کرمان موتور با معرفی کی ام سی X5، جانشین شایستهای برای مدل پرفروش و نسبتاً قدیمی جک S5 را وارد بازار کرد. این خودرو از دو جهت میتواند مورد بررسی قرار گیرد. اینکه آیا گزینهای قابل اعتنا در این کلاس برای خرید است؟ و اینکه آیا نسبت به مدل قبلی خود، پیشرفت محسوسی داشته یا خیر. اگر تا انتها همراه ما باشید، به پاسخ این پرسشها خواهید رسید.
مقدمه
کرمان موتور از سال ۱۳۹۳ مونتاز جک S5 در ایران را شروع کرد. خودرویی که در طول یک دهه با فروش بیش از یکصد هزار دستگاه به پرفروشترین کراساوور مونتاژی بازار کشورمان تبدیل شد. این خودرو از ویژگیهایی چون موتور ۲ لیتری توربوشارژر پرتوان، کابین و فضای بار جادار و قابلیت اطمینان خوب سود میبرد که باعث محبوبیت آن در بازار شد. هرچند رقبایی چون جیلی امگرند X7 و چری تیگو ۵ هم در این کلاس حضور داشتند؛ اما موتور قدرتمندتر S5 و طراحی اسپرت و جوان پسند آن که شباهت زیادی به هیوندای توسان داشت، باعث پیروزی آن بر رقبا شد.
درحالیکه چینیها این خودرو را در سال ۲۰۱۹ بازنشسته کردند، در سال ۱۳۹۹، فیس لیفت S5 با نام نیوفیس روانه بازار کشورمان شد. این محصول از یک موتور جدید ۱.۵ لیتری توربو سود میبرد و تعدای آپشن و تجهیزات رفاهی بیشتر به آن افزوده شده بود.
در سال ۲۰۲۲، جک این خودرو را تحت زیربرند سهول (Sehol) با فیس و کابین جدید معرفی کرد. کرمان موتور نیز برای همگامی با این جریان، این خودرو را با برند کی ام سی و با مدل X5 رونمایی و وارد بازار کشورمان نمود.
طراحی جک KMC X5
مهمترین و نخستین عنصر طراحی خودروی X5 چراغهای جلوی آن هستند که سبک متمایز از تمام خودروهای بازار ایران به آن بخشیدهاند. ال ای دیهای روزتاب یا دی لایت باریک و خطی عمودی و افقی مشابه ترندهای خودروهای روز مثل کادیلاک XT4، کیا EV5 و هوندا Ye S7 شدهاند. چراغهای اصلی هم بهصورت دو طبقه کمی پایینتر قرار گرفتهاند. مجموعه کاسه چراغها ترکیب مدرنی دارد. جلوپنجره بسیار بزرگ ذوزنقهای شکل مشبک با یک نوار براق در بالای آن، تقریباً تمام فیس جلوی خودرو را احاطه کرده است. این ترکیب هرچند زیبا و اسپرت است؛ اما آسیبپذیری زیادی در تصادفات خواهد داشت.
در نمای جانبی، دیگر خبری از خطوط تیز و شکسته نیست و تقریباً به جز قسمت ضربهگیر پایین درها، تفاوتی با جک S5 دیده نمیشود. رینگهای آلومینیومی دو رنگ ۱۸ اینچی، طراحی خوبی دارند و کمی استایل جانبی را بهبود دادهاند. بهتر بود در این قسمت هم بدنه تغییراتی را تجربه میکرد تا تمایز ظاهری بیشتری بوده؛ چراکه باعث پیدا کند و بعلاوه بین نمای ساید و جلو و عقب خودرو هم هماهنگی بیشتری پدید آید.
وقتی از پشت به کی ام سی X5 نگاه میکنید، هنر طراح در تبدیل یک طرح قدیمی به مد روز را با کمترین مداخله خواهید دید. درواقع طراحی بدون اینکه دست به تغییر برشهای چراغ در گلگیر عقب بزند، با متصل کردن چراغها و اضافه کردن یک اسپویلر و برآمدگی در بالای چراغ و تغییر مکان پلاک به سپر، بیشترین تفاوت ممکن را خلق نموده است.
داخل کابین کی ام سی X5 جک
با ورود به داخل اتاق X5 تحت تأثیر فضای مینیمال و پیشرفته آن قرار میگیریم. این موضوع پارادوکسی به همراه دارد که گاهی آزاردهنده میشود. جایی که نیاز به سرعت عمل داشته باشید، نبود دکمههای فیزیکی مشکلساز میشود. درواقع یک مانیتور بزرگ مرکزی ۱۲.۸ اینچی لمسی قرار است جای همه کلیدهای فیزیکی را بگیرد. اما در این امر گاهی نقصانهایی نیز بروز میکند. مثلاً برای بالا یا پایین بردن صدای سیستم صوتی، کلیدی وجود ندارد و از روی مانیتور هم این ویژگی در دسترس نیست و تنها راننده با کلیدهای روی فرمان میتواند این کار را انجام دهد. پس اگر سرنشین کناری بخواهد صدای سیستم را تغییر دهد، باید این کار را از راننده تقاضا کند.
طراحی داخل کابین بهمراتب زیباتر و امروزیتر از S5 شده است و خوشبختانه کیفیت متریال مورد استفاده نیز به همین نسبت بهتر شده است؛ بنابراین حسی که از نشستن چه در بخش جلو و چه عقب دریافت میکنید، حسی خوب است. نمایشگر مرکزی رزولوشن بالایی دارد و ابعاد بزرگ آن به طراحان اجازه داده تا دکمههای لمسی را بزرکتر طراحی کنند و از طیفهای رنگی متنوع و گرافیک زیبایی نیز در آن استفاده شده است. پاسخ این نمایشگر به لمس، نه زیاد سریع و نه خیلی کند است. رابط کاربری آن هم یوزرفرندلی یا مخاطبپسند است.
نمایشگر کلاستر ۷ اینچی روبروی راننده هم از نوع دیجیتالی است. گرافیک این قسمت را میتوان از بین سه مدل مختلف انتخاب کرد. که البته زیاد جذاب نیستند. اما اطلاعات بسیار کاملی از خودرو را در اختیار شما قرار میدهند. فرمان خوش دست و بزرگ و بهصورت دی کات بدوده و دکمههای کنترلی آن رد حاشیه نقرهای رنگ آن به خوبی جای گرفتهاند.
رنگبندی درون کابین با تیم مشکی و تیره انتخاب شده و اگر کمی تنوع رنگی در این بخش بیشتر میشد، میتوانستیم فضای روشنتر و دلنشینتری داشته باشیم. ارگونومی برای اکثر کنترلها به جز مواردی که تنها از طریق نمایشگر در دسترساند رعایت شده است. دید به محیط بیرونی خیلی خوب بوده کاپوت بهخوبی دیده میشود و تسلط بالا بدون نقطه کور در جلو وجود دارد.
صندلیها، جادار اما در جلو سفت و با گودی کمر قابل تنظیم و کمی پهن هستند. این موضوع در سفرهای کوتاه مشکلی ایجاد نمیکند؛ اما در تست ما با یک سفر ۴ ساعته، موجب درد کمر شد و متأسفانه باوجود تنظیمات گودی کمر، نتوانستیم مناسبترین وضعیت را مطابق آناتومی خود به دست اوریم. البته شاید این مشکل برای افراد دیگر با قد متفاوت و تنظیم دقیقتر گودی کمر صندلی، رخ ندهد. صندلی راننده دارای سه حافظه بوده که دکمههای آن روی لبه صندلی قرار دارد. این موضوع باعث میشود تنظیم آن بدون دیدن دکمهها، مشکل باشد.
کنسول وسط با دسته دنده چرخان الکترونیکی، طراحی جالبی دارد. در زیر این کنسول، فضایی خالی ایجاد شده که میتوان برای قراردادن گوشی یا لوازم کوچک استفاده نمود.
سیستم صوتی کی ام سی X5 یکی از نقاط درخشان آن است. قبلاً در مورد کیفیت آن شنیده بودیم؛ اما در این تست کیفیت ۱۰ بلندگو و یک ساب ووفر آن را بهوضوح امتحان کردیم. با اینکه اجزای سیستم صوتی از مارکهای معروف نیستند؛ اما بهخوبی وظیفه تفکیک صدا را انجام میدهند و بیس و باس خوبی دارند. اسپیکرهای جلو دارای چراغهای داخلی رقص نور هستند؛ بنابراین افرادی که به شنیدن موسیقی درون خودرو اهمیت میدهند، بدون نیاز به تغییر سیستم صوتی میتوانند از آن لذت وافی ببرند.
دوربین ۳۶۰ ضعیف و کمی گیج و نبود ویژگیهایی چون رادار نقطه کور از نکاتی است که باید بهبود یابد. سیستم تهویه را تنها باید از داخل مانیتور تنظیم کرد. قدرت بسیار بالای تهویه مخصوصاً کولر در هوای گرم و پرتاب باد مناسب و دریچههای خروجی باد برای سرنشینان عقب، کاملاً عملکردی مطلوب و قابل قبول دارند.
سقف سانروف پانوراما هم برای علاقهمندان به این آپشن جذاب خواهد بود. یکی از ویژگیهای کابین کی ام سی ایکس ۵، آکوستیک و عایقبندی بسیار خوب اتاق است که تقریباً تمام صداهای محیطی را در سرعتهای معمول، فیلتر کرده و اتاقی ایزوله بدون صدای باد و موتور و چرخها دارد.
موتور KMC X5
پیشرانه کی ام سی X5، یک موتور ۱.۵ لیتری توربو TGDI با کد 4GC16D سرزنده و با قدرت مناسب است که به طور خطی از دور ۱۸۰۰ به بعد کشش بالایی را در اختیارتان قرار میدهد. صدای موتور و توربو هم کنترل شده است. عدم حساسیت به بنزین مصرفی و نداشتن ناک. حتی با وجود بنزین زدن از جایگاههای قدیمی و بینراهی باعث تعجب ما شد؛ زیرا چنین مشکلی را در بین بسیاری از موتورهای توربوی خودروهای چینی دیدهایم. موتور شناخته شده و نسبتاً کم استهلاک این خودرو با کمترین لرزش و صدا همراه است. این همان موتوری است که در کی ام سی K7 قبلاً به کار رفته است. قدرت ۱۷۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متری، هیچگاه شما را ناامید نخواهد کرد. افزایش گشتاور ۳۰ نیوتن متری نسبت به موتور جک S5 نیو فیس نیز از بهبودهای این مدل محسوب میشود.
گیربکس
تعویض دندهها کمی گیج اما سریع و بدون مکث و تقه است. به نظر میرسد این گیربکس نیاز به ارتقای برنامه داشته باشد؛ چون گاهی برای انتخاب دنده درست مردد شده و چندین تعویض پشتسرهم انجام میدهد یا از روی یک دنده میپرد. فقدان شیفتر پشت فرمان یا تعویض دستی هم از کمبودهایی است که برای افرادی که مداخله شخصی بیشتری در رانندگی میخواهند محسوس خواهد بود. گیربکس از نوع ۶ سرعته دو کلاچه خشک DCT است که باید در ترافیکهای سنگین مراقب داغ شدن آن باشید و ترجیحاً از اتوهولد استفاده کنید.
تعلیق
سیستم تعلیق X5 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل با میله پیچشی است که عملکرد نرم و ضربهگیری خوب حتی باوجود ظرفیت کامل سرنشینها دارد. هرچند نباید انتظار آسایش و راحتی سیستم تعلیق مولتی لینک مستقل را از آن داشته باشید. نکته اینکه در کاتالوگ سهول X6 که نسخه اصلی کی ام سی X5 است، سیستم تعلیق، مستقل مولتی لینک ذکر شده که پرسش و دوگانگی زیادی برای مشتریان ایرانی به وجود آورده است. این موضوع دراصل به تحلیل سازنده چینی از نوع تعلیق برمیگردد زیرا آنها این نوع سیستم را هم به گونهای مستقل تعریف میکنند.
رانندگی با کی ام سی X5
یک از نقاط ضعف X5 نداشتن مدهای مختلف رانندگی مثلاً اکو، برفی، آفرودی و از این قبیل است. بعلاوه شما نمیتوانید تعویض دنده را به هیچ حالت دستی نیز انجام دهید. نهتنها خبری از شیفتر پشت فرمان نیست؛ بلکه خود شیفتر دایرهای شکل هم از چنین ویژگی ای پشتیبانی نمیکند؛ بنابراین در رانندگی، باید تعویض دنده را کاملاً به خودرو بسپارید و تنها یک مد اسپرت نیز برای رانندگی قابل انتخاب است.
این خودرو یک کراساوور است که میتواند در جادههای خاکی هم عملکردی نرم و مطلوب داشته باشد. با این وجود اگر وارد ناهمواریهای با ارتفاع نامتوازن شوید، بهراحتی و بهخاطر بازی محدود تعلیق یا تراول پایین چرخها، سه لنگ میشود. اگر در مسیرهای شنی هم وارد شوید به علت نداشتن مد مخصوص، احتمال گیر کردن زیاد است. همچنین در سربالایی بسیار شدید خاکی، این خودرو تقریباً متوقف شده و از حرکت ایستاد. پس بهواسطه شاسیبلند بودن آن نباید به فکر آفرود جدی با این کراساوور شهری باشید.
در عوض در آنرود یا مسیرهای شهری و جاده، رانندگی با X5 بسیار راحت، دلپذیر و شیرین است. عملکرد فنی مخصوصاً ترمزها کاملاً مطلوب ارزیابی شد. ترمزگیری قوی و کارآمد که در دفعات متعدد استفاده در سرازیری هم داغ نکرده و عملکرد خود را حفظ میکند، باعث افزایش اطمینان میشود. تعلیق در ناهمواریهای جادهای هم بازخورد نرمی دارد. سکوت کابین در هنگام شتابگیری با صدای توربو آمیخته میشود. قدرت موتور چنان است که در شتاب ثانویه، ناامیدتان نخواهد کرد. اگر خیلی دنبال مسابقه و شتاب نباشید، در جاده، کمبودی احساس نمیکنید. در پیچهای تند جادههای شمال، این خودرو بدون انحراف و با پایداری کامل حرکت میکند.
جادار بودن خودرو مخصوصاً برای خانوادهها و برای مسافرتها، ارزشمند است. لبه بارگیری صندوق عقب مماس با سپر بوده که مناسب نشستن و استفاده در پیکنیک است و میتوان بهراحتی در این قسمت نشست و با تا کردن صندلیهای عقب حتی فضایی مسطح برای خواب نیز فراهم میشود. تنظیمات مختلف و آپشنهای فراوان هم لذت سفر را دو چندان میکنند.
مشخصات فنی کی ام سی X5
حجم موتور (سیسی) | ۱۴۹۹ |
استاندارد آلایندگی | Euro V (یورو ۵) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۷۲ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۲۸۰ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۱۸۰۰ الی ۳۵۰۰ دور در دقیقه |
جعبه دنده | ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT |
سیستم فرمان | برقی EPS |
سیستم ترمز | جلو دیسکی خنکشونده و عقب دیسکی |
سیستم تعلیق | مک فرسون (MacPherson) در جلو / نیمه مستقل میل پیچشی در عقب |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
سایز چرخها | رینگ ۱۸ اینچ آلومینیومی دو رنگ ۲۲۵/55R18 |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۰۵ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۸۵۰ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۶۹۸ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۶۶۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۵۶۰ |
حجم صندوق عقب (لیتر) | ۴۸۵ |
تعداد سرنشین | ۵ |
تجهیزات و آپشنهای کی ام سی X5
- چراغهای جلو و عقب LED
- چراغهای مهشکن عقب
- صندلی چرمی
- تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت
- تنظیم دستی صندلی شاگرد در ۴ جهت
- صندلیهای ردیف عقب تا شونده ۴:۶
- کنسول میانی ردیفهای جلو و عقب
- سیستم پخش MP5 با نمایشگر ۱۲.۸ اینچی + بلوتوث + USB
- قابلیت اتصال تلفن همراه Carplay + Andriod Auto
- خروجی برق ردیف جلو ۱۲ ولت + ۵ ولت
- خروجی برق ردیف عقب ۵ ولت (۲ عدد)
- ۱۰ اسپیکر + ۱ ساب ووفر
- عایق درب موتور
- گرمکن صندلیهای جلو
- حافظه صندلی راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر در ۴ جهت
- چراغ مطالعه جلو LED
- چراغهای مطالعه ردیف دوم LED
- چراغ صندوق عقب هالوژن
- فرمان چرمی با طرح D – CUT
- کنسول میانی مجهز به سردکن
- صندلی راننده مجهز به سیستم Easy Access
- نورپردازی داخل بلندگوهای جلو
- Welcome Sound
- مجهز به چهار کیسه هوا
- ABS+EBD
- سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC
- سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
- سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA
- سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS
- سیستم کنترل کشش TCS
- سیستم فشار باد تایرها TPMS
- ترمز پارک برقی EPB
- اتوهلد Auto Hold
- اهرم تعویض دنده با عملگر الکترونیکی
- چراغهای روشنایی در روز (Day Light)
- سنسور پارک عقب
- دوربین ۳۶۰ درجه
- ISOFIX
- Immobilizer
- هشدار نبستن کمربند برای کلیه سرنشینان
- کمربند ایمنی سه نقطهای برای کلیه سرنشینان
- کمربند ایمنی جلو پیش کشنده
- قابلیت تنظیم ارتفاع کمربندهای ایمنی ردیف جلو
- قفل مرکزی دربها
- قفل کودک
- هشدار چشمکزن چراغ عقب در هنگام ترمز ناگهانی ESS
- ریل سقفی
- روز کنترل
- سنسور باران
- آنتن بال کوسهای
- سنسور نور (Auto Light)
- سانروف پانارومیک به همراه پرده برقی
- سیستم ورود بدون کلید + استارت دکمهای
- چراغهای جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل
- مجهز به سیستم Power Windows
- مجهز به سیستم Power Sunroof با قابلیت تشخیص مانع
- سیستم تک لمسی برای باز و بسته شدن تمامی شیشهها با قابلیت تشخیص مانع
- آینههای جانبی تاشونده اتوماتیک همراه با گرمکن
- آینههای جانبی با تنظیم برقی مجهز به راهنمای LED
- حافظه آینههای جانبی (متصل به صندلیها)
- کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان
- تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت
- کامپیوتر سفری
- پشت آمپر دیجیتال ۷ اینچی
- قابلیت تنظیم نور صفحه کیلومتر بهصورت لمسی
- قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو
- تنظیم تهویهمطبوع الکتریکی بهصورت لمسی
- دریچههای تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب
معایب کی ام سی X5
- قابلیتهای آفرودی محدود
- شتاب اولیه کند
- تعویض دنده گیج
- نداشتن مودهای رانندگی
- صندلیهای جلو خستهکننده
مزایا کی ام سی X5
- کشش مناسب موتور
- صدای پایین داخل کابین
- آپشنهای مناسب
- طراحی داخلی مدرن
- ترمزهای قوی
- سیستم صوتی جالب و خوب
نتیجهگیری: رقبا و ارزش خرید X5
کی ام سی X5 را باید یک پیشرفت محسوس و قابل اعتنا نسبت به سلف خود یعنی جک S5 بنامیم. با به ارث بردن مزایای آن مدل و بدون تغییر فنی خاصی، شما میتوانید از خودرویی با طراحی بهروزتر و آپشنها و امکانات بسیار بهتر بهرهمند شوید. در این کلاس قیمتی، کی ام سی ایکس ۵ تقریباً کم رقیب مانده است و این برای تولیدکنندگان آن نکته مثبتی محسوب میشود. ازآنجاکه تیگو ۷ پرو، فیدلیتی و لاماری در بازه قیمتی بالاتری قرار دارند و تیگارد و X55 هم در یک کلاس پایینتر قرار میگیرند، رقبای مستقیمی چون هایما 8S و چانگان CS35 پلاس وارداتی گزینههای قابل انتخاب دیگر در این رده خواهند بود. با این وجود شاید بزرگترین رقیب این خودرو، از خود کرمان موتور و محصول کی ام سی A5 باشد که با قیمت اندکی پایینتر، طراحی جذابتر و هماهنگتری داشته؛ اما در بخش قوای محرکه، نمیتواند به X5 نزدیک شود.
کی ام سی X5 خودرویی خانوادگی محسوب میشود. اگر زیاد به دنبال هیجان و شتاب نباشید، ایمنی برای شما مهم باشد، فضای داخلی جادار و آپشنهای کاربردی و کابین مدرن و امروزی بخواهید و درعینحال دنبال خودرویی باشید که قطعات فنی آن بهوفور موجود باشند و خدمات پس از فروش قابل اتکایی داشته باشد، پس میتوانید به کی ام سی X5 بهعنوان یک گزینه در بازار فعلی ایران نظر داشته باشید.
