کونیگ‌زگ

چالش‌های تولید هایپرکارهای جاده‌ای از زبان کونیگ زگ!

طراحی و تولید یک خودرو کار آسانی نیست. در واقع طراحی و تولید یک خودرو که بتواند تمامی قوانین و مقررات کشورهای گوناگون را پاس کند اصلاً آسان نیست! تولید خودروهایی که بتوانند به‌صورت قانونی در جاده‌ها تردد کنند نیازمند قدم‌های مختلفی خواهد بود و اگرچه خودروسازان تولید انبوه می‌توانند با تیراژ بالا چالش‌ها را کمتر کنند اما شرکت‌های کوچک و تولید محدودی همچون کونیگ زگ کار بسیار سختی برای تولید یک محصول جاده‌ای خواهند داشت.

در ویدئوی جدید منتشر شده توسط اپکس وان می‌توانیم بالا رفتن کونیگ زگ از این کوه سرسخت را تماشا کنیم. کریستین ون کونیگ زگ موسس این شرکت به همراه دیوید توگاس مدیر همگن‌سازی تولیدات درباره‌ی چالش‌های پاس کردن چنین قوانین صحبت کرده‌اند. کونیگ زگ می‌گوید حداقل ۶۰ درصد از بودجه کمپانی در سال‌های اخیر صرف آماده‌سازی محصولات برای پاس کردن قوانین گوناگون شده است.

تست‌های تصادف جزو بدیهی این موارد بوده و البته در مطالب پیشین راه‌حل‌های خلاقانه کونیگ زگ برای انجام آن‌ها را بازگو کرده‌ایم. توگاس بیشتر وارد جزئیات شده و می‌گوید همگن‌سازی اساساً شامل ایمنی فعال و غیرفعال و قوانین آلایندگی می‌باشد. برای مثال ایمنی فعال به سیستم‌هایی همچون ترمز خودکار اشاره ندارد بلکه سیستم‌هایی را شامل می‌شود که شاید به ایمنی قبل از تصادف همچون چراغ‌ها، ترمز و آینه‌ها مربوط باشند. ایمنی غیرفعال نیز شامل سیستم‌های درگیر پس از تصادف همچون کمربندهای ایمنی و ایربگ ها می‌باشد.

طبیعتاً قوانین آلایندگی هم به پیشرانه‌های ۸ سیلندر توئین توربو و نسخه ۳ سیلندر جدید کونیگ زگ مربوط می‌شوند. پیشرانه ۲ لیتری توئین توربوی این برند با سه واحد الکتریکی ترکیب شده و قدرت ۱۷۰۰ اسب بخاری را در جمرا ارائه می‌کنند. این خودروی چهار نفره احتمالاً به سریع‌ترین محصول از این نوع در دنیا تبدیل خواهد شد.

متأسفانه به‌منظور تردد قانونی این خودرو در جاده‌ها باید تست‌های تصادف سنگینی انجام شود و از آنجایی که کونیگ زگ هایپرکارهای خود را در کشورهای زیادی عرضه می‌کند بنابراین تست‌های گوناگونی باید انجام شود. این موضوع به خاطر قوانین و استانداردهای تصادفات و آلایندگی متنوع در کشورهای مختلف است و اگرچه برخی قوانین در آمریکا و اروپا مشترک هستند اما همیشه این‌گونه نیست.

قطعاً چنین امری هزینه‌های بالایی به کونیگ زگ تحمیل کرده اما این برند در ۱۵ سالی که گذشته کنار آمدن با چنین چیزهایی را به خوبی یاد گرفته است.

ما از این موضوع خوشحالیم زیرا خودروهای معدودی می‌توانند همانند محصولات کونیگ زگ سریع و جذاب باشند. قطعاً تماشای این ویدئو می‌تواند ما را با سختی‌های کار چنین شرکت‌هایی آشنا کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    صنعت خودروسازی دنیا عرصه ی یه رقابت تنگاتنگ بین شرکتای خودروسازی هستش که هر کدوم از این شرکتا از همه توانشون استفاده می‌کنن تا بتونن سهم بیشتری از بازارو تصاحب کنن و در این میون موفق ترینا تو این عرصه رو باید خودروساز‌ای آمریکاییو اروپاییو ژاپنیو کره ای دونست

    1. Reza

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      آخه مگه بغیر از اروپا و آمریکا و کره و ژاپن خودرو ساز دیگه هم وجود داره؟؟؟?

      ولی در کل اطلاعات مفیدی ارائه کردید. ???

      1. Hamidreza

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        انگلیس جزو اروپا نیستا!

        1. مهرآیین

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          منظور در اینجا قاره اروپا است و اتحادیه اروپا نیست

        2. NAVID۰۰۹۸

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (10474 ديدگاه)

          من نمیدونم یکی دیگه کامنت میگذاره
          مهرآئین میخواد منظورشو توضیح بده
          خدایا مفتش ندیده بودیم تو پدال که حالا دیدیم .
          دقیقاً منظورش برعکس اون چیزی بود که مهرآئین داره میگه?

        3. Reza

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5359 ديدگاه)

          عزیزم اونیکه شما میگید اتحادیه اروپا هستش نه خود قاره اروپا. یعنی چون انگلیس از اتحادیه اروپا درآومده ، از قاره اروپا هم جدا شده ؟؟؟ خنده دار نیست این حرفتون ؟؟؟

          حرف هایی میزنید هاااا خخخ

  2. عرفان

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (480 ديدگاه)

    *”متأسفانه” به‌منظور تردد قانونی این خودرو در جاده‌ها باید تست‌های تصادف سنگینی انجام شود*
    منظورتون “خوشبختانه” س دیگه؟
    اینکه جان مردم و مشتری هاشون اولویت اصلیشونه که تاسف نداره؛ تحسین داره

    1. علیx76

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      اینکه هرکشور برای خودش یه سازمان تاسیس کنه و اتفاقا سازمان های ایمنی دیگه رو قبول نداشته باشه ، منجر به موازی کاری و صرف هزینه و وقت زیاد میشه
      تو خیلی زمینه ها ، مثلا الکترونیگ ، همگی با هم به اتفاق رسیدن برای تاسیس استاندارد CEA که همه‌شون هم قبولش دارن
      دولت ها و خودرو ساز ها هم باید به اتفاق یک استاندارد واحد معرفی کنن و در کل جهان اجرا بشه

    2. محمود

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (28 ديدگاه)

      عرفان جان خودرو های سوئدی به عنوان ایمن ترین خودرو های جهان شناخته میشن و هریک از اون ماشین هایی که تست تصادف میدن کمش باید ۲ میلیون دلار باشند اینجوری کارخونه ورشکست میشه

    3. محمود

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (28 ديدگاه)

      این ماشین تست نداده از همه ماشین ها ایمن تره

  3. Saeed

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    جمرا خیلی مدل زیبایی هستش
    اگه چراغ های جلوش بزرگ‌تر باشه زیباتر هم میشه
    در کل هیچ نقصی تو هیچ خودرویی از کونیگ‌زگ نیست

    1. Reza

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      تلفظ صحیح سوئدیش « گِمِرا » هستش

      1. Hami

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (179 ديدگاه)

        نه، تلفظ سوئدیش یِمِرا یا یِیمِرا هستش. یِسکو ، رِجیِرا ، آگیِرا .

        1. OMID

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2171 ديدگاه)

          جالب بود که کلمه jesko رو کریستوفر به زبان سوئدی گفت که میشه یسکو ولی جمرا رو به صورت انگلیسی گفت

    2. GERMANY

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      موافقم
      جسکو ابسلوت انگار از فضا اومده لامصب….

  4. Joker

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (603 ديدگاه)

    پس بگو،طفلک ۱۵ ساله داره فقط رو ایمنی و تست هاش کار میکنه واسه همینه وقت نکرده رو هم رفته ۱۰ تا ماشین تولید کنه بده دست مشتری!!! اون ماشینهایی هم که ازش میرن ته دره و تو گاردریل واسه تست مقاومت بوده و ما نمیدونستیم،خدا من رو ببخشه که چه تهمت هایی زدم پشت سر این کچل…??

    1. Hamidreza

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      یه فیلم دیدم فک کنم مال یسکو بود
      مقاومتی که ماشین در برابر ضربه های چکش داشت مثال زدنی بود ترول عزیز
      خسته نمیشی تو ؟

  5. ♤Angus_812♤

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    یه سوال
    درسته که میگن کوینگ زگ از اول تاسیس تا حالا ۲۰۰ تا خودرو تولید کرده؟؟؟؟
    چند روز پیش تو یه مطلبی خوندم

    1. Saeed

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      نمیدونم
      ولی هرچی باشه کمتر 500 دستگاه تولید کرده چون پشتوانه مالی نداره که
      این شرکت مستقله مثل بوگاتی نیست

      1. عرفان

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (480 ديدگاه)

        همه چی که پول نیست
        صفر تا 99 درصد لوازم خودرو ساخت خودشونه…… . و…….. کاملا دست سازه

    2. Hami

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (179 ديدگاه)

      بله کمتر از ۲۰۰ تا، اگر اشتباه نکنم از اول تاسیس تا پایان تولید Agera فقط ۱۳۲ خودرو جاده‌ای ساخته. قرار هست ۸۰ دستگاه Regera و ۱۲۵ دستگاه Jesko و ۳۰۰ دستگاه Gemera تولید بشه. با حساب Regeraهای تحویل داده شده فعلاً به زور بالای ۱۵۰ یا ۱۶۰ تا برسه.

  6. Danial

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (466 ديدگاه)

    کچل محبوب و دوستداشتی صنعت خودرو.

  7. Farzad

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    فیلم need for speed رو اگه یادتون باشه اونجا که میخوان برن با آگرا مسابقه بدن ، بهشون میگه که اینا تو آمریکا قانونی نیستن .

  8. عارف

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (327 ديدگاه)

    مدیریت پدال که جوابگو نیست . پس از دوستان پدال میپرسم که دلیل ترجمه نشدن فیلمها هزینه ی زیادی داره یا تنبلی و یا منع قانونی لطفا اگه کسی میدونه جواب بده

    1. شاهین

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      واقعیتش من خودم به عنوان مترجم وقت نمیکنم ویدیوهارو ترجمه کنم چون باید کلی مطالب دیگه رو هم برسونم. از این بابت عذر میخوام.
      ارادت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا