چشم اندازکرمان موتور KMC

اسکای‌ ول ET5 نبکا؛ قیمت و مشخصات شاسی بلند برقی کرمان موتور و مپنا

اولین شاسی بلند تمام الکتریکی بازار ایران رونمایی شد!

خودروسازی کرمان موتور و گروه مپنا طی مراسمی از اولین خودروی برقی خود با نام اسکای‌ ول ET5 رونمایی کردند. این محصول توسط برند مشترک این دو شرکت، نوین ماهان (نبکا) و در منطقه تجاری ارگ بم تولید می‌شود.

چندسالی است که صنعت خودروی جهان وارد دوران گذار از خودروهای درون‌سوز به نمونه‌های الکتریکی شده است. در کشور ما نیز با اینکه این روند با تأخیر دنبال می‌شود ولی بالاخره قرار است تا گروه مپنا به عنوان فعال‌ترین شرکت در حوزه انرژی‌های نو با همکاری کرمان موتور اقدام به عرضه یک خودروی تمام برقی نماید.

شرکت نوین ماهان با هدف ایجاد تحولی جدید در صنعت خودروسازی توسط گروه صنایع خودروسازی کرمان و گروه مپنا تأسیس شده است و مأموریت اصلی شرکت تولید خودروهای برقی توسط کرمان موتور و ایجاد زیرساخت شارژ این خودروها توسط گروه مپنا است. کراس اوور برقی شرکت نوین ماهان (احتمالا با نام ایرانی)، نسخه مونتاژی خودروی ET5 بوده که به شرکت چینی Skywell تعلق دارد.

اسکای‌ول ET5 کراس‌اوور برقی کرمان موتور

اسکای‌ ول نام یک خودروساز نوپای چینی است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده است. این شرکت با هدف فعالیت در زمینه انرژی‌های نو اقدام به تولید خودروهای سبک و سنگین برقی می‌کند. خودروی ET5 نام تنها محصول سواری این شرکت بوده که در سال ۲۰۲۰ رونمایی می‌شود. اسکای‌ ول به دنبال صادرات گسترده خودروی خود به سراسر دنیا بوده و اخیرا با تمام توان وارد بازار خاورمیانه شده است. امارات و عربستان سعودی اولین کشورهای مقصد این برند بشمار رفته و تا کنون نیز استقبال خوبی از آن شده است.

در ادامه این مقاله با اسکای‌ ول ET5 آشنا می‌شوید. با پدال همراه باشید:

طراحی ظاهری اسکای‌ ول ET5

در مواجه ابتدایی با اسکای‌ ول ET5 شاهد یک طراحی محافظه کارانه و در عین حال لوکس هستیم. با اینکه اسکای‌ول یک خودروی الکتریکی است اما چهره‌ای کاملا شبیه به خودروهای درون‌سوز دارد.

در نمای جلوی خودرو، خطوط افقی همراه با جلوپنجره کوچک لانه زنبوری چهره‌ای عریض برای خودرو پدید آورده؛ کاپوت عضلانی و چراغ‌های کشیده همراه با ۴ لنز در هر طرف، اسکای‌ول را عصبانی نشان می‌دهد.

نمای جانبی خودرو بسیار ساده و بدور از هیجان طراحی شده و رینگ‌های تراش خورده ۱۸ اینچی در کنار تزئینات کرومی دور پنجره‌ها فضا را کمی لوکس جلوه می‌دهد! درگاه شارژ خودرو نیز برروی گلگیر جلو قرار دارد.

اسکای ول کرمان موتور نمای جانبی سفیدتمام امضا و تمایز اسکای‌ ول در نمای عقب خودرو خلاصه می‌شود! یک قاب بزرگ قرمز رنگ که تمام عرض خودرو را پوشش می‌دهد، بر روی درب صندوق نصب شده؛ چراغ کشیده و یکپارچه عقب نیز درون همین فضا جانمایی شده است. در نگاه اول شاید این حرکت مخصوصا در هنگام روز آنچنان زیبا به نظر نرسد. اما در هنگام شب این ترکیب روشنایی چهره‌ای فضایی و متمایز برای خودرو ایجاد می‌کند و تا حدی باعث می‌شود زشتی خودرو در روشنایی روز را فراموش کنید! هنگامی که چراغ‌ها روشن می‌شوند، نشان اسکای‌ ول نیز زیر به رنگ قرمز روشن می‌شود.

