کونیگزگ تنها خودروسازی نیست که از کمکفنرهای Öhlins استفاده میکند، ولی آنها به شیوهای متفاوت از سایر کمپانیها از این کمکفنرها استفاده میکند. کمکفنرهای کونیگزگ بهطور الکترونیکی قابل تنظیم هستند، موضوعی که اصلاً غیرعادی نیست، ولی مهندسان این کمپانی میتوانند آنها را بهصورت آنلاین و از راه دور تنظیم کنند، هرکجای دنیا که خودرو قرار داشته باشد!
مثلاً تصور کنید که در پیست نوربرگرینگ آلمان حضور دارید، کافی است به تکنسینهای کونیگزگ زنگ بزنید تا آنها بهصورت آنلاین تنظیمات کمکفنرهای خودروی شما را بهدلخواه شما عوض کنند. آنهم بدون یک ارتباط فیزیکی با خودرو!
این ابرخودروساز سوئدی این موضوع و جزئیات بسیاری در مورد تکنولوژِی سیستم تعلیق خود را اخیراً در وبلاگ خود منتشر کرده است. در این مطلب اطلاعات زیادی در مورد هندسه سیستم تعلیق، میله تعادل و اینکه چرا آنها از فیبرکربن برای ساخت شاسی استفاده نمیکنند وجود دارد، ولی این توضیحات آنها در مورد کمکفنرها میباشد که ما را بیش از همه شگفتزده کرده است.
علاوه بر قابلیت تنظیم از راه دور آنها، کونیگزگ میتواند خودرو را بهگونهای برنامهریزی کند که برای دستیابی به پرفورمنس ایدهآل؛ خودرو بهطور خودکار تنظیماتی را روی کمکفنرها اعمال نماید. سخنگوی کونیگزگ دراینباره میگوید:
هر چهارگوشه خودرو میتواند به کمک این کمکفنرها بهطور مستقل کنترل شود. بهعنوانمثال اگر داخل پیست به یک پیچ وارد میشوید، سیستم میتواند کمکفنرها را بهگونهای تنظیم کند که بهترین حالت چسبندگی را در اختیار راننده قرار دهد. دستیابی به چنین تنظیماتی نیاز به کار فراوان دارد، ولی امکانپذیر است.
این بدین معنی است که اگر کونیگزگ برای آزمایش یک خودرو در نوربرگرینگ حضور پیدا کند، بدون شک مهندسان آنها طوری خودرو را تنظیم میکنند که مناسب این پیست باشد.
سایر خودروها در سیستم تعلیق خود از تکنولوژِی GPS استفاده میکنند، ولی نه به روشی مشابه کونیگزگ! حداقل در خودروهای جادهای آنها اینگونه نیست.
منبع: roadandtrack
امير علي
۳۰ آذر ۱۳۹۵میدونم به این ربطی نداره میخواستم بدونم سیستم تعلیق سری هفت جدید تغییر کرده یا نه دوماً اگر تغییر کرده در مقایسه با سیستم تعلیق جدید اس کلاس حرفی برای گفتن داره یا نه ممنون میشم اگه جواب بدید چون تو سایت خود bmw چیزی ننوشته بود
Bavaria
۳۰ آذر ۱۳۹۵سواری سری هفت جدید کمی از اس کلاس خشک تر و داینامیک تر هست
تغییرات، دامپرهای تطبیق شونده و فرمان پذیری هر چهار چرخ(ابته اینو فکرکنم توو نسل قبل هم بود اما بهبود پیدا کرده)
ب ام و در نسل جدید بیشتر رو سبک شدن و تولید گیربکس و شاسی هماهنگتر با نسخه دو دیفرانسیل(بخصوص برای M760) سری هفت تمرکز کرده
درکل اس کلاس کمی راحت تر از سری هفت و از لحاظ کیفیت، سری هفت جدید کمی بهتر از اس ظاهر شده
امير علي
۳۰ آذر ۱۳۹۵این نسخه ی چهار چرخ فرمان پذیر فقط روی دو دیفرانسیل عرضه میشه؟
Bavaria
۳۰ آذر ۱۳۹۵به صورت پکیج سفارشی به همراه میله ضد غلتش الکتریکی فعال ارائه میشه
ولی “فکرکنم” در مدل های سطح بالا به صورت استاندارد وجود داره
در ضمن کمک های بادی نسل جدید سری هفت با کمک رولزرویس توسعه پیدا کرده
مجید
۳۰ آذر ۱۳۹۵فوق العاده س!!!!!!!!!فکرشو بکن!!!!!!!!!!!واقعا کف کردم!!!!!
Saied
۳۰ آذر ۱۳۹۵اونا در گیر تکنولوژی هستن . ما هم در گیر داعش .
یکی از بزرگان میفرماید ?استعداد عامل اصلی پیشرفت نیست بلکه انتخاب درست باعث پیشرفت انسان میشه.?
و من فکر میکنم ما ها مسیرمون رو اشتباهی انتخاب کردیم.
فرشاد سجادیان
۳۰ آذر ۱۳۹۵شاهکار مهندسی یعنی محصولات اینخودروساز با شخصیت سوئدی، نه بوگاتی با اون موتور هشت لیتریِ شانزده سیلندر با چهار توربو و انواع و اقسام سیستمهای افزایش قدرت دیگه. . .
همچنان منتظر یه رقابت تمام عیار بین رگرا و شیرون هستم. . .
جدا از این بحثها، تلفظ اسامی دنیای خودرو هم داستانی شدهها, یه سر به مترجم گوگل بزنید:
فرانسوی: شیقون
انگلیسی: کایرِن
انگلیسی و سوئدی: کوئنیگزگ (فقط تو سوئدی دو حرف اول روبا یه لحن کشیده تر به هم وصل میکنن)
(M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)
۳۰ آذر ۱۳۹۵دقیقا باهات موافقم کوئنیگزگ واقعا واقعا شاهکار میسازه با اون شرکت کوچیکش همچین غولی تولید کردن کاری هست که هر کمپانی نمیتونه انجام بده… بوگاتی شیرون رو اصلا افتخاری نمیبینم کلا خوشم نمیاد ازش…شاید بعضی ها خوششون نیاد از این لحن من ولی واقعا شاهکاری نیست…….شاهکار تو این کلاس کوئنیگزگ هست و بس
shah.
۹ دی ۱۳۹۵بوگاتی فوق العاده است ولی کویینگ زگ بی نظیره
کریستین کویینگ زگ همواره دنبال نوآوری و خلق شگفتیهای مهندسیه و به خوبی این خصیصه رو در شرکت و محصولاتش میشه دید.
ASA
۳۰ آذر ۱۳۹۵تحسین برانگیزه
واقعا پیچیدس
احمد باقری
۳۰ آذر ۱۳۹۵به نظر من، درستش این بود که خود سیستم، به صورت خودکار، این کارو انجام بده و تنظیمات مختلف برای انواع پیست ها و شرایط جاده ای داشته باشه، اینجوری امنیت سیستم خیلی بالاتره و نیازی به تنظیم از راه دور نیست. به هر حال، اون مهندسانی که میخوان از راه دور، کنترل کنن، بر اساس شرایط پیست که راننده بهشون میگه، این کارو انجام میدن، پس بهتره که شرایط مختلف رو در سیستم تنظیم داخل ماشین قرار بدن و یا کاتالوگی در اختیار راننده قرار بدن که در اون، شرایط پیست های مختلف و سایر شرایط به همراه تنظیمات سیستم لحاظ شده باشه تا بتونه خودش این کارو انجام بده.
MPH
۳۰ آذر ۱۳۹۵کونیگزگ و پاگانی از اون شرکتایین که میمیرم براشون
ولی هنوز موندم کدومو بیشتر دوست دارم….
امیر
۹ اسفند ۱۳۹۶سیستم تعلیق فقط پراید حتی تو صاف ترین جاده ها بازم تکون داره لامصب نوسان میسازه خودش