قیمت روز کی ام سی X5 در کارخانه و بازار
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
KMC X5 | --- | ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳
ویدئوی بررسی کی ام سی X5
تماشا در یوتیوب (لطفاً کانال پدال در یوتیوب را سابسکرایب نمایید):
Aliasg5
۲۶ تیر ۱۴۰۳به عنوان مالک این ماشین نقطه ضعف هایی داره که عرض میکنم :
۱-نداشتن تیپ ترونیک واقعا آزار دهندست و تو این رنج قیمتی نقطه ضعف عجیبیه
۲-صندلی شاگرد دستیه
۳-همه ی دکمه هارو گذاشتن تو مانیتور حتی تنظیم تهویه
۴-طراحی بقل ماشین همون جک اس ۵ هستش
۵-صندوق برقی برای این قیمت واقعا واجبه که متاسفانه تو این ماشین نیست
۶-متاسفانه پلتفرم خیلی قدیمیه و همون پلتفرم جکه
نقاط قوت هم که بالا ذکر شده
faster
۲۶ تیر ۱۴۰۳با همین قیمت میتونستی kmc j7 بگیری که غیر از صندلی شاگرد دستی هیچ کدوم از عیبهایی که گفتی رو نداره بعلاوه تعلیق عقب مولتی لینک و گیربکس دوکلاچه تر هم داره فیس و پاخورم که دیگه نگم برات
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ تیر ۱۴۰۳هیچ وقت سدان و کراس اور باهم مقایسه نکنید
راحتی رانندگی در سفر خیلی مهمه
NAVID۰۰۹۸
۲۶ تیر ۱۴۰۳به عنوان فیسلیفت قابل قبولِ اما نه برای خودرویی که عمر حدود ۱۰ سال داره اونم چینی که معروفِ به تغییرات در کوتاه مدت!!!
یه خوبیای که این خودرو داره اینه که در ایران زیاد منتاژ و فروخته شده میشه ترس از خدماتش نداشته باشید!!!
اما یه عیب بسیار بزرگ داره و اونم اینه که استهلاک و کلافگی در این خودرو بالا رفته به علت چراغ و سپر آسیبپذیر و دکمههایی که دیگر در داخل جایی ندارند مگر مانیتور!!!
اولش برای مالک لذتبخش و جذابِ اما همین که یک هفته گذشت میگه صد رحمت به لگنسازان ایرانی که برای هر عملکردی یه دکمه دارند!!!
بارها و بارها در مورد تاچ و دکمهای بودن کامنت گذاشتم ولی مثل اینکه دیگه کار از کار گذشته و هرچقدر میگذره بیشتر دل میبندم به ماشینایی که دارم و نسبت به جدیدها قدیمی میان ولی بسیار کاربردی که حاضر به معاوضه و تغییرشون نیستم و نمیشم!!!
انتخاب من در این رنج قیمتی بدونِ هیچ درنگی توسان اسپورتیج ۲۰۱۰ هستش که اتفاقاً چند صد میلیون هم میشه ارزانترش را گیر آورد بیرنگ و تمیز یا حتی سانتافه ۲۰۰۸ بیرنگ که بسیار سواری نرمی داره با استهلاک به نسبت کم و فراوانی قطعات خدمات!!!
ظاهر عقب و جلو این خودرو خوبه اما نه وقتی به نمای بقلش نگاه کنید چون بیشتر آدم رو یاد چسب رازی میندازه که گویی طراح نمای عقب جلو را به چسب به بمای میانی چسبونده داده بیرون!!!
خطهای کناری بدنه و لچگیها هیچ سِنخیتی با این طراحی ندارند اما به نسبت باقی چینیها قابل قبولترِ!!!
دوستان ، به نظر من اگر صبر کنید حدود یکسال بهتره چون فکر میکنم بازار خودروهای چینی تنوع بیشتری پیدا میکنند و برندهای بهتری مثل جیلی و هونگچی و هاوال وارد میدان شوند!!!
۲۶ تیر ۱۴۰۳آقا اشتری اینا تو عمرشون تا حالا هایما 7x سوار نشدن نمیدونن چقدر ماشین خوبیه 😅😅😅😅
ناشناس
۲۶ تیر ۱۴۰۳نوید قیمت کارخونه این ۱۳۸۶ هست بعید میدونم کره ای ترو تمیز بتونی پیدا کنی!
خدا بیامرزه ماشین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ رو نه امکاناتی نه چیزی! یه چیزی هم بگم خیلی کیلومتر های خودرو های ژاپنی کره ای رو دستکاری میکنن کلا من با کارکرده قدیمی حال نمیکنم و این نظر شخصیه.چین هنوز به کره و ژاپن نرسیده ولی با توجه به بازار ایران من توی این رنج قیمتی میرم چینی میگیرم گارانتی داره حداقل یه چهارتا اپشن داره.خلاصه بگم چه چینی چه کره ای که میشه خرید توی ایران تحفه خاصی نیستن اما چه میشه کرد که بازار بستس و مردم مجبورن.
faster
۲۶ تیر ۱۴۰۳از شما بعید بود یعنی کراس اور راحتتره؟
NAVID@@98
۲۷ تیر ۱۴۰۳خرید کارکرده ژاپنی یا نو چینی بین بد تر و بده چنی ژاپنی کره ای بین بد و بد تره
و توصیه اش هم حماقته !!!!!!
تقاضا در بازار زیاد….
عرضه کم….
بازار انتخابی و دست چین……
اعمال نفوذ خودروسازان داخلی در انتخاب مردم……
مردم خیلی هاشون هم چیزی از خودرو نمیدونن
ولی خیلی از انتخاب ها هم از سر ناچاری بوده به دلایل مختلف
بعضیا از نادانی و بیسوادی
بعضیا از اشتباه
وبعضیا هم از ناچاری به دلایل تقاضای زیاد و…
به قول معروف میگن تف به این لعنت به اون… شرایط بازار خودروی کشور، رو به اضمحلال و نابودیه
تا زمانی که یه فکر اساسی نشه بد تر هم میشه!!!!!!
ولی این وسط فقط تز دادن و مسخره کردن مردم هم بَد و اشتباهه و اینم نشون میده که چیزی نمیدونید چون خودشان هم تکه ای از پازِل اند وَلاغیرررررر!!!!!!
صبر هم نکنید اگه ماشین لازمید شرایط و وضعیت خودتون رو نگاه کنید و متناسب با همون بخرید بالطبع با توجه به موارد مختلف متفاوت میشه و صرفا یک نوع شامل نمیشه همونطور که گفتم درستش همینه گول دیگران و دلال های کثیف رو هم نخورید!!!!!!
یزدی
۱۶ مرداد ۱۴۰۳x5 هم دوکلاچه تره
عیسی صنوبری
۲۴ مرداد ۱۴۰۳موتور گیربکس X5 با J7 دقیقا یکیه. محور عقب X5 هم مولتی لینکه ظاهرا یه اشتباه عجیب تو کاتولوگ باعث شده بگن تعلیق عقبش میل پیچشی هست.
گاس فرینگ
۲۶ تیر ۱۴۰۳تیپ ترونیک داره ولی غیر فعاله بعید میدونم ماشین با این قیمت به طور پیش فرض نداشته باشتش مگر لاماری
احتمالا مالکین خودرو راه حل بازگشت تیپ ترونیک توی گروه شون مطرح کردن تو اینترنت هم شاید بتونی دست پیدا کنی بهش
Aliasg5
۲۶ تیر ۱۴۰۳در کل ترجیح میدم کمی پول بزارم رو این ماشین و رنج بالاتر مثل فیدلیتی یا تیگو ۷ پرو فکر کنم
نویدی
۲۶ تیر ۱۴۰۳همون جک s5 هستش با ظاهر بروزتر…چند تا از همکاران جک s5 دارن،ندیدم ازش بد بگن،همه راضی هستن…اگر به قیمت کارخونه دست مشتری برسه خوبه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ تیر ۱۴۰۳کابین واقعا متحول شده و امکانات بیشتری داره
من هر دو مدل S5 و X5 جدید از نزدیک دیدم به نظرم X55 مدیران خودرو و X5 کرمان موترو بهترین گزینه در قیمت 1/2 تا 1/5 میلیارد تومن هستند
سهیل
۲۶ تیر ۱۴۰۳آقای اشتری اطلاع دارید که موتور کماکان میتسوبیشی هست یا خیر ؟
NAVID۰۰۹۸
۲۶ تیر ۱۴۰۳آقا سهیل
میشه بگید در طول حدود ۲۰ سالی که چینیها وارد ایران شدند کدومشون موتور اورجینال میتسوبیشی داشتند که این دومیش باشه؟؟؟؟؟
داداش ، تمامشون طرح میتسوبیشی هست نه اصل میتسوبیشی!!!
اونی که موتور گیربکسش اصل هست سانگیانگ بود که یه زمانی عیناً مال مرسدس بنز را میخرید میذاشت زیر ماشیناش تازه اونم نه موتور به روزشون رو ، بلکه تو انبار موندههایِ نسل قبلیهاشون رو!!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ تیر ۱۴۰۳موتور میتسوبیشی یک دروغ هست که ۱۵ ساله برای گول زدن ملت و تبلیغ ماشینهای چینی استفاده میشه
پیشرانههایی که در خودروهایی چینی استفاده میشه، تماما ساخت چین هستند
گاس فرینگ
۲۶ تیر ۱۴۰۳اصلا میتسوبیشی نبود اس ۵ دو هزار سیسی معروف به موتور میتسوبیشی موتور هیچ آرم میتسوبیشی نداره فقط نوشته گرین جت که احتمالا یک شرکت چینی موتور ساز باشه با این متر و معیار کوئیک و شاهین هم موتور ناب مزدا جاپونی اصیل روشونه توربویی که روی مدل ۲۰۰۰ سی سی نصبه مال موتورهای توربودیزل ۲۴۰۰ سی سی به بالاست برای همین مصرف سوخت زیادی داره در این مدل
مدل ۱۵۰۰ یکی از دوستان مدت کوتاهی داشتن مصرف سوختش خیلی بهتره
نویدی
۲۶ تیر ۱۴۰۳جناب اشتری، کره با این همه پیشرفت هنوز نتونسته یه دونه انجین بنزینی تولید کنه،همه ش متعلق به فورد و جنرال موتورزه،یا با همکاری خودروسازهای آمریکایی انجین طراحی کرده…چین هم اکثرا انجین های منسوخ ژاپنی رو با آلیاژ و متریال خیلی ضعیف تر مونتاژ میکنه،بخاطر همینه که اکثر خودروهای چینی از نظر قوای محرکه بسیار شبیه همدیگه هستن.
ساخت انجین کار ساده ای نیست.
Dan
۲۷ تیر ۱۴۰۳-داداش یه ذره تو اینترنت بگردی متوجه میشی همه موتور های لامبادا، تتا، دلتا، کاپا و مخصوصاً اسمارت استریم متعلق به گروه کیا و هیوندای هستن
شاید طراحی و ساختش با همکاری شرکت های خارجی بوده ولی مالکیت و برندینگش برای هیوندای هست.
درکل هیچ موتوری تحت لایسنس جنرال موتورز یا فورد رو ماشیای کیا و هیوندای تو ۳۰ سال اخیر نصب نشده
-همین موتور ۱.۵ لیتری چری و دانگ فنگ هم با همکاری avl اتریش طراحی شده ولی کلا برای چین محسوب میشه
-تنها موتور میتسوبیشی که تو بازار خودمون رو ماشینا نصب شده، موتور ۲.۴ لیتری ۱۴۰-۱۵۰ اسب بخاریه که روی آمیکو آسنا، مکث کلوت (توربو)، دایون y7 (توربو) و… هست
نویدی
۲۷ تیر ۱۴۰۳Dan عزیز
کیا و هیوندای انجینهای نسبتا قدیمی فورد و جنرال موتورز رو خریداری کردن و به اسم برند خودشون فروختن.
از مکانیک های مناطق آزاد بپرس.
موتور 1.5لیتر خودروهای چری هم که avl اتریش برای چری طراحیش کرده.
.
.
منظور بنده ساخت انجین از صفر تا صد توسط خود کمپانیه،مثل تویوتا،هوندا،بی ام و،بنز…،که چین و کره چهل ساله نتونستن همچین کاری بکنن.
Reza99
۲۶ تیر ۱۴۰۳اقای اشتری متاسفانه با این افزایش قیمتی که مدیران خودرو داده x55 تقریبا ۱۴۱۰ شده به نظرم kmc x5 ازش سرتره،چون هم ارزون تره هم موتورش قوی تره فقط خداکنه کرمان موتور افزایش قیمت نده مثل مدیران خودرو،من اولش قصد خرید x55 داشتم کلی منتظر موندم تا با افزایش قیمت دیگه منصرف شدم حالا امیدوارم x5 افزایش قیمت نخوره که دیگه باید قید خرید ماشین رو بزنم.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ تیر ۱۴۰۳الان جک X5 برای خرید شرایط مناسبی داره
در بازار آزاد قیمت X55 صفر کیلومتر 1/500 رسیده
احتمالا مدت چندماه ثبت نام جدید نداشته باشن و بعد فیس لیفت جدید X55 با ظاهر شبیه تیگو 7 پرو پیش فروش بشه
تیگو 7 فعلی هم امسال توقف تولید خواهد داشت تا مدل جدید با موتور 1/6 توربو و سیستم دودیفرانیسل، مونتاژ کنن طبیعتا قیمتش حدود 2 میلیارد تومان خواهد بود.
پیش بینی من قیمت کارخانه X55 فیس لیفت جدید 1403 معادل 1/5 میلیارد هست، تیگو 7 دو دیفرانیسل 2 میلیارد و انواع تیگو 8 هم 2/6 تا 3 میلیارد تومان
۲۶ تیر ۱۴۰۳بنظرم هایما S7 پلاس هم گزینه خوبیه
نه اینکه بخوام طرفداری کنم ها نه
خودم میگم اگه پول هایما 7x ندارید برید s7 پلاس بخرین ماشین خوبیه بدک نیست
گاس فرینگ
۲۶ تیر ۱۴۰۳مصرفش در حد کادیلاک ایرانه
۲۶ تیر ۱۴۰۳پولشو دارید ثبت نام کنید بخرید بمولا پشیمون نمیشید
هی زندگی دعا کنید ماهم بگیریم…
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳نسبت به ماشینهای جدید آپشنهای کمی داره،
۱_تیپ ترونیک نداره
۲_درب صندوق دستیه
۳_شارژروایرلس نداره
۴_تنظیم تهویه هوا فقط درمانیتور هست
۵_ تنظیم صندلی شاگرد دستیه
۶_شتابش نسبت به x55پرو دیرتره،و کم میاره
با این تفاسیر قیمتش زیاده
بابک
۲۶ تیر ۱۴۰۳اکثر مواردی که دوستان در ارتباط با جک X5 عنوان کردن درست است …در ارتباط با حساسیت به بنزین غیر سوپر و ناک زدن خودرو ، متاسفانه جک X5 هم همانند مابقی موتورهای توربو ۱۵۰۰ حساسیت را دارد…
اشتباه فرض نکنید که به بنزین معمولی حساس نیست…
بهتره بنزین سوپر بزنید یا هر دو الی سه باک بنزین معمولی یورو ۴ که در شهرهای بزرگ موجود است…حتما مکمل ، توصیه شده ، کرمان موتور را استفاده کنید
حواستان به نوع و زمان تعویض روغن موتور و دمای کاری موتور همیشه باشد که خدای ناکرده ، هزینه تعمیرات ۷۰ تا ۱۲۰ تومنی به گردنتان نیفتد….
در مجموع سایز اتاق و ظاهر قابل قبولی نسبت به قیمتش دارد…
بستگی به سلیقه افراد دارد اما جک T8 با موتور توربو ۲۰۰۰ و شرایط قسطی مناسب فعلی ، ارزش خرید بهتری نسبت به X5 دارد…
در مقایسه با J7 به نظر بنده ، X5 مناسبتر و حس رانندگی بهتری دارد…از لحاظ طول و ارتفاع از کف x5 بهتر است
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳طراحی خودرو متناسب نیست.
در کل من از خودرو های جک خوشم نمیاد و تو خود چین هم ارزون ترین خودرو ها رو تولید می کنه و ماهیت کمپانی خودرو هایی ارزون و اقتصادی هست و با این توصیفات نباید انتظار خودرو های با کیفیت و زیبا رو داشته باشیم.
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳من اگر قصد خرید خودرو داشتم به جای خرید kmc x5 می رفتم ام وی ام x33s می خریدم.
با ۹۰۰ تومن می تونی ۵۰ تا کارشو بخری.
البته تیپ های قبلی خودرو هم فوق العاده هستند مثلا با ۶۰۰ تومن میتونی x۳۳ مدل ۹۵ ۱۰۰ هزار تا کار بخری.
و یا با ۴۰۰ تومن x33 مدل ۹۰ ۲۵۰ هزار تا کار بخری.
البته کم کارکردترشم هست.
...
۲۶ تیر ۱۴۰۳سلام وقت بخیر
من این ماشین رو دارم و واقعا توی این ۱ ماه ازش راضیم و اینکه از مانیتور میشه صدا رو کم و زیاد کرد فقط کافیه نوار بالای صفحه مانیتور رو به پایین بکشید تا گزینه رو ببینید لطفا اصلاح کنید
با تشکر
علیرضا
۲۶ تیر ۱۴۰۳پلتفرم قدیمی
شهاب
۲۶ تیر ۱۴۰۳سلام عقب مولتی لینکه برادر دقت کن تو اطلاعات نوشتن
ارژنگ
۲۷ تیر ۱۴۰۳اگه همبرگر خونگی نمیتونی بخوری،فلافل گزینه گولزنک خوبیه.هم شکم پر کن هم خوش طعم.
مجید
۲۷ تیر ۱۴۰۳بالاخره نفهمیدیم سیستم تعلیق عقب ای ماشین چیه یه سایت میزنه مولتی لینک یکی میزنه میل پیچی
جواد عقیلی
۲۷ تیر ۱۴۰۳درود. دوست عزیز، کرمان موتور اعلام کرده میله پیچشی نیمه مستقل اما توی کاتالوگ سهول X6 زده مولتی لینک مستقل. چیزی که ما تست کردیم هم مولتی لینک نبود متاسفانه.
مجید
۵ مرداد ۱۴۰۳تست وبرسی تو سایت باما زده مولتی لینک و گیربگس تر
ناشناس
۲۸ تیر ۱۴۰۳کی ام اس x5 وای چه باحاله از شر سوزوکی خلاص شدیم راستی ازواج مبارکتون باشه تاهل هنوزم میگن الان انقلاب شده نسل داره عوض میشه تنوع خلاقیت زندگی در لحظه مولتی کارها زندگی کنسروی تئاتر ها نمایشنامه ها درخشش
Aryan Abdolahpoor
۳۰ تیر ۱۴۰۳جلوش که زیاد جالب نیست و پشت هم که همان چراغ عقب فقط یک نوار به هم وسلشان کرده و جای خالی پلاک روی صندوق هم احساس میشود و موتورش هم که همان است و بدنه هم که همان است
علیرضا
۳۱ تیر ۱۴۰۳سلام خدمت دوستان و کارشناسان من دو روز میشه کی ام سی x5 گرفتم و در زمان دنده عقب در شیب تند ماشین به اندازه دو متر به جلو میره و تا ترمز نگیرم یا گاز ندم ماشین رو به عقب نمیره من اینو به نمایندگی گفتم میگه که طبیعه در صورتی که زمانی ماشین در حالت دنده عقب باشه نباید ماشین رو به جلو حرکت کنه لطفا راهنمایی بفرمایید
عیسی صنوبری
۱۹ مرداد ۱۴۰۳دو اشتباه فاحش در معرفی مشخصات فنی این خودرو دارید. اول این که تعلیق عقب خودرو مولتی لینک است نه میل پیچشی و دوم اینکه مشابه J7 گیربکس از نوع دو کلاجه تر می باشد. لطفا اصلاح فرمایید
omqali
۵ شهریور ۱۴۰۳همه ی زشتی های دنیا رو باهم داره.
پدرام
۱۷ مهر ۱۴۰۳سلام
این ماشین فیس لیفت جک اس ۵ است که علیرغم هر کیفیت و مشخصاتی که داشت پر طرفدار ترین و پر فروشترین کراس آور چینی موجود در ایران به حساب میاید .حالا اگر کارخانه مونتاژگر جهت افزایش رضایتمندی مشتریان نسبت به بهره گیری از نسخه بروز رسانی شده همان خودرو اقدام و با کمترین افزایش قیمتی ( در بازار آزاد حدود ۶۰ میلیون تومان) در اختیار مصرف کننده قرار داده است به اعتقاد بنده نمیتواند مورد انتقاد قرار داده شود!
مجید
۲۴ آبان ۱۴۰۳جناب اشتری
بنظر شما فیدلیتی پرایم گیربکس جدید بهتر یا کی ام سی x5
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ آبان ۱۴۰۳من جک ترجیح میدم و البته فیدلیتی جدید هم مشکل فنی نداره