اسکای‌ول به پیروی از ترند روز طراحی خودروها، دو چراغ بزرگ مه‌شکن به‌صورت عمودی بر روی سپر عقب دارد. از این الگو بصورت اغراق‌شده در برندهای چینی (بخصوص این خودرو) استفاده شده و ابدا به ظرافت اروپایی‌ها نمی‌رسد. چهره عقب خودرو تا حد زیادی تحت ثأثیر این چراغ‌ها قرار دارد.

شاسی بلند برقی اسکای ول کرمان موتور

طراحی داخلی اسکای‌ول ET5 لوکس‌تر از نمای بیرونی!

با ورود به کابین اسکای‌ول مانیتور بسیار بزرگ وسط داشبورد در کنار تزئینات چوبی، تکنولوژی بالا و لوکس بودن را همزمان به شما القا می‌کند. طراحی یکپارچه و ساده داشبورد در بلند مدت چشم شما را اذیت ‌نخواهد کرد. نکته جالبی که در نگاه اول جلب توجه می‌کند، تمایز صندلی راننده و سرنشین جلو است؛ اسکای‌ول یک قابلیت خاص را برای صندلی راننده در نظر گرفته که با کمک آن می‌توان صندلی خودرو را تبدیل به یک تخت خواب کرد! یک خسته‌گیر بزرگ زانو و پشت سری قابل تنظیم وظیفه انجام این کار را برعهده دارند و با فعال کردن این قابلیت، صندلی کاملا تخت می‌شود.

در ردیف عقب به واسطه فاصله محوری بسیار عالی و خاص این خودرو با یک جای پای وسیع روبرو هستیم. اسکای‌ول مدعی است سقف پانورامیک این خودرو بزرگترین سقف در بین رقبای هم کلاس است!

مشخصات فنی اسکای‌ول ET5

اسکای‌ول ET5 در رده ابعادی C بزرگ و کلاس بدنه کراس‌اوور شهری دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع اسکای‌ول به ترتیب ۴۶۹۸، ۱۹۰۸، ۱۶۹۶ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۸۰۰ میلی‌متر است. برای درک ابعاد این خودرو کافی است هیوندای سانتافه ۲۰۱۸ را به یاد آورید. اندازه اسکای‌ول به ابعاد سانتافه بسیار شبیه است، با این تفاوت که حدود ۱۰ سانتی‌متر فاصله محور خودروی چینی بیشتر از نمونه کره‌ای است. به همین دلیل فضای اتاق بزرگتری در دسترس مالکین این کراس اوور برقی قرار دارد.

اولین کراس‌اوور برقی ایران مجهز به یک الکتروموتور است که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتون متر گشتاور را ارائه می‌دهد. این موتور بر روی محور جلو قرار دارد و نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۹.۶ ثانیه طی کند. لازم به یادآوری است وزن این خودرو ۱۹۲۰ کیلوگرم و حجم صندوق آن ۴۶۷ لیتر است.

در نگاه به این اطلاعات شاید به‌نظر برسد که اسکای‌ول با وجود برقی بودن توان ایده‌آلی ندارد اما نقطه قوت این خودرو شارژدهی و برد بالای آن است. کراس‌اوور ET5 مجهز به پک باطری ۷۲ کیلووات ساعتی بوده و قادر است با شارژ کامل ۵۲۰ کیلومتر مسافت را پیمایش کند. برای شارژ این خودرو اگر از برق خانه استفاده کنید حدود ۱۱ ساعت و چنانچه اسکای‌ ول خود را به فست شارژ متصل کنید، در مدت ۳۰ دقیقه حدود نیمی از باتری پر می‌شود.

مشخصات ایمنی اسکای‌ ول ET5

سیستم تعلیق اسکای‌ ول ET5، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک می‌باشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه‌های: (BAS,ABS,EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)، قطع پدال گاز در هنگام ترمز گیری (BOS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA)، کنترل کشش (TCS) و سیستم بازیابی انرژی ترمز است.

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سیستم پارک خودکار
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
  • سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
  • سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)

داشبورد اسکای‌ول ET5 کراس‌اوور برقی کرمان موتور

تجهیزات و امکانات رفاهی اسکای‌ ول ET5

محصول گروه مپنا و کرمان موتور در بحث امکانات رفاهی دست پر ظاهر شده و امکانات کاملی در قیاس با رقبای بنزینی خود دارد؛ در فولترین تیپ، اسکای‌ ول مجهز به:

  • سانروف پانورامیک همراه با نورپردازی سقف
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک و لیزری جلو همراه با ویژگی اختصاصی اسکای‌ول با نام Bright angel (روشنایی ماتریکسی با برد ۳۰۰ متر و Happy party)
  • صندلی‌های برقی ردیف جلو
  • گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو
  • صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۸ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
  • سیستم عامل هوشمند و تعاملی اسکای لینک
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی
  • فرمان برقی
  • پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
  • نورپردازی داخلی
  • کروز کنترل
  • صندوق برقی عقب به همراه سنسور
  • سنسور باران
  • صندلی تخت‌خواب‌شو راننده

و… می‌باشد.

رقبا و قیمت اسکای‌ ول

از آنجایی‌ که این خودرو در سگمنت جدید کراس‌اوورهای متوسط برقی قرار می‌گیرد، تنها رقیب‌اش در حال حاضر فیدلیتی برقی است. بنابر اعلام شرکت نبکا قیمت این خودرو ۲ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان است و به نخستین خریداران این خودرو فست شارژر خانگی هدیه می‌شود. نبکا این وعده را داده تا خریداران اسکای ول به میزان ۲۰ هزار کیلومتر از اشتراک شارژ مپنا به صورت رایگان استفاده کنند.

متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در وب‌سایت نبکا نسبت به پیش خرید این خودرو و تحویل آن در مدت ۳۰ روز کاری اقدام نمایند.

این خودرو با گارانتی اصلی ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر و ضمانت پک باتری ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر ارائه می‌شود.

شاسی بلند برقی اسکای‌ول ET5 کرمان موتور

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. نویدی

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    سه میلیارد تومن و خارج از دسترس 95 درصد مردم.

    موافقم 150
    مخالفم 5
    1. کرگدن باواریا

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (777 ديدگاه)

      اصلا گیریم آوردنش و شروع کردن مونتاژ ، مگه زیر ساخت خودروی برقی تو کشور داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 115
      مخالفم 2
      1. سجادی

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (235 ديدگاه)

        برای فقط اون ۵ درصدی که نویدی گفت حتما براشون درست می کنن دیگه!

        موافقم 59
        مخالفم 1
        1. هادی

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (458 ديدگاه)

          طرف خونه ویلایی داره میزنه تو برق می‌ره شمال تو ویلاش میزنه به برق میاد تهران

          موافقم 53
          مخالفم 3
        2. مجتبی .

          ۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1231 ديدگاه)

          اون ۵درصد هم اصلا ازهمچین ماشینایی خوششون نمیاد.

      2. مهدی

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        قرار شده مپنا در سطح کشور ایسگاه های شارژ برقی ایجاد کنه. اصلا دلیل ورود مپنا بیشتر همین موضع هستش که بتونه خودش برق تولید کنه و در ایسگاههای شارژ بفرشه. مپنا در نظر داره تولید باتری های این اتومبیل ها رو شروع کنه..

        موافقم 13
        مخالفم 3
    2. RENAULT5

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      بهترین کار این بود از ایران خودرو ۲۰۰۸رو میگرفتن برقی میکردن

      موافقم 31
      مخالفم 1
    3. مجید

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ۹۵ درصد کجا بود عزیزم. بگی ۹۹/۵ درصد شاید درست باشه البته اون هم فکر نکنم

      موافقم 29
      مخالفم 4
      1. محمد

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اصلا ۹۹.۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ هم اشتباه هست ، هیچکس توی ایران بالای ۱ میلیارد پول نداره و همه فقیر هستیم ، بدون استثنا

        موافقم 7
        مخالفم 31
        1. حمیدرضا میرمعزی

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (8 ديدگاه)

          اشتباه نکن دوست عزیز. اگه یک سری به شمال بزنی میبینی که چه ویلاهایی بالای کوهها وسط جنگلهای بکر ساختن و توش دارن عشق و حال میکنن و به ریش من و تو میخندن. کم هم نیستن. همونهایی که واسه ویلاهاشون جاده اختصاصی با نابود کردن جنگل میکشن و مصالح کاخهایی که ساختن رو براشون با هلیکوپتر میبرن. واسشون آب و برق و تلفن تا نوک قله کوهها میکشن تا آب تو دلشون تکون نخوره و از عیش و نوش کم نیارن. فکر نکنم من و تو جزو این دارودسته باشیم. این ماشینها و بقیه چیزهارو هم واسه بچه های همین دارودسته میسازن نه واسه مردم بدبخت که بخاطر پونصد تومن دخترش ترک تحصیل میکنه یا زن بیچاره واسه اجاره خونه خودش باید….البت توجه داشته باش که اگه اللان سالهاست که درهای کشور رو بستن تا ماشین وارد نشه، واسه همینه که تولیدات مونتاژٰ آشغال خودشونو که همشون جنسهای وازده بازارهای جهانیه (مثل همین دیگینیتی و سیگینیتی و …. ) رو با خیال راحت به پنجاه برابر قیمت واقعی بازار بما بتپونن، آب هم از آب تکون نخوره… والا که این ماشین زاقارت حتی تو همین بازار دلار 50 تومنی باید دویست تا سیصد میلیون باشه نه سه میلیارد…..

          موافقم 14
          مخالفم 1
    4. amir

      ۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      اخه چه فکری با خودشون کردن و این قیمت رو گذاشتن روش

      1. مجتبی .

        ۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1231 ديدگاه)

        فکر؟مدیران..!!!!

  2. علی هوشنگ نظری

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    کرمان موتور قبلاً هم یک مدل سواری برقی را معرفی کرده بود و یک مدل برقی از بی وای دی ولی در عمل فقط نمایش بود .

    این پروژه هم فقط نمایشی است

    از قیمت گفته شده دو میلیاردی هم کاملا مشخص است .

    که این پروژه به نتیجه نمی رسد

    موافقم 86
    مخالفم 4
  3. مهران

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش از تظر من فاجعس. خصوصا پشت خودرو و اون اسم شرکت قرمز رنگ
    داخلشم بد نبود اما دوست نداشتم.
    کی میشه پای کراس آور و شاسی های مزدا و هوندا باز بشه به کشور…

    موافقم 40
    مخالفم 39
  4. پرهام و رهام

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (224 ديدگاه)

    خدایا شکرت بلاخره ماشین های الکتریکی هم وارد ایران شدند .
    طراحی خودرو خوبه .
    ۱۶۰ کیلومتر هم برای شروع بد نیست.

    موافقم 46
    مخالفم 14
  5. HR3

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (241 ديدگاه)

    مپنا تنها شرکت درست و حسابی و صاحب دار ایرانه

    موافقم 54
    مخالفم 56
    1. حسین

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (404 ديدگاه)

      به عنوان کسی که مستقیما در حال کار با مپنا هستم کامنتت باعث خنده ام شد بزرگوار. مپنا هم یک شرکت خصولتی با یک بازار انحصاری عظیم و بدون رقیب هست و به همون جایی وصله که میدونی.

      موافقم 65
      مخالفم 21
      1. امین

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        بنده هم به عنوان مهندس مشغول در مپنا باید بگم معلوم نیست با چه قصد و غرضی این حرف رو میزنی. مپنا با صنعت توربین گازی ساختن در حد زیمنس آلمان، پیشرفته ترین صنعت ایران و در حد موشکی و هسته ای هست داداش.

        موافقم 13
        مخالفم 30
  6. AMD

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    یه جوری گفتن کرمان موتور و مپنا گفتم خودرو ملی(!) چیزیه😂😂😂

    موافقم 77
    مخالفم 6
    1. محمدرضا

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      همین کوییک که زباله ترین خودرو تولیدیه جهانه برمبنای پراید که تکنکلوژیش برا ۴۰ سال پیشه ساخته شده
      دنا هم که ۴۰۵ بایه موتور با تکنولوژی آلمانیه
      همند که که خود ۴۰۵ بود

      موافقم 31
      مخالفم 6
  7. Habib

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ظاهرش خیلی به دلم نشست.

    موافقم 25
    مخالفم 10
    1. حمیدرضا میرمعزی

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      فدای دلت که اینقدر نرم و لطیف و خوش سلیقه س….

  8. شاهرخ

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خیلی هامون طرفدار اتومبیل برقی هستیم . ای ترون جی تی ، لوسید ایر ، تسلا سری پلد ، ای گلف و … . اما شک دارم تا زیر ساخت و جایگاهی نباشه شخص حقیقی بخرد ‌. مضاف بر اینکه شبکه برق هم باید حاضر باشد برق رو ازمون تو گرونی و پر باری بخرد ، تو ارزونی و سبکی بار شبکه بهمون بفروشه . ساختار حقوقی و سرمایه گذاری کلان می طلبد .

    موافقم 28
    مخالفم 2
  9. حمید

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (371 ديدگاه)

    بعد صد سال سوار شدن ماشین درونسوز هنوز تهران مشکل کمبود پمپ بنزین هست ! فکر نمیکنم زیر ساخت شارژ به این زودی برسه ایران(مشکل کمبود برق هم بهش اضافه کنید) .
    مزیت ایران خودروی گازسوزه فقط هم ارزون هم کم الاینده

    موافقم 47
    مخالفم 6
    1. شاهرخ

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      حمید جان ، ایران در زمینه گاز مزیتی ندارد . نه تکنولوژی ، نه سرمایه گذاری ، نه جذابیت ورود شرکت ها . ایران به زودی وارد کننده بزرگ گاز خواهد بود . اما برق ، می شه از نور ، باد ، زمین گرمایی ، امواج دریا و مانند آن بیاید . تهیه برق امروزه ساده تر و ارزان تر از سوخت فسیلی است .

      موافقم 11
      مخالفم 34
      1. phonix

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        وقتی اطلاعی از هزینه نگهداری مزارع خورشیدی و عمر پنل های خورشیدی نداری:
        ضمن اینکه ایران اصلا توان تولید اون پنل هایی که در خارج با راندمان بسیار بالا برق تولید میکنند رو نداره

        موافقم 18
        مخالفم 4
        1. حسین

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (404 ديدگاه)

          وقتی اطلاعی از روند کلی جهانی تولید برق از انرژی خورشیدی نداری.

          موافقم 14
        2. حسین

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (404 ديدگاه)

          برای مطالعه هزینه تولید برق از منابع مختلف:
          https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cost_of_electricity_by_source

          هزینه تولید برق از خورشید پایینتر از گاز هست.

          موافقم 10
          مخالفم 3
      2. حسین

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (3001 ديدگاه)

        تهیه برق از نور هزینه بیشتری دارد تا تهیه برق از گاز (در ایران ) اونجوری که من شنیدم.
        چون پنل خورشیدی بعد ۱۵ سال بسیاری از قطعات اش از بین می‌ره

        موافقم 17
        مخالفم 5
        1. حسین

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (3001 ديدگاه)

          ویکی پدیا منبع قابل اعتمادی نیست و هزینه ها در هر کشور فرق می‌کنه.
          یکی باید از روسیه و صد ها کیلومتر آنطرف‌تر گاز بخره ، یکی زیر پاشه.
          یکی برای خرید پنل خورشیدی تحریم هست و یکی سازنده.
          یکی کشورش همیشه تابستان هست و یکی ۴ فصل.

          موافقم 5
          مخالفم 9
      3. محمد

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (34 ديدگاه)

        امروزه بزرگترین منبع انرژی نیروگاه های برق سوخت های فسیلی است.

        موافقم 6
        مخالفم 3
  10. HesamS500

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    خدا شاهده مزدا CX90 هم داخل همین بازه قیمتیه
    اما این کجا و آن کجا

    موافقم 30
    مخالفم 4
  11. مهدی

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    با توجه به وسعت کشور برای ایران مناسب نیست.

    موافقم 10
    مخالفم 16
  12. ❤BMW❤

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خوبه
    باید از یه جایی شروع کرد
    البته که خییلی دیره

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. مجتبی .

      ۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      بله حق باشماست اما قیمتش اصلا متناسب با شرایط مالی مردم نیست

  13. M.N.M

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    یه آشغال دیگه

    موافقم 14
    مخالفم 24
  14. Afg

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    این ماشین با این قیمت بدرد بازار ایران که نمیخوره بین ۳۰ تا ۵۰ هزارتا یعنی بالای ۴میلیارد تومن چطوره اینو تو ایران مونتاژ کنن صادر کنن به غرب البته غرب اسیا نه خاورمیانه

    موافقم 15
  15. جنوب

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (334 ديدگاه)

    مپنا و کرمان بجز اول مقاله و پر کردن متن دقیقا کجای این خودرو رو میسازن؟
    اولش خوشحال شدم واقعا چیز جالب و خوبیه .اما بعد دیدم فقط اینا وارد کننده ن

    موافقم 40
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      وارد میکنن
      میبینن سلیقه مشتری هست یا نه
      اگر بود برای تولید جک برقی سرمایه گذاری بیشتر میکنن
      وگرنه همون سورن دوگانه سوار میشیم

      موافقم 13
      مخالفم 2
  16. ماک

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    به جای ۳/۵ میلیارد،۱/۵ بده سراتو سوار شو ۲۰سال بنزین مجانی

    موافقم 10
    مخالفم 12
  17. fordglx2008

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    مپنا تو پروژه های مختلف عملکرد قابل قبولی داشته نسبت به برخی هلدینگ ها حساسیت زیادی به خرج داده امیدواریم تو زمینه خودرو هم حالا چه واردات یا غیره عملکرد مطلوبی داشته باشه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  18. ققنوس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    پشمای ایلان ماسک فر خورد

    موافقم 15
    مخالفم 2
  19. شهاب

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    عقبش شبیه لوتوس امیرا ئه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. داش ممد

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کرمان موتور و مدیران خودرو همچنین( شرکت های ایران خودرو و سایپا )با دلار ۲۸ هزار تومان خودروها را مونتاژ می کنند و با قیمت دلار ۴۵۰۰۰ تومان به مردمی که تشنه خودرو شده اند می فروشد و سود خوبی هم از جیب مردم بیرون می کشند .
    البته قیمت تمام شده همه خودروهای در ایران به همین شکل است ، دولت یک فاصله بزرگ بین قیمت بازار قیمت محصولات خودروسازان ایجاد کرده است و سادگی مشکل تامین نقدینگی و تامین قطعات را حل کرده است یعنی با دلار ۲۸۰۰۰ تومان برای خودروسازان و برای مردم با قیمت ۴۵۰۰۰ تومان و بصورت قطره چکانی تا همیشه مردم حریص خرید خودرو باشند . این یک سیاست بسیار ناب برای دولت است قبلا دولت و خودروسازها برای تامین نقدینگی مشکل داشتند ولی الآن مشکل به لطف این سیاست بر طرف شده است و فشار روی مردم است .

