کیامسی ایگل با قیمت ۹۴۵ میلیون تومان بهصورت نقدی و اقساطی با تحویل ۹۰ روزه و پیشپرداخت ۷۰۰ یا ۸۰۰ میلیون تومان به فروش میرسد.
پسازاینکه بهمنماه گذشته کرمان موتور نسخه نهایی سدان ایگل را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد، حالا سرانجام قیمت و شرایط فروش این خودرو را اعلام کرده است. این خودرو که عنوان اولین محصول ملی کرمان موتور را یدک میکشد، با قیمت ۹۴۵ میلیون تومان به فروش میرسد. این یعنی ایگل ۶۰ میلیون تومان از جک J4 گرانتر است درحالیکه از لحاظ امکانات، طراحی داخلی و قوای محرکه هیچ تفاوتی با J4 ندارد. با این قیمت، کیامسی ایگل در بازار کشورمان با رقبایی مثل دنا پلاس، تارا V4 اتوماتیک و شاهین پلاس مواجه خواهد بود و بنابراین کار سختی پیش رو خواهد داشت.
هرچند کرمان موتور این خودرو را محصولی ملی و بومی میداند اما اساساً یک فیسلیفت بزرگ روی جک J4 محسوب میشود. در این خودرو، کرمان موتور تلاش کرده ظاهر قدیمی و نهچندان زیبای جک J4 را جذابتر کند. بااینحال، هرچند تلاش کرمان موتور و طراح ایرانی پروژهٔ ایگل برای جذابتر و بروزتر کردن ظاهر جک J4 قابلتقدیر است اما در قسمت جلو چندان موفق به ارائهٔ نمای زیباتری نشدهاند. در قسمت جانبی هم مثل اکثر فیسلیفتها تغییر خاصی صورت نگرفته و شاهد همان پروفیل جانبی جک J4 هستیم و عقب نیز حجم تغییرات اندک است و همان نمای آشنای سدان چینی را میبینیم.
زیر کاپوت ایگل همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی J4 قرار گرفته که صرفاً یک بهروزرسانی نرمافزاری را تجربه کرده است. به گفتهٔ کرمان موتور، این پیشرانه حالا ۱۰۴.۵ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۱.۵ اسب بخار افزایش را نسبت به جک نشان میدهد اما عجیب اینکه گشتاور این موتور نزدیک به ۱۰ نیوتن متر کمتر شده و حالا به ۱۳۷ نیوتن متر رسیده است. این رقم برای خودرویی با وزن ۱۱۶۰ کیلوگرم، گشتاور پایینی بهحساب میآید و هنگام پر بودن خودرو از سرنشین میتواند مشکلساز شود. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس CVT قبلی صورت میگیرد.
ایگل در داخل هم هیچ تفاوت خاصی با J4 ندارد و شاهد همان داشبورد قبلی هستیم. کرمان موتور در اینجا صرفاً از تریم دورنگ برای صندلیها و رو دریها استفاده کرده است تا کابین پلاستیکی و سیاه J4 را کمی بهتر جلوه دهد. در لیست امکانات خودرو هم هیچ تغییری صورت نگرفته و همان تجهیزات J4 مثل دو ایربگ، سیستم پایش باد تایرها، سنسور پارک عقب، سنسور نور، پنجرههای برقی، آینههای جانبی برقی با گرمکن، کامپیوتر سفری، دیلایت، کروز کنترل و نمایشگر لمسی ۸ اینچی ارائه میشود.
اولین طرح فروش ایگل از تاریخ ۱۷/۰۷/۱۴۰۳ آغاز میشود و تا ۳۰/۰۷/۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. ثبتنام در این طرح بهصورت اینترنتی صورت میگیرد.
90s culture
۱۵ مهر ۱۴۰۳من این ماشین از نزدیک توی نمایشگاه ها دیدم…قطعا از تارا و دنا پلاس زیباتر هست… ولی شاید به شاهین از نظر زیبا نرسه
یه کم ابعاد کوچکی داره واسه همین یه مقدار فیس جدید اش زمخت جلوه میده
ALI A
۱۵ مهر ۱۴۰۳ارزش خرید نداره فقط یه چراغاش عوض شده کلا همون j4 هست. j4 الان صفرش زیر قیمت کارخونه تو بازار هست…
sinasvj
۱۵ مهر ۱۴۰۳نمیدنم چرا انقد طراحیش به دلم نشست نسبت به بقیه ایرانیا خیلی حوصله بیشتری به خرج دادن انصافا دمشون گرم اگه کیفیتش خوب باشه
مهردادکمال
۱۵ مهر ۱۴۰۳شکستش حتمیه
هیچکس
۱۵ مهر ۱۴۰۳آخه چراا ؟
Avan
۱۵ مهر ۱۴۰۳خرید این خودرو حماقت محض است و قطعاً خریدار صاحب اول و اخرش خواهد بود.
Ar
۱۵ مهر ۱۴۰۳نسبت به امکاناتی که داره قیمتش اصلا منطقی نیست با این قیمت محکوم به شکست
مهران
۱۵ مهر ۱۴۰۳با این قدرت و گشتاور فقط بدرد شهر میخوره اونم نه ۵ نفر سوار بشن.
تو جاده که بماند.
با این مشخصات فنی یه مسافرت بری شمال خیییلی به موتور فشار میاد.حتی اگه خیلی نشون نده.
hosen
۱۶ مهر ۱۴۰۳جک j4 با چراغ های جدید!
نامردا اسمشو یجوری عوض میکنن ادم فکر میکنه چخبره حالا.