کرمان موتور KMC

کاتالوگ و تصاویر رسمی کی ام سی ایگل کرمان موتور منتشر شد

کی‌ام‌سی ایگل که فیس‌لیفت بزرگی روی جک J4 محسوب می‌شود، با همان پیشرانۀ ۱.۵ لیتری ارائه خواهد شد که ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد.
کی ام سی KMC ایگل

کرمان موتور که مونتاژ جک J4 را در سال ۱۳۹۷ آغاز کرده بود، در تابستان ۱۴۰۱ خبر از خریداری پلت‌فرم این خودرو و ساخت اولین خودروی ملی خود بر اساس آن خبر داد. این خودرو که ایگل نام گرفت، اولین بار در نخستین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور ۱۴۰۱ به شکل پروتوتایپ به نمایش درآمد. پس از چند بار رونمایی از نسخه‌های آزمایشی این خودرو در نمایشگاه‌های مختلف، سرانجام نسخهٔ تولیدی و نهایی آن را در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲ دیدیم. حال نیز کرمان موتور مشخصات و تصاویر رسمی ایگل را در وب‌سایت خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد احتمالاً به زمان عرضهٔ آن نزدیک شده‌ایم.

کی ام سی KMC ایگل

هرچند کرمان موتور این خودرو را محصولی ملی و بومی می‌داند اما اساساً یک فیس‌لیفت بزرگ روی جک J4 محسوب می‌شود. در این خودرو، کرمان موتور تلاش کرده ظاهر قدیمی و نه‌چندان زیبای جک J4 را جذاب‌تر کند. بااین‌حال، هرچند تلاش کرمان موتور و طراح ایرانی پروژهٔ ایگل برای جذاب‌تر و بروزتر کردن ظاهر جک J4 قابل‌تقدیر است اما در قسمت جلو چندان موفق به ارائهٔ نمای زیباتری نشده‌اند. در قسمت جانبی هم مثل اکثر فیس‌لیفت‌ها تغییر خاصی صورت نگرفته و شاهد همان پروفیل جانبی جک J4 هستیم و عقب نیز حجم تغییرات اندک است و همان نمای آشنای سدان چینی را می‌بینیم.

کی ام سی KMC ایگل

ایگل در داخل هم هیچ تفاوت خاصی با J4 ندارد و شاهد همان داشبورد قبلی هستیم. کرمان موتور در اینجا صرفاً از تریم دورنگ برای صندلی‌ها و رو دری‌ها استفاده کرده است تا کابین پلاستیکی و سیاه J4 را کمی بهتر جلوه دهد. در لیست امکانات خودرو هم هیچ تغییری صورت نگرفته و همان تجهیزات J4 مثل دو ایربگ، سیستم پایش باد تایرها، سنسور پارک عقب، سنسور نور، پنجره‌های برقی، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، کامپیوتر سفری، دی‌لایت، کروز کنترل و نمایشگر لمسی ۸ اینچی ارائه می‌شود. البته گفته شده در آینده نسخهٔ مجهزتری از این خودرو با طراحی جدید داشبورد و امکانات بیشتر تولید خواهد شد.

کی ام سی KMC ایگل

زیر کاپوت ایگل همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی J4 قرار گرفته که صرفاً یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را تجربه کرده است. به گفتهٔ کرمان موتور، این پیشرانه حالا ۱۰۴.۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۱.۵ اسب بخار افزایش را نسبت به جک نشان می‌دهد اما عجیب اینکه گشتاور این موتور نزدیک به ۱۰ نیوتن متر کمتر شده و حالا به ۱۳۷ نیوتن متر رسیده است. این رقم برای خودرویی با وزن ۱۱۶۰ کیلوگرم، گشتاور پایینی به‌حساب می‌آید و هنگام پر بودن خودرو از سرنشین می‌تواند مشکل‌ساز شود. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس CVT قبلی صورت می‌گیرد اما طبق گفته‌ها، احتمال ارائه یک گیربکس پنج سرعته دستی هم وجود خواهد داشت.