    موافقم 16
  21. TESLA

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    ۳ میلیارد تومان !!! ۸۰ درصد مردم ایران در حسرت خرید ماشین ۲۰۰ میلیونی هستن و ۱۹ درصد بقیه هم حداکثر بتونن تا ۱/۵ میلیارد پول برای خرید ماشین جمع کنن ( به جرات میگم کمتر از ۱ درصد جامعه توان خرید خودرو بالای ۱/۵ میلیارد را دارند ) ، اگه واقعا هدفشون از ارائه ماشین برقی کمک به کاهش آلودگی هوا هست باید به صورت گسترده و با قیمت معقول به بازار عرضه کنند که حداقل درصد قابل توجهی از جامعه توان خریدش رو داشته باشن و بعدش هم مگه ما در حال حاضر تو ایران زیر ساخت های کافی برای شارژ و نگهداری از خودرو های برقی رو داریم !! که اینا میخوان به زودی عرضه کنن

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      دقیقا چون زیر ساخت نداریم این خودرو انتخاب شده.( بنظر من)

      چون فرد پولدار یک مبدل ( گران ) تبدیل برق مسکن به شارژ سریع هم میخره.
      ولی بقیه پولشو ندارن.

  22. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    3.5میلیارد 320i دو هزار و سیزده تمیز کسی مگر عقل نداشته باشه اینو بخره

    موافقم 4
    مخالفم 9
  23. ....

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    نیمه پر لیوان رو ببینید ،چون گروه مپنا داره کارهای خوبی در حوزه خودروهای برقی ایستگاه های شارژ انجام میده
    از طرفی ماشین لوکس بخریم هم برقی می‌خریم.به عبارت دیگر آب و هوای مغز باجناق رو آلوده کنیم هم به آب و هوای زمین آسیب نمی‌زنیم.بد میگم؟

    موافقم 3
    مخالفم 20
  24. matin

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    از عقب شبیه فیدلیتیه که چراغاشو بهم وصل کردم

    موافقم 2
    مخالفم 2
  25. Hamilton1970

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    این پروژه عملی بشو نیست
    قبلاً هم کارمانیا (که خودش زیرمجموعه کرمان موتوره) یه سدان کوچیک برقی معرفی کرده بود و هی وعده میداد و آخر هم به جایی نرسید.
    پروژه های مپنا هم که کلا رو هواست. ۴۰۵ هیبرید و پیکاپ برقی و سراتو هیبرید هم که صرفا چهار تا عکس و فیلم بودن و دیگه هیچکس یادش هم نمیاد
    این پروژه هم که همکاری کرمان موتور و مپنا صد در صد نمایشی بیش نیست

    موافقم 13
    مخالفم 1
  26. Genius

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    این همه مپنا مپنا مپنا و ادعای خودکفایی و شکستن شاخ غول آخرش ختم شد به واردات و مونتاژ!!!واقعیت سطح دانش فنی ایرانی جماعت همینه

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. مجتبی .

      ۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      سطح مدیریت اینه نه سطح ایرانی.

  27. amin

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تعرفه خودروهای برقی صفر

  28. محمد دهقانی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و درود
    عزیزان تا وقتی مردم توان خرید خودرو ندارن و فساد و مافیا در صنعت خودرو هست شما هر نوع خودرویی وارد کنید حتی با آخرین امکانات روز دنیا ابتدا این کار نمایشی و عوام فریبی هست و بعد اینکه شما همون کشور جهان سومی مصرف کننده هستی که با وجود کلی منابع علمی و انسانی و طبیعی باید سرمایه ملی رکشورت رو بدی برا واردات بعد در داخل ارزش پول ملی کم شده و روز به روز نیاز کشور به منابع ارزی بیشتر میشه

    1 توان عموم مردم برای خرید محصول برتر که دولت مردان بی کفایت نام آن را نا متعارف گذاشته اند

    2خود کفایی در ساخت خودرو صفر تا صد با استفاده از منابع و تکنولوژی داخلی

    3 بعد از فراهم نمودن نیاز داخلی صادرات و ورود ارز به کشور

  29. مهاجر

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودروی برقی که نشود 1000 کیلومتر را براحتی با یک بار شارژر کردن باهاش نپیمایی این خودرو بیشتر یک اسباب بازی بیشتر نیست و برای شهربازی بدرد میخوره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  30. amir

    ۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    نمیدونم من چرا با مشاهده این سفینه فضایی!!!!! یاد فردا تی پنج افتادم مخصوصا جلوش بسیار شبیهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا