شرکت کرمان موتور روز سهشنبه چهارم مردادماه بهصورت رسمی از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. کی ام سی جی سون (KMC J7) بهعنوان جدیدترین محصول مونتاژی خودروسازی کرمان و تنها سدان فستبک صفر کیلومتر بازار بشمار میرود. این خودرو با استایلی اسپرت و جوانپسند، قرار است در نیمه دوم امسال با قیمت حدودی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وارد خیابانهای کشور شود.
کی ام سی J7 درواقع نمونه ری برند شده از sehol A5 plus بشمار میرود. این خودرو محصول شراکت جیایسی و فولکسواگن آلمان بوده و فیسلیفت جک جی سون محسوب میشود. این فیسلیفت باعث شده تا sehol A5 plus نسبت به جک جی سون خودرویی اسپرتتر و زیباتر به نظر برسد. بااینکه در بازار خاورمیانه این خودرو تنها با همان ظاهر قدیمی عرضه میشود اما در تصمیمی قابلتقدیر از سوی کرمان موتور، چهره فیسلیفت شده بهجای نمونه اصلی برای بازار ایران در نظر گرفته شده است.
مشخصات فنی کی ام سی J7
کرمان موتور J7 در کلاس ابعادی C بزرگ و کلاس بدنه سدان فستبک دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۷۸۰-۱۸۲۰-۱۴۹۲ میلیمتر بوده و نسبت به هیوندای النترا ۲۰۱۸ خودروی بزرگتری است. همچنین فاصله محوری ۲۷۷۰ میلیمتری J7، باعث شده تا این خودرو بیشترین فضای پا را در مقایسه با رقبای خود یعنی آریزو ۶ پرو، مزدا ۳، سراتو سایپا و النترا کرمان موتور داشته باشد.
این سدان اسپرت مجهز به یک پیشرانه توربو GDI با حجم ۱۵۰۰ سیسی است که ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۸۰۰ ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده شش سرعته دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۸ ثانیه طی کند. موتور J7 به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز است؛ همچنین وزن خودرو ۱۴۸۵ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.
مشخصات ایمنی KMC J7
در بحث سیستم تعلیق، در جلوی خودرو از فنربندی مک فرسون و در تعلیق عقب از سیستم مولتی لینک استفاده شده است. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و سیستم ترمز آن مجهز به سامانههایی نظیر: کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA)، ترمز اضطراری (BOS) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
از دیگر امکانات ایمنی این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ۶ کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی EPB
- سنسور پارک عقب
- سنسور باران
- دوربین ۳۶۰ درجه
تجهیزات و امکانات رفاهی کی ام سی J7
کی ام سی J7 در بحث امکانات رفاهی دست پر ظاهر شده و کرمان موتور سعی کرده تا این خودرو را با امکانات کامل راهی بازار کند. طبق اعلام شرکت، تجهیزات رفاهی J7 عبارت است از:
- سانروف پانورامیک
- صندوق عقب برقی
- شارژر بیسیم تلفن همراه و خروجی برق ۱۲ ولت برای ردیف جلو و عقب
- سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب به همراه سیستم بدرقه و خوشآمد گویی
- صندلی برقی راننده به همراه گرمکن
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی به همراه شیفتر پشت فرمان
- صفحه کیلومتر دیجیتالی ۷ اینچی همراه با ۳ تم رنگی متفاوت
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه هوا و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب و کول باکس
- نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی همراه با ۸ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی در دو حالت اکو و اسپرت
- فرمان برقی با قابلیت تنظیم سفتی در سه حالت
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی با قابلیت انتخاب رنگ
- کروز کنترل
- و…
رقبا و قیمت KMC J7
طبق اعلام کرمان موتور قیمت خودرو عددی بین ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود. با توجه به قیمت اعلام شده رقیب مستقیم این محصول فونیکس آریزو شش پرو است.
پس از گذشت سالهای نسبتاً طولانی از حضور سدانهای جوانپسند و پرشتابی همچون نیسان ماکسیما و سیتروئن زانتیا، باری دیگر شاهد حضور یک خودروی اسپرت و تهاجمی در بازار کشور خواهیم بود. کرمان موتور با ارائه یک محصول جذاب و خدمات پس از فروش گسترده به دنبال جذب مشتریان جوان بوده و با توجه به ویژگیهای برتر محصول J7 نسبت به رقبای هم قیمت، بایستی منتظر حضور گسترده این خودرو در سطح جادههای کشور باشیم.
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
جک S5 | ۱۴۰۲ | ۱,۲۴۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تماشا در یوتیوب:
تماشا در آپارات:
شهرام روزپره
۴ مرداد ۱۴۰۱ماشین 15 هزار دلاری رو یک میلیارد میفروشن! خدا لعنتشون کنه
مهرانیان
۷ مرداد ۱۴۰۱سدان جوان پسند رو خوب اومدند. جوان که چنین پولی نداره. درضمن این تودهایها خودشان عمداً مردم را فقیر کردند که سوار توده بشوند.
محمد
۸ مرداد ۱۴۰۱سلام آخ حرف دل منو زدی، واقعا اوج نامردی هست با این پول میشه خارج ایران بی ام و خرید.
نیما
۴ مرداد ۱۴۰۱خدمات پس از فروشش خوب باشه خوبه. بعیده ماشین بدی باشه حداقل در رده قیمت خودش با وضع فعلی.
علی رضا
۶ مرداد ۱۴۰۱یک مونتاژی چینی دیگر
حسین
۴ مرداد ۱۴۰۱بنظرم باید ۶۰۰ باشه ، اونم بخاطر انحصار بازار ایران!
نه بیشتر!!
امیر
۴ مرداد ۱۴۰۱هر بار که یه خوردروی به اصطلاح قوی وارد ایران میشه، یکم امیدوار میشم که خب حداقل موتور خوبی داره اگه کیفیت و خدمات نداره،اما بعد ی مدت ک میاد ب بازار…. واقعا ناامید کنندس
البته این شرکت با فولکس همکاری داره و توقع زیادی ازش دارم!
مهدی
۴ مرداد ۱۴۰۱اگر یه جور فرو میکردن که پای مردم ۷۰۰-۸۰۰ میشد منطقی بود و فروش بدی رو تجربه نمیکرد
Dian
۴ مرداد ۱۴۰۱گرونترین ماکسیمای موجود در بازار که صاحبش باید بشدت بی انصاف باشه که اینقد اونو گرون بفروشه حدود ۱ میلیارده
اگه با انصاف باشه یه ماکسیما تمیز رو میفروشه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومن
داغون ترین ماکسیما هم حدود ۳۵۰ تومنه
بعد اینا یه چینی که حجم موتورش نصف موتورش نصف ماکسیما ئه رو میفروشن ۱.۳۰۰
اصلا با انصاف تر از اینارو تو عمرم ندیدم
حسین
۶ مرداد ۱۴۰۱ماکسیما با تکنولوژی دهه 90 میلادی جز موتور قوی هیچ چیز دیگه ای نداره. حتی تعلیق عقبش هم یکپارچه ست. از لحاظ ایمنی هم فقط ترمز ABS و دو تا ایربگ داره! ایم ماشین خیلی بهتر از ماکسیمای ترکیده ست واقعا.
S
۸ مرداد ۱۴۰۱عجب تحلیلی!!!!!
میلاد
۸ مرداد ۱۴۰۱شماها غیر از حجم موتور هیچی دیگه بلد نیستید الان فورد و تویوتا هم موتور ۱۵۰۰ میسازن و کارایی دو برابر قبل رو ازش میکشن بعد چن تا ایرانی سمند و ۴۰۵ سوار دنبال موتور با حجم ۳۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ هزارن
SLR _ 722
۴ مرداد ۱۴۰۱پدال جان یکم تبلیغاتی نبود معرفیتون ؟
آدم حس میکنه انگار متن از قبل آماده بوده چون نحوه تعریف ها طوری بود انکار توی نمایندگی دارن پرزنتت میکنن
مهران
۴ مرداد ۱۴۰۱سلام،خدایی این قیمت نمی ارزه ،یه النترا بخری که بهتره
یک میلیارد و دویست میلیون ،کافیه یه بار سوار بشی هفته بعد یک میلیارد هم نمیخرن،
آرش
۶ مرداد ۱۴۰۱النترا کار کرده هم همین قیمته تازه ۲۰ اسب هم ضعیف تره من داشتم به نظر خودم خوب نبود
ولی من تو این جی ۷ ها نشستم ببینم چجوریه پس نظری درمورد این ماشین نمیدم
تنگسیر
۴ مرداد ۱۴۰۱باسلام، آقایان مسئول کرمان موتور ما از شما حمایت می کنیم
و از شما خواستاریم مثل بعضی از تولید کنندگان و یا فروش طرح جایگزین خودرو رو راه اندازی کنید .
