مرحلهٔ مقدماتی، گروه دوازدهم، هایپراسپرتها، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
کوئنیگزگ جسکو | SSC تواتارا |
؟ | |
آستونمارتین والکری | لامبورگینی سیان |
؟ | |
فراری SF90 استراداله | مکلارن اسپیدتیل |
؟ | |
بوگاتی شیرون سوپراسپرت | هنسی ونوم F5 |
؟ |
کوئنیگزگ جسکو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹
تعداد ساخت: ۱۲۵ دستگاه
سلف: آگرا
SSC تواتارا
تاریخ معرفی: فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۸
تعداد ساخت: ۱۰۰ دستگاه
سلف: اولتیمیت آئرو
مقایسهٔ مشخصات فنی
کوئنیگزگ جسکو | SSC تواتارا | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۵.۹ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت با بنزین معمولی | ۱۲۸۰ اسب بخار | ۱۳۵۰ اسب بخار |
قدرت با سوخت E85 | ۱۶۰۰ اسب بخار | ۱۷۵۰ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | ۱۵۰۰ نیوتن متر | ۱۷۳۵ نیوتن متر |
ردلاین | ۸۵۰۰ rpm | ۸۸۰۰ rpm |
گیربکس | ۹ سرعته چند کلاچه | ۷ سرعته AMT |
محور محرک | عقب | عقب |
حداکثر سرعت ادعاشده | ۵۰۰ کیلومتر/ساعت | ۵۰۰ کیلومتر/ساعت |
حداکثر سرعت آزمایششده | آزمایش نشده | ۴۶۰ کیلومتر/ساعت |
ظرفیت باک | ۷۲ لیتر | ؟ |
وزن خشک | ۱۳۲۰ کیلوگرم | ۱۲۴۷ کیلوگرم |
وزن پیشرانه | ۱۹۰ کیلوگرم | ۱۹۵ کیلوگرم |
ضریب درگ | ۰.۲۷۸ (نسخۀ ابسلوت) | ۰.۲۷۹ |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر | ۲,۶۷۲ میلیمتر |
طول | ۴,۶۱۰ میلیمتر | ۴,۶۳۳ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۳۰ میلیمتر | ۲,۰۶۵ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۲۱۰ میلیمتر | ۱,۰۶۷ میلیمتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه | ۲.۸ میلیون دلار | ۱.۶ میلیون دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Loading ...
R@m!n
۱۰ فروردین ۱۴۰۰قطعا جسکو
Reza
۱۰ فروردین ۱۴۰۰کنیخ زیگ جسکو ?
حسین
۱۰ فروردین ۱۴۰۰دقت کردید یکسری متعصب
میان میگن بوگاتی تو ۳ کیلومتر
عمرا رکورد تواتارا رو بزنه ?
آخه کم عقلا اگر متن شیرون سوپر اسپرت در نوادا
و تاثیر ارتفاع و فشار هوا و ضریب درگ
رو ماشین رو فهمیده باشید
نمیاید اینجا چرت و پرت تحویل بدید.
در ضمن بوگاتی موقع رکورد تا نصف مسیر رو
با سرعت ثابت رفت و بعد از پیچ هلالی آخر
شروع به دور گرفتن کرد.
انقدر سر تعصب برند هایی
که ارزش و مهندسی و قدمتشون
تو جهان تکه خراب نکنید.
s.h
۱۰ فروردین ۱۴۰۰دقت کنید به فضای داخلی تواتارا چقدر دوست داشتند شبیه کونیک زگ باشه حداقل شبیه اگرا
?A.H MOTORS?
۱۱ فروردین ۱۴۰۰کوئینگ زگ جسکو ?
امین
۱۰ فروردین ۱۴۰۰برید یه لحضه بالای صفحه به نظرم باید سمت راست جدول بمونه تو دوعل
Porsche
۱۰ فروردین ۱۴۰۰توی این کلاس فقط جسکو
ولی پدال چرا مرسدس AMG وان رو قرار ندادین؟
Benz SLR
۱۰ فروردین ۱۴۰۰هنوز کاملا رونمایی نشده
Benz SLR
۱۰ فروردین ۱۴۰۰تواتارا واقعا نسبت به قیمت ویژگی های خوبی به جا میزاره ولی انتخاب من جسکو بود .
MehdiTurbo
۱۰ فروردین ۱۴۰۰جسکو یه چیز دیگه است ولی اختلاف قیمتشون میلیون دلاریه خیلی اختلاف قیمته ولی بازم جسکو یه چیز دیگست
R@m!n
۱۰ فروردین ۱۴۰۰مگه رقابت بین سدانای 30 40 هزاردلاریه ک قیمت فاکتور خرید باشه ??
Amir Machine
۱۰ فروردین ۱۴۰۰رقابت بین سدانها نیست ولی 1.2 میلیون دلار هم اختلاف کمی نیست
ضمناً، تواتارا تقریباً ادعای سرعت خودشو اثبات کرده و رکورددار سرعت کنونیه، مثل جسکو فقط حرف باد هوا نیست
R@m!n
۱۰ فروردین ۱۴۰۰داداش کسی که میاد این کلاس ماشین بخره دیگه به 1 میلیون بالا پایین نگاه نمی کنه اصن این اختلاف قیمت واسش مهم نیست. نمونش دیگه همه می شناسیم مانی خوشبین همین جسکو رو واسه خودش سفارشی کرد ۳۴۱۹۰۰۰ دلار شد. قیمت بی اهمیت ترین فاکتور تو این کلاسه. راجب پرفورمنسه جسکو هم هنوز بررسی نشده ولی خب کونیگزگ ثابت شدس و تواتارا هم ماشین قابل احترامیه و ادعاشو اثبات کرد. در کل سلیقس دیگه شما تواتارا دوس داری من جسکو.
زیزیگولو
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ظاهراً که SSC تواتارا برتری نسبی داره نسبت به کوئنیگ زگ جسکو ولی انتخاب من کوئنیگ زگ جسکو هستش
SRT
۱۰ فروردین ۱۴۰۰جسکو انتخاب بهتریه ب نظرم،
اس اس سی یه جوریه نمیدونم چرا
Sina10
۱۰ فروردین ۱۴۰۰شاید انتخابم بین این دو تا نباشه ولی جسکو طراحی فوق العاده خشن و جالبی داره!!!
جلوش یه خورده ساده هستش ولی خیلی خشن و جالبه
البته من طراحی آگرا رو بیشتر دوست داشتم ولی خب اینم عالیه
چجوری تونستن از موتور ۵ لیتری ، ۱۶۰۰ اسب بخار در بیارن عالیه
البته کار تواتارا هم خوب بوده ولی جسکو نزدیک به یک لیتر موتور کوچیک تری داره
تواتارا بعد از اون ماجرا یه خورده بدنام شده
و خیلی از ادعاش ضعیف تر بوده
ولی قیافه اش خوبه و نسبت قدرت به وزن خیلی عالی داره
همچنین با توجه به سابقه خیلی بهتر کونیگزگ توی ساخت هایپرکار ، انتخابم جسکو بود
SF90 STRADALE
۱۰ فروردین ۱۴۰۰یک سوپرکار اینجاست که رفته به جنگ هایپر کارها
خیلی باید غول باشی تا در این جمع حضور داشته باشی
Alireza
۱۰ فروردین ۱۴۰۰دقیقا
خود پدال میدونست سوپرکاره ولی توی گروه هایپرکارها قرارش داد دلیلشم مشخصه و به نظرم کار درستی کرد
چون از همه سوپرکارها یه سروگردن بالاتره و از همون اول مشخص بود برنده کدومه
ولی اینجوری میشه یه رقابت بین 765 و سنا و SVJ دید که جالبه در نوع خودش
ارشیا
۱۰ فروردین ۱۴۰۰سوپراسپرتای رده بالا که از الان معلومه قهرمانش سنا هست.
ولی من طرفدار svj
Ho3in
۱۰ فروردین ۱۴۰۰هنوز درک نکردم برای چی این ماشین رو با این قیمت میخرن?نه میشه تو شهر روندش نه میشه بردش پیست (هزینه های نگهداری سرسام آور و ترس از خرابی یا تصادف و ….)لامصب اینارو باید بزاری لای دستمال
دو میلیون دلار برای یک ماشین ?
بجز کلکسیونی بودنش و چشم بقیه رو دراوردن چیزی دیگه ای نداره?
ولی لعنتی ها چقد خوشگلن?
Mad.z.Max
۱۰ فروردین ۱۴۰۰یسکوووو
Joker
۱۰ فروردین ۱۴۰۰رفابت بین ماکت ها داره هیجان انگیز میشه…
حسین
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ماکت های چهار چرخ یک بار مصرف؟
چه جالب
یانکی
۱۰ فروردین ۱۴۰۰هر دو عالی هستن.ولی انتخاب من تواتارا هستش چونکه آمریکایی هستش.موتورش پوشراد و جالبتر اینکه دور بالاست.میدونید که افزایش ردلاین موتورهای پوشراد پیچیدست.چونکه میلنگ تخت نیستن.کاری که تو انجینهای نسکار انجام میشه و تا 10 هزار دور در دقیقه دوران میکنن.البته جسکو هم پایه موتورش وی8 فورد هستش
OMID
۱۰ فروردین ۱۴۰۰انجین تواتارا dohc فلت پلین هست
اون انجین LS قبلی که قرار بود بزارن روش ohv بود ولی انجین فعلی که مال نلسون ریسینگ هست dohc فلت پلینه
OMID
۱۰ فروردین ۱۴۰۰یسکو بهتره به نظرم
هم مثل تواتارا آبروریزی نداشته
هم گیربکسش به شدت بهتره به خصوص این که تواتارا گیربکس AMT داره و توی ویدیو هاش هم معلومه تعویض های نسبتا کند و به شدت خشک داره
نظر بقیه محترم
مهدی
۱۰ فروردین ۱۴۰۰جسکو خیلی بهتره
Khosrow
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ببین کی اومده – تواتارا خالی بنده هم اینجاس ?? ..
Amir Machine
۱۰ فروردین ۱۴۰۰همین خالی بنده الان رکورددار سرعت دنیاس!!
حالا به سوختنت ادامه بده!! ? ?
Farzad
۱۰ فروردین ۱۴۰۰تمام ساخته های کمپانی کونیگزگ علاوه بر زیبایی و گیرایی به شدت بالاشون ، دارای مهندسی شگفت انگیزی هستن که تو کمتر برندی پیدا میشه .
یه مثال : هرکدوم از آینه بغل های جسکو میتونن ۱۸ کیلوگرم داونفورس تولید کنن !!!
بدون شک ، جسکو سریع ترین هایپرکار جهانه فقط باید منتظر رکوردش باشیم .
Ahmadreza
۱۰ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من تواتارا
هم قیمت مناسبتری داره هم ظاهرش به نظرم قشنگتره
ضمنا هم سبک تره هم قوی تر
Ali Keyhani
۱۰ فروردین ۱۴۰۰فراری SF90 پونصدهزاردلاری میخواد با خودروهای چند میلیون دلاری رقابت کنه
تنها خودروی زیر یه میلیون دلار گروه هم همین SF90 هستش
اکثر افراد ناخواسته به تواتارا بدبین شدن شاید اگر اون رکورد فیک نبود و از همون اول تواتارا 460 تا میزد الان محبوبیتش بیشتر بود
?porsche?
۱۰ فروردین ۱۴۰۰?
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۰ فروردین ۱۴۰۰قطعا یسکو.
خودرو هایی که گونیگ زگ میسازه علاوه بر قوی بودن تو فنی یک اثر هنری هستن.
مهدی
۱۰ فروردین ۱۴۰۰فراری با اختلاف ارزانترین خودروی مقایسه… چه تناقض بزرگی! هر چند پرفورمنس این ماشین بهتر از بعضی ها خودروهای این لیست هست و توی پیست هم فکر میکنم برتر از همه ماشینهای این لیست باشه اما به هر حال رو پلتفرم ۴۵۸ هست و قیمتش هم بیانگر همین موضوع هست به هیچ عنوان نمیشه عنوان هایپرکار به این ماشین داد وقتی خود فراری پرچمدار محصولاتش رو لافراری میدونه
محمدرسول صمدی
۱۰ فروردین ۱۴۰۰من میگم باید گزینه سوم هم بود
جفتش با هم
چون هر کدوم یه حس طراحی دارند نمیشه گفت کدوم برتر هستند من میگم جفتش
نور آبی هم یه جوریه تو همچین ماشینایی روانشناسی رنگها میگه آبی آرامشه به نظرم رنگ آبیو به جاش قرمز میزد سوپرتر بود و هیجانی تر
در کل هر دوش…
pouyan
۱۴ فروردین ۱۴۰۰لطفا کونیگ زگ “جمرا” رو هم اضافه کنید.
M.K karimi
۷ مهر ۱۴۰۰دلی جسکو !
جیبی SSC !
علی
۲۲ تیر ۱۴۰۱سلام به نظر من رقابت سرعت بین یسکو و هنسی و تواتارا ، تواتارا برنده میشه حالا چرا؟ ضریب درگ هنسی ۰/۳۲ ، ضریب درگ تواتارا۰/۲۷۹، ضریب درگ کونیگزبرگ ۰/۲۷۸ ، وزن هنسی ۱۳۶۰ ، وزن تواتارا ۱۲۴۸، وزن کونیگزگ ۱۳۲۰، قدرت هنسی ۱۸۰۰ ، قدرت کونیگزگ ۱۶۰۰ و قدرت تواتارا ۱۷۵۰ ، در اینجا تنها چیزی که هنسی نسبت به دو ماشین برتری داره شتاب وحشتناک اونه تو شتاب اون دوتا ماشین به هنسی نمی رسن ،، تو سرعت بالا ضریب درگ و قدرت موتور بالا خیلی تأثیر داره که میشه گفت تواتارا با اختلاف کم می تونه دو رقیب رو شکست بده اما هنسی به خاطر ضریب درگش شاید به زور بتونه ۵۰۰ تا رو بزنه ولی اون دوتا ماشین می تونن به سرعت بالای ۵۰۰ تا دست پیدا کنن
Joker
۱۳ شهریور ۱۴۰۱تواتوارا با اینکه کمتر تولید شده قیمت کمتری داره ظاهر و فنی ش هم بهتره
peugeot
۵ فروردین ۱۴۰۲بنظرم نویسنده نادانه چون سرعته ثبت شده تواتار ۴۷۶کیلومتره بعد زده ۴۶۰دوم اینکه اگر بی ام وه ام هشت بیاد فک کنم تا یه فاصله ای اینا هیچی نباشن اما اگر بی ام وه یه سوپر اسپرت بسازه باس قبره خودتونو بکنید
خخ
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲آره داداش فقط جسکو🤡🤡🤡
دا بجز قیمت، چی جسکو از تواتارا بالا تره؟