کیامسی ایگل با قیمت ۹۴۵ میلیون تومان بهصورت نقدی و اقساطی با تحویل ۹۰ روزه و پیشپرداخت ۷۰۰ یا ۸۰۰ میلیون تومان به فروش میرسد.
پسازاینکه بهمنماه گذشته کرمان موتور نسخه نهایی سدان ایگل را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد، حالا سرانجام قیمت و شرایط فروش این خودرو را اعلام کرده است. این خودرو که عنوان اولین محصول ملی کرمان موتور را یدک میکشد، با قیمت ۹۴۵ میلیون تومان به فروش میرسد. با این قیمت، کیامسی ایگل در بازار کشورمان با رقبایی مثل دنا پلاس، تارا V4 اتوماتیک و شاهین پلاس مواجه خواهد بود و بنابراین کار سختی پیش رو خواهد داشت.
کی ام سی ایگل اساساً یک فیسلیفت بزرگ روی جک J4 محسوب میشود. در این خودرو، کرمان موتور تلاش کرده ظاهر قدیمی و نهچندان زیبای جک J4 را جذابتر کند. تلاش کرمان موتور و طراح ایرانی پروژهٔ ایگل برای جذابتر و بروزتر کردن ظاهر جک J4 با تمرکز بر ایجاد نمایی مدرنتر و عریضتر بدون تغییر در قالبهای بدنه صورت گرفته است. در قسمت جانبی هم مثل اکثر فیسلیفتها تغییر خاصی انجام نشده و شاهد همان پروفیل جانبی جک J4 هستیم و عقب نیز حجم تغییرات اندک است و به جز چراغهایی که با یک نوار کرومی به هم پیوسته اند، همان نمای آشنای سدان چینی را میبینیم.
زیر کاپوت ایگل همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی J4 قرار گرفته که صرفاً یک بهروزرسانی نرمافزاری را تجربه کرده است. به گفتهٔ کرمان موتور، این پیشرانه حالا ۱۰۴.۵ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۱.۵ اسب بخار افزایش را نسبت به جک نشان میدهد اما عجیب اینکه گشتاور این موتور نزدیک به ۱۰ نیوتن متر کمتر شده و حالا به ۱۳۷ نیوتن متر رسیده است. ظاهرا تمرکز کرمان موتور روی کاهش مصرف سوخت و سازگاری بیشتر با بنزین بی کیفیت داخلی بوده تا پیشرانهای کم استهلاک و بادوام بالاتر روی این خودرو قرار دهد. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس CVT قبلی صورت میگیرد.
ایگل در داخل هم هیچ تفاوت خاصی با J4 ندارد و شاهد همان داشبورد قبلی هستیم. کرمان موتور در اینجا صرفاً از تریم دورنگ برای صندلیها و رو دریها استفاده کرده است تا کابین پلاستیکی و سیاه J4 را بهتر جلوه دهد. در لیست امکانات خودرو هم هیچ تغییری صورت نگرفته و همان تجهیزات J4 مثل دو ایربگ، سیستم پایش باد تایرها، سنسور پارک عقب، سنسور نور، پنجرههای برقی، آینههای جانبی برقی با گرمکن، کامپیوتر سفری، دیلایت، کروز کنترل و نمایشگر لمسی ۸ اینچی ارائه میشود.
ایگل به عنوان یک سدان اتوماتیک اقتصادی و کم هزینه و کم دردسر، میتواند توجهات بیشتری نسبت به جک J4 به سوی خود جلب نماید. اولین طرح فروش ایگل از تاریخ ۱۷/۰۷/۱۴۰۳ آغاز میشود و تا ۳۰/۰۷/۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. ثبتنام در این طرح بهصورت اینترنتی صورت میگیرد.
90s culture
۱۵ مهر ۱۴۰۳من این ماشین از نزدیک توی نمایشگاه ها دیدم…قطعا از تارا و دنا پلاس زیباتر هست… ولی شاید به شاهین از نظر زیبا نرسه
یه کم ابعاد کوچکی داره واسه همین یه مقدار فیس جدید اش زمخت جلوه میده
ALI A
۱۵ مهر ۱۴۰۳ارزش خرید نداره فقط یه چراغاش عوض شده کلا همون j4 هست. j4 الان صفرش زیر قیمت کارخونه تو بازار هست…
amirkhanzadeh
۱۶ مهر ۱۴۰۳دقیقا
ولی متاسفانه مردم بازم می خرند
Mhosein
۱۶ مهر ۱۴۰۳نه اتفاقا به نظرم از نظر فروش شکست میخوره خیلی از ماشینایی ک تولید میکنن شکست میخورن واسه همین متوجه میشی بعد یکی دو سال محو میشن کم کم اما نمیان بگن اره فروشش شکست خورد شفاف نیس اما قطعا خیلی از ماشینای مونتاژی شکست خوردند و مردم نخریدند در حد انتظار کمپانی ها
sinasvj
۱۵ مهر ۱۴۰۳نمیدنم چرا انقد طراحیش به دلم نشست نسبت به بقیه ایرانیا خیلی حوصله بیشتری به خرج دادن انصافا دمشون گرم اگه کیفیتش خوب باشه
مهردادکمال
۱۵ مهر ۱۴۰۳شکستش حتمیه
هیچکس
۱۵ مهر ۱۴۰۳آخه چراا ؟
Avan
۱۵ مهر ۱۴۰۳خرید این خودرو حماقت محض است و قطعاً خریدار صاحب اول و اخرش خواهد بود.
