در نمایشگاه تحول صنعت خودرو قرار است از پلت فرم بومی گروه خودروسازی کرمان موتور با نام PS1 رونمایی شود. پلت فرم جدید کرمان موتور بر مبنای خودروی قدیمی جک J4 بوده و کرمان موتور محصول جدیدی را طبق این سازه طراحی کرده است.
محصولی که طبق این الگو تولید خواهد شد، سدانی در کلاس ابعادی B+ بوده و طراحی استایل آن توسط طراح ایرانی کرمان موتور، حسین وفایی انجام پذیرفته است.
پلت فرم PS1 اولین پلت فرمی است که توسط یک خودروساز خصوصی توسعه پیدا کرده است و ادعا شده که برای نخستین بار در کشور، بخش خصوصی خودرویی بومی را تولید خواهد کرد.
این محصول تمامی الزامات ۸۵ گانه سازمان استاندارد را پاس کرده و قرار است در دو نسخه بنزینی و برقی تولید شود. نمونه برقی این خودرو با همکاری شرکت مپنا توسعه یافته است.
محصول طراحی شده از این پلت فرم، اقتصادیترین خودروی ساخته شده توسط بخش خصوصی بوده و میتواند با تولیدات خودروسازان دولتی نظیر تارا و شاهین به رقابت بپردازد.
آرین
۲۴ مرداد ۱۴۰۱چرا همه “خودرو با قطعات چینی سر هم کن” های ایران چسبیدن به تولید تو کلاس sub compact و compact؟
امین
۲۴ مرداد ۱۴۰۱قیمت.
Roham
۳۰ مرداد ۱۴۰۱برو زنبیل بذار در هر صورت تو بازار دلال پرور ضرر نمیکنی
Comodor
۲۴ مرداد ۱۴۰۱باز خدا پدر خصوصی سازها رو بیامرزه. اگه اونا نبودن همین چند قلم مونتاژی ژاپنی و کرهای با کیفیت رو هم نداشتیم. درمورد طراحی پلتفرمش هم باز نظر شخص من مثبته، حداقل دارن تلاش میکنن و مثل بعضیا راکد نیستن
مزدا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اگه واقعا یه طراحی ایتالیایی باشه میشه امیدوار بود!
AMANTE
۲۴ مرداد ۱۴۰۱پلتفرم و طراحی اصلی برای یک ماشین چینی هست و اینا فقط یک کم تغییر اش دادن و الان دارن میگن بومی شده! یا اینکه من درست متوجه نشدم؟
حق گوی باطل
۲۴ مرداد ۱۴۰۱بله Amante
به غیر از بندر چابهار که واگذار شد به هند فعلا بقیه ایران جزو چین هست و این خودرو کاملا بومی محسوب میشه
Shayan
۲۵ مرداد ۱۴۰۱😐😐😐
amin.chaichi
۲۵ مرداد ۱۴۰۱در جواب اون شخصی که گفتند چینی ها نژاد کثیف خون خواری هستند خواستم بگم که این جمله شما اول معنای نیو نازی داره و دوم چینی ها از قدیم ملتی ارام بودن و این انگلیسی ها بودن که چین رو وارد مبادلات دنیا کردن و جنگ های تریاکی که کشور چین تجربه کرد از طرف غرب به مراتب از قحطی ایران(منجر به کشته شدن 10 میلیون نفر معادل 40 درصد جمعیت اون زمان ایران) در جنگ جهانی اول که باز هم بریتانیا باعث اون بود وحشتناک تر هستش « شرکت های چینی دارن از شرایط ایران سواستفاده میکنن ولی تجار ما هم کامل بی تقصیر نیستن لطفا منصفانه تر نظر بدید
بهراد
۲۴ مرداد ۱۴۰۱این پلتفرم در واقع توسعه و بازطراحی همون پلتفرم جک j4 هست که گفته میشه کرمان موتور میخواد ازش یه ماشین اقتصادی با ایمنی و کیفیت مطلوب برای رقابت با ایران خودرو و سایپا بفرسته تو بازار و گفته میشه قیمتش بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود ( البته این هنوز در حد حدسو گمانه ). باز ما میگیم هر چی نباشه یه پلتفرم بروزه و از پلتفرم های ۵۰ سال پیش پژو و رنو که ایران خودرو و سایپا به اسم ” تماما ایرانی ” استفاده میکنن خیلی بهتره.
محمد
۲۴ مرداد ۱۴۰۱همین که حداقل مشابهش در چین نبوده خودش جای امیدواری داره،
چون فیس لیفت های قبلی همه در واقع فیس لیفت خارجی بود و در حد فیس لیفت اختصاصی هم برای ایران نداشتیم.
ولی این طرحها انصافا بیشتر از فیس لیفتهای قبلی کار شده یه چیزی در حد تبدیل پژو ۳۰۱ به تارا هست.
امیرشایان فرازی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اون دیفیوزر و سر اگزوزش منو کشته
به همراه موتور 1.5 توربو که قادر است 1500 اسب تولید کند. و این دیفیوزر 150 کیلو نیروی به سمت زمین میدهد
ماشاالله
ماشالله
Payfast
۲۴ مرداد ۱۴۰۱یا ابولفضل هنوز تو ps1 ایم؟ جاپن ps5 هم ۱ ۲ سالی میشه معرفی کرده =|
در جواب به شما
اشتباه نوشتن این پلتفرم موتور ۵.۱ لیتری کواد توربو که میتونه ۵۰۰۱ اسب بخار تولید کنه و تو ۴۰۰ متر کل پورشه رو خاک مالی کنه
F.L.P
۲۵ مرداد ۱۴۰۱تو خیلی بامزه ای
حمید
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اب که سر بالا بره ، …
هیچکس
۲۴ مرداد ۱۴۰۱دقیقاً بیست سال پیش بود چققققدر خالی بستن سمند خودروی ملی خودروی ملی خودروی ملی(البته شاید خیلیها یادشون باشه قبل از شروع تولید با نام «پیکان جدید» تو تلوزیون ایران تبلیغ میکردن و بعد شد سمند) بعدها مشخص شد پلتفرم شکست خورده یک کمپانی دیگه بوده خریدن آوردن روغنکاری کردن.
طراحی یک پلتفرم چندین میلیون دلار هزینه داره که اینها نمیدن.
در هر حال ما عملاً چیزی به نام پلتفرم بومی یا ملی یا داخلی نداریم.
اول چین دوم چین سوم چین، چهارم پلتفرم ماشینهای قدیمی فرانسه بخصوص پژو
مخصوصاً کرمان موتور که چیده رو محصولات جک
phonix
۲۴ مرداد ۱۴۰۱سمند در زمان خودش تحول بسیار بزرگی بود برای ایران که قبل سمند هیچی نداشت
بخش بزرگی از سرمایه گذاری رو برای اموزش و اوردن تکنولوژی های جدید از انگلیس و… دادند
مستند کاملش هست نگاه کنید
متأسفانه از اونجا که مدیریت کشور متزلزل هست و هدف واحدی هیچ وقت تعریف نمیشه همیشه همینه یکی خوب کار میکنه یعنی میاد اون مارو نابود میکنه اگر سمند تنها پروژه ملی نمیبود و بعدش باز هم سخت کار می شد و کم کم ایران خودرو بزرگ می شد
شاید سودای رقابت با بزرگان و جهانی شدن باعث میشد اقایون برن یه سمت بازار جهانی و برجام خیلی زود تر عملیات می شد
انقدر میتونست تاثیر گذار باشه
اما اینجا ایرانه متأسفانه
Muty
۲۶ مرداد ۱۴۰۱اتفاقا خیلی خوب شد سمند آخرین پروژه خودروی ملی شد
و گرنه معلوم نبود چقدر دلار هدر میرفت سر این گونه پروژه ها
نمونه اش
اضافه کردن صندوق عقب به 206 هاچ بک که خدا میدونه چقدر هزینه شد (سرچ بفرمایید)
JDM lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۱نمیشه گفت بومیه پلتفرمش ، پلتفرم چینی هست با چند تا تغییر
Payfast
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ما استانی از چینیم
Aria
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ادعا شده که برای نخستین بار در کشور، بخش خصوصی خودرویی بومی را تولید خواهد کرد🤔
پس سیناد چی بود ؟ یادش بخیر درسته ظاهر عجیبی داشت اما برای دهه هفتاد حرکت روبه جلویی توی خودروسازی ایران بود و پلتفرم و فنی خوبی داشت
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اگه قیمت مناسب و ظاهر دل ربا داشته بد نیست
genius
۲۵ مرداد ۱۴۰۱کرمان خودرو یه ذره بی مسمی نیست؟؟بنظر من شانگهای خودرو یا خودروسازان گوانگژو بیشتر بهش میاد
فرزاد
۲۵ مرداد ۱۴۰۱همهی شرکتهایی خصوصیای که در بازار فروش خودرو فعالند خودروها رو با دلار حداقل شصت تومنی به ملت هدیه میکنند بعدش میخوان رقیب دوتا غول مافیای صنعت خودروی کشور باشن
مهرانیان
۲۵ مرداد ۱۴۰۱باز هم آفرین به خصوصی سازها و چینیها که به لطف اینها خودروهای ما کمی زیبا و متنوع شدند تا خیابانهای ما یکنواخت و کسل کننده نباشه. اگر محصولات چینی نبودند، کل کشور پر میشد از خودروهای تخم مرغی و قمبلفنگ ایران خودرو و سایپا. خدا پدر چینیها و همکاران چینیها رو بیامرزه که تنوع به بازار دادند.
بی وطن
۲۶ مرداد ۱۴۰۱KMC
کرمان موتور چینی!!!