کوئنیگزگ رگرا فقط به این دلیل که سریعترین خودرو در شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر تا صفر است، خودروی خاصی محسوب نمیشود بلکه گیربکس غیرمعمول آن نیز ویژگی واقعاً منحصربهفردی است. وقتی پنج سال پیش کوئنیگزگ هنگام رونمایی از رگرا اعلام کرد که این هایپرکار بجای گیربکس معمولی به یک گیربکس نوآورانه بنام دایرکت درایو با تنها یک دنده مجهز است، دنیا آنرا جدی نگرفت اما سازندهٔ سوئدی نشان داد که این فقط یک ادعا نبوده است.
اما آیا میدانید رانندگی با هایپرکاری با چنین گیربکس غیرمعمول و رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت چگونه است؟ برای پاسخ دادن به این سؤال، تیم AutoTopNL یک رگرا را در باند هوایی کوئنیگزگ در کنار کارخانهای که همهٔ هایپرکارهای این شرکت در آن تولید میشوند آزمایش کرده است. تماشای شتاب این هایپرکار سوئدی تا سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط با یک دنده کاملاً عجیب بوده و بهگونهای انجام میگیرد که قبلاً هیچگاه مشابه آنرا ندیدهاید. در طول این آزمایش، رگرا از سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت بدون تغییر دنده به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و پیشرانه از سرعت ۱۰۰ تا حدود ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت روی دور حدود ۵ هزار rpm میماند.
رگرا تفسیر کوئنیگزگ از یک جیتی بینقص است که در مقایسه با مدلهای وحشیتر این شرکت، تجربهٔ راحتتر و دلپذیرتری را به خریداران ارائه میکند. البته این به معنای قربانی کردن پرفورمنس نیست زیرا رگرا ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر و ظرف ۶.۶ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آنهم روی ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سال گذشته نیز این هایپرکار سوئدی ظرف ۳۱.۴۹ ثانیه از صفر به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و سپس به توقف کامل رسید و رکورد جدیدی را در این زمینه به ثبت رساند. با این کار رکورد قبلی ۳۳.۲۹ ثانیه متعلق به کوئنیگزگ آگرا RS و همینطور رکورد ۴۱.۹۶ ثانیهای بوگاتی شیرون شکسته شد.
این پرفورمنس چشمگیر به لطف قوای محرکهٔ هوشمندی ایجاد میشود که ترکیبی از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی آشنای کوئنیگزگ به همراه سه موتور الکتریکی است. موتور بنزینی در اینجا ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه مجموع قدرت سه موتور الکتریکی ۷۰۰ اسب بخار است. حداکثر قدرت ترکیبی این سیستم هم ارقام فوقالعادهٔ ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور است. موضوع جالبتر اما شیوهٔ کار این موتورها است. در این سیستم، برای تأمین نیروی چرخهای عقب، یک موتور الکتریکی روی میللنگ قرار گرفته و دو موتور الکتریکی دیگر هم برای ارائهٔ قدرت بیشتر و کنترل گشتاور بُرداری، روی هرکدام از چرخهای عقب نصب شدهاند. موتورهای الکتریکی در سرعتهای پایین نیروی موردنیاز خودرو را تأمین میکنند و در هنگام عبور از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیشرانهٔ بنزینی وارد میدان میشود.
[دانلود ویدئو]
ارشیاSVJ
۸ مهر ۱۳۹۹اصلا خودش یه پا مرکز تکنولوژیه!!!
Hadi
۸ مهر ۱۳۹۹لامصب ماشین نیست که…
موشک زمین به زمینه…
nikzad
۸ مهر ۱۳۹۹و باز هم من تجربه مجازی این ماشین رو داشتم.ارشیا جان ماشین خیلی سفتیه و پیچیدن توی یه سرعتی به بعد ریسک تمام عیاره.برای لانچ یا شروع سریع از حالت سکون اگر پدال گاز رو تا اخر فشار بدی به دلیل دف عقب بودن و قدرت زیاد کنترل ماشین از دستت در میره و اسپین یا بکسواد میکنه اگر هم بخواهی اروم حرکت کنی ماشین یه حالتیه که انگار میخای از دنده پنج شروع به حرکت کنی و دور موتور از ۱۰۰۰تا شروع به لرزیدن میکنه البته بعد یه سرعت مشخص ماشین حالت بهتری پیدا میکنه.در هر صورت میخوام بگم که باید راننده ماهری پشتش بشینه البته این نکاتی که گفتم دلیل بر بد بودن این ماشین نیست چون گیربکس تک سرعته داره با ماشین های عادی فرق میکنه.من طراحیشو میپسندم مخصوصا اون دی لایت های نقطه ایی نمیدونم توجه کردید یا نه اون دی لایت های نقطه ایش بسیار زیبا هست و همینطور نوع باز شدن درهاش عالیه.یه حالتی به نام حالت شبه داره که اگر دکمشو فشار بدی همه در های ماشین از در کاپوت گرفته تا در موتور همه باز میشن کابینش هم که حرف نداره و حرفتو قبول دارم که میگی پر از تکنولوژیه و یک ماشین تک و خاص هستش توی صنعت خودرو.
Saeed
۸ مهر ۱۳۹۹نیکزاد جان حدس میزنم شما بازی Real Racing 3 رو دارید
چون بیشتر مدل های کونیگزگ (به جز مدل های قدیمی و یسکو) در این بازی حضور دارن
البته رگرا در بازی CSR Racing 2 هم هستش
و البته بازی دنده۲ که ایرانیه
ولی مورد عجیب این بود که این ماشین در واقعیت گیربکس تک سرعته داره
اما توی بازی های به سبک درگستر گیربکس ۷ یا ۸ سرعته داره که واقعا عجیبه?
nikzad
۸ مهر ۱۳۹۹سعید جان نه من بازی های واقعیت مجازی که در ایکس باکس وان هستش رو میگم.قبلا هم گفتم مجموعه بازی فورزا تقریبا میشه گفت نزدیک ترین تجربه رانندگی با واقعیت رو داره میتونی بری در مورد این بازی یه سرچ بکنی انواع ماشین هارو هم در اختیار داری و من انواع سوپر اسپرت و هایپر کار رو روندم باهاشون.این نوع بازی ها سعی بر این دارند که کسانی که دسترسی به این ماشین هارو ندارند حداقل نزدیک ترین تجربه روندنشون رو داشته باشند.
ارشیاSVJ
۸ مهر ۱۳۹۹من تو اسفالتم دیدمش البته اون واقعی نیست.
Benzema
۸ مهر ۱۳۹۹دوست عزیز آقای نیکزاد
نزدیکترین سازنده بازی و به نوعی شبیه ساز سری گرن توریسمو پلی استیشن هست که با اکثر خودروسازی ها و قرارداد انحصاری با سازمان اتومبیلرانی جهانی fia داره که باعث شده بتونید تو بازی آنلاین گواهینامه رسمی شرکت تو مسابقات اتومبیلرانی رو کسب کنید!!! و این امکان هیچ جای دیگه وجود نداره
پلیس انگلیس راننده هاش رو بوسیله گرن توریسمو اسپرت تعلیم میده!
و شرکت های خودرو سازی مثل بنز و نیسان و ً…. مدل سفارشی برای این بازی زدن!
این اطلاعات با یه سرچ ساده در نت میتونید بدست بیارید
SRT
۹ مهر ۱۳۹۹حاجی بگو دوتا گیم زدم دیگه تجربه مجازی کدومه
h!$@\/\/
۸ مهر ۱۳۹۹سلطان به تمام معنا…
هیولای یه دنده رو ببین…
این ماشین میتونه صفر تا ۳۰۰ رو تو ۱۲ ثانیه پر کنه که به شدت خیره کنندس….
