کیامسی ایگل که فیسلیفت بزرگی روی جک J4 محسوب میشود، با همان پیشرانۀ ۱.۵ لیتری ارائه خواهد شد که ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد.
کرمان موتور که مونتاژ جک J4 را در سال ۱۳۹۷ آغاز کرده بود، در تابستان ۱۴۰۱ خبر از خریداری پلتفرم این خودرو و ساخت اولین خودروی ملی خود بر اساس آن خبر داد. این خودرو که ایگل نام گرفت، اولین بار در نخستین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور ۱۴۰۱ به شکل پروتوتایپ به نمایش درآمد. پس از چند بار رونمایی از نسخههای آزمایشی این خودرو در نمایشگاههای مختلف، سرانجام نسخهٔ تولیدی و نهایی آن را در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲ دیدیم. حال نیز کرمان موتور مشخصات و تصاویر رسمی ایگل را در وبسایت خود منتشر کرده است که نشان میدهد احتمالاً به زمان عرضهٔ آن نزدیک شدهایم.
هرچند کرمان موتور این خودرو را محصولی ملی و بومی میداند اما اساساً یک فیسلیفت بزرگ روی جک J4 محسوب میشود. در این خودرو، کرمان موتور تلاش کرده ظاهر قدیمی و نهچندان زیبای جک J4 را جذابتر کند. بااینحال، هرچند تلاش کرمان موتور و طراح ایرانی پروژهٔ ایگل برای جذابتر و بروزتر کردن ظاهر جک J4 قابلتقدیر است اما در قسمت جلو چندان موفق به ارائهٔ نمای زیباتری نشدهاند. در قسمت جانبی هم مثل اکثر فیسلیفتها تغییر خاصی صورت نگرفته و شاهد همان پروفیل جانبی جک J4 هستیم و عقب نیز حجم تغییرات اندک است و همان نمای آشنای سدان چینی را میبینیم.
ایگل در داخل هم هیچ تفاوت خاصی با J4 ندارد و شاهد همان داشبورد قبلی هستیم. کرمان موتور در اینجا صرفاً از تریم دورنگ برای صندلیها و رو دریها استفاده کرده است تا کابین پلاستیکی و سیاه J4 را کمی بهتر جلوه دهد. در لیست امکانات خودرو هم هیچ تغییری صورت نگرفته و همان تجهیزات J4 مثل دو ایربگ، سیستم پایش باد تایرها، سنسور پارک عقب، سنسور نور، پنجرههای برقی، آینههای جانبی برقی با گرمکن، کامپیوتر سفری، دیلایت، کروز کنترل و نمایشگر لمسی ۸ اینچی ارائه میشود. البته گفته شده در آینده نسخهٔ مجهزتری از این خودرو با طراحی جدید داشبورد و امکانات بیشتر تولید خواهد شد.
زیر کاپوت ایگل همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی J4 قرار گرفته که صرفاً یک بهروزرسانی نرمافزاری را تجربه کرده است. به گفتهٔ کرمان موتور، این پیشرانه حالا ۱۰۴.۵ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۱.۵ اسب بخار افزایش را نسبت به جک نشان میدهد اما عجیب اینکه گشتاور این موتور نزدیک به ۱۰ نیوتن متر کمتر شده و حالا به ۱۳۷ نیوتن متر رسیده است. این رقم برای خودرویی با وزن ۱۱۶۰ کیلوگرم، گشتاور پایینی بهحساب میآید و هنگام پر بودن خودرو از سرنشین میتواند مشکلساز شود. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس CVT قبلی صورت میگیرد اما طبق گفتهها، احتمال ارائه یک گیربکس پنج سرعته دستی هم وجود خواهد داشت.