Ar
۱۵ مهر ۱۴۰۳نسبت به امکاناتی که داره قیمتش اصلا منطقی نیست با این قیمت محکوم به شکست
مهران
۱۵ مهر ۱۴۰۳با این قدرت و گشتاور فقط بدرد شهر میخوره اونم نه ۵ نفر سوار بشن.
تو جاده که بماند.
با این مشخصات فنی یه مسافرت بری شمال خیییلی به موتور فشار میاد.حتی اگه خیلی نشون نده.
hosen
۱۶ مهر ۱۴۰۳جک j4 با چراغ های جدید!
نامردا اسمشو یجوری عوض میکنن ادم فکر میکنه چخبره حالا.
سجاد
۱۶ مهر ۱۴۰۳چرا براش سانروف نذاشتن؟ چرا صندلی هاش برقی نیست چرا گرمکن صندلی نداره؟ این الان با j4 چه فرقی داره؟
𝐀𝐥𝐢
۱۶ مهر ۱۴۰۳هیچی فقط زشت تر شده
علی رضا۶۶۶
۱۶ مهر ۱۴۰۳واقعا مضحک هست ،یه طراحی شتابزده احتمالا توسط یک دانشجوی تازه فارغ التحصیل با امکاناتی سطح پایین و قیمتی غیرمنصفانه…چرا به اینجا رسیدیم… همه چی رو به خوردمون میدن
مهرداد کشکولی ایلات
۱۶ مهر ۱۴۰۳با سلام و احترام
چرا باید این خودرو که ادعای تولید داخل دارد از نمونه مونتاژی 60 میلیون گرانتر باشد؟؟؟
چرا سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمهای و پانل تهویه مطبوع دیجیتال که حتی J4 اتوماتیک چینی داشت روی این خودرو نصب نیست؟؟؟
https://s32.picofile.com/file/8479609976/07.jpg
امیدوارم روی ایگل هاچبک که شبیه نمونه هاچبک HyundiAcent با کد اتاق RB/RC است حداقل اینها رعایت شود.
https://s32.picofile.com/file/8479610042/hyundai_accent_5_door_16.jpg
با توجه به اینکه در حال حاضر تنها هاچبکهای شرکت ایرانخودرو نمونههای ساختهشده بر مبنای پژو 206 هستند و تنها هاچبکهای شرکت سایپا و زیرمجموعههای آنهم نمونههای ساختهشده بر مبنای تیبا2 هستند ، میتوان گفت ایگل کراسآوور آریا هاچبک تنها هاچبک در رده ابعادی خودش است زیرا هم ازلحاظ عرض بدنه و حجم صندوقعقب و هم ازلحاظ فاصله بین دو محور ، ایگل کراسآوور یا ایگل هاچبک بزرگتر از پژو 206 و تیبا2 خواهد بود ، اما ایگل کراسآوور یا ایگل هاچبک هم ازلحاظ عرض بدنه و حجم صندوقعقب و هم ازلحاظ فاصله بین دو محور ، کوچکتر از آریا سایپا و TF21 ایرانخودرو خواهد بود زیرا گفتهشده که TF21 خودرویی در کلاس B خواهد بود.
https://s32.picofile.com/file/8479610068/hyundai_accent_sr_concept_3.jpg
همچنین امیدواریم و شاید بتوان گفت دعا میکنیم کرمانموتور اشتباه دانگفنگ در تولید H30Cross را تکرار نکند و به خاطر افزودن لفظ”کراسآوور” بدون تغییر در فاصله عرضی بین چرخها ، دورتادور خودرو ایگل هاچبک را قطعات پلاستیکی سیاهرنگ و بیرون زده نچسباند زیرا همینالان نیز لاستیکهای JAC-J4 نسبت به بدنه داخلتر از HyundiAcent با کد اتاق RB/RC هستند و وای بهروزی که این اختلاف با چسباندن قطعات پلاستیکی سیاهرنگ و بیرون زده بیشتر هم بشود .
https://s32.picofile.com/file/8479610092/hyundai_accent_5_door_70.jpg
https://s32.picofile.com/file/8479610118/hyundai_accent_5_door_66.jpg
غلامرضا اکبری
۲۱ مهر ۱۴۰۳سلام موضوع اصلی یادتون نره به همه بگین. کرمان موتور سود دیر کرد نمیده الان نزدیک به یک ساله توی دادگاه ها هستم. میگه ۹۰ روز کاری میاره بعد از ۷ ماه ماشین میده هیچکاری هم نمیتونی بکنی
غلامرضا اکبری
۲۱ مهر ۱۴۰۳سود دیر کرد کشک هست بعد ۷ ماه تحویل میده