انتخاب یک سدان اقتصادی و ارزان قیمت با گیربکس اتوماتیک در بازار ایران دشوار است. گزینههای کمی در این کلاس حضور دارند که یکی از آنها سدان جک J4 یا همان kmc j4 است.
جک جی فور در فهرست تولیدات کرمان موتور، تغییراتی برای مدل ۱۴۰۱ داشته است. این خودرو، مثل سالهای قبل با موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی تولید میشود.
کرمان موتور با مونتاژ جک S5، یکی از محبوبترین خودروهای چینی بازار ایران را عرضه میکند. از سویی دیگر، سدان J4 که برخلاف J5 هنوز در فهرست تولیدات کرمان موتور وجود دارد، این روزها بیشتر از هر زمان دیگری در خیابانهای کشور دیده میشود.
خودروسازی جک یا به بیان صحیحتر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors، سال ۱۹۶۴ تأسیس شد. در کارنامهی این برند، حدود ۱۰ سال سابقهی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دیده میشود و تاکنون، بر تولید کامیونهای تجاری خصوصا مدلهای اندازه متوسط، متمرکز بوده است. برخلاف سابقهی کم، تنوع جالبی در خودروهای تولیدی جک شامل انواع سواری و شاسیبلند دیده میشود. همچنین، یک مدل وانت پیکاپ و پنج مدل ون هم با برند جک عرضه میشود. این خودروساز چینی سرمایهگذاری گستردهای در محصولات تمامالکتریکی داشته است و درحالحاضر، یک مدل سواری و یک مدل کراساور برقی تولید میکند. درمجموع، تیراژ تولید جک حدود هفتصد هزار دستگاه در سال است و عمدهی محصولاتش در بازار داخلی چین فروخته میشوند.
از سال ۲۰۱۷ تاکنون، حدود ۵۰ درصد سهام خودروسازی جک به شرکت فولکس واگن آلمان فروخته شده است. براساس قراردادهای تجاری، برند سیات، دیگر زیرمجموعه فولکس واگن، با طرف چینی در صنعت خودروهای بنزینی و برقی همکاری خواهد کرد.
جک J4 در کلاس سدان کوچک تولید میشود و محصولی قدیمی در میان خودروهای جک چین است. این خودرو در بعضی کشورها با کد مدل A30 و برند هیو (Heyue) دیده میشود. اولین مدل J4 سال ۲۰۱۲ رونمایی شده و از حدود سال ۲۰۱۹، با توقف عرضه در بسیاری نقاط مواجه بوده است.
جدول مشخصات خودروی جک J4 کرمان موتور
مشخصات | جزئیات |
---|---|
موتور | ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی |
قدرت موتور | ۱۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۶ نیوتنمتر |
گیربکس | اتوماتیک CVT |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۴ ثانیه |
نهایت سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۵ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
وزن خالص | ۱۱۰۰ کیلوگرم |
ابعاد | طول: ۴,۴۳۵ میلیمتر عرض: ۱,۷۲۵ میلیمتر ارتفاع: ۱,۵۰۵ میلیمتر فاصله محورها: ۲,۵۶۰ میلیمتر |
حجم صندوق عقب | ۵۵۰ لیتر |
تجهیزات ایمنی | کیسه هوا راننده و سرنشین جلو ترمز ABS با EBD TPMS (سیستم کنترل فشار باد تایر) |
امکانات رفاهی | فرمان برقی با کلیدهای کنترلی کروز کنترل کامپیوتر سفری روکش چرمی صندلیها تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو از داخل سنسور نور چراغ مشایعت |
نمایشگر داخلی | نمایشگر لمسی ۱۱ اینچ + مانیتور TFT پشت فرمان |
آپشنهای حذف شده | سانروف، ناوبری ماهوارهای، دوربین پارک |
چرخها | ۱۵ اینچی با تایرهای ۱۸۵ میلیمتر |
رنگ داخلی | خاکستری تیره (بدون صندلیهای کرمرنگ) |
سال عرضه اولیه | ۲۰۱۲ |
قیمت در چین | ۵۳,۰۰۰ یوان (حدود ۸,۳۰۰ دلار) – نسخه فول: ۱۲,۰۰۰ دلار |
قیمت در ایران | حدود ۸۰۰ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۳) |
طراحی بدنه و نمای بیرونی جک J4 کرمان موتور
سدان کامپکت جک، ظاهری الهام گرفته از هیوندای سوناتا نسل ششم (YF) در ابعاد کوچکتر دارد. این خودرو همراه چراغهای بزرگ، جلوپنجرهی تزئینشده با خطوط براق کروم و مهشکنهای قدیمی در طرفین سپر، ترکیبی ناهماهنگ از عناصر مختلف ارائه میدهد. شاید در اولین سالهای واردات جک J4، ظاهر این خودرو به عنوان محصولی اقتصادی از چین، قابل قبول به نظر میرسید اما سال ۲۰۲۲ این طراحی اندکی از مُد افتاده ارزیابی میشود.
بخش بزرگی از سپر جلوی J4، دارای پلاستیک سیاهرنگ است. حجمدهی برای جایگاه چراغ و درپوش موتور، از سادگی خودرو کم میکند و حس اسپرت آنرا بهتر نشان میدهد. در نمای جانبی هم، خطی چشم نواز در امتداد دستگیرهها وجود دارد. داخل گلگیرها و رکاب ورودی به کابین، از مواد پلاستیکی تیره استفاده نشده است؛ همچین آینه بغلهای راهنمادار و دستگیرههای فلزی همرنگ بدنه روی J4 نصب شدهاند.
جک J4 از نمای جانبی، خوش فرم به نظر نمیرسد. این موضوع با ابعاد بزرگ چراغهای جلو که از دید کناری خودرو توی ذوق میزنند، تشدید میشود. چرخهای ۱۵ اینچ با تایرهای ۱۸۵ میلیمتر، دیگر نکات منفی در ظاهر بیرونی J4 هستند. این خودرو در سال ۱۴۰۱، مجهز به رینگ اسپرت آلومینیوم شده است.
در نمای پشت، فقدان ادوات پلاستیکی سیاهرنگ، نکتهی مثبت برای جک J4 محسوب میشود چراکه غالب سدانهای کوچک ساخت چین، شرایط متفاوتی دارند. ابعاد چراغهای عقب با طرحی شبیه بیضی، هماهنگ خوبی با اندازهی کلی خودرو دارد. حجمدهی بدنه و درپوش صندوق، طراحی مکان نصب پلاک و جایگذاری چراغ خطر قرمز داخل سپر عقب، برای این کلاس خودرویی، قابل قبول است.
در مجموع، میتوان از طراحی بدنهی جک J4 به عنوان یک سدان چینی با آستانه قیمت ۸ هزار دلار، رضایت داشت. هرچند که این نتیجهگیری به دلیل شرایط بازار ایران، رقبای فعلی و فقدان خودروهای مدرن در این کلاس (حتی ساخت چین) گرفته شده است. جک J4 با طول ۴,۴۳۵ میلیمتر، عرض ۱,۷۲۵ میلیمتر و ارتفاع سقف ۱,۵۰۵ میلیمتر، همراه فاصله محورهای ۲,۵۶۰ میلیمتر تولید میشود.
طراحی داخلی و نمای داشبورد کی ام سی J4 کرمان موتور
مهمترین تغییر J4 برای مدل ۱۴۰۴، نصب نمایشگر لمسی ۱۱ اینچ در مرکز داشبورد است. پشت فرمان هم، ساختار تخت با مانیتور TFT برای کامپیوتر سفر وجود دارد. همچنین چند قطعهی پلاستیکی با رنگ نقرهای به فرمان خودرو اضافه شده است.
کیفیت پلاستیک استفاده شده برای داشبورد J4، سخت و ارزانقیمت به نظر میرسد. این مواد برای فرمان نیز به کار رفته است. کلیدهای گردان برای کنترل تهویه مطبوع و سیستم سرگرمی، تفاوت مهمی با مدل قبلی ندارند. از تصاویر منتشر شده میتوان نتیجه گرفت، ظاهرا نسخهی تولیدی کرمان موتور، همچنان با ترمز دستی سنتی و استارت معمولی (با سوئیچ) تولید خواهد شد.
صندلیهای J4 مناسب چهار فرد بالغ و دارای چرم مصنوعی هستند اما از مواد نرم برای تودریها استفاده نشده است. برخلاف تصاویر موجود از J4 در سایتهای چینی، نسخهی مونتاژ کرمان موتور دارای صندلی و داشبورد کرمرنگ نیست و تقریبا تمام فضای داخلی، با ادواتی به رنگ خاکستری تیره ارائه میشود.
راحتی سرنشینان در ردیف دوم و صندوق عقب ۵۵۰ لیتری، نکات مثبت جک J4 با ابعادی در کلاس سدانهای اندازه کوچک هستند.
پیشرانه و تجهیزات فنی جک J4 کرمان موتور
مشابه سالهای قبل، تنها موتور قابل خرید برای J4، نمونهی ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتنمتر است. این خودرو برخلاف دیگر سدانهای همکلاس ساخت چین از پیشرانهی ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی یا ۱/۵ لیتر توربو استفاده نمیکند.
جک J4 مونتاژ کرمان موتور، ۱۴ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت دارد. این خودرو فقط با گیربکس اتوماتیک CVT عرضه میشود و میانگین مصرف سوخت ۶/۵ تا ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد. جک J4 با وزن خالص ۱۱۰۰ کیلوگرم تولید میشود.
تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی kmc J4 کرمان موتور
از نظر آپشن، جک J4 یکی از ضعیفترین خودروهای چینی بازار ایران است. این خودرو، همراه گیربکس اتوماتیک عرضه میشود؛ اما فعلا از امکانات مهمی مثل دوربین پارک، ناوبری ماهوارهای و سانروف، بهرهمند نیست. شاید این تجهیزات در سال ۱۴۰۱ برای J4 ارائه شوند.
سیستم کنترل فشار باد تایر TPMS، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، شیشهها و تنظیم آینههای بغل برقی، روکشهای چرمی، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو از داخل، سنسور نور، چراغ مشایعت، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای ضد قفل ABS مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD میان چرخها و مواردی از این دست بهره میبرد.
قیمت جک J4 کرمان موتور و مقایسه با رقبا
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
جک J4 | --- | ۷۹۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۸۷۹,۰۰۰,۰۰۰ |
تاریخ به روز رسانی: ۲۲ آبان ۱۴۰۳
باوجود برخی کمبودهای فنی و رفاهی، جک J4 یکی از ارزانترین خودروهای سدان دنده اتوماتیک دنیا است. این خودرو با آستانه قیمت ۵۳ هزار یوان معدل ۸۳۰۰ دلار در چین فروخته میشود و در نسخهی مجهز به جعبهدندهی CVT و امکانات تکمیلی، ۱۲ هزار دلار قیمت دارد. با این شرایط، قیمت حدود ۸۰۰ میلیون تومانی (آپدیت مهرماه ۱۴۰۳) جک J4 کرمان موتور در بازار ایران، با احتساب قیمت روز دلار، منصفانه به نظر میرسد.
سدانهای چینی در بازار ایران، تنوع چندانی ندارند. هماکنون، آریزو ۵ توربوشارژ با موتور ۱۴۷ اسب بخار، از حدود سال ۱۳۹۸ همراه با موتور تنفس طبیعی، تولید نمیشود. هرچند که آریزو ۵ توربو، حدود ۵۰ درصد گرانتر از جک J4 است؛ اما امکانات بیشتر و ظاهر بهتر نیز ارائه میکند.
دنا پلاس معمولی و توربوشارژ اتوماتیک، مهمترین رقبای جک J4 محسوب میشوند. تولید و پیشفروش این خودروها توسط ایران خودرو، به میزان مورد نیاز بازار نیست. در این محدوده قیمتی میتوان پژو پارس، راین R3 و شاهین سایپا و کراساورهای دست دوم و کمکار چینی مثل امویام X22 مدیران خودرو را نیز انتخاب کرد که البته نسبت به جک امتیاز پایینتری دریافت میکنند.
در نهایت در این رده قیمتی انتهاب شما چه خودرویی خواهد بود؟ اگر تجربه مالکیت و رانندگی با جک جی فور را نیز دارید آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.
میثم
۲۸ بهمن ۱۴۰۰دقیقا به 2 برابر قیمت دلاری با نرخ آزاد فروخته میشه و حتی بیشتر
اینو سایپا باید بجای ساینا بده به مردم با همون قیمت
مزدا
۲۹ بهمن ۱۴۰۰خدایش سایز رینگ ماشین رو ببین حال ادم به هم میخوره
abbas
۲۹ آذر ۱۴۰۱بخدا آبروی جک هر چی ماشین خارجی برده
من هنوز تو کفم کی میاد نیم میلیارد پول این آشغالو میده
کارکرده خارجی مثل مزدا 3 و حتی رنو ساندرو و بسترن b30
سگش ب این شرف داره
یچیزی باشه آدم میبینه حال میاد
شبیه ماشین کارخونه هیولاهاست
مهردادکمال
۲۸ بهمن ۱۴۰۰دنا و سورن و پارس و 207و تارا از این خیلی بهترن لااقل یدکی اشون پیدا میشه اینو هر کی بخره صاحب اول و اخرش خودشه
زیزیگولو
۲۸ بهمن ۱۴۰۰بنجل فروشهای چشم بادومی!!!! در کنار جولان بی حد و اندازه اجناس بنجل چینی تو کشور شاهد رشد روزافزون جمعیت چینی های ساکن جنوب کشور هم هستیم که مثل اختاپوس چنگ انداختن روی منابع نفتی و گازی جنوب کشور و البته معادن کل کشور!!!
بهنام
۲۸ بهمن ۱۴۰۰بنظرم دنا پلاس توربو اتوماتیک انتخاب بهتری باشه
از نظر قدرت شتاب و گیربکس که بهتره
ظاهری هم سلیقه س بنظرم با این که جلو و عقب دنا با هم همخوانی نداره بازم از j4 زیبا تره
خدمات پس از فروش ایرانخودرو حداقل از کرمان موتور بهتره
ولی در کل قیمت هر دوتاشون به شدت غیر منطقی و بالاست
بازار انحصاری ما اینطوری شده که
رنج قیمتی
140 تا 200 سایپا
200 تا 400 ایران خودرو
400 تا 1 میلیارد خودروسازان چین
تقسیم شده
بنداز بندازی برای خودشون راه انداختن با این انحصار
درصورتی که اگه واردات آزاد بود کسی نگاه به این محصولات نمی کرد با این قیمت ها و مجبور می شدن قیمت خیلی بیارن پایین
نمیگم با این وضعیت دلار میشه خودروی خوب خارجی صفر به قیمت خودرو های ایرانی سوار شد ولی حداقل خودرو های دست دوم خارجی قیمت مناسبی پیدا میکردن
الان یه لندکروز صفر 2022 میشه دو میلیارد
بعد مدیران خودرو تیگو هشت رو یک میلیارد و هشتصد قیمت گذاشته
فرامرز
۲۹ بهمن ۱۴۰۰لندکروز صفر ۲۰۲۲ اگه بیاد ایران ۲۰ میلیارد قیمت میخوره با این بازار شلم شوربا.
مهران غلامی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام برو دنا پلاس بخر ،یک ماه هم نشده باید بری گارانتی دوباره از نو درستش کنم
خودم یک سال این ماشین رو دارم ،فقط بردم گارانتی دوره ای ،هیچ ایرادی هم نداره،تازه سه سال هم گارانتی داره ،ایران خودرو بزرگترین تولید کننده خودرو تو خاور میانه هست ،ولی گارانتی دو سال رو نتوانسته به سه سال ارتقا بده ،چون میدونه بعد دو سال باید موتور رو هم عوض کنه
خداقوت
بهنام
۲۹ بهمن ۱۴۰۰بعضی محصولاتش سه سال گارانتی داره مثلا رانا جهت اطلاع
کیفیتم موافقم جالب نیست طرفداری نمیکنم
فقط میگم با این قیمت که واسه j4 گذاشتن خرید دنا پلاس توربو اتوماتیک (یه خط اسمشه) از j4 منطقی تره
نظر شما هم محترمه
قلی
۳۰ بهمن ۱۴۰۰خرید هیچکدوم منطقی نیست . یک رنو سیمبل ۲۰۱۷ فول پیدا کنی هم قیمت اش خیلی بهتره هم کیفیت اش
زیزیگولو
۲۸ بهمن ۱۴۰۰معلوم نیستش چینیا جنسای بنجلشون رو به ما میفروشن یا ما جنسای بنجل چینی رو میخریم ؟؟؟🤦♂️
امید
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام
اول لطفا وقتی سوار ماشین نشدین نظر ندین
بعد هم تست شتاب ماشین تو سایت های معتبر هست
اونای که با دنا و ۲۰۷ مقایسه میکنی راست میگن اخه ماشین های ایران خودرو از روز اول باید دنبال قطعه بگردی
من ای ماشین رو از سال ۹۷ تا حال دارم فقط موقع تعویض روغن در کاپوت ماشین باز شد
مهدی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام و عرض ادب
من ۲ سال این ماشین رو دارم،اولش اصلا تصور خوبی نداشتم و فقط میخواستم بفروشمش،بعد از ۲ سال واقعا ماشین خوبی،از هر لحاظ،اتوماتش،کولرش،نرمی،و واقعا کم خرج
امید
۲۹ بهمن ۱۴۰۰من قبلا اچ سی کراس داشتم بعد دوسال ماشین صدای مرگ میداد تعداد رفتن تو نمایندگی بخاطر خرابی هم یادم نمی یاد فقط میدونم بیش از ۴۰ بار شاید هم بیشتر
الان ۳ سال جک j4 دارم تعمیرگاه یا نمایندگی برای خرابی فقط یه بار اونم بخاطر نشتی روغن بود که درجا رفع شد
در مورد صدای کابین واقعا بی صداست خصوصا تو سرعت بالا اگر لاستیک خارج باشه عالی
قابل مقایسه با ماشین های ایران خودروی نیست
امیر
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام من یک ساله دارمش واقعا ماشین بی دردسر با کیفیت تو رنج خودش اصلا با ماشین های ایران خودرو قابل مقایسه نبست من قبل این یه دنا پلاس داشتم با لیفان ۸۲۰ این ماشین واقعا شتاب قابل قبول کشش واقعا خوب تو سربالایی ها کولر عالی و کابین هم واقعا بی صدا لطفا کسایی که سوار نشدن نظر بیخود ندن
shayan1renault
۵ دی ۱۴۰۱با تشکر از فیک های شرکت کرمان موتور که از این خودرو حمایت کردند وبشدت ضایع بودند
اگر یک درصد احتمال خرید این خودرو رو توسط من بود کنسل شد
سروش
۸ آذر ۱۴۰۲داداشام اینا فیکن بقران
میگی چرا ؟
ببین ۱۰ تا نطر تو یک روز اونم ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ نوشتن همه هم شبیه هم هستن
جک جی ۴ نخرید رفته تو پاچتون
حسام
۲۹ بهمن ۱۴۰۰طراحی داخلیش کپی برابر اصل هیوندا اکسنت ۲۰۱۵ هست
Pedi 007
۲۹ بهمن ۱۴۰۰من ۳ ساله جک جی۴ دارم ، فقط و فقط در سرویس دوره ای تعویض فیلتر و روغن داشت و کوچکترین ایرادی از روز اول تا حالا یعنی در طول ۳ سال نداشته ‘ من قبلا خودروهای ایرانی داشتم و هنوزم بغیر از این خودرو ‘ خودروی ایرانی دیگه ای هم دارم که آن راهم صفر کیلومتر و هم زمان با جی۴ خریدم ‘ ولی از روز اول تا امروز ایراد داشته و بعد از بارها مراجعه به نمایندگی رفع نشده و به من گفتند همینی که هست. پس لطفا جی ۴ و برند جک را با خودروی ایرانی مقایسه نکنید که تفاوتشان از زمین تا آسمان است و دارنده خودروی ایرانی در خواب هم نمی تواند ببیند که ۳ سال سوار خودرواش شود و حتی یکبار هم ایراد پیدا نکند . پس کسی که برند جک را نداشته ندانسته نظر ندهد ‘ من جک اس۵ هم ۵ سال داشتم و کوچکترین مشکلی نداشت. بقیه برندها را نمی دانم ولی برند جک بسیارخوب است .
تندر ۹۰
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود . بنده میتونم بگم محصولات ایران خودرو و سایپا همه اشنایی داریم همه هم سوار شدیم. جک جی ۴ مطلقا با محصولات این دو شرکت قابل مقایسه نیست با این خودرو در نمایندگی برای تعمیرات نمیرید . خوردویی بادوام سواری نرم خوش سفر مصرف سوخت اندک و قطعات با دوام و بهترین خودرو تو این رنج قیمت برای مصرف کننده . دوستانی که نظرشون غیر اینه مختارید همون سایپا ایران خودرو با اسم های پلاس و ملاس و توربو موربو بخرید
مهدی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰من یک ساله جک جی چهار دارم و کاملا ازش راضیم..نرم و بی صدا و کم استهلاک و بدون خرج…
مصطفی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام خدمت همه هم وطن گلم
بنده شرکت کرمان موتور کار میکنم
خودم جک j5 از سال ۹۶ دارم تو این چند سال فقط اب رو غن ماشین نگاه کردم (تسمه تایم مصرفی عوض کردم ) دیگه کوچکترین مشکلی نداشته است –
تنها قطعات از ماشین چینی خراب میشن و نیاز به تعویض دارن قطعاتی هستن که تو بازار ایران تولید میشن نه قطعات وارداتی چینی
تقی زاده
۲۹ بهمن ۱۴۰۰این خودرو در کلاس های خودش بهترین خودرو هست واز خودرو های بنجل ایران خودرو و سایپا خیلی سر تر هست بهتره نویسنده محترم اونو با دنای بی ریخت ایران خودرو مقایسه نکنید هر کسی سوار شده میتونه نظر بده که این ماشین چقدر از فرعون های وطنی برتر هست
H.R
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ماشین جک J4 خودروی با استهلاک کم، مصرف مناسب و امکانات حداقلی هست، در بین سدانهای چینی، به ال ۹۰ چینی ها معروف هست. به شخصه به دلیل گیربکس اتوماتیک CVT داشتن کروز کنترل و … در کنار قیمت مناسب (کارخانه البته) به دنا پلاس توربو اتوماتیک ترجیح میدمش. تنها دلیلی که کرمان موتور عرضهاش را متوقف کرد قیمتش بود که بخواد ببره بالا. وگرنه همون امکانات حداقلیش با قیمت ۳۳۵ میلیونی که داشت خیلی متقاضی دارد.
عیسی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام من دارم خیلی ماشین خوبی است با ایرانی ها قابل قیاس نیست.
مردیم از خوشی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰یهو چندتا اکانت از ناکجا آباد پیداشون میشه و از همون کامنت اولشون شروع به تعریف از این.خودرو میکنند و چقدر هم لایک میگرند
😁😇 زشته نکنید این کار ها را اکانت فیک و تعریف از محصول خودتون کار خوبی نیست این نون خوردن نداره که خود ۸ سال پیش چینی را ۲.۵ برابر میکنید تو پاچه ملت
مهران غلامی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام،من یه نفر واقعی هستم ،فیک هم نیستم ،یکسال و نیم این ماشین رو دارم،بدونه اینکه از گارانتی استفاده کنم،کابین کاملا بیصدا هست ،سرعت ۱۲۰دور موتور روی ۲۶۰۰هست،صدای موتور رو نمیشنوی،(خودرو ۲۰۶با سرعت ۱۲۰دور موتور روی ۳۲۰۰هسته،درسته؟صدای موتور رو تو کابین داری ،درسته؟)
درضمن بایسته شدن دریچه هوا به هیچ عنوان ،تاکید میکنم به هیچ عنوان دود از بیرون به داخل ماشین نفوذ نمیکنه،
درضمن شتاب صفر تا صد ۱۱ثانیه هست که نویسنده ۱۴ثانیه قید کرده،
این مقاله قصد خراب کردن این خودرو رو داره
OMID
۲۹ بهمن ۱۴۰۰این شرکت ها مردم رو گوش دراز حساب میکنن
توی زومیت هم همینه کارکنان شرکت میان اکانت فیک میزنن فقط تعریف میکنن همشون هم تابلو میشن
حسام
۳۰ بهمن ۱۴۰۰اگر میشد من با ماشین عکس اپلود میکردم که متوجه بشی حقیقت داره
رضا
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ی چیزی ک بهش اشاره نشده و مهمه ک ب نظر خیلی از دوستان هم نیومده زنجیر تایم داشتن جک جی 4 بجای تسمه تایمه ک متمایز تر از هم قیمتی های خودشه
حمید
۲۹ بهمن ۱۴۰۰واقعا من هم دنا هم فامیلمان ۲۰۷داشتیم هم جک۴ خداییش ۲۰۷ و دنا از روز اول دمار از روزگارم درآوردن همه اش چراغ چک اش روشن بودن که هر دفعه میرفتم تعمیرگاه نتوانستن درست اش کنند.جک ۴ من فقط برای گارامتی و سروس اولیه رفت تعمیرگاه.انقدر راضی بودم الان جک اس ۳ خریدم الان فقط تعمیرگاه برای گارانتی و سرویس ها بردمش یکدفعه تعمیرگاه نرفته خداروشکر.ماشین های کرمان موتور و جک ها مرگ ندارند.بسیار پر شتابم هستند هر کی میگه کم میارن الکی میگن که بزنن تو سر مال
مرتضی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰واقعا پیشنهاد میکنم حداقل یکبار پشت فرمون این ماشین بشینید بعدا با دنا و ۲۰۷ گاری مقایسه کنید. ماشین بسیار عالی هست در رنج خودش.
محمدمهدی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰تنها رقیب صفر، صندوقدار و اتوماتیک برای جی۴ دناپلاس اتوماته که مجموعا ماشین بهتری هم هست. ولی ۳۰-۴۰ تومن گرونتره بهرحال.
من باشم ۳۰-۴۰ سرمیدم دناپلاس میخرم.
ولی موضوع اینه که جی۴ رو هر از چندی میشد به قیمت کارخونه و قسطی خرید ولی دناپلاس یا نمیشد یا قرعهکشیه.
یعنی اگر طرح فروش برای جی۴ به قیمت ۳۶۰ تومن اعلام بشه قطعا از دناپلاس به قیمت بازار بهتره.
حمید
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ما یکسال این ماشین را داریم عالیه نسبت به قیمتش میارزه بهتر از ماشین ایرانی هست
عاشق پدال
۲۹ بهمن ۱۴۰۰https://imgurl.ir/uploads/o199122_ilove_you_pedal.jpeg
تو این کشور تو محله های پایین شهر تل اویو که اکثرا روسهای فقیر و افریقاییا و چینی و کارگرای تایلندی هستن ، ماشینا همه هیوندایی و مزدا و سوزوکی و نیسان . مدلای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵.
محله های متوسط فولکس واگن و این چیزا
محله های بالا رنج رور و بنز و بی ام و و این چیزا
مهرداد
۲۹ بهمن ۱۴۰۰من یه مدل ۱۴۰۰ از این ماشین دارم این ماشین از همه ماشینای ایرانی برای من بهتر بوده خدمات کرمان متور هم خیلی بهتر از ایران خودرو بوده وحتی از سایپا و حتی از دنا پلاس رانندگی بهاش راحته و تعادل خوبی داره شتاب نسبی خوبی داره و کمتر از ماشینهای ایرانی ادم خسته میکنه
محمد
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام خدمتت همه دوستان ، بنده ماشینای زیادی سوار شدم ، و الان درحال حاضر جک جی ۵ اتومات دارم تازه مدل ۹۴ ، خداییش از همه جهت راضیم فقط و فقط روغن عوض میکنم ، اصلا باهیچ کدوم از ماشین های ایرانی نمیشه قیاسش کرد، از همشون بالاتره .
حتی اگ بخام بازم ماشین بخرم تو این قیمت حتما جک میگیرم .
آخه خدایی داشبورد و داخلش شرف داره به بهترین ماشین های خودمون ، شتاب عالی و …
کم انصافیه کسی ک سوار نشده نظر بده .
مهدی خسروی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام. اینو به شرکت کرمان خودرو میگم. قیمت عنصر بسیار مهمی در فروش هست. کمی از سود سرشارتون کم کنید و به فروش بالا تر فکر کنید. محصولات شما از نظر کیفی تو ایران جا افتادن. به خاطر سودجویی بالا وجهه خودتون رو خراب نکنید.
حميدرضا
۲۹ بهمن ۱۴۰۰واقعا ماشینهای چینی کرمان موتور خیلی بهتر از ماشینهای ایرانی هستن خدا وکیلی من پراید ۲۰۶ سمند پرشیا داشتم ولی لیفان و جک کرمان موتور یه چیز دیگس تا نداشته باشین باورتون نمیشه از تعمیرگاه راحت میشین.
سهیل میر مقیصی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰از دیماه ۹۸ دارمش ، هیچ مشکلی نداره ، از پشت پرایدم نیومدم پشت این ، از ۸۶ یه مزدا تیپ ۲ دارم ، البته با اون به هیچوجه قابل مقایسه نیست چون تو یه سگمنت نیستن ، ولی از اشغالای وطنی خیلی بهتره ، در ضمن به هیچوجه نباید با اریزو مقایسه بشه نه هم قیمتن نه تو یه سگمنتن ونه اینکه باداشتن توربو اریزو با هم قابل مقایسن موتورش با جی ۵ دنده ای یکیه یه سر به اگهیهای فروش جی ۵ دنده ای مدل پایین بندازید و کارکردشون رو ببینید دیگه از این نظرهای کارشناسی صد من یه غاز نمیگذارید .
بی نام
۲۹ بهمن ۱۴۰۰دوستان من 11ماهه این ماشین و گرفتم قبلا سمند و 206 داشتم رانندگی باهاش بخاطر فرمون برقی لذت بخشه تو ترافیک که عالیه شتابشم تو اتو بان خوبه مهمترین ویزگیش صندوق عقب جا داریهه برای سرنشین های جلو خوبه اما صندلی عقب خوبی نداره بدترین چیزش این بد قولی کرمان موتوره که میخاد جریمه دیرکرد مارا بالا بکشهه به نطرم بخاطر زنجیر تایم و موتوری از ایرانیهای هم رده بهتره اما قیافه زیاد زیبایی نداره و مسافت طولانی واقعا مصرفش کمهه راستی تو خاکی افتصاحهه انشالله همه بتونن ماشینهای روز دنیا رو سوار بشن
البرز
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام من هم 4 ساله جک اس 5 دارم تنها برای سرویس میرم نمایندگی و کاملا راضیم. دلم میخواست تولیدات خودرویی کشورم کیفیت داشت و اون رو،میخریدم اما متاسفم که سابقه بدی با ماشین ایرانی و رفتار دور از احترام خودروساز و نمابندگی ایرانی دارم. به نظرم کرمان موتور به نسبت خوب کار کرده. امیدوارم همه موفق باشند.
مصطفی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام
من چهار سال s3 از محصولات کرمان موتور را دارم.
خدایی اصلا قابل قیاس با ما شینهای ایرانی نیست و بسیار عالی بود.
۲۰ سال انواع محصولات ایرا ن خودرو ( صفر )داشتم و همیشه از روز اول دنبال نمایندگی و تعمیرات اون بودم.
یکی بگه چرا پژو پارس در عرض ۶ سال چهار مرتبه واشر سر سیلندر می سوزونه و وقتی از نمایندگی علت را می پرسی
جواب میده: جنس ایرانی همینه
Shayan
۱۳ دی ۱۴۰۱😐😐😐
حاج علی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰شاهین با قیمت ۳۴۵ شرف داره به این. حداقل ۳ سال گارانتی داره قطعاتش هم گیر میاد. سانروف و تهویه اتوماتیک و دوربین پارک و … هم داره. با توجه به بازار ایران این جک وقتی مبارزه که بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ باشه نه بیشتر