کونیگ زگ رگرا نه تنها یکی از غیرعادیترین هایپرکارهای دنیاست بلکه یکی از قویترین آنها نیز محسوب میشود.
قوای محرکه هیبریدی پنهان شده زیر بدنهی کربنی زیبای این خودرو ترکیبی از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربوی ۱۱۰۰ اسب بخاری با سه پیشرانه الکتریکی که ۷۰۰ اسب اضافی تولید میکنند است. قدرت مجموع و ترکیبی این هایپرکار به ۱۵۰۰ اسب بخار میرسد که تنهایی به اکسل عقب منتقل شده و مستقیماً توسط قوای محرکه به جلو رانده میشود.
کونیگ زگ این طراحی را دایرکت درایو نامیده و ادعا میکند این سیستم در مقایسه با گیربکسهای سنتی باعث کاهش اتلاف انرژی تا حد ۵۰ درصد میشود. مجموعه باتری ۹.۲۷ کیلووات ساعتی مایع خنک این خودرو نیز نیروی لازم برای جنبوجوش سه پیشرانه الکتریکی را فراهم میکند.
همانگونه که انتظار دارید پرفورمنس رگرا نفسگیر است: شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیهای، شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۶ ثانیهای و شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۲۰ ثانیهای تنها گوشهای از هنرنماییهای این هیولا میباشند. علیرغم وزن بالای مجموعه باتری و پیشرانههای الکتریکی، رگرا تنها ۱۶۲۸ کیلوگرم وزن دارد.
کونیگ زگ پیش از تمامی ۸۰ دستگاه پیش بینی شده برای تولید را فروخته بنابراین اگر شما به دنبال یک دستگاه از این خودرو هستید بهتر است منتظر بازار دستدومها بمانید.
آقای JWW شانس راندن یکی از ابتداییترین نمونههای رگرا در فستیوال گوودوود ۲۰۱۸ را پیدا کرده است و به ما احساس راندن چنین هیولای قدرتمند با یکدنده را نشان میدهد.
امیر
۱ مرداد ۱۳۹۷هیولای یک دنده!چه تیتر جالبی…
واقعا دنیای خودروسازی مدیون نبوغ و نوآوری کونیگزگ هستش.خوش بحال خریدارانش
Sina
۲ مرداد ۱۳۹۷نبوغ و نو آوری…!!!!
مثلا کدومش؟؟؟
کار کوینگزگ رو صدتا شرکت کوچیک تقویت مایشن دیگه هم دارن انجام میدم
mg
۲ مرداد ۱۳۹۷مثلا ؟؟؟ کدوم این کارو رو میکنند ؟؟ حتی یکیشو ؟؟؟
مهدی
۲ مرداد ۱۳۹۷هم امیر هم سینا واقعا شورشو در آوردین آقا سینا خوبه بدونی فقط یک شرکته که میتونه رکورد دار سرعت جهان باشه اونم یه شرکت بزرگ نه صد تا کوچیک
آقا امیر شمام از اونور بوم افتادی درسته مهندسی های خیلی خوبی انجام میده ولی نه در حدی که دنیای خودرو سازی رو مدیون خودش کنه دوما اگه تمام کونیگ زگ پر از نبوغ باشه دنیای اصلی خودرو سازی که ماشین هایی هستن که مردم سوار میشن حد اکثر بتونه یک درصدشو به کار بگیره چون بقیش فقط بدرد هایپرکار میخوره نه خودروی معمولی
s.h
۱ مرداد ۱۳۹۷پدال اصلا در مورد کونیک زگ ننویس بهش زیاد بی لطفی میکنند
گشتاور 2150 نیوتون متری و1500 اسبی نسخه معمولی !!
کریستین گفته بود یه نمونه 2000 اسبی رو احتمالا میسازیم !!!!!( جانشین 1800 اسبی به کنار ) حالا گشتاورش بماند !!!
بوگاتی که رفت کنار حالا باید ریماک و تسلا وارد شن ببینند چه کار ه اند ؟ البته فکر کنم نسخه برقیش از اونا سر تر باشه تازه پک باتری هیبریدش هم برگرفته از فرمول یکه
محمد علی فردین
۱ مرداد ۱۳۹۷جیگر دنیاست در همه جا
ا.سد.مرتضی
۱ مرداد ۱۳۹۷قهرمان بلا منازع
دیگه بوگاتی که رفت قاطی کلاس لامبو اینا حالا باید ررقیب جدید بیاد براش ببینیم اونم میره یا نه
Amirferrari
۱ مرداد ۱۳۹۷لامبورگینی مگه کلاس خودروییه؟! اول کلاسای خودرویی رو یاد بگیر بعد بیا بوگاتی رو دیس کن? تو فستیوال رکوردش از آخر شده اول بعد شما میای دنبال رقیب واسش میگردی! رکورد گوودوود از سال ۲۰۱۶ تا الان دست بوگاتی شیرونه که تونسته بود به سرعت ۳۸۰ کیلومتر دست پیدا کنه،رگرا تو فستیوال امثال رکوردش به هایپرکارای چینی هم نزدیک نبود چه برسه بخواد رکورد شیرون رو بزنه، لافراری اپرتا کونیگ زگ رو به خاک و خون کشید تو فستیوال امثال،دلتون رو به همین اعداد و ارقام الکی خوش کنید بالاخره امثال کونیگ زگ با قمپز در کردن خودشون رو ثابت میکنن،شما بزار بوگاتی دیوو معرفی بشه اونوقت واسه چند سالی تو افق محو میشید… در آخر هم خطاب به آقای کونیگ زگ باید بگم این گیربکسی که شما اسمشو گذاشتی دایرکت درایو و الکی پزشو میدی تا باهاش سر زبونا بیفتی یه ۴۰ سالی میشه اختراع شده! ما بهش میگیم گیربکس cvt که معمولا هم روی خودروهای چینی و اقتصادی نصب میشه واسه کاهش مصرف سوخت?? بوگاتی گیربکس مسابقه ای رو دیوو میخواد بزاره از اینور کونیگ زگ تازه گیربکس CVT رو کشف کرده?
ا.سد.مرتضی
۲ مرداد ۱۳۹۷منظورم اینکه دیگه هایپر کار یا مگا کار نیست رفته قاطی سوپر کار ها
در ضمن دانا امسال درسته نه امثال دوما مهندس خیلی از سیستم ها احیا میشن مثلا سیستم هیبریدی لافراری که یکی از بچه هام گفته بود قدیمیه مال 15 سال پیشه !! ولی داره عین بنز و به خوبی کار میکنه چون نوسازی شده سوما از رو جهل حرف نزن اصلا نمیدونی cvt چیه !!!! اینی که کونیک زگ داره یه جور مبدل گشتاوره که واسه فهم مدعی هایی خالی مثل شما دوست نه چندان عزیز گیربکس ترجمه میشه خوب که چی ؟؟ این مبدل اولین بار تو جهان توسط تیم مهندسی کونیکزگ اختراع شده ( که فکر میکنیcvt یه ) یعنی نه تسمه هست و فولی متغییر مثل cvt نه چیزی به نام چرخ دنده عین ماشین ؛ این با فشار هیدرولیکی کار میکنه !!! نظیر این تو موتور های توربو شفت های هلی کوپتر هست که موتور جتش 95000دور میچرخه تا فشار لازم روغن برای شتاب گیری شفت مهیا شه( حتی f35 هم موقع تیک اف همچین چیزی داره واسه پره جلویی!!) ؛ اون لحظه که یواش دور میگیره رو میگم اما این زمان تو کونیک زگ 1 ثانیه هست !!! از صفحه کلاچم سریع تر واسه اینه که میگه 50 درصد انرژی کمتر هدر میره
الان مهندسی چون تو میاد سیستم هلی کوپترم میبره زیر سوال درضمن این دوتا فقط یه جور کار میکنند وگرنه به هیچ وجه شبیه هم نیستند مثل توربین و توربو جت که زمین تا اسمون با هم فرق دارن ولی با یه تعداد فین کار میکنند
واسه همینه وقتی برن اوت میکنه کارخونه بوگاتی میتونه لای دودش گم میشه
https://www.youtube.com/watch?v=CelqUEQ19Ys
تازه سری قبلی که میگفتی رکورد مهم نیستو نمیدونم سیلندر و اینا خوبه مثال تو که همه رکورد های کونیک زگو نمیبینی ولی رکورد پیزوری بوگاتی رو میبینی تازه اونم به گفته خودت ما که نمیدونیم شرایط چه طور بوده حکایت اون ادمه که مژه چشم بقیه رو میبینه میخ تو چشم خودشو نمیبینه !!
بعدشم کل دنیا میدونند شتاب کونیک زگ از کل ماشینا بهتره چطور گنده الکی ( بوگاتی)تونسته ولی این نتونه ؟؟؟؟؟ پس بخواد اب خوردنه
در ضمن اگر تو همین پدال میخوندی جانشین اگرا اعجوبه ای هست 10 برابر همشون مطمئن باش این نخبه سوئدی وارد پیستم میشه و فقط شاید فراری تو پیست با هاش مقابله کنه وگرنه گنده الکی ( بوگاتی ) که مال این حرفا نیست حالا بزار دیوو بیاد تو پیست اینجام بوگاتی ادعا میکنه ولی با 500 نفر باید طرف شه به قول کونیک زگ لونه زنبوره !!!! ببین عین تخم مرغ لهش میکنند
بوگاتی دورش گذشته خیلی وقته گذشه دوره اون موتور 8 لیتریشم گذشته الان وقت هیبریدی هاست و الکتریکی ها حالا هرچی میخوایی بگو
البته 20 سال دیگه فولکس و اگن احتمالا یه هزینه هنگفت واسش کنه که برقی شه ولی دیگه دیره چون ریما ک و تسلا و کونیک زگ و حتی فراری ومکی برقی هستند و دارن رقابت میکنند
ولی اگر حمایت های کارخانه مادر نباشه بوگاتی باید پشمک و جوراب تو لید کنه چون یه پشیز نداره از خودش هر یه تیکه اش رو از یه جا میارن
وقتی کونیک زگ یا یکی دیگه دیوو رو تو پیست زد کشت قیافت دیدنیه اون روز دیر نیست شاید چند ماه یا یه سال دیگه چون اول فروردین امسال ماشین کونیک زگ رو نمایی میشه
بعدشم حرفات چیزی از ارزش اون کم نمیکنه بگو وبا توهم هات حال اره بوگاتی بهتره سری تره و قوی تر هم هست و رکورد 0-400 تا هم دست سمند سورنه و کونیک زگ شلغمی بیش نیست برو پیش خودت تو دنیای خودت این طوری تلقین کن
f35
۲ مرداد ۱۳۹۷این فیلم رو خیلی وقت پیش دیدم باید رکورد برن اوت هم بدن کونیک زگ خدایی انقد حال میده رگرا هم رکورد گیری کنند بوگاتی مادر مرده از خجالت اب میشه دیگه سراغ رکورد پیستم نمیره البته بعد به نظر میرسه بتونه تو پیستم رکوردی بزنه والکری وسنا هستند ؛؛ خیلی هم هستن
Amirferrari
۲ مرداد ۱۳۹۷معلومه یه بیست و چهار ساعتی وقت گرانبهاتو گذاشتی و هر چی سایت خودرویی بوده رو گشتی تا چارتا چیز یاد بگیری بیای اینجا کامنت کنی ادعای با سوادیت بشه فیلسوف… حقیقت اینه اگه شما طرفدارای کونیگ زگ خودتون رو هم از شدت علاقه تیکه پاره کنید باز این حقیقتو که رگرا فقط یه تیکه حلب کهنه با چارتا در و کاپوت برقی واسه گول زدن مشتری هاست رو نمیتونید عوض کنید،ماشینی که زیرپاش مثه پیکان و گیربکسش مال محصولات لیفان باشه دردی از دل عاشقای ماشین برنمیداره،شمام بیشتر پوستر بازین تا ماشین باز،هر ماشینی که تو پوسترا قشنگ تر باشه بیشتر عاشقش میشین،اینقدر هم معلوماتتو الکی هدر نده بزار به وقتش لازمت میشه،به خدا قسم که یه چرخ پراید میرزه به کل کمپانی برادران کونیگ زگ??
Mclaren720s
۳ مرداد ۱۳۹۷امیر فراری جان شما لطف کن دیگه درمورد کوئینگزگ نظری نده مثلا اومدی بهترش کنی بدترش کردی. :))
AventadorSVJ
۲ مرداد ۱۳۹۷داداش شما کوئینگزگ رو چی فرض کردی با هایپر کار چینی مقایسه میکنی اخه مگه چین هم هایپر کار داره (اگه داره اسم بده ماهم بشناسیم) شما دایرکت درایو و تعویض دنده هیدرو الکتریکی رو همتای CVT قرار میدی اصلا میدونی خود cvt چطوری کار میکنه که با دایرکت درایو مقایسه میکنی.
باعث تاسفه که یه ماشین باز فرق بین کوئینگزگ و اون هایپرکار چینی مد نظر ایشونو نفهمه.
بوگاتی شیرون 1500 اسبی که نتونست مقابل اگرا ار اس 1100اسبی دووم بیاره . کوئینگزگ هم با همین مدل ( که قوی ترین مدل اگرا هم نیست ) 5 رکورد برا خودش ثبت کرد .
حالا اومدیم تو پیست . اره اینجا قبول دارم که کوئینگزگ نمیتونه خودی نشون بده چون شتاب اولیه کمی داره برا همین نتونست تو نوربرگرینگ رکورد بزنه چون جهنم سبز محدودیت سرعتی داشت و کوئینگزگ هم از 200 به بعد تازه جون میگیره.
بعد به فرض بوگاتی ویوو اومد شتابش هم کمتر از 2 شد اصلا تا 385 کیلومتر هم رفت از اون به بعد رو میخاد چی کار کنه اگه بخاد رکورد های کوئینگزگ رو بشکنه باس حداقل 460 تا بره.
خلاصه بگم انقدر تعصبی پست نذارین چون برا یه ماشین باز عیبه که اثر هنری مثل رگرا رو زیر سوال ببری.هر ماشینی جایگاه خودشو داره و هر خودرو قابلیت هایی داره که اصلا تو بقیه نمیشه پیدا کرد.
با تشکر از همتون.
Ali Keyhani
۱ مرداد ۱۳۹۷چه رنگی داره لامصب?
ایمان
۱ مرداد ۱۳۹۷یک دنده تا مرزهای جدید سرعت ؛ تکنولوژی یعنی همین
هرکی هرچی میخواد بگه ولی من کوئنیگزگ رو خیلی قبول دارم چون با غولی مثل بوگاتی رقابت میکنه که خیلی رکوردها دستش بود تا اینکه شاخ شکن سوئدی پیداش شد و داستان جدیدی در دنیای هایپر کارها شروع شد
s.h
۲ مرداد ۱۳۹۷کملا صحیح
به قول معروف :**** ؛ بعضی از دوستان چه میدونند تکنولوژی چیه البته ببخشید ها منظورم به همه نیست ؛ اخه بعضی ها موتور 16 سیلندر 8000 یا 12 سیلندر و 8 سیلندر 8000 رو تکنولوژی میدونند یا مثلا چهار چرخ محرک هر کی سیلندرو حجم بیشتر پس تکنولوژی بهتر واسه همینه که از مک لارن و کونیک زک بدشون میاد چون نو اوری دارن و نواوری های پیروزی هم هستند
یه مقاله هست در باره گریبکس سری اگرا توصیه میکنم بخون از تنطیمات این گیربکس دیوانه میشی
خلاصش اینه که واسه هر سرعتی یه نتطیم خاص داره( بازم تو دنیا هیچ ماشینی اینطور نیست ) واسه حداقل زمان شتاب گیری واسه اینه که یه جا واسه رکور 0-300 ده ثانیه تنظیم میشه و یه جا واسه 0-400 که تو اینجا با شتاب گیری بهتر ولی رمان 0-300 بیشتره !!!!
کدومشون همچین سیستمی دارن ؟؟؟ بوگاتی حتی مانیتورم نداره خودشه و 3 تا cpu i5
AventadorSVJ
۱ مرداد ۱۳۹۷تنها خودروییه که بی تردید همه عاشقشن . هر کس هم نشناستش فقط کافیه بدونه چی داره بعد شیفتش میشه.
از اینا گذشته مالک این شرکت یعنی کریستین ون کوئینگزگ تنها فردیه که مثل فرچیو لامبورگینی اراده و پشتکار فراوانش رو تحسین میکنم این دو فرد هیچ وقت نخواستن از بقیه عقب بمونن و در شرایط سخت کار کردن تا بتونن خودشون و لوگو شرکتشون رو زنده نگه دارن برای همین من همیشه به این دو چهره:
https://www.koenigsegg.com/wp-content/uploads/2015/07/Koenigsegg_2014_CvK_one1_a_2-930×454.jpg
https://cdn01.zoomit.ir/2017/7/67254899-45c2-4e88-810f-e0fb0d20cc71.jpg
واین دو لوگو:
http://sobhanehonline.com/files/fa/news/1393/7/1/47508_832.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/d/df/Lamborghini_Logo.svg/270px-Lamborghini_Logo.svg.png
احترام ویژه ای قاعلم.
انشا الله چرخ کارخانشون سال ها به راحتی بچرخه.
shirko
۱ مرداد ۱۳۹۷بسیار بسیار خودروی قدریه ، خیلی خوب می شه حداکثر سرعت اینم امتحان کنن ، ولی نباید شیرون رو هم دست کم گرفت !!!
f35
۱ مرداد ۱۳۹۷یه دونه باشه هم قوی و قدرتمند و هم خاص شاید این یکی جای خاص بودن ویژه باشه تک دنده هیبریدی
javad
۱ مرداد ۱۳۹۷سوالی که واسم بوجود میاد اینه که چطور این ماشین با این قدرت و گشتاور فوق العاده و وزن کمی هم که داره شتابش2/8 ثانیه هست
درحالی که بعضی از ماشین های 800 اسب بخاری این شتاب رو دارن
mg
۲ مرداد ۱۳۹۷به خاطر محدودیت اصطکاک ایستایی و حرکتی لاستیک ها که رو نمودار از یه نقطه به بعد مهم نیست چقدر سبک سنگینه یا قدرت داره وقتی که همه رو ازاد کنه بکس باد میکنه و البته چندتا چیز دیگ هم هست ولی بیشترین تاثیر رو این مورد داره
مگر لاستیک درگستر ها رو داشته باشن
Sadegh
۲ مرداد ۱۳۹۷واقعا هنر نمیکنه با این همه اسب بخار،این پرفورمنسو داره!!!!!!نیسان جی تی آر با حدود۶۰۰اسب همین صفر تا صد رو میده….اینا بیشتر بخاطر تولید محدود بودن طرفدار دارن
حسین دهمرد
۳ مرداد ۱۳۹۷کاش یه مقاله درباره گیربکس عجیب این ماشین معرفی میکردین.یاخودتون میگفتین چجوری کار میکنه خیلی واسم جالب بود.
امین معظمی
۳۰ مرداد ۱۳۹۸سلام.ببینید بچه ها این که آقای کویینخ زگ ی مغز متفکر در عرصه تولید هایپر کارهاست شکی توش نیست ولی باید قبول کنیم که هر خودرویی امضاء مخصوص خودش رو داره.بوگاتی لامبورگینی مک لارن هر کدوم بصورت جداگانه جذابیتهای منحصر به خودشونو دارن.مقایسه تکنولوژیکی هایپر کارا فقط برای مقایسه توان نبوغ صنعتی طراحانشونه ومقایسه برند بودنشون مطلب دیگه ای.