باتشکر
رامتین
۴ مرداد ۱۴۰۱بنظرم خودروی وارداتی قیمتش بیش از 2 برابر قیمت اصلیش در میاد. اما اگر سایپا بتونه چانگان را مونتاژ کنه میشه امیدوار بود به قیمت 1.5 برابر بفروش برسه که باز عدد معقولتریه!
رضا
۴ مرداد ۱۴۰۱نکته اینکه کشور سازنده این لگن با طراحی و تکنولوژی و ایجاد کارخانه و مواد اولیه و کارگر و انرژی و تبلیغات و مالیات و …. سود و غیره براش در اومده حدود ۵۰۰م و در بازار چین و جهان عرضه میکنه و این {…} این لگن را در تیراژ خرید عمده که قاعدتا تخفیف خوبی هم میگیرند میارند سه برابر قیمت کارخانه سازنده بنام تولید داخلی غالب میکنند به مردم مظلوم ایران یا این مافیا معنی تولید داخلی را نمی فهمند و یا {…} هستند تولید داخلی یعنی ارائه محصول با کیفیت تر از مشابه خارجی با قیمت پائین تر و رقابتی تر در داخل با استفاده از امکانات و امتیازات داخل کشور حال شما رونمایی با سه برابر قیمت واقعی را ببینید این مافیا چقدر {…} هستند تاریخ سراغ ندارد همچین فرصت طلبی و بی عدالتی را که امروز دزدان سرگردنه این لگن را یک میلیارد و دویست میلیون رونمایی کردند معادل ۴۰۰۰۰ دلار و چه کفی هم میزدند و به ریش مردم در انحصار قاه قاه میخندیدند . اوف بر شما اوف
حامد
۴ مرداد ۱۴۰۱گرون که هست ولی وقتی دنا اتومات که لگن به معنای واقعی هست نزدیک 600 میشه خوب این قیمت واسه این طبیعیه
مرتضی مقدم
۷ مرداد ۱۴۰۱اول اینکه دنا اتومات چهارصد قیمت کارخونست ن ششصد بعدشم دنا هر چی باشه تا حالا سوارش نشدی قطعا وگرنه همچین چیزی نمیگفتی.ماشین روز نیست و نباید مثلا با مزدا مقایسه یشه ولی انصافا ماشین خوب و قدرتمندی در نوع خودش.فشار مسابقات رالی بهش وارد نکنی انصافا هم موتور خوب و روبراهی داره.من ک خوشم اومد
محمد
۸ مرداد ۱۴۰۱سلام شیوه محاسبات ات اشتباه است اینجوری باید بی ام و 20 میلیارد تومان باشد. قیمت گذاری خودرو ها اشتباه است این ماشین باید تهایتا 500 تا 600 میلیون باشد
Hadi
۵ مرداد ۱۴۰۱مزدا ۳ نیو خیلی منطقی تره با این قیمت….
آخه ۱۳۰۰؟؟
خدا…
kastech
۵ مرداد ۱۴۰۱یه ماکسیما تمیز شرف داره به این اسباب بازی تازه خدماتشم سر هر کوچه ای هست
F.L.P
۵ مرداد ۱۴۰۱نمیدونم بعضیا چرا میان ماکسیما رو با هر ماشینی که معرفی میشه مقایسه میکنم . شاید یکی نخواد ماشین دهه ۸۰ سوارشه . شاید یکی ظاهر ماشین براش اهمیت داشته باشه . شاید یکی به آپشن اهمیت میده . شاید یکی به مصرف سوخت و آلودگی هوا اهمیت میده . شاید یکی به گارانتی اهمیت میده . جمع کنید دیگه . خسته شدیم . هر چی میشه زانتیا فلان . ماکسیما فلان .
kastech
۷ مرداد ۱۴۰۱دقیقا امثال شما با خرید ماشین چینی بی کیفیت باعث شدین که دیگه ما رنگ ماشین خارجی رو نبینیم(تاکید میکنم دیگه تا ابد ماشین غیر چینی وارد نمیشه!) اگه همین شماها نمیخریدید و فقط یه سال صبر میکردین و دلتون به آپشن های فیک و ناقص و غیر کاربردی ماشینای چینی خوش نمیکردین الان این بلا سر بقیه نمیومد
F.L.P
۷ مرداد ۱۴۰۱متاسفانه یه خوشبختانه ما مثل شما نیستم که فقط به اسم نگاه کنم . اگه خرید ماشینی برام منطقی به نظر بیاد ، میخرم . و گروه دلیلی ندارم که یه ماشین اشغال رو در برابر یه ماشین خوب انتخاب کنم . هر کدوم برای من بهتر بودن ، اون انتخاب منه . در ضمن اگه من ماشین چینی نمیخریدم یهو برجام امضا میشد ؟ اکی میشد ماشین ژاپنی و آلمانی و آمریکایی بیاد ؟؟ یه مشت بچه سال بدون آگاهی ریختن تو اینترنت . اینم باید بگم . همین امثال شما با این آگاهی پایین باعث شدن که iQ ایران به ۸۲ برسه . وقتی آگاهی نداری که ماشین خارجی به خاطر برجامه که وارد نمیشه حرف نزن . فقط خودتو خراب میکنی . امثال تو امثال تو هم نکن . مثلا امثال شما چه کاری واسه مملکت کردن ؟؟
F.L.P
۵ مرداد ۱۴۰۱دیگه کم کم باید این موضوع رو باور کنیم . هر ماشینی میاد ایران اگه بالای ۱۵ هزار دلار باشه قیمتش دو برابر میشه . البته اگه از مدیران خودرو باشه که در هر شرایطی راحت دو برابر میشه . تازه سه برابر هم داره . حالا بیاید با رقیب مقایسه کنید . ظاهر که خب سلیقه آیه ولی به نظر من ظاهر خوبی داره . آپشن های خوبی هم داره . و چیزی که تو بازار ایران بهش کم توجه میشه پرفورمنس نسبتا خوبی هم داره . و خب تو این رنج قیمت رقیبی نداره . ( نه آینه منظورم این باشه انقد خوبه . منظورم اینه با رقیباش هم شرایط نیست . مثلا رقیب صفر با نمایندگی و گارانتی و …… نداره که بخواین مقایسه کنیم اگه هم باشه کراس اووره . ولی خب به نظر ماشین خوبیه .
احسان
۵ مرداد ۱۴۰۱این طراحی نتیجه شایسته سالاری هست
چیزی که عدم وجودش توی ایران خودرو و سایپا یه روزی بابت تعطیلیش میشه.
مرتضی
۵ مرداد ۱۴۰۱دست خودرو سازان درد نکنه خسته نباشن بنظرم هر جا و در هر وضعیتی هستیم خودمون مسئولیم هرکی نظری میده اول یه زحمت بکشه شرایط زندگی خودشو یه نگاهی بکنه بعد ایراد بگیره تو این شرایط کل مملکت در گیر اقتصاد هست همه کارشناس هستند ماشاللاه یک لحظه خودتون رو بزارین جای اون مدیر کارخونه واقعا هنر میخواد تو این بی قانونی شما قانونمند باشی اینم بگم دو دوتا میشه چهار تا ….. طرف با این شرایط بیاد خودرو بیاره بده 500تومن بنظرتون کسی تارا و شاهین میخره کل کارخونه ها به فنا میرن پس قیمت مهم نیست مگه همه ما ادمها بنز سواریم هرکی داره بخره نداره نخره فعلا شرایط همینه منتظر نباشین بیان به نفع مردم یه چیزی رو ارزون بدن خدا رو شکر کنین تو زندگی یه چشم انداز روشن داشته باشین همه چی بدست میارین خونه ماشین و پول ….متاسفانه یاد نگرفتیم درست و به نحو احسنت کار کنیم فقط قضاوت نادرست میکنیم حداقل تو کاری که داریم درست باشیم تا اینده مملکت درست بشه
مجتبی
۵ مرداد ۱۴۰۱یه سراتو سایپایی یا مزدا ۳ نیو یا پژو ۲۰۰۸ صفر
بخرید خیالتون از تعمیرگاه رفتن راحت میشه
بعد ماشین برند هم سوارید
نه این ماشین های ناشناخته ای که معلوم نیست خوبه یا نه؟
حسین
۶ مرداد ۱۴۰۱اتفاقا دوست من 2008 صفر خرید و در 2 سال اخیر جلوبندی سرویس شد، کمپرسور کولر و یونیت فن هم تعویض شد. بلافاصله بعد از گارانتی یکساله ایرانخودرو. لااقل ماشینهای چینی 5 سال گارانتی دارند.
F.L.P
۷ مرداد ۱۴۰۱این تعصبی که باید ماشین برند سوار شدیم از کی اومد ؟؟ ماشین اگه خوب باشه ، لازم نیست بگیم برنده
محمد
۵ مرداد ۱۴۰۱ماشین با حجم موتور زیر 2500 و با قدرت زیر 300اسب اسباب بازی به حساب میاد.
آرش
۶ مرداد ۱۴۰۱تو دیگه خیلی ……
وضع مردم رو نگاه یارو میره پرایدو قسطی میخره تو آمریکا که به دنیا نیومدی. ماکسیما با اون موتور مثلا قوی ۱۹۰ اسب قدرت داره بعدش فقط بنزین الکی میسوزونه.
الان تلیسمان هم موتورش ۱۶۰۰ ولی ۲۵۰ اسب قدرت داره اونم حتما جارو برقیه ها ؟ یه کم فکر کن بعدش نظر بده
فرشاد
۵ مرداد ۱۴۰۱کرمان موتور هیچ وقت از مصرف بنزین حرفی نمیزنه . جک جی 5 اتومات وقتی کولر رو روشن میکنی آمپر بنزین رو میبینی که داره پایین میاد. ما کجای کاریم ؟؟؟؟
Kato
۷ مرداد ۱۴۰۱با این پول میشه یه پاجرو خیلی تمیز ۲۰۰۷ خرید که سگش شرف داره…
پرهام
۸ مرداد ۱۴۰۱من متریال و امکانات رو نمیگم بد متوجه نشید انصافا قیافه از پشت و جلو نسبت به باقی چینی ها حتی در خود جک باید بهش نمره صفر داد!!!! خدایی پشتش ی سری تارا رو میگفتن لخت هست حالا نمیگم غلط یا درست نگاه هر کس ی جور هست ولی تارا رو تایید نمیکنما خودم میگم ی کم لخته اینم که اصلا چنگی به دل نمیزنه ولی کیفیت و آپشن خوبه البته کاش موتور ۱.۸ اینا بود باحالتر میشد بازم انتقاد نمیکنم فقط من قیافش رو خوشم نیومد اگر نه ایراد غیر منطقی روش نمیذارم انصافا. ی موردم بگم اگر قرار بر این قیمتا باشه دوستان میان قیمتی با ماکسیما و مزدا و غیره مقایسه میکنن میگن سگش شرف داره و اینا من خودم ماکسیما دوست دارم ولی وقتی خودت میخوای از صفر دستت باشه از این منظر نگاه کنین نه اینکه این ماشین رو با ماکسیما مقایسه کنیم و بکوبیمش
بهروز
۸ مرداد ۱۴۰۱یه جوان ایرانی با حقوق وزارت کار با 162 ماه حقوق میتونه بخره ، اگه خرج نکنی و فقط جمع کنی و تورمم وجود نداشته باشه میتونی بخری
نیکور
۸ مرداد ۱۴۰۱یه موتور توربو ۱.۵ دارم بیا مسابقه بزاریم ببینیم چند جور میشه اتاق روش سوار کرد و دولا پهنا به مردم انداخت. آها راستی تزریق مستقیم هم هست با تکنولوژی بالا برای بنزین با اکتان عصر پیکان خیلی خوب جواب میده.
Hamed
۸ مرداد ۱۴۰۱تعجب نکردم از قیمت گذاریش تو این مملکت بالاخره باید آشغالای وطنی هم فروش بره
الان این چینی با 600 700 میلیون در دسترس بود کی میرفت دنا و تارای 600 میلیونی بخره؟
انحصار اصلی دست اون دوتا شرکت ملعونه اگر به زمین گرم میخوردن و این رانت حمایتی نبود ملت مجبور نمیشدن برای یه سدان اقتصادی چینی میلیاردی پول بدن
رامتین
۸ مرداد ۱۴۰۱این میگی اسپرت! این که فرغون هم نیست. شاید فقط جیلی پرفیس سدان قابل اعتمادی باشه.
ozhan
۸ مرداد ۱۴۰۱قیمتش خارج ایران 15000 دلاره با دلار 33000 تومن هم حساب کنی میشه 500 میلیون نهایت از 2 برابر هم بیشتر دارن سود میگیرن!
لعنت بهشون .
احمد
۸ مرداد ۱۴۰۱یه مقایسه بکنم
با این پول میشه پریوس تیپ c گرفت
میشه کمری 2012 گرفت
میشه کرولا 2013 گرفت
میشه آزرا 2014 گرفت (۶ سیلندر)
میشه تویوتا gt86 گرفت
با صد تومن هزینه بیشتر میشه جنسیس سدان گرفت
به جنسیس کوپه هم میشه فکر کرد
با وجود اینا چرا باید به همچین لگنی فکر کرد؟
Arman
۲۴ مرداد ۱۴۰۱با این قیمت توی فروش شکست میخوره