چشم اندازکرمان موتور KMC

پلت فرم PS1 کرمان‌موتور بزودی رونمایی می‌شود + تصاویر

رقیب جدید تارا و شاهین

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو قرار است از پلت فرم بومی گروه خودروسازی کرمان موتور با نام PS1 رونمایی شود. پلت فرم جدید کرمان موتور بر مبنای خودروی قدیمی جک J4 بوده و کرمان موتور محصول جدیدی را طبق این سازه طراحی کرده است.

محصولی که طبق این الگو تولید خواهد شد، سدانی در کلاس ابعادی B+ بوده و طراحی استایل آن توسط طراح ایرانی کرمان موتور، حسین وفایی انجام پذیرفته است.

رندر غیر رسمی- طراح: رضا امیری
رندر غیر رسمی- طراح: رضا امیری

پلت فرم PS1 اولین پلت فرمی است که توسط یک خودروساز خصوصی توسعه پیدا کرده است و ادعا شده که برای نخستین بار در کشور، بخش خصوصی خودرویی بومی را تولید خواهد کرد.

پلتفرم PS1 کرمان موتور

این محصول تمامی الزامات ۸۵ گانه سازمان استاندارد را پاس کرده و قرار است در دو نسخه بنزینی و برقی تولید شود. نمونه برقی این خودرو با همکاری شرکت مپنا توسعه یافته است.

لوگوی جدید کرمان موتور

محصول طراحی شده از این پلت فرم، اقتصادی‌ترین خودروی ساخته شده توسط بخش خصوصی بوده و می‌تواند با تولیدات خودروسازان دولتی نظیر تارا و شاهین به رقابت بپردازد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (442 ديدگاه)

    چرا همه “خودرو با قطعات چینی سر هم کن” های ایران چسبیدن به تولید تو کلاس sub compact و compact؟

    موافقم 46
    مخالفم 2
    1. امین

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (677 ديدگاه)

      قیمت.

      موافقم 26
      مخالفم 6
      1. Roham

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (756 ديدگاه)

        برو زنبیل بذار در هر صورت تو بازار دلال پرور ضرر نمی‌کنی

        موافقم 5
        مخالفم 1
  2. Comodor

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    باز خدا پدر خصوصی سازها رو بیامرزه. اگه اونا نبودن همین چند قلم مونتاژی ژاپنی و کره‌ای با کیفیت رو هم نداشتیم. درمورد طراحی پلتفرمش هم باز نظر شخص من مثبته، حداقل دارن تلاش میکنن و مثل بعضیا راکد نیستن

    موافقم 78
    مخالفم 8
  3. مزدا

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2087 ديدگاه)

    اگه واقعا یه طراحی ایتالیایی باشه میشه امیدوار بود!

    موافقم 48
    مخالفم 5
  4. AMANTE

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    پلتفرم و طراحی اصلی برای یک ماشین چینی هست و اینا فقط یک کم تغییر اش دادن و الان دارن میگن بومی شده! یا اینکه من درست متوجه نشدم؟

    موافقم 69
    1. حق گوی باطل

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      بله Amante
      به غیر از بندر چابهار که واگذار شد به هند فعلا بقیه ایران جزو چین هست و این خودرو کاملا بومی محسوب میشه

      موافقم 76
      مخالفم 13
      1. Shayan

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (129 ديدگاه)

        😐😐😐

        موافقم 13
      2. amin.chaichi

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        در جواب اون شخصی که گفتند چینی ها نژاد کثیف خون خواری هستند خواستم بگم که این جمله شما اول معنای نیو نازی داره و دوم چینی ها از قدیم ملتی ارام بودن و این انگلیسی ها بودن که چین رو وارد مبادلات دنیا کردن و جنگ های تریاکی که کشور چین تجربه کرد از طرف غرب به مراتب از قحطی ایران(منجر به کشته شدن 10 میلیون نفر معادل 40 درصد جمعیت اون زمان ایران) در جنگ جهانی اول که باز هم بریتانیا باعث اون بود وحشتناک تر هستش « شرکت های چینی دارن از شرایط ایران سواستفاده میکنن ولی تجار ما هم کامل بی تقصیر نیستن لطفا منصفانه تر نظر بدید

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. بهراد

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (239 ديدگاه)

      این پلتفرم در واقع توسعه و بازطراحی همون پلتفرم جک j4 هست که گفته میشه کرمان موتور میخواد ازش یه ماشین اقتصادی با ایمنی و کیفیت مطلوب برای رقابت با ایران خودرو و سایپا بفرسته تو بازار و گفته میشه قیمتش بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود ( البته این هنوز در حد حدسو گمانه ). باز ما میگیم هر چی نباشه یه پلتفرم بروزه و از پلتفرم های ۵۰ سال پیش پژو و رنو که ایران خودرو و سایپا به اسم ” تماما ایرانی ” استفاده میکنن خیلی بهتره.

      موافقم 37
      مخالفم 1
    3. محمد

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (98 ديدگاه)

      همین که حداقل مشابهش در چین نبوده خودش جای امیدواری داره،
      چون فیس لیفت های قبلی همه در واقع فیس لیفت خارجی بود و در حد فیس لیفت اختصاصی هم برای ایران نداشتیم.
      ولی این طرح‌ها انصافا بیشتر از فیس لیفت‌های قبلی کار شده یه چیزی در حد تبدیل پژو ۳۰۱ به تارا هست.

      موافقم 16
      مخالفم 3
  5. امیرشایان فرازی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (122 ديدگاه)

    اون دیفیوزر و سر اگزوزش منو کشته
    به همراه موتور 1.5 توربو که قادر است 1500 اسب تولید کند. و این دیفیوزر 150 کیلو نیروی به سمت زمین میدهد
    ماشاالله
    ماشالله

    موافقم 38
    مخالفم 5
    1. Payfast

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (798 ديدگاه)

      یا ابولفضل هنوز تو ps1 ایم؟ جاپن ps5 هم ۱ ۲ سالی میشه معرفی کرده =|
      در جواب به شما
      اشتباه نوشتن این پلتفرم موتور ۵.۱ لیتری کواد توربو که میتونه ۵۰۰۱ اسب بخار تولید کنه و تو ۴۰۰ متر کل پورشه رو خاک مالی کنه

      موافقم 17
      مخالفم 7
      1. F.L.P

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (65 ديدگاه)

        تو خیلی بامزه ای

        موافقم 8
        مخالفم 1
  6. حمید

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (367 ديدگاه)

    اب که سر بالا بره ، …

    موافقم 12
    مخالفم 2
  7. هیچکس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    دقیقاً بیست سال پیش بود چققققدر خالی بستن سمند خودروی ملی خودروی ملی خودروی ملی(البته شاید خیلی‌ها یادشون باشه قبل از شروع تولید با نام «پیکان جدید» تو تلوزیون ایران تبلیغ میکردن و بعد شد سمند) بعدها مشخص شد پلتفرم شکست خورده یک کمپانی دیگه بوده خریدن آوردن روغنکاری کردن.
    طراحی یک پلتفرم چندین میلیون دلار هزینه داره که اینها نمیدن.
    در هر حال ما عملاً چیزی به نام پلتفرم بومی یا ملی یا داخلی نداریم.
    اول چین دوم چین سوم چین، چهارم پلتفرم ماشینهای قدیمی فرانسه بخصوص پژو
    مخصوصاً کرمان موتور که چیده رو محصولات جک

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      سمند در زمان خودش تحول بسیار بزرگی بود برای ایران که قبل سمند هیچی نداشت
      بخش بزرگی از سرمایه گذاری رو برای اموزش و اوردن تکنولوژی های جدید از انگلیس و… دادند
      مستند کاملش هست نگاه کنید
      متأسفانه از اونجا که مدیریت کشور متزلزل هست و هدف واحدی هیچ وقت تعریف نمیشه همیشه همینه یکی خوب کار میکنه یعنی میاد اون مارو نابود میکنه اگر سمند تنها پروژه ملی نمی‌بود و بعدش باز هم سخت کار می شد و کم کم ایران خودرو بزرگ می شد
      شاید سودای رقابت با بزرگان و جهانی شدن باعث میشد اقایون برن یه سمت بازار جهانی و برجام خیلی زود تر عملیات می شد
      انقدر میتونست تاثیر گذار باشه
      اما اینجا ایرانه متأسفانه

      موافقم 17
      مخالفم 5
      1. Muty

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1849 ديدگاه)

        اتفاقا خیلی خوب شد سمند آخرین پروژه خودروی ملی شد
        و گرنه معلوم نبود چقدر دلار هدر میرفت سر این گونه پروژه ها
        نمونه اش
        اضافه کردن صندوق عقب به 206 هاچ بک که خدا میدونه چقدر هزینه شد (سرچ بفرمایید)

  8. JDM lover

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    نمیشه گفت بومیه پلتفرمش ، پلتفرم چینی هست با چند تا تغییر

    موافقم 22
    1. Payfast

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (798 ديدگاه)

      ما استانی از چینیم

      موافقم 8
      مخالفم 3
  9. Aria

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ادعا شده که برای نخستین بار در کشور، بخش خصوصی خودرویی بومی را تولید خواهد کرد🤔

    پس سیناد چی بود ؟ یادش بخیر درسته ظاهر عجیبی داشت اما برای دهه هفتاد حرکت روبه جلویی توی خودروسازی ایران بود و پلتفرم و فنی خوبی داشت

    موافقم 36
    مخالفم 1
  10. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    اگه قیمت مناسب و ظاهر دل ربا داشته بد نیست

    موافقم 16
    مخالفم 3
  11. genius

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    کرمان خودرو یه ذره بی مسمی نیست؟؟بنظر من شانگهای خودرو یا خودروسازان گوانگژو بیشتر بهش میاد

    موافقم 9
    مخالفم 3
  12. فرزاد

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (303 ديدگاه)

    همه‌ی شرکت‌هایی خصوصی‌ای که در بازار فروش خودرو فعالند خودروها رو با دلار حداقل شصت تومنی به ملت هدیه می‌کنند بعدش میخوان رقیب دوتا غول مافیای صنعت خودروی کشور باشن

  13. مهرانیان

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    باز هم آفرین به خصوصی سازها و چینیها که به لطف اینها خودروهای ما کمی زیبا و متنوع شدند تا خیابانهای ما یکنواخت و کسل کننده نباشه. اگر محصولات چینی نبودند، کل کشور پر میشد از خودروهای تخم مرغی و قمبل‌فنگ ایران خودرو و سایپا. خدا پدر چینیها و همکاران چینیها رو بیامرزه که تنوع به بازار دادند.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  14. بی وطن

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    KMC
    کرمان موتور چینی!!!

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا