کونیگ‌زگ

کونیگ زگ هنوز هم شاسی‌بلند نمی‌سازد اما…!

کریستین ون کونیگ زگ در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد شرکتش به دنبال تولید شاسی‌بلند نیست. عقیده او حتی پس از عرضه هایپرکار چهارنفره یعنی جمرا نیز تغییر نکرده است. مؤسس شرکت کونیگ زگ طرفدار شاسی بلندها نیست اما ایده‌ی همراهی با هیجان یک خودروی قدبلندتر را به‌طور کامل رد نمی‌کند. او در مصاحبه با یکی از کانال‌های یوتیوبی گفته که ایده‌ی تولید نسخه‌ی خشن و آفرود از جمرا ایده‌ای هیجان‌انگیز است.

از نظر این مدیر ارشد، واژه شاسی‌بلند پرفورمنس واژه‌ای ضدونقیض است. او گفته است: “شما چیزی می‌سازید که رفتار بدی دارد و سپس تلاش می‌کنید این نقیصه را برطرف کنید.” این موضوع جذابیتی برای کریستین ون کونیگ زگ ندارد. بجای این موضوع او دوست دارد خودروهایی بسازد که دوستش داشته باشد، محصولاتی که رفتار اسپورتی دارند. همه‌چیز درباره شاسی بلندها مثل افزایش ارتفاع سواری، افزایش مرکز ثقل و استفاده از رینگ و لاستیک‌های سنگین باعث می‌شوند نتوان به رفتار اسپورت یک خودرو دست یافت.

البته جمرای قدبلند شاید خودرویی حد واسط باشد. چنین محصولی هنوز می‌تواند پرفورمنسی عالی را در خیابان ارائه کرده و درعین‌حال برای گشت‌وگذار در برخی مسیرهای خارج از جاده نیز بکار رود. کریستین گفته که تصورش از چنین خودرویی استفاده از لاستیک‌های بزرگ و گاردهای جلو و عقب به همراه خشونت بصری است. قطعاً چنین محصولی از کونیگ زگ باعث جلب‌توجه حداکثری خواهد شد.

اولین هایپرکار چهارنفره کونیگ زگ با پرفورمنسی برجسته معرفی شده است. پیشرانه ۳ سیلندر ۲ لیتری توئین توربو با سه پیشرانه الکتریکی ترکیب شده و قدرت ترکیبی ۱۷۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰۰ نیوتون متری را ایجاد می‌کنند. این قدرت عظیم باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    جمرا آفرود یاد تیونای فضایی NFS افتادم

    موافقم 10
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      بخدا از کوئنگزگ انتظارم میره که نه یکی بلکه ۱۰۰۰ مدل شاسی بلند بسازه اما از فراری نه !

      ای کاش یه کمپینی راه میوفتاد و از شاسی‌بلند سازیه فراری جلوگیری میکرد !

      فراری مثل مارادونا میمونه که با غمش میگِرییم و با شادیش میخندیم که هردو جاودانه‌اند و با اینکه شاید هیچگاه نبینیمشون یا نداشته باشیمشون ولی متعلق به تمام مردم کره‌ی خاکی‌اند !

      کوئنگزگ تو بساز ، چون تا به حال هرچیزی ساختی عشق بوده و البته انتظارش هم میرود ❤ !

      موافقم 1
      مخالفم 9
      1. Hadi

        ۱۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2197 ديدگاه)

        جمرا یکی از شاهکارهای ساخته بشر محسوب میشه…
        موتور هیبرید 3 سیلندر با 3 تا موتور الکتریکی و چهار نفره و شتاب زیر 2…
        خیلی حرفه ها…

        موافقم 10
      2. Reza

        ۱۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (5359 ديدگاه)

        کنیخ زیگ نه ولی فراری می‌تونه بسازه. قبلا می‌گفتیم لامبورگینی هم نمیتونه ولی ساخت خوبشم ساخت ?

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. Ahmedreza2002

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      جمرا کراس کانتری مثلا اسمش باشه

      1. R@m!n

        ۱۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        در کل چیز سمی درمیاد ??

        1. Ahmedreza2002

          ۱۷ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1460 ديدگاه)

          شایدم عشق دربیاد

  2. حسین

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    این موتور بنزینی اش به تنهایی برای تمام محصولات سایپا و ایرانخودرو کافیه!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. Ramin

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    شاسی بلند رو ولش کن

    فقط جمرا ????????????

    شاید من عاشق چینی ها باشم و صد البته تسلا

    ولی جمرا… یه چیز دیگس….

    قیمتشم گرونه ولی مفته !! مهندسی این خودرو رو مینگری میگی 2 میلیون دلار چیزی نیست….

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Hadi

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2197 ديدگاه)

      یه لحظه ترسیدم فک کردم میخوای جمرا رو با چانگان و هونگچی مقایسه کنی…
      چه عجبه که اینو استثنا قائل شدی……

      1. R@m!n

        ۱۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        ????????