در همین ارتباط:
- کی ام سی ایگل در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد
- کی ام سی ایگل در راه بازار؛ پیش نمایش سدان اقتصادی در رویداد فناوری کرمان موتور
Aliasg5
۱۴ تیر ۱۴۰۳نمیخوام منفی باف باشم و همیشه از دیدن موفقیت هموطنام خوشحال میشم ولی واقعا لیاقت این مملکت این نیست…یعنی شرکت به اون بزرگی( اسما) توانایی طراحی و تولید یه داشبرد نداره؟ چطوری روتون میشه اسم خودروساز رو یدک میکشید؟خدا لعنت کنه کسی رو که خوبی برا هموطنش نخواد
Saji
۱۴ تیر ۱۴۰۳وقتی هر شترگاوپلنگی بیاد قبل عرضه مستقیم و ورودش ب بازار مردم پیش خرید میکنن چکاریه بیان وقت بزارن چیز جدید بسازن؟ماها عادت کردیم این چند سال به همه چی گیر بدیم همش طلبکار باشیم ولیییی فقط تو مجازی….
froG-driVer
۱۴ تیر ۱۴۰۳ازبکستان:«…اولین خودرو ساخت کارخانه شعبه ازبکستان شرکت بی وای دی از خط تولید خارج شد…)
ما:پنج ساله داریم یه فیس لیفت آشغال چرت الاسم زشت بی کیفیت رو حواله میکنیم که یه بار سه تا ازش وارد کنن بزارن تو نمایشگاه شیراز و مشهد که خاک بخوره 😒😒😑
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۳ازبکستان تحریم نیست وگرنه قطعا بی وای دی در صورتی که تحریم نبودیم می یومد ایران.
آرش دلاوری
۱۶ تیر ۱۴۰۳هم تحریم نبودنم هنر میخواد و هم سود در اینه که تحریم باشیم.
FairLady
۱۴ تیر ۱۴۰۳اگر بیش از ۳ میلیون تومان اختلاف قیمت با j4 قبلی داشته باشه ، نمیصرفه . چون حجم تغییرات در همین حده و به هیچ وجه زیباتر هم نشده
البته خواستم آبروداری کنم یکم . وگرنه دل خودم میگه تهش ۱ تومن
F22RAPTOR
۱۴ تیر ۱۴۰۳عکس ها هم که همه گرافیکیه
محمد امین
۱۴ تیر ۱۴۰۳قیافه ش یجوریه انگار اوتیسم داره
cyrus-az
۱۴ تیر ۱۴۰۳آخه چرا واقعا…
AMANTE
۱۴ تیر ۱۴۰۳این ماشین پتانسیل رقابت و بهتر بودن نسبت به تارا، دنا و شاهین رو داشت اگه واقعا روش کار میکردن و نگران هزینه نبودن، چون به هرحال در طولانی مدت هزینه های صرف شده جبران میشد.
ولی بازم جرعت ریسک نداشتن و با حداقل تغییرات خواستن یک ماشین مثلا بومی و جدید تولید کنن.
Amiro
۱۴ تیر ۱۴۰۳حداقل شاید اینطوریه j4 رو بیشتر ازشون بخرن 😂😂
Mr wrong
۱۴ تیر ۱۴۰۳بیشتر قناریه یا ایگل (عقاب)
امین
۱۴ تیر ۱۴۰۳قناری لااقل یه زیبایی داره ، بیشتر بهش میخوره گنجشکی ، پاختری چیزی باشه
۱۴ تیر ۱۴۰۳اگه سانروف داشت کامل بود
ترمز عقباش دیسکیه؟
علی جردن
۱۴ تیر ۱۴۰۳سانروف نداره و احتمالا یک محصول اقتصادیه که باید زیر ۲۰۰ ملیون قیمت بخوره
زیزیگولو
۱۴ تیر ۱۴۰۳چقدر ساده ای ……. به همین خیال باش که زیر ۲۰۰ میلیون قیمت بخوره 🤦
Mr wrong
۱۴ تیر ۱۴۰۳متاسفانه این و بوگاتی سانروف ندارن
Taha shahbeiki
۱۴ تیر ۱۴۰۳از اونجایی که روی j4 از یکی دو ساله پیش ترمز دیسکی گذاشتن روی این هم هست و سانروف هم احتمالا تا چند سال دیگه میذارن فقط ای کاش جان هر کی که دوست دارن اون جای دکمه استارت رو پر کنند. واقعا عجب وضعیت داره این صنعت!
Incognito
۱۴ تیر ۱۴۰۳اون جا دکمه چه اشکالی داره مگه ؟
میتونی سوراخش کنی و ازش به عنوان جاسیگاری و فندک استفاده کنی
یا حتی به عنوان جا لیوانی استفاده کنی
میتونی پورت usb نصب کنی و تبدیل به شارژر کنی برا موبایلت
میتونی سوراخش کنی و چند شاخه گل زیبا بزاری اونجا تا فضای خودرو زیباتر بشه
میتونی یه صندوق صدقات کوچیک تعبیه کنی و ازونجا پول بندازی توش
میتونی یه پنکه کوچیک تعبیه کنی
یا حتی به عنوان جامدادی و قلمدون ازش استفاده کنی
این خودش یه فرصته و میتونی در طراحی نمای داخلی سهیم باشی
پوریا
۱۵ تیر ۱۴۰۳چند سال دیگه ایگل پلاس میدن بیرون سانروف میزارن روش دویست ملیون بیشتر پول میگیرن
علی
۱۴ تیر ۱۴۰۳طراحی ماشینهای ایران خودرو سایپا مال دوازده سال پیش اگر این صنعت دست من بود مردم ترجیح میدادن پیاده برن هیچکس ازم نمیخرید …
NAVID۰۰۹۸
۱۴ تیر ۱۴۰۳اگر دنده دستی بود بهتر میبود!!!
آقا فقط از منِ کوچیک به شماهایی که پول دارید و نمیدونید بخرید یا نخرید یه صحبت خاطرجمع :
بخرید که بعد از انتخابات باشکوه و از اون بدتر اومدن ترامپ هرچی الان میبینید تا اون موقع حداقل ۴۰ درصد گرونتر شده!!!
حالا خود دانید ، اوضاع کشور از اینی هم که هست بدتر میشه به نوعی که آرزوی امروز که این کامنتو گذاشتم به دل هممون میمونه!!!
رضا
۱۴ تیر ۱۴۰۳طراحش خجالت نمی کشه؟اخه این چیه انقد زشت!
امیر
۱۴ تیر ۱۴۰۳عبارت طراحی یکم براش زیاده! این فیس لیفت تاموفق عه
𝐀𝐥𝐢
۱۴ تیر ۱۴۰۳لامصبا حداقل داخلشو یکم تغییر میدادین
نانو
۱۴ تیر ۱۴۰۳باور کنید قیافه قبلیش بیشتر طالب داشت تا ابن
هراکلیوس
۱۴ تیر ۱۴۰۳این ایگله یا استیلگله
مهران
۱۴ تیر ۱۴۰۳الان این موتور با این مشخصات چه کاری میتونه انجام بده حتی واسه یه خانواده ۴ نفری…
بحث نشدن و نبود زیر ساخت و هزارتا کوفت و زهرمار دیگه نیست، اینا نمیخوان…
علی Shelby
۱۴ تیر ۱۴۰۳در واقع یه فیس لیفت رو جی ۴ هستش که خیلی هم زشته مخصوصا از جلو داشبورد هم کپی از داشبورد جی ۴ هست.
الان همینو با دوبرابر قیمت جی ۴ میدن بیرون
زیزیگولو
۱۴ تیر ۱۴۰۳زشت و بدترکیب 👎👎👎👎
همایون
۱۴ تیر ۱۴۰۳واقعا نمونه اصلی قشنگتره.همین نحوه طراحی چراغ تو تویوتا ولی اونا تونستن نمای زیبایی رو به وجود بیارن.جالب اینه با این حجم تغییرات کم چند ساله دارن زور میزنن به بازار بفرستنش احتمالا هنوزم کار داره
Aryan Abdolahpoor
۱۴ تیر ۱۴۰۳کرمان خودرو هم دیگر به سایپا و ایران خودرو پیوست چراغای جلو که خونه فقط پس از ۸ سال یه قسمت کرومی بهش اضافه کرده و داشبورد هم که همانه و چراغ های عقب هم که فقط گرافیکش تغییر کرده
Incognito
۱۴ تیر ۱۴۰۳کاش حداقل شرکتای خودروسازی یه فراخوان طراحی بدن و از علاقمندان و طراحان جوون داخلی بخوان که پیشنهاداتشون رو ارسال کنند
بعد چندتایی رو که مناسب تره انتخاب کنند و نظرسنجی بذارند . مردم هم خودشون انتخاب کنند
اینطور هم کارها و ایده های مختلف رو میبنی و هم نظر مردم رو مطلع میشی . پول مفت به هر طراحی هم نمیدی
جعفر
۱۴ تیر ۱۴۰۳تو رو خدا یکم خجالت بکشید که اسم اینو فیس لیفت میزارید.انگار j4 رو بردی سرکوچه جوشکاره دوتا استیل و آهن جوش داده تحویلت داده.این ماشینو به یه بچه دبستانی میدادی قشنگتر درش می آورد
فرشید
۱۵ تیر ۱۴۰۳در برابر تارا، دناو حتی شاهین شانسی نداره مگه با قیمت مناسب و لیزینگ خوب عرضه بشه
مومنی
۱۵ تیر ۱۴۰۳وقتی خودروساز دولتی که با پول نفت و مالیات مردم یه مشت اشغال تولید میکنه ، تولید کننده خصوصی هم به این نتیجه میرسه میتونه هر آشغالی رو به همون مردم ساده غالب کنده .چون وقتی دولتی به مردم احترام نمیزاره نباید توقع داشته باشید خصوصی این بی احترامی رو جبران کنه.
وقتی دولت هرچیزی که چرخ داره رو به اسم خودرو به سه برابر قیمت جهانی میده مردم ، توقع نداشته باشید خصوصیها بهترشو بدن بهتون.
درضمن ما به جایگاهی رسیدیم که اگر بخواهیم خوبشو تولید کنیم دیگه نمیتونیم، چون تولید محصول خوب متخصص خوبی نیاز داره که متاسفانه همشون از کشور رفتند و یه مشت سهمیه ای و رانت زاده الان به اسم متخصص و کارشناس در شرکتها و کارخونه ها مشغول هستند که حتی در بازیهای کامپیوتری هم نمیتونن ماشین خوبی طراحی کنند . چه برسه به واقعیت.
Taha
۱۵ تیر ۱۴۰۳چی ،دارین شوخی میکنین با این اشغال که معلوما تو اولین پیچ چپ میکنه رو بهش افتخار میکنین میگین قابل تقدیره یه زمانی کادیلاک سویل رو مونتاژ میکردیم پیشرفته ترین دوران خودش بود حالا چینی هامارو قابل نمیدونن بی وای دی رو توی ازبکستان و جوک ترین ماشین میفرستن ایران آره کسایی که بنز رو اتش زدن این از سرشون هم زیاده
کاوه عربانی
۱۵ تیر ۱۴۰۳واقعاجای بسی تاسفه که هنوز هیچکدوم از شرکتهای قدرتمنده بخش خصوصی نظیر بهمن و کرمان موتور نتونستن یه سدان یا کراس’اور ملی باکیفیت و با تکنولوژی روز_دنیاتولیدکنن😟 اونم باتوجه به اینکه ۱۵سالی میشه که هر۲شرکت تکنولوژی روز اتاقسازی مدرن و دارن!!! البته اینا دستآورده دولت ۱۳ هستش که بدونه اجازهء چین هیچ پلتفرمی و نباید تولید کنیم.. حالابازبگید تحریمها اثری نداره😒🤨
علی Shelby
۱۵ تیر ۱۴۰۳اگر عقبش عرض بیشتری داشت طراحی عقب شاید کمی زیباتر میشد
چرخ های کوچیک خیلی زشت و بدقوارش کرده
اون خط نقره ای جلو از همه چیزش زشت تره
مرتضی بهرامی
۱۵ تیر ۱۴۰۳J4 به لحاظ ظاهری یه ماشین سرد و بدون روحه.من اطلاع ندارم که کرمان موتور از فروش این خودرو تو بازار رضایت داره یا نه اما به راحتی میشه فهمید که به سلیقه مردم ایران نمیخوره.حالا چرا باید یه شرکت پولش و خرج خرید همچین پلت فرمی کنه یه مقدار عجیبه!!!!.الان تو بازار خودروهای چینی مثل آریزو۶ و کی ام سی هستند که ظاهر جذاب تری برای مشتری ایرانی دارن.در واقع سلیقه مشتری ایرانی کاملا مشخصه.خودرو باید ظاهر اسپرت و عضلانی داشته باشه و آپشن های زیادی هم داشته باشه.j4 هیچکدوم از این ویژگیهارو نداده.
مهران
۱۶ تیر ۱۴۰۳رینگ لاستیک ساینا زیر ماشین گذاشتن