برای مقایسه باید بگم که ۹۱۸ و پی۱ و لافراری به ترتیب این کار رو توی ۱۹.۵ و ۱۶.۵ و ۱۵ ثانیه انجام میدن…
فوق العادس پرفورمنس کونیگزگ هیشکی حریفش نیس…
M.A.S
۸ مهر ۱۳۹۹رگرا تنها هایپر کاریه که دوسش دارم
پرفومنسش واقعی و کاربردیه
صفر تا چهار صد 21 ثانیه
صفر تا سیصد 12 ثانیه
و این گیربکس عجیب
بر خلاف 99 درصد هایپر کارای دیگه که صرفاً میان یه پول گنده میگیرن و نه طراحی خوشگل دارن و فقط میتونن 400 تا برن
ظاهرش خشنه و خشننننن
صداشم که اووف
یه اسلحه همه کاره هستش
فقط تایم یک چهارم مایلش چنده ؟
nikzad
۸ مهر ۱۳۹۹یادت نیست چند وقت پیش پدال مطلبی از محصول جدید کانینگ زگ گذاشت پوشش فیبر کربن بدنه هم اندازه قیمت یه لامبورگینی بود؟رگرا هم محصول همون شرکته.اگر منظورت بوگاتیه باید بگم که هر شرکت چه بوگاتی چه کانینگ زگ طرفدارای خودشو داره.
Maserati
۸ مهر ۱۳۹۹کمپانی های دیگه یه پول گنده میگیرن و طراحیخوشگل ندارن؟؟؟؟؟؟؟
من برم در افق محو شم:||||||||
mahdi-abdi
۱۶ آبان ۱۳۹۹پورشه 918 سریع تر از این عدد هست بعدشم اینا رقیب هم نیستن همونطور که رگرا تو صفر تا سیصد سریع تره تو پیست و صفر تا صد کم میاره
فرهنگ
۸ مهر ۱۳۹۹اول اینکه محصولات این شرکت همگی بی نظیرن و نماد مهندسی فاخر هستن
دوم اینکه
من با تلفن همراه وارد سایت پدال شدم و بار اولی بود که از طریق تلفن همراه سایت رو چک میکردم (طی این سالها فقط با سیستم خونگی و هر یک ساعت یبار چک میکنم ) اما بعد از انتخاب مطلب،پشت سر هم تبلیغ میومد و انقدر زیاد بود ک نتونستم سایت رو چک کنم :|
برای دوستان هم این مشکل پیش میاد ؟ ؟
در اخر هم ممنون از سایت پدال و نویسنده هاش
Hamidreza
۸ مهر ۱۳۹۹یکی از دوستان هم در گپ فرمایش کردند که با تبلیغات Pop – up مواجه شدند!
من با سیستم میام و مشکلی ندارم اما مثل اینکه با گوشی تبلیغ میاد
اگه مدیریت سایت تبلیغ Pop-up رو انتخاب کردند لطفا لغو کنند درسته در آمدش خوبه ولی خب به مخاطبان ضربه میزنه و آمار بازدید سایت میاد پایین :)
حمید
۸ مهر ۱۳۹۹من دیروز گوشیم پیام ویروس داد وقتی وارد پدال شدم ، مرورگرم هم هنگ کرده بود !
nikzad
۸ مهر ۱۳۹۹حمیدرضا جان میشه بگی این گپ کجا هستش منم علاقه دارم در مورد ماشین بیشتر با بقیه معاشرت داشته باشم!
h!$@\/\/
۸ مهر ۱۳۹۹بله تبلیغاته برا منم خیلی وقتا همینه
سردبیر
۸ مهر ۱۳۹۹سلام. راستش فقط دیروز یک آگهی بنری داشتیم که کد اشتباهی دادن و برای کاربران موبایلی به صورت پاپ اپ باز می شد که کامل حذف کردیم. آگهی دیگری به این شکل نداریم. پوزش از مشکل ایجاد شده
سردبیر
۸ مهر ۱۳۹۹درود. این مشکل از یک اگهی دهنده در دیروز بود که کامل حذف کردیم. پوزش بابت مشکلی که برای کاربران موبایلمان ایجاد شد.
حسین دهمرد
۸ مهر ۱۳۹۹آقای دهقان فک کنم قبلا راجب این گیربکس مقاله ارائه شده تو همین پدال ولی واقعیتش هنوزم چیز عجیبیه. کاش شما که درسشو خوندی یه بار به زبان ساده ساختمانش رو توضیح میدادین ما که چیزی نفهمیدیم.چجوری میشه با گیربکس تک سرعته از ۱۰۰ تا ۲۲۰ دور موتور ثابت باشه.هنگ کردیم. جاهای دیگه هم سرچ کردم تویوتیوب هم فیلمشو دیدم ولی زبانم تعریفی نداره کسی هم نبود به زبان خودی توضیح بده.
917
۸ مهر ۱۳۹۹مکانیزمش مثل دوتا پنکه هست که روبه روی همدیگه باشن. پنکه شماره 1 رو میزنیم به برق، پنکه 2(به برق وصل نیست) در اثر برخورد جریان ایجاد شده توسط پنکه 1 به پره های پنکه 2 به حرکت درمیاد. از این مکانیزم تو رگرا استفاده شده با این تفاوت که به جای پنکه1 کمپرسور متصل به موتور(اونم شکش شبه پره های پنکس) روغن رو به جریان در میاره و با عبور از توربین چرخا رو به حرکت در میاره. به این مکانیزم torque converter یا مبدل گشتاور گفته میشه. البته بین کمپرسور و توربین هم یک ایمپلر هست که جریان روغن رو کنترل میکنه.
امیدوارم مفید واقع بشه، اگه اشکالی تو توضیحاتم بود دوستان رفعش کنید لطفا.
nikzad
۸ مهر ۱۳۹۹۹۱۷جان منظورت اینه که گیربکسش کلاچ تر هستش؟چون تقریبا ساز و کار کلاچ تر هم همینطوره که برخلاف کلاچ خشک از روغن استفاده میشه و با پمپ روغن در گیربکس جریان داره و صفحات گیربکس بینشون روغن هست!
917
۸ مهر ۱۳۹۹بله با این تفاوت که تورک کانورتر تو گیربکس تر بین موتور و گیربکس قرار داره اما تو رگرا مستقیم بین موتور و دیفرانسیل تورک کانورتور قرار دادن
حسین دهمرد
۹ مهر ۱۳۹۹تورک کانورتر رو که میفهمم تو گیربکس اتوماتیک استفاده میشه که بین موتور و چرخدنده های خورشیدی قرار میگیره تا انتقال قدرت نرم انجام بشه اینم قیافش خیلی شبیهشه ولی نمیشه که دور موتور ثابت باشه وسرعت ماشین تغییر کنه. من با این بخشش مشکل دارم. اون ایمپلر رو نمیدونم چجوری جریان روغن رو کنترل میکنه؟ یعنی فقط با تغییر مقدار روغن سرعت تغییر میکنه؟ اگه اینجوری باشه که خیلی خوبه ساختمانش هم ساده تر از گیربکس اتومات میشه .ولی فکر نکنم چون ایمپلر فقط به روغن زاویه میده تا شتابش افزایش پیدا کنه. اگه به همین راحتی میبود همون کادیلاک که این سیستم رو اختراع کرده از اول همینجوری درستش میکرد.
SF90 STRADALE
۸ مهر ۱۳۹۹از زمانی که برق دنیای خودرو رو گرفت سرعت ها رعدآسا شدن
لوسید Air
آسپارک Owl
لوتوس اویجا
کوئنیگ زگ جمرا
تسلا مدل S پلاید
پینین فارینا باتیستا
ریماک کانسپت Two
همه این خودروها توانایی رکورد زدن دارن ⚡⚡⚡⚡
در آخر هم باید گفت دست طراحان کوئنیگ زگ رو باید بوسید با این طراحی های چشم نواز و خیره کننده
h!$@\/\/
۸ مهر ۱۳۹۹کاش لامبو و فراری هم هایپر کار الکتریکی بزنن?
چه شود
اما هیچوقت کامل الکتریکی نشن?
که البته این امکان ناپذیره…
SF90 STRADALE
۸ مهر ۱۳۹۹امیدوارم درون سوزها مخصوصاً V12 و V8ها تا جایی که امکانش هست تولید بشن
فراری و لامبورگینی الکتریکی یعنی آخرالزمان
به نظرم فراری و لامبورگینی اگه الکتریکی هم بسازن صرفاً نگاهشون به اعداد و ارقام نیست
بلکه دوست دارن به گذشته خودشون نگاهی داشته باشن
پیست مسابقه ، هندلینگ فوق العاده و ….
Maserati
۸ مهر ۱۳۹۹فرقی تو سرعت نکرده فقط شتاب ماشین ها زیاد شده اگه تحقیق کنی میبینی همه برقی ها سرعتشون زیر 400
h!$@\/\/
۸ مهر ۱۳۹۹اول وقتی رکورد ۴۲ قانیه ی شیرون اومد، خیلی تعحب کردم از رکوردش اما وفتی توسط زگ شکسته شد فهمیدم شوهی بود?
البته که بوکاتی سعی کرده شیرون لاکجری هم باشه.
و وقتی زگ رکورد خودش رو هم شکست، فهمیدیم چه اعجوبه ایه……….
سلطانه زگ
من در حد فراری دوستش دارم
تازه این اولشه
منتظر جسکو هم هستیم…
blackburn
۸ مهر ۱۳۹۹تو خیلی از بازی ها نیست چرا واقعا فقط تو کربون بود با شیفت 2 البته پروجکت کارز 3 هم یه مدلش هست
nikzad
۸ مهر ۱۳۹۹توی مجموعه بازی فورزا تقریبا تمام مدل هاش هستش.
امین
۸ مهر ۱۳۹۹یا ابلفص امروز اصلا شارژ شدم تو رو خدا رخ و قامت رو ببین چقدرررررر زیبا چقدررررر قدرتمند چقدرررررر با ابهت کوعینگ زگ واقعا دلبره فراری و کوعینگ زگ عشقن ???????
OMID
۸ مهر ۱۳۹۹فقط باید چند ساعت نگاهش کنی …
یه ترکیب رنگ مشکی و قرمز داره که فوقالعاده س به نظرم جزو چشم نواز ترین طراحی های خودرو هست
پروفورمنسش هم که مشاهده میکنید همینجا
کلا سبک ماشنیای کوئنیگزگ جالبه ( خوابیده رو زمین سقف شیشه ای و طراحی سقف جت مانند)
یکی از خصوصیات عالیش هم وزن سبکه ( کلا نسبت به بقیه هایپر کار ها سبکتره معمولا) که باعث میشه اسپورت تر باشه و توی پیچ بهتر عمل کنه
خلاقیت ها و فناوری های جدید زیادی هم به کار میبرن نمونش همین رگرا یا گیربکس سرعت نور یسکو یا سیستم سوپاپ آزاد اختراع خودشون ( با همکاری بوش) و …
ehsan
۸ مهر ۱۳۹۹آگرا rs رکورد ۳۱ ثانیه رو زده جسکو یا یسکو میاد رکورد رو میکشونه زیر ۳۰ ثانیه. شگفت انگیزه یک لحظه بهش فکر کنید صفر چهارصد صفر فقط ۳۰ ثانیه
اینا به کنار پورشه کاررا جی تی فقط
ماکان
۸ مهر ۱۳۹۹سلام . خدا کنه تا قبل از سال 2035 از مدل های سایز متوسط و فول سایز و بزرگ آن هم چه شاسی بلند و چه کوتاه یا معمولی از برند های بی ام و ، مرسدس بنز ، آئودی ، پورشه ، لکسوس ، کادیلاک ، جی ام سی ، تویوتا ، فراری ، لامبورگینی ، بوگاتی ، مک لارن ، رولز رویس ، بنتلی ، جگوار ، مازراتی و برخی از سایر برند های دیگر یک نسخه ی پلاگین هیبرید آن هم جوری که از لحاظ مجموع قدرت مانند این خودرو ی رگرا مجموع قدرت آن حد اقل از 1300 اسب بخار را بیشتر باشد بسازند و تولید انبوه کنند .
" Swedish Arrogant Tiger "
۸ مهر ۱۳۹۹رگرا هم واقعا جذابه هم از نظر ظاهری هم از نظر فنی.
ولی قلب من هنوز پیش آگرا 1:one گیره.
سلاطین بی ادعا..
شاهین
۹ مهر ۱۳۹۹تک دنده یه جوریه
صدای اون موتور با تعویض دنده دو چندان لذت بخش تر میشه