کی ام سی KMC ایگل

در همین ارتباط:

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Aliasg5

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (284 ديدگاه)

    نمیخوام منفی باف باشم و همیشه از دیدن موفقیت هموطنام خوشحال میشم ولی واقعا لیاقت این مملکت این نیست…یعنی شرکت به اون بزرگی( اسما) توانایی طراحی و تولید یه داشبرد نداره؟ چطوری روتون میشه اسم خودروساز رو یدک میکشید؟خدا لعنت کنه کسی رو که خوبی برا هموطنش نخواد

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. Saji

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (102 ديدگاه)

      وقتی هر شترگاوپلنگی بیاد قبل عرضه مستقیم و ورودش ب بازار مردم پیش خرید میکنن چکاریه بیان وقت بزارن چیز جدید بسازن؟ماها عادت کردیم این چند سال به همه چی گیر بدیم همش طلبکار باشیم ولیییی فقط تو مجازی….

      موافقم 16
      مخالفم 3
    2. froG-driVer

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      ازبکستان:«…اولین خودرو ساخت کارخانه شعبه ازبکستان شرکت بی وای دی از خط تولید خارج شد…)
      ما:پنج ساله داریم یه فیس لیفت آشغال چرت الاسم زشت بی کیفیت رو حواله میکنیم که یه بار سه تا ازش وارد کنن بزارن تو نمایشگاه شیراز و مشهد که خاک بخوره 😒😒😑

      موافقم 15
      مخالفم 3
      1. محمد

        ۱۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1264 ديدگاه)

        ازبکستان تحریم نیست وگرنه قطعا بی وای دی در صورتی که تحریم نبودیم می یومد ایران.

        موافقم 1
        مخالفم 10
        1. آرش دلاوری

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          هم تحریم نبودنم هنر میخواد و هم سود در اینه که تحریم باشیم.

          موافقم 8
          مخالفم 1
  2. FairLady

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    اگر بیش از ۳ میلیون تومان اختلاف قیمت با j4 قبلی داشته باشه ، نمیصرفه . چون حجم تغییرات در همین حده و به هیچ وجه زیباتر هم نشده
    البته خواستم آبروداری کنم یکم . وگرنه دل خودم میگه تهش ۱ تومن

    موافقم 18
  3. F22RAPTOR

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    عکس ها هم که همه گرافیکیه

    موافقم 14
  4. محمد امین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    قیافه ش یجوریه انگار اوتیسم داره

    موافقم 17
    مخالفم 5
  5. cyrus-az

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    آخه چرا واقعا…

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. AMANTE

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    این ماشین پتانسیل رقابت و بهتر بودن نسبت به تارا، دنا و شاهین رو داشت اگه واقعا روش کار میکردن و نگران هزینه نبودن، چون به هرحال در طولانی مدت هزینه های صرف شده جبران میشد.
    ولی بازم جرعت ریسک نداشتن و با حداقل تغییرات خواستن یک ماشین مثلا بومی و جدید تولید کنن.

    موافقم 14
    مخالفم 1
  7. Amiro

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (403 ديدگاه)

    حداقل شاید اینطوریه j4 رو بیشتر ازشون بخرن 😂😂

    موافقم 13
  8. Mr wrong

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (348 ديدگاه)

    بیشتر قناریه یا ایگل (عقاب)

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. امین

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      قناری لااقل یه زیبایی داره ، بیشتر بهش میخوره گنجشکی ، پاختری چیزی باشه

      موافقم 13
      مخالفم 1
  9. ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5001 ديدگاه)

    اگه سانروف داشت کامل بود
    ترمز عقباش دیسکیه؟

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. علی جردن

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      سانروف نداره و احتمالا یک محصول اقتصادیه که باید زیر ۲۰۰ ملیون قیمت بخوره

      موافقم 6
      مخالفم 11
      1. زیزیگولو

        ۱۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (6010 ديدگاه)

        چقدر ساده ای ……. به همین خیال باش که زیر ۲۰۰ میلیون قیمت بخوره 🤦

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. Mr wrong

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (348 ديدگاه)

      متاسفانه این و بوگاتی سانروف ندارن

      موافقم 10
    3. Taha shahbeiki

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      از اونجایی که روی j4 از یکی دو ساله پیش ترمز دیسکی گذاشتن روی این هم هست و سانروف هم احتمالا تا چند سال دیگه میذارن فقط ای کاش جان هر کی که دوست دارن اون جای دکمه استارت رو پر کنند. واقعا عجب وضعیت داره این صنعت!

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. Incognito

        ۱۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        اون جا دکمه چه اشکالی داره مگه ؟
        میتونی سوراخش کنی و ازش به عنوان جاسیگاری و فندک استفاده کنی
        یا حتی به عنوان جا لیوانی استفاده کنی
        میتونی پورت usb نصب کنی و تبدیل به شارژر کنی برا موبایلت
        میتونی سوراخش کنی و چند شاخه گل زیبا بزاری اونجا تا فضای خودرو زیباتر بشه
        میتونی یه صندوق صدقات کوچیک تعبیه کنی و ازونجا پول بندازی توش
        میتونی یه پنکه کوچیک تعبیه کنی
        یا حتی به عنوان جامدادی و قلمدون ازش استفاده کنی
        این خودش یه فرصته و میتونی در طراحی نمای داخلی سهیم باشی

        موافقم 13
        مخالفم 1
      2. پوریا

        ۱۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        چند سال دیگه ایگل پلاس میدن بیرون سانروف میزارن روش دویست ملیون بیشتر پول میگیرن

  10. علی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (237 ديدگاه)

    طراحی ماشینهای ایران خودرو سایپا مال دوازده سال پیش اگر این صنعت دست من بود مردم ترجیح میدادن پیاده برن هیچکس ازم نمیخرید …

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    اگر دنده دستی بود بهتر میبود!!!

    آقا فقط از منِ کوچیک به شماهایی که پول دارید و نمیدونید بخرید یا نخرید یه صحبت خاطر‌جمع :
    بخرید که بعد از انتخابات باشکوه و از اون بدتر اومدن ترامپ هرچی الان میبینید تا اون موقع حداقل ۴۰ درصد گرونتر شده!!!
    حالا خود دانید ، اوضاع کشور از اینی هم که هست بدتر میشه به نوعی که آرزوی امروز که این کامنتو گذاشتم به دل هممون میمونه!!!

    موافقم 10
    مخالفم 9
  12. رضا

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    طراحش خجالت نمی کشه؟اخه این چیه انقد زشت!

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (207 ديدگاه)

      عبارت طراحی یکم براش زیاده! این فیس لیفت تاموفق عه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  13. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1599 ديدگاه)

    لامصبا حداقل داخلشو یکم تغییر میدادین

  14. نانو

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    باور کنید قیافه قبلیش بیشتر طالب داشت تا ابن

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. هراکلیوس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    این ایگله یا استیلگله

  16. مهران

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    الان این موتور با این مشخصات چه کاری میتونه انجام بده حتی واسه یه خانواده ۴ نفری…

    بحث نشدن و نبود زیر ساخت و هزارتا کوفت و زهرمار دیگه نیست، اینا نمی‌خوان…

    موافقم 10
  17. علی Shelby

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (575 ديدگاه)

    در واقع یه فیس لیفت رو جی ۴ هستش که خیلی هم زشته مخصوصا از جلو داشبورد هم کپی از داشبورد جی ۴ هست.
    الان همینو با دوبرابر قیمت جی ۴ میدن بیرون

  18. زیزیگولو

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    زشت و بدترکیب 👎👎👎👎

  19. همایون

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    واقعا نمونه اصلی قشنگتره.همین نحوه طراحی چراغ تو تویوتا ولی اونا تونستن نمای زیبایی رو به وجود بیارن.جالب اینه با این حجم تغییرات کم چند ساله دارن زور میزنن به بازار بفرستنش احتمالا هنوزم کار داره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  20. Aryan Abdolahpoor

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    کرمان خودرو هم دیگر به سایپا و ایران خودرو پیوست چراغای جلو که خونه فقط پس از ۸ سال یه قسمت کرومی بهش اضافه کرده و داشبورد هم که همانه و چراغ های عقب هم که فقط گرافیکش تغییر کرده

  21. Incognito

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کاش حداقل شرکتای خودروسازی یه فراخوان طراحی بدن و از علاقمندان و طراحان جوون داخلی بخوان که پیشنهاداتشون رو ارسال کنند
    بعد چندتایی رو که مناسب تره انتخاب کنند و نظرسنجی بذارند . مردم هم خودشون انتخاب کنند
    اینطور هم کارها و ایده های مختلف رو میبنی و هم نظر مردم رو مطلع میشی . پول مفت به هر طراحی هم نمیدی

    موافقم 10
    مخالفم 1
  22. جعفر

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تو رو خدا یکم خجالت بکشید که اسم اینو فیس لیفت میزارید.انگار j4 رو بردی سرکوچه جوشکاره دوتا استیل و آهن جوش داده تحویلت داده.این ماشینو به یه بچه دبستانی میدادی قشنگتر درش می آورد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  23. فرشید

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    در برابر تارا، دناو حتی شاهین شانسی نداره مگه با قیمت مناسب و لیزینگ خوب عرضه بشه

  24. مومنی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    وقتی خودروساز دولتی که با پول نفت و مالیات مردم یه مشت اشغال تولید می‌کنه ، تولید کننده خصوصی هم به این نتیجه میرسه می‌تونه هر آشغالی رو به همون مردم ساده غالب کنده .چون وقتی دولتی به مردم احترام نمیزاره نباید توقع داشته باشید خصوصی این بی احترامی رو جبران کنه.
    وقتی دولت هرچیزی که چرخ داره رو به اسم خودرو به سه برابر قیمت جهانی میده مردم ، توقع نداشته باشید خصوصیها بهترشو بدن بهتون.
    درضمن ما به جایگاهی رسیدیم که اگر بخواهیم خوبشو تولید کنیم دیگه نمیتونیم، چون تولید محصول خوب متخصص خوبی نیاز داره که متاسفانه همشون از کشور رفتند و یه مشت سهمیه ای و رانت زاده الان به اسم متخصص و کارشناس در شرکتها و کارخونه ها مشغول هستند که حتی در بازیهای کامپیوتری هم نمیتونن ماشین خوبی طراحی کنند . چه برسه به واقعیت.

  25. Taha

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چی ،دارین شوخی میکنین با این اشغال که معلوما تو اولین پیچ چپ میکنه رو بهش افتخار میکنین میگین قابل تقدیره یه زمانی کادیلاک سویل رو مونتاژ میکردیم پیشرفته ترین دوران خودش بود حالا چینی هامارو قابل نمیدونن بی وای دی رو توی ازبکستان و جوک ترین ماشین میفرستن ایران آره کسایی که بنز رو اتش زدن این از سرشون هم زیاده

  26. کاوه عربانی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعاجای بسی تاسفه که هنوز هیچکدوم از شرکتهای قدرتمنده بخش خصوصی نظیر بهمن و کرمان موتور نتونستن یه سدان یا کراس’اور ملی باکیفیت و با تکنولوژی روز_دنیاتولیدکنن😟 اونم باتوجه به اینکه ۱۵سالی میشه که هر۲شرکت تکنولوژی روز اتاقسازی مدرن و دارن!!! البته اینا دستآورده دولت ۱۳ هستش که بدونه اجازهء چین هیچ پلتفرمی و نباید تولید کنیم.. حالابازبگید تحریمها اثری نداره😒🤨

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. علی Shelby

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (575 ديدگاه)

    اگر عقبش عرض بیشتری داشت طراحی عقب شاید کمی زیباتر میشد
    چرخ های کوچیک خیلی زشت و بدقوارش کرده
    اون خط نقره ای جلو از همه چیزش زشت تره

  28. مرتضی بهرامی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    J4 به لحاظ ظاهری یه ماشین سرد و بدون روحه.من اطلاع ندارم که کرمان موتور از فروش این خودرو تو بازار رضایت داره یا نه اما به راحتی میشه فهمید که به سلیقه مردم ایران نمیخوره.حالا چرا باید یه شرکت پولش و خرج خرید همچین پلت فرمی کنه یه مقدار عجیبه!!!!.الان تو بازار خودروهای چینی مثل آریزو۶ و کی ام سی هستند که ظاهر جذاب تری برای مشتری ایرانی دارن.در واقع سلیقه مشتری ایرانی کاملا مشخصه.خودرو باید ظاهر اسپرت و عضلانی داشته باشه و آپشن های زیادی هم داشته باشه.j4 هیچکدوم از این ویژگیهارو نداده.

  29. مهران

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رینگ لاستیک ساینا زیر ماشین گذاشتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا