شرکت خودرویی کونِگزگ اِیبی: که اداره مرکزی سوئدی آن در فرودگاه انگل هولم قرار دارد و دارای ۶۲ کارمند و ۴۳۰۰۰ فوت مربع مساحت میباشد.
پروژههای گذشته: اولین خودروی CC8S در سال ۲۰۰۲ به دست مشتریها رسید، پس از آن خودروی CCR با ۸۰۶ اسب بخار قدرت به مدت ناچیزی عنوان پرسرعتترین خودروی جهان را به خود اختصاص داد (تا زمانی که خودروی بوگاتی ویرون تولید شد). بعد از این خودروها ما شاهد تولید CCX و آگرا بودهایم. پروژه فعلی: آگرا یک:۱ عدد یک در این خودرو نشاندهنده قدرت یک مگاواتی آن در سیستم متریک (۱۳۴۱ اسب بخار قدرت) و همچنین نسبت قدرت به وزن آن که یک اسب بخار بر کیلوگرم میباشد، است. سؤال: آیا کماکان سرعت نهایی مسئله مهمی میباشد؟جواب کریستین ون کونِگزگ: هم بله هم خیر. به نظرم هر یک از جنبههای سرعت اعم از سرعت در پیچ، سرعت واکنش، سرعت واکنش موتور، و سرعت واکنش ترمزها به گروهبندی ماشین بستگی دارد. اگر سرعت نهایی خودرویی بسیار بالاست، استفاده از کارایی آن در زندگی روزمره آسان نخواهد بود. سؤال: آیا به دنبال ثبت رکورد پرسرعتترین خودرو در تولیداتتان هستید؟
جواب کریستین ون کونِگزگ: خودروهای ما بسیار پرسرعت بوده و قابل مقایسه با ویرون هستند. ما خیلی خوششانس هستیم که همواره به باندی طولانی دسترسی داریم که میتوانیم همهروزه خودروهایمان را در سرعتهای بالا امتحان کنیم. اما در کل ما سعی داریم تمامی عملکردها را توسعه دهیم. سؤال: ماشین بعدی شما یعنی یک:۱، با نسبت قدرت به وزن کمنظیر یک به یک خودنمایی میکند. آیا همچنان به دنبال اعداد و ارقام هستید؟
جواب کریستین ون کونِگزگ: همچون تمامی خودروهای ما، خودروی یک:۱ باید متعادلسازی شود. درک میزان قدرت موتور آسان است، اما آنچه که اهمیت دارد این است که سایر قسمتهای خودرو نیز عملکردی با سطح یکسان داشته باشند. ما حتی بدون کاهش طول عمر خودرو، قادریم قدرت آن را افزایش دهیم، اما این خودرو قابل راندن نخواهد بود. میزان قدرت باید قابل اطمینان، کنترل شده و متناسب باشد. سؤال: اگر یکی از مشتریها قصد داشته باشد که با این خودرو رکورد بزند، واکنش شما چه خواهد بود؟
جواب کریستین ون کونِگزگ: سؤال جالبی است. این موضوع، در اولویتهای ما قرار ندارد. اما اگر شخصی برای انجام این کار علاقهمند باشد، ما از وی پشتیبانی خواهیم کرد. و من انتظار دارم که آن پرسرعتترین آزمون با توجه به سرعتهای مجاز در تأسیسات آزمایشی ما باشد.
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳وای خدا ….
این مطلب رو خوندم خیلی لذت بردم….
زنده باد کوئینگ زگ…..
امروز سکته نکنم خیلی کاره……….؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
محمد 7
۱۱ مرداد ۱۳۹۳خدا نکنه سکته کنی وحید جان
ولی اگه اینجوری هستی به زنت پیشنهاد میکنم اگه از دستت عصبانی شد, بره سه تا سوپر اسپورت بیاره که تو سه تا سکته رو با هم بزنی!!!!!!!!
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳محمد جان چی بگم….
بعضی از اقایون هستند که دوست دارند من زود سکته کنم و از بین برم …..
مثل اقای بوققققققققققققققققققققققققققققققق…..
ضمنا اگه من زن داشتم که توو پدال نمی چرخیدم….. گلم
carbonado aventador
۱۱ مرداد ۱۳۹۳من حاضرم با این خودرو رکورد بشکونم!!!!!
کجا باید بیام؟؟؟؟؟
miladdd
۱۱ مرداد ۱۳۹۳کسی میدونه این ماشین چندتا تولید میشه و تا بحال فروش رفته
ahmad
۱۳ مرداد ۱۳۹۳قابل توجه اونایی که کونیگزگ رو با فراری یا لامبو مقایسه میکنن .کونیگزک یه خودرو که مثل پاگانیه که وابسته به شرکتای بزرگ اروپاییه .ولی فراری و لامبو تا حد زیادی خود کفا هستن.در مورد کونیگزگ باید بگم به خاطر قدرت زیادی و کنترل نشده ای که داره صدای موتور خیلی داخل کابین وارد میشه و صداشم شبیه تراکتوره و رانتدگی طولانی مدت باهاش امکان پذیر نیست
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳واقعا طراحی خاصی داره ……..
به این می گن ماشین.
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳وحید جان طراحی کونیخزگ از دماغه و کابین هواپیما الهام گرفته شده
تو نمای نیم رخ مخصوصاً اگه دقت کنی به وضوح قابل مشاهدهست
خودروي ملي انحصار ملي
۱۱ مرداد ۱۳۹۳این سوئدی هارو تو خودرو سازی اصلا نباید دست کم کرفت
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳کوئینگ زگ وان +++++++++++++++
مکلارن p1 ——————–
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳وحید جان کونیخزگ وان:1 اسطورهایه واسه خودش
اینجاش هم جاب بود:
“ما حتی بدون کاهش طول عمر خودرو، قادریم قدرت آن را افزایش دهیم، اما این خودرو قابل راندن نخواهد بود. میزان قدرت باید قابل اطمینان، کنترل شده و متناسب باشد.”
قابل توجه بعضی ها که از اون گلف یا از اون کادیلاک که تیون شده بود و فقط اسب بخار اضافی داشت حمایت میکردن میگفتن خیلی هم خوبه…!!!!!
carbonado aventador
۱۱ مرداد ۱۳۹۳آخه عزیز من کونیگزگ رو با p1 مقایسه می کنی؟؟؟؟؟
گنده تر از مکی نبود؟؟؟؟؟
فقط باید با هنسی مقایسه شه!!!!!!
mahdi
۲۴ شهریور ۱۳۹۳اسطوره است اما به اندازهی فراری ffزیبا نیست
احسان آرسنالی
۱۱ مرداد ۱۳۹۳آقا وحید جسارتا اگه همین نجر سنجی رو زیر پست مکلارن بزاری بازم همین نتایج بدست میاد ولی به صورت برعکس یعنی مکلارن برنده میشه که این نشان دهنده اینه که مردم همیشه به حاضرین جواب مثبت رو میدن و وقتی مخاطب عوض بشه شخص دوم رو تایید میکنن
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳طراحیش خیلی زیباست.نامگذاریشم جالبه “1”
حمید
۱۱ مرداد ۱۳۹۳شاهین جون گفتم اگه اس کلاس میخوای بخری اگر دوسش داری با 200 تومن میتونی یه w220 بخری
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳سلام حمید جان
ممنون از لطفت دوست عزیز
الان که متاسفانه نمیتونم بخرم! در آینده تلاش میکنم تا بخرم! نمیدونم این آینده چقدر طول میکشه! 20 سال؟! 30 سال؟!
ولی به هر حال یه روزی میخرم!
ارادتمندم
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳شاهین جان
One:1
یعنی برای هر 1 کیلوگرم 1 اسب بخار
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳احمد جان به نکته ی خیلی ظریفی اشاره کردی …
دمت گرم …………گلم
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ممنون از دوستان عزیز
یه جوری هم ایهام داره! هم یک اسب بخار به ازای یک کیلو و هم شماره یک دنیای سوپراسپرت ها.
mahdi
۲۴ شهریور ۱۳۹۳من خودم جسیس دارم وقتی اینو میخونم تصمیم میگیریم جنسیسم رو اتیش بزنم
رامتین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳بهرحال اینکه ایشون گفتند از جنبه های غیر سرعت نهایی، مد نظرشونه جالبه اما بدیهیه در اون زمینه ها به پای محصولات آلمانی و یا فراری نمیرسه. بنابراین تابلوست هدف از خلق چنین اتومبیل باابهتی، ثبت بیشترین سرعت است که در این زمینه باز هم بدیهه به پای هنسی ونوم نخواهد رشید. بنابراین این اتومبیل سوئدی گرچه بسیار زیبا و با شکوهه، اما از هیچ نظری نمیتونه برترین باشه.
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳نظرت قابل احترام ولی کاملاً مخالفم رامتین جان
کونیخزگ تو چندسال آینده خودشو نشون میده
اینو در نظر داشته باش که دسترسی به همهی این پیشرفت ها فقط طی 20 سال صورت گرفته!!
این طراحی، این قدرت، این وزن، این هماهنگی و تعادل، همه و همه توی 20 سال
با اینکه تجربه فراری و لامبو خییییلی بالاتر از کونیخزگه
carbonado aventador
۱۱ مرداد ۱۳۹۳احمد جان شما تو اسپانیا زندگی می کنی؟؟؟؟
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳کربو جان چطور؟؟
carbonado aventador
۱۱ مرداد ۱۳۹۳اگه اسپانیایی بودی G رو خ می خوندی می گفتم زبانشون اینجوریه!!!!
KOENIGSEGG
شما تو کونیگزگ خ می بینی؟؟؟؟؟
Ahmad..F12
۱۲ مرداد ۱۳۹۳کربوجان مگه همیشه همون چیزی که میبینی رو باید تلفظ کرد!!!!!!!
کونیگزگ نوشته شده ولی تو اروپا “خ” خونده میشه از جمله آلمان سوئد و فرانسه
فواد
۱۱ مرداد ۱۳۹۳دوستان من عشق لامبو دارم. ولی از وقتی کونیگ زگ وان رو دیدم دلم قنج میره خیلی ازش خوشم میاد. نکنه عاشق شدم؟؟!!
رضا ... فقط مرسدس بنز
۸ مهر ۱۳۹۳آخیییییییییییییییییییی!
مجتبی
۱۱ مرداد ۱۳۹۳دوستان آیا دقت کردید در این خودروهای جدید چیزی به نام اهرم دسته دنده وجود ندارد؟
ahmad
۱۳ مرداد ۱۳۹۳دسته دننده واسه چی. اون شیفترهای پشت فرمون کاره دنده رو انجام میده
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳هنوز اطلاعاتی از شتاب و سرعت این خودرو مشخص نیست پس کسی نظر بی فایده نده…
طراحی اش از بوگاتی ویرون جذاب تر و شکیل تره…..
قول می دم این ماشین از تمام جوانب هم رقیباش رو زمین بزنه……
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مرداد ۱۳۹۳درود.
حرفتو کاملا قبول دارم . اما من میگم کسی به بوگاتی نمیرسه . نظر شخصیمه .
عسگری
۱۱ مرداد ۱۳۹۳یه جا خوندم که یکی از این ماشینا رو قراره برای مورینیو بسازن؟؟
آقای خاص با ماشین خاص
javid
۱۱ مرداد ۱۳۹۳باسلام
یه سوال بی ربط
دوستان من هرچی سعی میکنم نمیدونم چرا نمیتونم حساب کاربری ایجاد کنم؟
اگه میتونید لطفا راهنمایی فرمایید
carbonado aventador
۱۱ مرداد ۱۳۹۳کونیگزگ +
هنسی ونوم _
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ما که نفهمیدیم اسم این خودروساز رو
کونینگ زگ درسته یا کونیخ زک یا کوئینگ زگ یا کونیگ زگ…..
اگه کسی مظمئنه بی زحمت زودتر جواب درست رو بگه………..
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ببخشید اصلاح می کنم {مطمئنه….}
carbonado aventador
۱۱ مرداد ۱۳۹۳وحید جان برنامه تلفظ داری؟؟؟؟؟
دقت کن!
KOENIGSEGG
عزیز من G رو که خ نمی خونند!!!
تو برنامه تلفظ کنیگزگ می خونه!!!!!
حالا ما می گیم کونیگزگ!!!!!
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳کونیگزگ لغویه
ولی کونیخزگ در آلمان و سوئد خونده و تلفظ میشه وحیدجان
carbonado aventador
۱۲ مرداد ۱۳۹۳احمد جان آلمانی ها G رو گ می خونند!!!!
هیچ وقت نمی گن ای ام جی!
همیشه می گن آ ام گ!!!!!
Nissan GTR
۱۱ مرداد ۱۳۹۳اگه اشتباه نکنم کنیخ زگ باید باشه
بنده خدا
۱۱ مرداد ۱۳۹۳تو فیلم نید فور اسپید ازش استفاده کردن چیز خوفیه
vahid jinpachi
۱۱ مرداد ۱۳۹۳اگه اشتباه نکرده باشم اونی که توو فیلم نید فور اسپید استفاده کردن مدل اگرا بوده …….
رامتین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳Ahmad..F12 پس صبر خواهیم کرد که ببینیم چی میشه ولی واقعا از نظر من خنده داره شرکت فراری را با یک شرکت سوئدی مقایسه کرد. شرکتی که در فرمول1 هم شاید تا 20 سال دیگه هم وارد نتونه بشه. واقعا دوستان فکر میکنید برای فراری کاری داره که یک اتومبیلی بسازه با توربوشارژهای 4 گانه و سرعت بالای 430 را نیاره؟؟ اصلا این کارها براش ارزشی نداره وگرنه براحتی این توانیی را داره. شرکتی که شوماخر 6 بار باهاش قهرمان فرمول1 شد و آلونسو هم 2 بار.
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳رامتین جان من هیچوقت نگفتم این از فراری یا لامبو بهتره!!!!!
گفتم پیشرفتشون قابل تحسینه
شرکتی که در کمتر از 20 سال به این حد از توانایی تولید برسه
وگرنه خودم تاکید کردم تجربه فراری و لامبو خیلی بیشتره
vahid jinpachi
۱۲ مرداد ۱۳۹۳من نمی دونم که این لامبو و فراری چی دارن که این قدر طرفدار پیدا کردند فقط یه اسمی از خودشون در کردند ……
و در برابر کونیگزک هیچ حرفی برای گفتن ندارند…..و نخواهند داشت….
Ahmad..F12
۱۲ مرداد ۱۳۹۳وحید جان اینطوری نیست که شما میگی
درسته کونیخزگ غولی شده واسه خودش
ولی لامبو و فراری ارزششون خیلی بالاتر از این حرفاست
از هر جنبهای…
carbonado aventador
۱۲ مرداد ۱۳۹۳توربو که این حرفا رو نداره!!!!!
دوست دارم ببینم اگه توربو های وان رو بردارند می تونه مثل سستو شتاب 2.5 بزنه یا نه!!!!!!!
توربو گذاشتن راحته مثل کاری که منصوری با کربنادو کرد!!!!
1600 اسب بخار برای لامبورگینی هیچی نیست!!!!!
برای ما جز بهترین بودن همه چی هست!!!!!!!
در مورد فراری هم همین شرایط صدق می کنه!!!!
رو 458 توربو گذاشتند!داشت بوگاتی رو مثل هلو می خورد!!!!!!!
miladdd
۱۱ مرداد ۱۳۹۳کسی میدونه چندتا ازش فروش رفته
vahid jinpachi
۱۲ مرداد ۱۳۹۳ببخشید کسی که به فراری گفته بود توربو نذار؟؟؟؟؟
خودش نگذاشته….
اگه 1600 اسب بخار چیزی نیست پس چرا لامبو یه ماشین 1600 اسبی نمی سازه…
carbonado aventador
۱۲ مرداد ۱۳۹۳به خاطر اینکه نیازی نداره!!!
اطمینان داشته باش که اگز ذره ای به توربو علاقه داشت دریق نمی کرد!!!!!
vahid jinpachi
۱۲ مرداد ۱۳۹۳به هر حال من کونیگزگ رو بیش تر از فراری و به قول خودت بیش تر مکی قبول دارم…..
mahdi
۲۴ شهریور ۱۳۹۳نمیدونم اگه دونستی به ماهم خبر بده
مجتبی (ساروی)
۱۱ مرداد ۱۳۹۳عزیزان به نظر من یک شرکت ماشین سازی که میخواد برند جهانی باشه باید اسمش هم جهانی باشه یعنی تو زبان های دیگه هم بشه راحت تلفظ کرد و تو ذهن بمونه مثال رنو بنز مزدا پژو فورد و….
حالا بخونید کونگ زگ ای بی خداییش میشه با این اسم جهانی شد
این نظر شخصی منه
h112
۱۲ مرداد ۱۳۹۳این شرکت اعداد و ارقامی از این خودرو میده که آدم مشتاق این خودرو میشه ولی هنوز نتونسته خودشو به صورت علمی و عملی ثابت کنه،،،من همچنان مشتاق دیدن فیلم های رکورد زنی این خودرو هستم….
یه سوال اگر کسی میدونه….آیا خودرویی هست که با دنده یک، 0 تا 100 رو پر کنه؟؟؟
carbonado aventador
۱۲ مرداد ۱۳۹۳من خودم می شناسم ماشینی رو که با دنده یک تا 80-90 تا رو پر می کنه!! ولی صد تارو تا حالا ندیدم!!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مرداد ۱۳۹۳درود .
بله . فقط باید بهشون فشار بیاری . لندکروز . بنز . ب ام و .
Ahmad..F12
۱۲ مرداد ۱۳۹۳h112 جان
سیتروئن survolt با یه دنده، یا بهتره بگم بدون دنده تا 260 تا سرعت میگیره و صفر تا 100 رو تو 5 ثانیه مبزنه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مرداد ۱۳۹۳درود .
هیچ وقت نتونستم از این ماشین ایراد بگیرم . همه چیزش تکه . و صد البته خااااص
carbonado aventador
۱۲ مرداد ۱۳۹۳ولی تا دلت بخواد از بوگاتی می شه ایراد گرفت!!!!!!!
mahdi
۲۴ شهریور ۱۳۹۳2یا3تااز ایراداش روبه ماهم بگو
vahid jinpachi
۱۲ مرداد ۱۳۹۳بحث رو بی زحمت تموم کن …همش دارم امتیازم منفی می گیرم….گلم….
agera r
۳۰ شهریور ۱۳۹۳agera r از همشون بهتره.مگه نه?