸ دی ۱۴۰۳ایگل یا ایگُل اسم یه روستا در شمیران تهران هست ولی فلسفۀ انتخاب اسم شادو رو نمیدونم!
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D9%84
محی
۸ دی ۱۴۰۳شادو ؟؟ اسم اینو باید تنبلی چیزی میزاشتن،خودرو سازهای دولتی چه گلی به سرمون زدن که خصولتی ها بزنن
سهیل
۸ دی ۱۴۰۳هر چی هست شرف داره به حلبی های ایرانی