کونیگ زگ رگرا در تابستان سال ۲۰۱۷ به پایان تولید خود رسید اما این خودروساز نهایتاً اولین مدل با ظاهر کربنی را ساخته است.
در بدنهی فیبر کربنی این خودرو که کاملاً زیبا به نظر میرسد هیچگونه لاک و یا پوشش جایگزین سطوح کربنی بکار نرفته است. این کمپانی همچنین لایهی نازک اپوکسی را که معمولاً روی فیبر کربن کشیده میشود را حذف کرده است. این مورد با پولیش دستی انجام شده و کونیگ زگ هم اعلام کرده این یک فرایند پیچیده است که زمان زیادی را میگیرد.
کونیگ زگ میگوید نتیجهی نهایی تولید خودرویی با ظاهر برجسته است که البته با دست زدن به آن حس سردی به شما دست خواهد داد که آنهم حس ناب فیبر کربن میباشد. این حس بدون استفاده از لایهی اضافی لاک یا اپوکسی به دست آمده است.
اگرچه بدنهی فیبر کربنی رگرا ظریف و زیباست اما باید به عناصر خاص آنهم اشاره کنیم. همانگونه که کونیگ زگ توضیح میدهد، چندین نمونه از این بدنه در جلوی آفتاب و گرمای تابستان و همچنین سرمای زمستان قرار داده شده است. سپس نمونهها چندین سال در محیط بیرونی قرار داده شدهاند و البته این شرایط آسیبی به بدنه و ظاهر قطعات کربنی نزده است. پس از این مراحل بوده که کونیگ زگ از استفادهی قطعات کربنی برای بدنهی رگرا اطمینان حاصل کرده است.
اگرچه این خودرو فاقد لایهی محافظتی اپوکسی است اما کونیگ زگ میگوید این امر در واقع باعث میشود رگرا حساسیت کمتری به سنگریزهها و اشیای تیز داشته باشد. فقدان متریال همچنین باعث شده وزن رگرای موردبحث حدود ۲۰ کیلوگرم کمتر از مدل رنگآمیزی شده باشد.
مدیرعامل این برند آقای کریستین ون کونیگ زگ میگوید: “سفارش خودرویی با ظاهر فیبر کربنی خیلی غیرمعمول نیست. این متریالی زیبا از نظر بصری بوده و مشتریان ما هم نمایش خودروی خود را دوست دارند.” البته او اعلام کرده این رگرای کربنی مفهوم استفاده از فیبر کربن مشهود را وارد سطح دیگری کرده است.
عرفان
۱۶ آذر ۱۳۹۷خوشا بحال کسی ک قراره صاحب این بشه..
محمد رضا
۱۶ آذر ۱۳۹۷باتوجه به این که فیبر کربن خیلی سخت ومحکه وسپر ها هم فیبر کربنن احتمالا مجوز تردد توی خیلی از کشور ها رو نگیره
ولی همیشه برام سوال بود که خودرو ساز ها چرا خودرو های چند میلون دلاریشونو از فیبر کربن نمیسازن
AMANTE
۱۶ آذر ۱۳۹۷تا اونجایی من میدونم اولیش هزینه ی زیاد تولید برای شرکت هاست حتی شرکت های سوپراسپرت سازی. در واقع هزینه ی تولید فیبرکربن 20 دلار در کیلوگرم بیشتر از هر ماده های دیگست.
هزینه های انرژی الکتریکی هم هست که خیلی زیاده. به طور مثال BMW برای کاهش انرژی الکتریکی تاسیسات تولید فیبرکربنش رو نزدیک سد ها و کمک توربینهای بادی و خورشیدی ساخته تا هزینه تولید بشه 3 سنت در هر کیلووات که کاهش هزینه ی 60 درصدی داره.
قالب گیری و ساخت اجزای بدنه که دارای پیچ و قوس زیاد هستن با فیبرکربن سختر از بقیه ماده هاست.
و عدم مجوز تردد دادن ماشین های تمام فیبرکربنی در بعضی کشورها و شهر ها.
و…..
همدم
۱۶ آذر ۱۳۹۷مجوز تردد دارن
این ماشینا کلا دست سازه حتی همه چیزشو میشه شخصی سازی کرد. مثلا یکی از یه کشور میاد میگه این جاشو اینطوری بساز براش میسازن
بعدم فیبر کربن حالت دادنش خیلی سخته. اینکه کوئنیگزک با فیبرکربن مسازه به خاطر اینه که برا روشهای زیادی برا تولید و حالت گیری فیبرکربن اختراع کردن. در واقع یه شرکت نواوره که صفر تا صد فیبرکربن رو خودشون انجام میدن و پتنت هاشونم برا فروش هست.
تو دنیای خودرو تو قسمت فیبرکربن لامبورگینی و کوئنیگزک خیلی معروفن. کوئنیگزک دید تولید ماشین با تکنولوژی فیبرکربن اون موقع یا گرون تموم میشه و یا تاسیسات خیلی زیادی میخواد اومدن روشایی رو ابداع و اختراع کردن.
OMID
۱۶ آذر ۱۳۹۷من توی این مدت حتی یه ازمایش میدانی درست و حسابی از این رگرا ندیدم
s.h
۱۶ آذر ۱۳۹۷https://www.youtube.com/watch?v=eKD1j5yeuhg
اینم تست رگرا ادم گوشش دود میکنه فقط یه تست خشن مثل این دیدم اونم واسه یه شاسی ولوو بود پاگانی هم مثل کونیک زگه هی سبک تر میشه و محکم تر اونم واقعا جون سخته
https://www.youtube.com/watch?v=qIJZAndXpUI
اینم کراش تسته بوگاتی ( گنده الکی )
emad1990
۱۷ آذر ۱۳۹۷دقیقا.پدالم کم مطلب میذاره راجع به این ماشین
البته شاید مطالب هم محدود باشه تو نت
Kamran
۱۶ آذر ۱۳۹۷کابوس بوگاتی شیرون !
..::Majidio Lamborghini::..
۱۶ آذر ۱۳۹۷طراحیش محشره ، سراگزوزهای تیتانیومیش رو خیلی دوست دارم
با این رنگ فیبر کربنی زیباییش دوچندان شده
حتی فکر کردن به 2000NM گشتاور ویران کننده و ماشینی که بدون نیاز به گیربکس ، بی وقفه و دیوانه وار شتاب می گیره ، آدمو به شدت می ترسونه
OMID
۱۶ آذر ۱۳۹۷اقا مجید یکی از جالبترین نکات طراحیش هم اینه که با اینکه دو تا اگزوز تیتانیومی برای موتور بنزینیش داره ، اون اگزوز کرومی هم بی کاربرد نیست و در واقع خروجی هوای گرم باتری و موتور الکتریکیشه و داخلش دو تا فن داره که نماش رو مثل موتور جت میکنه
اگه به عکسا دقت کنید فن های وسط اگزوز کرومی رو میبینید
..::Majidio Lamborghini::..
۱۶ آذر ۱۳۹۷????????
عالی بود دوست من ، مرسی
جالبه که حتی شرکت بزرگی مثل Ubisoft به نکته ای که شما گفتی دقت نکرده و موقعی که از نیتروژن استفاده میکنی از اگزوز وسطی آتیش میزنه بیرون !
..::Majidio Lamborghini::..
۱۶ آذر ۱۳۹۷در بازی Crew 2 برای پلتفرم PS4 …
OMID
۱۶ آذر ۱۳۹۷خواهش میکنم
یوبیسافت کلا برای باگ و اشتباه داشتن تو بازی هاش معروف شده و کلا تو جوامع گیمری بهش میگن یوبی باگ
شرکت یوبی سافت خیلی خفن بود مخصوصا سری اساسینزش که افت کردن متاسفانه البته دو نسخه اخرش گویا خوب از اب دراومده
Amirferrari
۱۶ آذر ۱۳۹۷ما از این ماشین جز ادعا چیزی ندیدم
محمد علی فردین
۱۶ آذر ۱۳۹۷تو هم مثل علی تشکری یکی از ظنز های سایتی
همین طوری ادامه بده
حتما میخوایی بگی اینم مثل بوگاتی روندی و حال نداده
صالحی
۱۷ آذر ۱۳۹۷وقتی تو جاده ی اسفالت معمولی رکورد سرعتو زد فکرشو بکن تو پیست چیکار میتونن بکنن.
پیستی که متعلق به فولکس واگنه و صاحب بوگاتی هست حتی به کوئنیگزگ پیستشون رو اجاره ندادن. چون خیلی خیلی زور داره تو پیست خودشون بوگاتی رو بزنن
ولی کوئنیگزگم خیلی خوب حالشونو گرفت و تو جاده معمولی رکوردشونو زد
این ماشینا برا نهایت سرعت ساخته میشن و قبل ساخته شدن همه سفارشاشون به فروش میره. نگران نباش تو امریکا قراره تو پیست با همین رگرا رکود تازه ایی رو بزنن