کرمان موتور KMC

کی ام سی ایگل؛ بررسی مشخصات، قیمت و ارزش خرید

کی ام سی ایگل، سدان کامپکت کرمان‌موتور به عنوان نسخه ایرانی شده جک J4 با طراحی به روزتر و نشان KMC به بازار می‌آید.

شرکت کرمان‌موتور با فرارسیدن بهمن ۱۴۰۲، از یک سدان جمع‌وجور خانوادگی با نام «ایگل» رونمایی کرد؛ خودرویی که عنوان نخستین خودروی ملی کرمان‌موتور را به دوش می‌کشد و در تلاش است جای خود را در میان سایر برندهای داخلی مانند سایپا و ایران خودرو پیدا کند.

این خودرو با نام رسمی کی ام سی (KMC) ایگل به فروش می‌رسد و با خرید آن می‌توانید از مالکیت یک خودروی به‌روز مجهز به پیشرانه کم‌استهلاک و جعبه‌دنده هماهنگش سود ببرید یا حتی در آینده نزدیک به سراغ نسخه برقی آن بروید. در ادامه، کی ام سی ایگل را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم، نگاهی به امکاناتش خواهیم انداخت، آن را با نسخه برقی مقایسه می‌کنیم و می‌بینیم که آیا ارزش خرید دارد؟ متاسفانه تا لحظه نگارش این مطلب، این خودرو هنوز وارد بازار نشده و به جز نمونه‌های نمایشگاهی، نسخه‌ای برای تست نیز موجود نیست. بنابراین اطلاعات ما منوط به تست درایو J4 و نمونه‌های نمایشگاهی بررسی شده است.

مشخصات فنی کی ام سی ایگل

پیشرانه

سدان تازه کی ام سی ایگل با پیشرانه برقی و بنزینی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. نسخه بنزینی این خودرو با سدان کوچک پیشین کرمان‌موتور، جک j4، تفاوت چندانی ندارد. ایگل مانند هر خودروی اقتصادی دیگری از یک پیشرانه کوچک ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی ۴ سیلندر استفاده می‌کند که توان تولید نهایتا ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را داشته باشد. خوشبختانه این موتور جواب خود را پس داده و به موتوری کم استهلاک و کم هزینه شناخته می‌شود. فاقد دردسرهای توربو و سازگاری با بنزین داخلی بوده و برای افردای که موتور بادوامی می‌خواهند مناسب‌تر از گزینه‌های توربوشارژر است.

قدرت پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و بنا به اعلام سازنده، بدنه ۱,۱۶۰ کیلوگرمی کی‌ام‌سی ایگل را در عرض ۱۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این خودرو هم به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این اعداد مشابه خودروهایی چون تارا اتومات و شاهین پلاس اتومات است.

ابعاد کی ام سی ایگل

ابعاد سدان جمع‌وجور کی ام سی که ظرفیت کافی برای جا دادن ۵ سرنشین را دارد در جدول زیر بر حسب میلی‌متر آمده است:

طول ۴,۴۳۵
عرض ۱,۷۲۵
ارتفاع ۱,۵۰۵
فاصله محوری ۲,۵۶۰

بدین ترتیب ایگل حدود ۱۰ سانتی متر فاصله بین دو محور کوتاهتری نسبت به شاهین و تارا دارد. ظرفیت صندوق عقب این خودرو برابر ۵۵۰ لیتر و ظرفیت مخزن باک آن، ۴۵ لیتر است.

امکانات کی ام سی ایگل

امکانات رفاهی kmc ایگل

سدان تازه کرمان‌موتور برای ایجاد رقابت مناسب با محصولات به‌اصطلاح بالارده ایران‌خودرو و سایپا به مجموعه‌ای از تجهیزات مدرن به‌‌صورت استاندارد مجهز شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرمان برقی
  • کلیدهای کنترلی روی فرمان
  • نمایشگر لمسی ۸ اینچی اطلاعات-سرگرمی
  • نمایشگر دیجیتال کلاستر یا پشت آمپر
  • سنسور عقب
  • دوربین عقب
  • چراغ نور روز
  • چراغ خودکار
  • استارت بدون کلید
  • آینه بغل برقی
  • گرمکن‌های آینه بغل
  • سیستم تهویه دیجیتال
  • ۶ بلندگو
  • سنسور باد تایر

امکانات ایمنی کی ام سی ایگل

کرمان‌موتور موفق شده تا سطح پایه‌ای از تجهیزات را در این خودرو قرار دهد تا ایمنی مشتریانش را تامین کند؛ هر چند نمی‌توان انتظار تجهیزات کاملی را از این خودرو داشت اما ازجمله امکانات ایگل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کروز کنترل
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو
  • سیستم ضدسرقت
  • فرمان برقی

کی‌ام‌سی ایگل برا توقف، به ترمزهای دیسکی ضدقفل و سیستم توزیع نیروی ترمز هم مجهز شده است.

تفاوت های پیشرانه برقی و بنزینی kmc ایگل

همان‌طور که پیشتر به آن اشاره کردیم، نسخه برقی کی‌ام‌سی ایگل هم تقریبا یک سال دیگر به دست مشتریان خواهد رسید. این مدل که از یک بسته باتری اقتصادی ۴۱ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی سود می‌برد، توان بهره‌وری از ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. از آنجا که پیشرانه برقی، قدرت بیشتر و گشتاور آنی‌تری را در اختیار راننده قرار می‌دهد، ایگل برقی درعرض تنها ۸.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برخلاف نسخه بنزینی، رانندگی با آن را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند.

کرمان‌موتور اعلام کرده که باتری ایگل با هر بار شارژ کامل، پیمایش مسافتی ۳۰۰ تا ۳۸۵ کیلومتری را برای راننده فراهم می‌کند که در مقایسه با خودروهای درون‌سوز عدد قابل‌توجهی نیست و یکی از اصلی‌ترین معایب این نمونه به شمار می‌رود و آن را برای سفرهای بین‌شهری غیرکاربردی می‌کند.

قیمت کی ام سی ایگل

مزایای کی ام سی ایگل

با نگاهی به مشخصات فنی و امکانات، می‌توان ایگل را یک سدان جمع‌وجور متوسط ارزیابی کرد که گستره متوسطی از تجهیزات را در اختیار راننده قرار می‌دهد. طراحی این مدل نسبت به J4 به مراتب بهتر شده هرچند در این مرحله، طراح بدون دست بردن در قالب‌های بدنه و تنها با بازی با سپرها، جلوپنجره و چراغ‌های جلو و عقب، این تفاوت‌ها را ایجاد کرده است.  گویا کرمان‌موتور با معرفی این خودرو در تلاش است که خودروی متداول خانواده‌های ایرانی را متحول کند و به یک استاندارد و بیس در این کلاس تبدیل شود؛ استانداردی که متاسفانه مسیر سایر خودروسازان ایرانی را در ارائه تجهیزات پیش گرفته و بهره‌گیری خودرو از صندلی‌ برقی و ترمز پارک برقی را مختص خودروهای به‌اصطلاح بالارده می‌داند.

با این همه، ایگل خودرویی نو به شمار می‌رود؛ پس می‌توان انتظار ارائه بهترین خدمات نمایندگی‌های برند خوش‌نام کرمان‌موتور را داشت.

معایب کی ام سی ایگل

هر چند ایگل امکانات پایه خوبی را ارائه می‌دهد اما نمی‌توان به‌خاطر پرداخت مبلغ چندصد میلیونی‌ که کرمان‌موتور در ازای عرضه آن می‌گیرد، انتظار زیادی از آن داشت. فارغ از طراحی این خودرو که هنوز ممکن است مورد پسند همگان نباشد، ابعاد بسیار جمع و جور و فقدان چند آپشن بازارپسند مانند سانروف، صندلی‌های برقی، سیستم‌های کم راننده مانند کروز کنترل تطبیقی و رادار هم می‌توانست کفه امتیازات این خودرو را سنگین‌تر کند.

قیمت کی ام سی ایگل

قیمت کی ام سی ایگل و رقبا

قیمت مصوب کی‌ام‌سی ایگل در مهر ماه ۱۴۰۳ برابر ۹۴۵ میلیون تومان اعلام شد که آن را در فهرست رقبای خودروهای بالارده ایرانی مانند دنا پلاس توربو EF7، تارا V4، شاهین G اتوماتیک و ارزان‌تر از نخستین کراس‌اوور ایرانی، ریرا، قرار می‌دهد. هر چند سطح امکانات این خودروها به جز ری‌را تا حدودی با یکدیگر برابر است اما تمرکز سازندگان روی محصولات بالارده بیشتر است. در این میان، محصولاتی چون ریرا و تارا تمرکز بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند، بازار دست‌دوم بهتری دارند و هندلینگ خوبی هم ارائه می‌‌کنند. درعوض ایگل همانند جک J4 با عرضه مناسب می‌تواند با قیمتی نزدیک کارخانه در بازار هم در دسترس باشد که آن را نسبت به رقبا در وضعیت بهتری قرار می‌دهد. تجربه جک J4 هم نشان می‌دهد هرچند روی کاغذ ایگل در برخی زمینه‌ها نسبت به رقبای خود در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد، اما در عمل خودروی بی‌آزارتر و راضی‌کننده‌تری است. نظر شما چیست؟ آیا کی ام سی ایگل ارزش پرداخت مبلغ ۱ میلیارد تومانی را دارد؟

قیمت کی ام سی ایگل

مقالات مرتبط:

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3644 ديدگاه)

    کرمان موتور الان هم هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ تولید می کند؟

    موافقم 7
    مخالفم 47
    1. ۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5688 ديدگاه)

      نه ولی فورد رنجر ۲۰۲۲ تولید می‌کنه میخوای بخری؟

      موافقم 75
      مخالفم 7
    2. علی Shelby

      ۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (661 ديدگاه)

      خیلی قیافش داغونه . الکی گرونه

      ریرا هم الکی گرونه

      کلا هر ماشینی که تو ایران مونتاژ میشه الکی گرونه

      اونایی هم که وارد میشه الکی گرون میشه

      خودرو های تولید ایران خودمون هم باز الکی گرونه

      موافقم 103
      مخالفم 3
      1. B

        ۴ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1002 ديدگاه)

        الگی گرون نیست که واقعی گرونه

        موافقم 47
        مخالفم 5
        1. فرشید

          ۴ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (340 ديدگاه)

          پول داشته باشم همون تارا اتومات میگیرم. سایز این ماشین اصلن در حد نهصد میلیون نیست. اگه کرمان موتور همین سرمایه گذاری رو روی جی فایو میکرد خیلی موفق تر بود

          موافقم 42
          مخالفم 8
  2. بهنام

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (938 ديدگاه)

    خدا شاهده یک سری جوون عشق ماشین بهتر ظاهر ماشینشونو تغییر میدن یا به قول معروف اسپرت میکنن تا یک خودروساز وطنی با اون همه دبدبه کبکبه و سرمایه. مایه ی تاسف و خجالته این تغییر ظاهری.

    موافقم 85
    مخالفم 8
    1. آرمان

      ۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      دوست عزیز،خودرو سازان ایرانی که فقط مونتاژ کار هستن،اصلا سلیقه و نیاز مشتری براشون مهم نیست
      وگرنه اگه یک بچه ۱۵ساله مدیر بود،حداقل تواین ۲۰سال یکی از همین تولیدات مزخرف خودشون به صورت اسپرت با قیمت بالاتر تولید میکردن و خیلی ازش استقبال میشد،همین پراید یا پژو اسپرت
      این ماشین جک j4 طراحی اش مال ۱۰سال یا بیشتر هست و همین ازش در میاد و اینا پلتفرم های از دور خارج شده میخرن، که بسیار ارزون هست و خود کشور تولید کننه هم دیگه تولید نمیکنه،مثل پیکان سال ۴۷ یا پژو ۴۰۵ سال ۱۳۷۰

  3. Rahman

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    مهمترین فاکتور واسه من طراحی بیرونیه که اصلا چنگی به دل نمیزنه

    موافقم 46
    مخالفم 6
    1. ۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5688 ديدگاه)

      مگه گربست

      موافقم 17
      مخالفم 3
  4. boost10

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    حیف اسمی که گذاشتن رو این . آخه ایگل ؟!!!!
    این بیشتر شبیه کرکس های مناطق سیل زده ست

    موافقم 74
    مخالفم 4
  5. Mgh

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    واقعا باعث تاسف که پول ماشین ها رو ۳ برابر قیمت تو چین از مردم میگرن و عوض سرمایه گذاری درست تو پروژه های شکست خورده هدر میدن جک j4 مشتری نداره این بدتر اونم شده مردم ایران تو همین بازار بسته هم خودروی زیبا و پر آپشن میخوان که مونتاژ کارا هیچ اهمیتی به این موضوع نمیدن. نمونه دیگش بک x3

    موافقم 29
    مخالفم 6
  6. Souls

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (170 ديدگاه)

    در مقابل تمام خودروهای وطنی هم قیمت و قیمت پایین ترش حرفی برای گفتن نداره و اونا توی بازار پس از فروش و وحود تعمیرکار فراوان و قطعات یدکی در دسترس تر اوضاع خیلی بهتری دارند.

    موافقم 17
    مخالفم 14
    1. Parsaastaneh

      ۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      ایگل و j4 جفتشون به درد کسی میخوره که ماشین بی دردسر بخواد و اینکه من خودم j4رو سوار نشدم ولی کلا ماشین بدون خرابی اساسی و بدون خرجی هست.
      این خودرو های ایرانی که نام بردید، اکثرا این سطح از کیفیت رو ندارن، واقعا جای تاسفه که نزدیک هفتاد ساله که ما خودرو در کشور تولید میکنیم و بعد وضع خودرو های ملی مون در این سطح هست.
      به نظر من ایگل بین تمام خودرو های ملا، بی دردسر تر و با کیفیت تر هست.

  7. جرمی کلارکسون

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    باید اسمشو میزاشتن کرکس آبرو هر چی عقاب رفته

    موافقم 30
    مخالفم 3
  8. سعیدرحیمی

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    این خودروسازانِ … چقد به چرخ کوچولو علاقه دارن! چرخ فرغون زیرشه!
    آشغالِ حال بهم زن ..

    موافقم 16
    مخالفم 3
  9. Titanium

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (267 ديدگاه)

    حالم از طراحی های چینی بهم میخوره
    فقط حیف اسمش که پروفایل Amir بود

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. احسان

    ۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم فروش خوبی نخواهد داشت به سه علت اصلی:
    ۱- بسیار زشت است
    ۲- بسیار کوچک‌است
    ۳- موتور بسیار ضعیف و گیربکس cvt نسل دوم دارد

    موافقم 14
    مخالفم 4
  11. داود

    ۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظرم j4 خیلی بهتره و جوابش رو پس داده. ته این بیاد بیرون تاز گندش در بیاد. من باشم j4 می خرم. حداقل اینکه بین مردم جا افتاده. و خیلی ها ازش راضی هستند.

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Parsaastaneh

      ۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اولا که این نسبت به j4 فقط دوتا سپر عوض شده با چند تا آپشن جدیدتر.
      بعد هم قطعات این خودرو با j4, همش مشترکه.

  12. مرتضی

    ۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صددرصد قطعات یدکی نخواهد داشت ، فامیل ما تیگو 7 داشت ، نمایندگی جنت آب نداشت، قطعه موتور که دیگه هیچ، تاره فروخته راحت شده، خیلی وحشتناکه ماشین بخری به خاطر یه قطعه یکی سال بخوابه

    1. Parsaastaneh

      ۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      برادر خدمات پس از فروش کرمان موتور، با مدیران خودرو کاملا متفاوته و بجز سطح بالا تر خدمات، خدمات گسترده تری هم داره بجز اون ایگل که همون j4 هست قطعاتش همه جا پره.

      موافقم 1
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا