کونیگ‌زگ

احتمال تولید کونیگ‌زگ الکتریکی وجود دارد

کونیگ زگ حدود ۲۵ سال پیش تأسیس شده اما سال ۲۰۰۲ بود که اولین محصول تولیدی این کمپانی یعنی CC8S به یک مشتری تحویل داده شد. به امروز که برسیم این خودروساز سوئدی را در حال تولید حدود ۱۲۰ خودرو خواهیم یافت که برای چنین کمپانی‌ای کافی است. محبوب‌ترین محصول کونیگ زگ بی‌شک آگرا RS بوده که به‌صورت رسمی سریع‌ترین خودروی جهان نام گرفته است.


شاید این روزها آگرا RS خبرسازترین محصول سوئدی‌ها باشد اما در نظر داشته باشید که مدل رگرای موجود در تصاویر در واقع خودروی پرچم‌دار کونیگ زگ محسوب می‌شود. این هایپرکار هیبریدی که قبلاً به فروش رفته تنها سقف تولید ۸۰ دستگاهی با بهای ۱.۹ میلیون دلاری داشته است. قلب تپنده آن پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری بای توربو و سه واحد الکتریکی بوده که همین امر باعث می‌شود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر در ساعتی داشته باشد.


رگرا نشانه واضحی از آمادگی کونیگ زگ برای حضور در بخش الکتریکی‌ها بوده و شاید پیش‌نمایشی از هایپرکار کاملاً الکتریکی این برند در آینده باشد. مؤسس و مدیرعامل این شرکت آقای کریستین ون کونیگ زگ درباره محصولات الکتریکی صحبت کرده است. او گفته می‌توان با حذف پیشرانه احتراق داخلی رگرا آن را به پیشرفته‌ترین محصول الکتریکی دنیا تبدیل کرد.

کونیگ زگ گفته سخت‌افزار الکتریکی رگرا به تنهایی قدرت حدود ۷۰۰ اسب بخاری داشته و مجموعه باتری آن تنها ۷۰ کیلوگرم وزن دارد. این مدیر ارشد ادعا می‌کند پیچیده‌ترین و بهترین سیستم باتری دنیا برای یک خودروی جاده‌ای خلق شده است.
او در ادامه می‌گوید:

خب به نوعی ما در بحث تکنولوژی الکتریکی پیشرو بوده اما موضوع نهان اینکه یک پیشرانه احتراق داخلی هم در قلب رگرا داریم.


یکی از روش‌های محتمل می‌تواند افزایش قدرت قوای محرکه الکتریکی بدون استفاده از پیشرانه احتراق داخلی به منظور خلق محصولات جدید باشد اما نهایتاً باید گفت کریستین معتقد است خودروهای کاملاً الکتریکی در نتیجه توسعه بی‌وقفه این تکنولوژی عرضه خواهند شد.

اما یک مشکل در خودروهای تمام الکتریکی وجود داشته و آن هم صداست. اگرچه این خودروها کاملاً ساکت نیستند اما صدای تولیدی آن‌ها در مقایسه با پیشرانه بزرگ ۸ سیلندر جذاب نیست. کریستین به همین دلیل معتقد است رگرا بهترین ترکیب از مزیت‌های قوای محرکه الکتریکی و حس جذاب یک خودروی مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را ارائه می‌نماید. البته باید گفت بحث الکتریکی سازی توسط کونیگ زگ باعث بهبود راندمان نخواهد شد زیرا این خودروساز بیشتر به افزایش پرفورمنس علاقه‌مند است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چـرا زیـاد خبـری از کونیگ زگ رگرا نیسـت
    با ایـن که رقیـب مستقیـم بوگاتی هستـش
    ولی به اندازه بوگاتی سر و صدا به پا نکرده

    1. ali

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (30 ديدگاه)

      احتمالا ecu این ماشین لوک هستش تا به وقتش که سری r تمام هنراشون رو روکردند وارد بازی بشه

  2. Amirferrari

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (352 ديدگاه)

    آره جون خودت،ماشینایی که میسازی جاشون فقط تو پوستراست،هنوز نتونسته ماشینی بسازه با شتاب زیر سه ثانیه ادعاش تمام کیهان رو برداشته،خودروسازی که هر ۵ سال یه دونه ماشین میتونه تولید کنه و ادعای برتر بودن از بوگاتی و فراری و مکلارن و لامبو رو داره،یه دونه مکلارن ۷۲۰s میرزه به کل کمپانی و تاریخچه کونیگ زگ

    1. More

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      از اسم پروفایلت هم معلومه متعصبی بیش نیستی اینو بگم ک همون فراری عزیزت و هیچ خودرو ساز دیگه ای هم هنوز نتونسته مگاکار تولید کنه ولی این رفیق تازه واردمون یچیزی تولید میکنه ک اونایی ک اسمشو آوردی تو رویا هم نمیتونن بسازن

      1. Ali

        ۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (87 ديدگاه)

        تو رویا هم نمیتونن تولید کنن؟؟
        دوست عزیز نمیدونم مطالعه ای از تاریخ خودرو سازی داری یا اصلا اهداف خودروسازی فراری پورشه یا مکلارن آگاهی داری یا این که میدونی فرمول یک چیه چون اینا هیچ ربطی به کوئنیگزگ ندارن و مثلا تا حالا کوئنیگزک ماشینی مخصوص پیست تولید نکرده(شاید فقط one:1 اگه واقعا باشه) و چیزی تولید کرده که بتونه تو مسیر مستقیم سریع باشه و مطمئنا دانش مهندسی این شرکت با وجود اختراعاتش حتی نزدیک شرکتایی که نام بردی نیست
        تو رویا نمیتونن تولید کنن چون رویاشون بهترین تجربه رانندگی و داینامیک خودرو و عملکردشون توی پیسته و نکته جالبی توی سریع رفتن تو مسیر مستقیم نمیبینن
        شخصا نسل جدید هایپرکارها که استون مارتین ولکری و پراجکت وان و مکلارن bp23 رو بیشتر از شیرون و رگرا میپسندم

    2. Ali keyhani

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (657 ديدگاه)

      سروصدا به پا نکرده؟؟؟
      الان رکورد سرعت دست کدوم ماشینه؟؟؟
      من خودم طرفدار دو آتیشه فراری هستم ولی کونیگ زگ‌ اینجوری هم که میگی دست و پا بسته نیست،به هر حال مدل اگرا rs الان سریعترین خودروی دنیاست و این خودش خیلیه

  3. MoNsTeR

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    شاهکاره واقعا
    یکی از زیبا ترین نما های جلو رو داره

  4. نیما

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (139 ديدگاه)

    بهترین ماشین های دنیا رو میزنه هم سریع ترین وهم از قوی ترین ها وبهرین شتاب گیری ها (حتی ترمز) تازه تکنولوزی که داره به خواب اونا هم نمیاید یا حتی طراحی (مثلا بوگاتی شیرون که مثل پرایده داخلش) یه جا خوندم که مدل one of one تو پیست میتونه بهتر از fxxkعمل کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا