این سدان برقی تازه نسخه آپشنال سدان eJ7 کرمانموتور محسوب میشود.
مردم ما با نام کیامسی آشنا هستند. حتما شما هم نام سدان خانوادگی J7 را شنیدهاید؛ سدان خانوادگی که عرصه را بر محصولات مدیرانخودرو تنگ کرد. بررسی آشنایی بیشتر با این خودرو مطلب «بررسی تخصصی کی ام سی J7 ؛ نظرات کاربران و ویدیو رانندگی» را مطالعه کنید. با نظر به نیاز زیاد بازار خودروی ایران به خودروهای مناسب و باکیفیت، کرمانموتور تصمیم گرفته تا شانس خود را یکبار دیگر امتحان کند؛ اما نه با یک محصول درونسوز بلکه با یک سدان جمعوجور برقی به نام eJ7 پلاس یا همان J7 پلاس برقی. در ادامه به مشخصات فنی، امکانات و معرفی این محصول خواهیم پرداخت.
مقالات مرتبط:
- مقایسه ریسپکت و J7؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید
- جک KMC J7 برقی کرمان موتور؛ مشخصات و قیمت کارخانه و بازار
آشنایی با کی ام سی eJ7 پلاس
درست همانند مدل J7، نسخه برقی eJ7 هم محصول شرکت چینی نهچندان باسابقه سهول (Sehol) است که در سال ۲۰۱۸ برای اولینبار وارد صنعت خودرو شد؛ البته باید به این مهم اشاره کرد که سهول در تولیدات خود از دانش فنی شرکتهای بزرگتری چون جک (JAC) چین و سئات اسپانیا استفاده میکند.
مدل تازه eJ7 پلاس که نمونه آپشنال eJ7 محسوب میشود هم خودروی تازه این برند بر پایه پلتفرم مدل J7 بنزینی به شمار میرود که از طراحی، پیشرانه و ویژگیهای متفاوت بهرهمند شده است. نخستین موردی که در طراحی این خودرو جلوه میکند، حذف جلوپنجره و طراحی جدید چراغهای جلو و تمام نمای عقب است که به eJ7 پلاس حالوهوایی متفاوت میدهد؛ هر چند نسخه معمولی eJ7 از طراحی کاملا یکسانی سود میبرد.
مشخصات فنی کی ام سی eJ7 پلاس
همانطور که از نام این خودرو مشخص است، کیامسی eJ7 پلاس هم به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده تا بتواند در ایجاد حملونقل پاک در کشور ما سهیم باشد. فارغ از اینکه استفاده از خودروهای برقی در وضعیت کنونی کشور چقدر منطقی به نظر میرسد، باید گفت که این سدان از یک الکتروموتور برای تولید نیروی پیشران خود استفاده میکند که توان تولید ۱۴۲ کیلووات یا همان ۱۹۰ اسب بخار قدرت را دارد.
حداکثر گشتاور خروجی این موتور برقی برابر ۳۴۰ نیوتن متر اعلام شده که برای محصولی دیفرانسیل جلو در این کلاس، مناسب ارزیابی میشود. نظر به اینکه محصول جدید کیامسی برقی است، میتوان انتظار داشت که شتاب بهتری را در مقایسه با نسخه بنزینی J7 فراهم کند. شرکت سازنده اعلام کرده که eJ7 پلاس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۷.۱ ثانیه زمان نیاز دارد و نهایتا به سرعت ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت میرسد؛ نه بیشتر!
شارژدهی کی ام سی eJ7 پلاس
این سدان جمعوجور که برای حرکت به شارژشدن از طریق ایستگاه شارژ یا شارژرهای خانگی نیاز دارد، با تکیهبر توان شارژ ۶.۶ کیلوواتی، امکان دو نوع شارژ سریع و کند را در اختیار مالک قرار میدهد. خریداران میتوانند به استفاده شارژ سریع (DC) eJ7 پلاس خود را درعرض ۴۸ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد برسانند. امکان شارژ کند هم برای این خودرو در نظر گرفته شده تا شارژشدن دستگاه با رابطهای عادی بیش از ۸.۵ ساعت به درازا بکشد.
به ادعای سازنده، eJ7 پلاس با هر بار شارژ کامل مسافتی ۴۰۲ کیلومتری را میپیماید؛ به این ترتیب میتوان برای سفرهای بین شهری نهچندان طولانی یا استفاده داخل شهر از آن بهخوبی و بدون نگرانی شارژ استفاده کرد؛ اما بهتر است هر شب شارژ آن را پر کرد.
امکانات رفاهی کی ام سی eJ7 پلاس
لوکسترین سدان برقی کرمانموتور از امکاناتی چون نمایشگر لمسی مرکزی، نشانگرهای دیجیتالی روبهروی راننده و کلید چرخشی کنسول مرکزی، ورود بدون کلید، دوخت چرمی داخلی دورنگ، صندوق بار ۵۴۰ لیتری، صندلیهای تاشو ردیف عقب و رینگهای ۱۷ اینچی کرومی سود میبرد.
از جمله امکانات دیگر این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- فرمان برقی
- سانروف پانورامیک مجهز به پرده برقی
- نورپردازی داخلی
- تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده و ۴ جهته صندلی شاگرد
- گرمکن صندلی راننده
- چراغ خوشآمدگویی درهای جلو
- آینهبغلهای تاشو برقی
- تنظیم ارتفاع فرمان در دو جهت
- تهویهمطبوع خودکار
- دریچه تهویه مخصوص سرنشینان عقب
- سیستم صوتی مجهز به بلوتوث با چهار بلندگو
- خروجی ۱۲ ولتی ردیف جلو
- چراغ مطالعه جلو و عقب
- شیشههای جانبی مجهز به سیستم تکلمس
فنربندی و تعلیق کی ام سی eJ7 پلاس
سهول برای تامین راحتی سرنشینان این خودروی برقی از سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و چنداتصالی در عقب استفاده کرده است که میتواند تجربه سواری مناسبی را برای سرنشینان eJ7 پلاس فراهم کند. از آنجا که پیشرانه آن هم تماما برقی است، میتوان انتظار تجربه سواری آرامی را از آن داشت.
تجهیزات ایمنی کی ام سی eJ7 پلاس
کیامسی eJ7 پلاس برخلاف نسخه پایه که تنها دو کیسه هوا دارد، از ۶ کیسه هوا بهرهمند شده است. ازجمله ویژگیهای تامین ایمنی این سدان برقی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- حسگر برخورد جلو
- صندوق عقب برقی با قابلیت تشخیص مانع
- کروز کنترل
- سیستم پایش فشار باد تایر
- سیستم کنترل پایداری
- سنسور پارک عقب
- دوربین دنده عقب
- سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی
- سیستم کنترل حرکت در سربالایی
- سنسور باران
- اتوهولد
- ترمزهای دیسکی جلو و عقب
- ترمز پارک برقی
- چراغهای مهشکن جلو و عقب
قیمت روز کی ام سی eJ7 پلاس
این مدل هم مانند سایر خودروهای برقی با قیمت بالاتری نسبتبه رقبای بنزینیاش عرضه شده که خرید آن را برای علاقهمندان دشوار میکند. با این وجود احتمال میرود که eJ7 پلاس همچنان با نرخ بالای ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دست مشتریان برسد. در مقام مقایسه میتوان به J7 بنزینی و eJ7 عادی اشاره کرد که با وجود بهرهمندی از پیشرانههای ۱۷۲ و ۱۹۰ اسب بخاری در بازار آزاد بهترتیب قیمتی ۱.۶۵۰ و ۱.۳۲۵ میلیارد تومانی دارند. نظر شما درباره کیامسی eJ7 پلاس چیست؟ از دید شما کدام مدلها رقیب اصلی این خودرو محسوب میشوند؟
۲۰ آذر ۱۴۰۳۲ کیسه هوا داشت نسخه پایش؟
۲ کیسه هوا بعد قیمتش یک میلیارد و ۵۰۰؟؟؟
البته این تاکسی برقیا زیاد بد نیستن
من اینارو چندبار تو محلمون دیدم ماشین های خوبین برقی هم هستن ولی همه جا شارژرش نیست حیف شد
ALI A
۲۰ آذر ۱۴۰۳قیمتش بالاست بدرد کسایی که چندتا ماشین دارن میخوره… برد 400 کیلومتر اسمی ولی در عمل 350.360 خیلی بدم نیست…شتاب و قدرت خوبی داره واقعا…اگه کیفیت و گارانتی موتور برقی و باتریش حداقل 6.7 سال باشه میشه روش فکر کرد.ولی قیمت…
۲۰ آذر ۱۴۰۳میگم یکم زیرساخت هارو بهتر کنید بعد ماشین برقی بیارید
boost10
۲۰ آذر ۱۴۰۳جلوشو دوست ندارم
اگه مثل نسخه بنزینی بود قشنگ تر بود
حامد
۲۰ آذر ۱۴۰۳ارزش نداره، هر جا بری باید کابل به دست باشی، یه شمال بری بعیده به خاطر کوهستانی بودن از تهران برسونه تا چالوس یا نه، رسیدی بعدش هشت ساعت منتظر باید بلشی
hosen
۲۰ آذر ۱۴۰۳اگه زیرساخت هاش فراهم بشه گزینه خوبیه واسه تاکسیرانی کشور