کونیگ‌زگ

حادثه برای کونیگ‌زگ One:1 در نوربرگ‌رینگ

سه روز پیش طی حادثه‌ای در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان یک دستگاه کونیگ‌زگ One:1 که از نادرترین هایپرماشین‌های جهان به‌شمار می‌رود، به‌شدت صدمه دیده و طعمه شعله‌های آتش شد.

koenigsegg-one1-destroyed-in-brutal-nurburgring-crash-hypercar-caught-fire_1
کونیگ‌زگ اخیراً اعلام کرده بود که پس از لغو محدودیت‌های سرعتِ اعمال‌شده، برای ثبت یک رکورد جهانی جدید به جهنم سبز باز خواهد گشت. اما بخت با آن‌ها یار نبود و در جریان یکی از آزمایشات، One:1 دوست‌داشتنی دچار سانحه‌ای سهمگین شد و آسیب بسیار زیادی بدان وارد آمد.

koenigsegg-one1-destroyed-in-brutal-nurburgring-crash-hypercar-caught-fire_6
جزئیات حادثه خیلی واضح نیست اما نشانه‌های روی تیرک‌ها نشان می‌دهند که خودرو در قسمت Adeneuer Forst پیست در حال حرکت بوده که حین نزدیک شدن به یک پیچ راست‌گرد ترمزها قفل می‌کنند و موجب برخورد شاخ به شاخ آن به حفاظ و پرتاب به داخل چمن‌های مجاور می‌شوند. براساس مدارک، سانحه در سرعت بسیار بالایی رخ داده و بالافاصله پس از وقوع، قسمت عقب بدنه دچار حریق گشته؛ اما خوشبختانه زود خاموش شده است.

sb2_7746
این درحالی است که علی‌رغم صدمات سنگین خودرو، آسیب جدی به راننده وارد نشده و بعد از ظهر همان روز از بیمارستان مرخص شده است.

koenigsegg-confirms-rebuilding-one1-destroyed-in-nurburgring-crash-driver-safe-109563_1
متأسفانه این دومین دستگاه از مجموع ۷ دستگاه One:1 تولید شده بود که با بدنه فیبر کربنی و خطوط طلایی‌رنگ اولین بار در فستیوال سرعت گودوود سال ۲۰۱۴ به نمایش عموم درآمد. مالک آن نیز گویا فردی ساکن کشور آلمان است.

البته این اولین بار نیست که یک کونیگ‌زگ در جریان دور آزمایشی در جهنم سبز تصادف می‌کند. سال ۲۰۱۴ همین اتفاق برای یک نمونه پروتوتایپ آگرا R رخ داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. HAMID

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کل داستان به کنار
    طرف ماشینش داغون شده خودش همون روز از بیمارستان مرخص شده(گرفتین چی میگم دیگه؟؟)

    1. رهگذر

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (64 ديدگاه)

      در هر صورت سایپا مطمئن. این وصله ها اصلآ به سایپا نمیچسبه. خ خ خ خ خ.

  2. احمد باقری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    وقتی نمیتونی چرا میری توی پیست، البته این اتفاق ممکنه برای هر هایپر کاری اتفاق بیفته.

    1. مجید. بهترین یا هیچ.

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      برای هر هایپرکاری نه. این سومین باره. کونیگزگ با رانندگی بینظیر استیگ هم از پیست تاپگیر خارج شده بود.
      چند وقت پیش در تاپیک “از مرغ یخزده تا سوپر کار” بود هم در مقایسه ی کونیگزگ با بوگاتی گفته بودم که استفاده از قدرت این اعجوبه خیلی سخت یا حتی محاله. حالا حرفم تا حدی اثبات شد من از بابت حادثه ای که اتفاق افتاده بسیار ناراحتم و از طرفی به خاطر سلامتی راننده خوشحال…
      تقصیر راننده نیست. نکته ی جالب اینه که کونیگزگ هیچ وقت خودش مستقیما ماشین هاشو در جهنم سبز تست نکرده. همیشه میگه “اگه کسی از مالکان حاضره ما کمک میکنیم”. یعنی ریسک یک و نیم میلیون (در مورد سی سی اکس )دلاری نمیکنه. در حالی که مثلا تمام مراحل زمان گیری و ثبت رکورد اونتادور اس وی توسط شرکت لامبورگینی و راننده ی رسمی لامبورگینی انجام شد. اونتادور رکورد 6:59:73 ثبت کرد. گویا یک هوراکان هم تست شده و رکورد مورد انتظار (زیر 7 دقیقه )بدست نیومده تا ببینیم سوپرلجرا چیکار میکنه
      اما در مورد کونیگزگ… کسی که ماشین 5 میلیون دلاری!!! که برای تست میبره هیچ چیزیو به شانس واگذار نمیکنه. مطمئن باشین بهترین راننده ی ممکن رو انتخاب کرده. چون قیمت این ماشین با یک خراش روی بدنه 1 میلیون دلار افت میکنه. و ثروتمند ترین افراد هم حاضر نیستند 4 میلیارد تومن ضرر کنن.

      این همون فرقیه که بین شرکت کهنه کاری مثل بوگاتی با زنوو وکونیگزگ وجود داره.
      ماشینایی مثل کونیگزگ فقط به قول دوستمون برای چشم در آوردن خوبن.
      همه چیز فقط به چهار تا عدد و رقم مثل شتاب و گشتاور و اسب بخار نیست. این عددا فقط خوبن که باهاشون حال کنی.
      کونیگزگ شاید در مسیر مستقیم اونم در درگ 500 متر یا 800 متر موفق باشه ولی بقیه ی اوقات نمیشه از قدرت و گشتاورش استفاده کرد.

      من از جاه طلبی و بلند پروازی و ابتکارات خارق العاده ی کریستین ون کونیگزگ خیلی خوشم میاد. در دوره ای از زندگیم این شخص الگوی من بود و الان هم خیلی دوستش دارم وامیدوارم موفق بشه. ولی از مقایسه هایی که بعضی دوستان بین کونیگزگ و بوگاتی میکنن ناراحت میشم. چند بار گفتم بازم میگم همه چیز فقط شتاب و رکورد پیست نیست. همه چیز فقط درگ نیست. هنر اینه که یک ماشین بتونه خودشو همه جا نشون بده. بتونه ادعا های کارخونه رو اثبات کنه. شخصی مثل جیمز می که راننده ی حرفی نیست بوگاتی رو به 414 و 408 کیلومتر رسوند.

  3. فری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    این هایپر کار ها ،اشتباه راننده رو نمیبخشن،فقط یه لحظه تصمیم غلط= پودر شدن ماشین

  4. king 918

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    اخه با اگرا رفتی جهنم سبز چه غلطی کنی ……
    با اگرا باید تو شهر با سرعت 40 تا بری چشم دربیاری ……..

  5. Vahid porsche

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    ای بابا انقد زور نزنید نمیتونید به پورشه برسید دیگه قبول کنید?

    1. Pagerrari

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (20 ديدگاه)

      رکورد پورش 918 _6:53

      رکورد زوندا آر 2009 _6:48

      رکورد زوندا روولوسیون _6:30

      http://www.pedal.ir/سایر-خودروهای-اروپایی/pagani-zonda-revolucion-ring/

      1. mehran911

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        جناب پاگانی
        بهترین رکورد ثبت شده در تاریخ پیست
        Nürburgring رو در سال ۱۹۸۳ پورشه با مدل افسانه ای 956 با زمان 6:11 به ثبت رسونده

        پاگانی فعلا باید بوق بزنه !!!!

    2. Amir

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بدجور موافقم

  6. erfan

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آخ قلبم

  7. یو اس اس اینترپرایز

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    یا گاف از خودروسازی کوینخ زگ یا راننده دیگه
    البته چندوقت پیش هم همچین حادثه ای سرپیچ پیش اومده بود برای کوینخ زگ

  8. سعید اسی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (47 ديدگاه)

    واقعا چه میشه گفت ..
    . ببین طرف همون روز مرخص شده ..
    ماشینش این شده اماوخودش همون روز مرخص شده … یه ایرانی رانا با موتور برقی ساخت نمیدونم کدوم سازمان گفت غیرمجاز همچین چیزی … واقعا رضوانی .. آرش … اینا مخ های ایرانن که دفتن تو خارج … حرومشون باشه ایران خودرو و سایپا گه پولای ایرانیا رو میخورن … حرومشون باشه

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      با پراید هم تصادف کنی همون روز سر از برزخ درمیاری

  9. سلمان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کونیخ زگ به مراتب از نظر تکنولوژی و … از بوگاتی بهتره
    اینجا جای بحث نیست وگرنه واستون اثبات می کردم
    علت تصادف هم معلومه دیگه
    راننده هر چقدر هم حرفه ای باشه که معلوم حرفه ای نبوده! باید مدتی با اون ماشین تو پیست با سرعت کمتری رانندگی کنه تا قلق ماشین دستش بیاد
    کنترل کونیخ زگ خیلی سخته و تو تاپ گیر هم این موضوع رو گفتن
    حالا یه ***اومده فک کرده کشکه رفته ترکونده ماشین رو چ ربطی به کارخونه داره دیگه!

  10. احمدرضا خواجه زاده

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    فرض کنین با پراید برن جهنم سبز اتفاقاتی که میفته
    1به خاطر فشار زیاد به موتور آتش میگیره
    2 که نمیزاره اولی اتفاق بیفته اینه توی پیچ اول چپ میکنه و رانندش هم کشته میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا