غرفه کونیگزگ در نمایشگاه ژنو امسال، علاوه بر چند دستگاه از مدل تولیدیِ رِگرا (Regera) یک میهمان ویژه هم دارد: نسخهای خاص و تَک از سری آگرا RS با نام گریفون (Gryphon) که بدنه آن تماماً با طلا و فیبر کربن کار شده است!
گریفون در اصل نامی یونانی متعلق به یک حیوان اسطورهای با بدن و پاهای شیر و سر، بالها و چنگال عقاب میباشد. در افسانهها آمده که این موجود قدرت و تواناییهای خارقالعاده داشته و در بسیاری از موارد آن را خدای مخلوقات میدانستند.
فیبر کربن بیرنگ تمام سطح بدنه را پوشانده است. نشانها و نوشتهها، خطوط مختلف، لبه ورودی هوای جلویی و جانبی، لبه اسپویلر عقب و انتهای رکاب، بخشهایی از سپرها و قسمتی از روکش پیشرانه نیز از جنس طلای واقعی ۲۴ عیار هستند.
داخل کابین همهچیز بوی آلکانتارای مشکیرنگ، طلای ۲۴ عیار، فیبر کربن پولیش شده و آلومینیوم تیره آنودیزه میدهد. صندلیها و داشبورد هم به عبارت گریفون مزین شدهاند.
زیر کاپوت، بلوک هشت سیلندر V شکل توربو دوقلو مرسوم البته با خروجی مهیب ۱۳۶۰ اسب بخار آرمیده که با توجه به وزن ۱.۳۹۵ کیلوگرمی (با احتساب مایعات خودرو)، فاصله بسیار ناچیزی با نسبت قدرت به وزن ۱:۱ دارد و تقریباً دوشادوش مدل افسانهای One:1 جای میگیرد.
بد نیست اشاره کنم که کونیگزگ آگرا RS گریفون پس از ترک نمایشگاه ژنو، راهی گاراژ شخصی مانی خوشبین، تاجر ایرانی سرشناس ساکن آمریکا خواهد شد و در کلکسیون خودروهای خاص وی آرام خواهد گرفت.
AK_007
۲۲ اسفند ۱۳۹۵پدال چرا سایت فیلتر شد?!
Parvaz
۲۲ اسفند ۱۳۹۵واقعا چرا این مطلب پدال فیلتر شده :|||| خدایی رگرا یه شاهکاره تو سوپر اسپرت هاااا
"Amir"
۲۲ اسفند ۱۳۹۵به نظرم بخاطر اینه که چون یه ایرانی توی خارج از کشور باعث غرور جامعه ماشین باز شده ، میدونی که ، غرورم خوب نیست ?
OMID-LAMBO
۲۲ اسفند ۱۳۹۵تبریک به مانی خوشبین برای این سلیقه و کلکسیون بی نظیرش !
فرشاد سجادیان
۲۲ اسفند ۱۳۹۵یه مدت زدی تو کار فیلترکامنتها، حالا صفحه این مطلب فیلتر شد! چوب فیلترچی صدا نداره!
کلید اسرار
این داستان: فیلتر ناحق کامنت
خسرو
۲۲ اسفند ۱۳۹۵دوستان کسی میدونه چرا تو ماشینهای اتومات وقتی از (P) در میاری چرا اول دنده عقب (R) هست؟ چرا( D ) رو اول نگذاشتن که دنده عقب بی دلیل در گیر نشه؟ ..
D
AK_007
۲۳ اسفند ۱۳۹۵فکر میکنم این بیشتر به مکانیسم گیربکس مرتبط باشه
Hamid
۲۳ اسفند ۱۳۹۵بعضیا میگن ترتیب PRND دلیل مزیت خاصی نداره و روالی هست که تبدیل به قانون شده. البته بعضی از ماشینها مثل ساب متفاوت هستند.
اما به دلیل اینکه:
۱. احتمال اینکه دنده رو بجای حالت حرکت (جلو یا عقب)، روی حالت کناریش بذاریم زیاده. بنابراین بهتره حالتهای حرکت (D وR) و سکون (NوP) یکی در میان کنار هم باشند تا در صورت اشتباه ماشین بجای حرکت در جهت خلاف ، در جای خود ثابت بماند.
۲. به جهت کاهش احتمال بروز خطا، حالت D و P بیشترین فاصله از همدیگر را داشته باشند.
۳.چون معمولا در زمان خروج از پارکینگ کنار خیابان اول دنده عقب میگیریم، بعد از حالت P حالت R قرار داشته باشد.
و تنها حالتی که هر سه شرط بالا برقرار باشد
ترتیب PRND است.
خسرو
۲۳ اسفند ۱۳۹۵مرسی حمید جان/ استفاده کردم/ چند وقت بود ذهنم درگیرش بود ..
Saied
۲۳ اسفند ۱۳۹۵واسه اینا چطوری لامبو جون خط و نشون میکشه نمیدونم. تو جهنم سبز اوراکانو قورت میده
Mahdi DODGE
۲۳ اسفند ۱۳۹۵خوش به حال ایرانیان مقیم امریکا که تا اینجا پیشرفت کردند و ما
بهتره ادامه ندم تا کامنتم فیلتر نشده
shirko
۲۳ اسفند ۱۳۹۵من نمی دونم اون حداکثر سرعتی که کارخونه اعلام کرده رو کسی نمی تونه امتحانش کنه