طراحی و تولید یک خودرو کار آسانی نیست. در واقع طراحی و تولید یک خودرو که بتواند تمامی قوانین و مقررات کشورهای گوناگون را پاس کند اصلاً آسان نیست! تولید خودروهایی که بتوانند بهصورت قانونی در جادهها تردد کنند نیازمند قدمهای مختلفی خواهد بود و اگرچه خودروسازان تولید انبوه میتوانند با تیراژ بالا چالشها را کمتر کنند اما شرکتهای کوچک و تولید محدودی همچون کونیگ زگ کار بسیار سختی برای تولید یک محصول جادهای خواهند داشت.
در ویدئوی جدید منتشر شده توسط اپکس وان میتوانیم بالا رفتن کونیگ زگ از این کوه سرسخت را تماشا کنیم. کریستین ون کونیگ زگ موسس این شرکت به همراه دیوید توگاس مدیر همگنسازی تولیدات دربارهی چالشهای پاس کردن چنین قوانین صحبت کردهاند. کونیگ زگ میگوید حداقل ۶۰ درصد از بودجه کمپانی در سالهای اخیر صرف آمادهسازی محصولات برای پاس کردن قوانین گوناگون شده است.
تستهای تصادف جزو بدیهی این موارد بوده و البته در مطالب پیشین راهحلهای خلاقانه کونیگ زگ برای انجام آنها را بازگو کردهایم. توگاس بیشتر وارد جزئیات شده و میگوید همگنسازی اساساً شامل ایمنی فعال و غیرفعال و قوانین آلایندگی میباشد. برای مثال ایمنی فعال به سیستمهایی همچون ترمز خودکار اشاره ندارد بلکه سیستمهایی را شامل میشود که شاید به ایمنی قبل از تصادف همچون چراغها، ترمز و آینهها مربوط باشند. ایمنی غیرفعال نیز شامل سیستمهای درگیر پس از تصادف همچون کمربندهای ایمنی و ایربگ ها میباشد.
طبیعتاً قوانین آلایندگی هم به پیشرانههای ۸ سیلندر توئین توربو و نسخه ۳ سیلندر جدید کونیگ زگ مربوط میشوند. پیشرانه ۲ لیتری توئین توربوی این برند با سه واحد الکتریکی ترکیب شده و قدرت ۱۷۰۰ اسب بخاری را در جمرا ارائه میکنند. این خودروی چهار نفره احتمالاً به سریعترین محصول از این نوع در دنیا تبدیل خواهد شد.
متأسفانه بهمنظور تردد قانونی این خودرو در جادهها باید تستهای تصادف سنگینی انجام شود و از آنجایی که کونیگ زگ هایپرکارهای خود را در کشورهای زیادی عرضه میکند بنابراین تستهای گوناگونی باید انجام شود. این موضوع به خاطر قوانین و استانداردهای تصادفات و آلایندگی متنوع در کشورهای مختلف است و اگرچه برخی قوانین در آمریکا و اروپا مشترک هستند اما همیشه اینگونه نیست.
قطعاً چنین امری هزینههای بالایی به کونیگ زگ تحمیل کرده اما این برند در ۱۵ سالی که گذشته کنار آمدن با چنین چیزهایی را به خوبی یاد گرفته است.
ما از این موضوع خوشحالیم زیرا خودروهای معدودی میتوانند همانند محصولات کونیگ زگ سریع و جذاب باشند. قطعاً تماشای این ویدئو میتواند ما را با سختیهای کار چنین شرکتهایی آشنا کند.
[دانلود ویدئو]
رزیتا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹صنعت خودروسازی دنیا عرصه ی یه رقابت تنگاتنگ بین شرکتای خودروسازی هستش که هر کدوم از این شرکتا از همه توانشون استفاده میکنن تا بتونن سهم بیشتری از بازارو تصاحب کنن و در این میون موفق ترینا تو این عرصه رو باید خودروسازای آمریکاییو اروپاییو ژاپنیو کره ای دونست
Reza
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹آخه مگه بغیر از اروپا و آمریکا و کره و ژاپن خودرو ساز دیگه هم وجود داره؟؟؟?
ولی در کل اطلاعات مفیدی ارائه کردید. ???
Hamidreza
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹انگلیس جزو اروپا نیستا!
مهرآیین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹منظور در اینجا قاره اروپا است و اتحادیه اروپا نیست
NAVID۰۰۹۸
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹من نمیدونم یکی دیگه کامنت میگذاره
مهرآئین میخواد منظورشو توضیح بده
خدایا مفتش ندیده بودیم تو پدال که حالا دیدیم .
دقیقاً منظورش برعکس اون چیزی بود که مهرآئین داره میگه?
Reza
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹عزیزم اونیکه شما میگید اتحادیه اروپا هستش نه خود قاره اروپا. یعنی چون انگلیس از اتحادیه اروپا درآومده ، از قاره اروپا هم جدا شده ؟؟؟ خنده دار نیست این حرفتون ؟؟؟
حرف هایی میزنید هاااا خخخ
عرفان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹*”متأسفانه” بهمنظور تردد قانونی این خودرو در جادهها باید تستهای تصادف سنگینی انجام شود*
منظورتون “خوشبختانه” س دیگه؟
اینکه جان مردم و مشتری هاشون اولویت اصلیشونه که تاسف نداره؛ تحسین داره
علیx76
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹اینکه هرکشور برای خودش یه سازمان تاسیس کنه و اتفاقا سازمان های ایمنی دیگه رو قبول نداشته باشه ، منجر به موازی کاری و صرف هزینه و وقت زیاد میشه
تو خیلی زمینه ها ، مثلا الکترونیگ ، همگی با هم به اتفاق رسیدن برای تاسیس استاندارد CEA که همهشون هم قبولش دارن
دولت ها و خودرو ساز ها هم باید به اتفاق یک استاندارد واحد معرفی کنن و در کل جهان اجرا بشه
محمود
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹عرفان جان خودرو های سوئدی به عنوان ایمن ترین خودرو های جهان شناخته میشن و هریک از اون ماشین هایی که تست تصادف میدن کمش باید ۲ میلیون دلار باشند اینجوری کارخونه ورشکست میشه
محمود
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹این ماشین تست نداده از همه ماشین ها ایمن تره
Saeed
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹جمرا خیلی مدل زیبایی هستش
اگه چراغ های جلوش بزرگتر باشه زیباتر هم میشه
در کل هیچ نقصی تو هیچ خودرویی از کونیگزگ نیست
Reza
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹تلفظ صحیح سوئدیش « گِمِرا » هستش
Hami
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹نه، تلفظ سوئدیش یِمِرا یا یِیمِرا هستش. یِسکو ، رِجیِرا ، آگیِرا .
OMID
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹جالب بود که کلمه jesko رو کریستوفر به زبان سوئدی گفت که میشه یسکو ولی جمرا رو به صورت انگلیسی گفت
GERMANY
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹موافقم
جسکو ابسلوت انگار از فضا اومده لامصب….
Joker
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹پس بگو،طفلک ۱۵ ساله داره فقط رو ایمنی و تست هاش کار میکنه واسه همینه وقت نکرده رو هم رفته ۱۰ تا ماشین تولید کنه بده دست مشتری!!! اون ماشینهایی هم که ازش میرن ته دره و تو گاردریل واسه تست مقاومت بوده و ما نمیدونستیم،خدا من رو ببخشه که چه تهمت هایی زدم پشت سر این کچل…??
Hamidreza
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹یه فیلم دیدم فک کنم مال یسکو بود
مقاومتی که ماشین در برابر ضربه های چکش داشت مثال زدنی بود ترول عزیز
خسته نمیشی تو ؟
♤Angus_812♤
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹یه سوال
درسته که میگن کوینگ زگ از اول تاسیس تا حالا ۲۰۰ تا خودرو تولید کرده؟؟؟؟
چند روز پیش تو یه مطلبی خوندم
Saeed
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹نمیدونم
ولی هرچی باشه کمتر 500 دستگاه تولید کرده چون پشتوانه مالی نداره که
این شرکت مستقله مثل بوگاتی نیست
عرفان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹همه چی که پول نیست
صفر تا 99 درصد لوازم خودرو ساخت خودشونه…… . و…….. کاملا دست سازه
Hami
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹بله کمتر از ۲۰۰ تا، اگر اشتباه نکنم از اول تاسیس تا پایان تولید Agera فقط ۱۳۲ خودرو جادهای ساخته. قرار هست ۸۰ دستگاه Regera و ۱۲۵ دستگاه Jesko و ۳۰۰ دستگاه Gemera تولید بشه. با حساب Regeraهای تحویل داده شده فعلاً به زور بالای ۱۵۰ یا ۱۶۰ تا برسه.
Danial
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹کچل محبوب و دوستداشتی صنعت خودرو.
Farzad
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹فیلم need for speed رو اگه یادتون باشه اونجا که میخوان برن با آگرا مسابقه بدن ، بهشون میگه که اینا تو آمریکا قانونی نیستن .
عارف
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹مدیریت پدال که جوابگو نیست . پس از دوستان پدال میپرسم که دلیل ترجمه نشدن فیلمها هزینه ی زیادی داره یا تنبلی و یا منع قانونی لطفا اگه کسی میدونه جواب بده
شاهین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام وقت بخیر
واقعیتش من خودم به عنوان مترجم وقت نمیکنم ویدیوهارو ترجمه کنم چون باید کلی مطالب دیگه رو هم برسونم. از این بابت عذر میخوام.
ارادت