  4. OMID

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    اگه یه ماشین آفرود خوب شبیه لنسر اوو ازش دربیارن خوبه
    رالی با ماشین ۱۷۰۰ اسبی
    چه صندلی ها و کابین باحالی هم داره جمرا
    خیلی جالبه که مثلا با خانوادت باشی بعد یه صفر تا صد زیر دو ثانیه بزنی
    با گفته هاش در مورد کراس اور ها به شدت موافقم
    یه شاسی بلند میسازن که توانایی افرود هم داشته باشه بعد میخوان اسپورتش کنن که یعنی ارتفاع پایین و رینگ بزرگ و لاستیک دیواره کوتاه و … و نتیجه میشه ماشینی که نه مثل suv های واقعی توانایی افرود داره و نه هیچ وقت می‌تونه در حد سدان های هم قیمت اسپورت باشه
    چیز بیهوده ایه
    مسیری که یه کراس اور اسپورت می‌تونه بره یه سدان چهار چرخ محرک هم می‌تونه بره
    از اون طرف اون کراس اور روی آسفالت هیچ وقت به اون سدان هم رده نمیرسه

  5. مهدی

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من بیشترین کونیگزگی که دوست دارم همین جمرا بوده بعدش جسکو بهدش رگرا بعدش ارگرا خیلی خیلی قشنگه این ماشین
    من محو این زیباییش میشم
    یکی از سریع ترین ماشین های دنیا و سریع ترین ماشین چهارنفره جهان بی نظیره من وقتی سوئیچ این ماشینو دیدم خشکم زده بود یعنی سوئیچ نبود واقعا یه گوشی بود و میتونستی توش برنامه نصب کنی ، پیام بدی ، زنگ بزنی و …..
    من بیشترین چیزی که توی این ماشین ازش خوشم میاد فقط ظاهرشه خیلی زیباست

  6. حسین

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    جمرا و جسکو دو اثر هنری از نظر طراحی، و دو شاهکار از نظر مهندسی به حساب میان.
    پیشرانه سه سیلندر جمرا 600 اسب قدرت تولید می کنه. و اون گیربکس هشت کلاچه جسکو ملقب به سرعت نور

  7. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    ایده جالبیه تا ببینیم چجوری عملیش کنه

  8. ツSAMURAIツ

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    تولید سوپر اسپرت چهار نفره ایده خیلی خیلی جالبی بود ??

    1. Ahmedreza2002

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      البته با این اعداد و ارقام که آقای فون میگه باید بگیم هایپر کار چهار نفره
      سوپر کار چهار نفره یه چیزی تو مایه ها پانامرا و سایر المانیای گرون قیمت میشه فکر کنم

  9. َA.H

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    اووووووووووف عجب سلطانیه این!!!

    فرض کن اینو تو ایران با پلاک ملی ببینی و بخری
    من از این که این همه قدرت داره و خانوادگیه خوشم می یاد?????????

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Mr.X

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1464 ديدگاه)

      ورود‌ به ایران غیر مجازه حتی اگه میلیارد ها دلار داشته باشی. تو ایران ماشین بالای 1000 اسب اصلا پیدا نمیشه.

      1. Ahmedreza2002

        ۱۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1460 ديدگاه)

        مطمعنی محدودیت قدرت هم داریم؟
        اخه قبلا فقط محدودیت تعداد سیلندر بود (۱۲تا حداکثر فکر کنم)

        1. OMID

          ۱۶ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2171 ديدگاه)

          محدودیت حجم زیر دو و نیم لیتر
          محدودیت قیمت زیر ۲۵۰۰۰ دلار هم هست گمونم
          الآنم که کلا واردات بسته س
          پس اصلا فکر سوپر اسپورت هم نباید کرد
          سوپر اسپورت های موجود هم یا قبل از این قوانین بودن یا به روش های خاص وارد شدن

  10. َA.H

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    اووووووووف عجب ماشینی
    فرض کن اینو تو ایران با پلاک ملی ببینی
    من ازش خوووشم می ایاد چون هم پیشرانه ی خوبی داره هم اینکه خانوادگی است?????????

  11. Mr.X

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1464 ديدگاه)

    جیمرا???? غیر قابل باور و سوپر فوق العاده هس ولی ایده ی جیمرا آفرود هم سوپر مسخره هست.

  12. Mf1

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (483 ديدگاه)

    کلا هر قسمت از ماشین نگاه میکنم یه اثر هنری بزرگ هستش مخصوصا داخل ماشین با او رنگ سم سی تی سلیقه و هنر کونیگ زگ باعث شده چنین شاهکاری تولید بشه حداقل از لحاظ طراحی

  13. امیررضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    کریستین مرگ من دیگه تو ول کن.
    ناموسا اس‌یو‌وی با شناسه‌ی کمپانی شما نمیسازه.
    همین فرمون بری مجبور میشی بسازیا.

  14. ارشیاsc20

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    جمیرا یه هیولای مهندسیه.

  15. akrh78

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    بر خلاف تصور اکثریت که موتور این ماشین رو خدا میدونن خیلی هم چیز چیز غیر معمولی نیست که مغزتون بترکه
    بزرگترین شگفتی این موتور که اولین بارم نیست کونیگزگ بکارش برده همین تکنولوژی فری ولو یا کم لس هست (قبلا هم ساختن این نوع موتور رو سال 2016)
    این تکنولوژی باعث بهبود 30 درصدی قدرت و گشتاور میشه
    بقیشم بوست هست
    موتور دو لیتری مرسدس با این تکنولوژی 550 اسب بخار تولید میکرد حالا یکم بوست بیشتر هم دادن بهش چون اعداد مهمتر از قابلیت اطمینان هست که بشه 600
    خلاص ???

  16. Mazda3

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    موتورش از دید بیننده ممکنه خیلی تفاوتی نداشته باشه ولی مهندسی فوق العاده ای پشتش بوده یعنی خیلی مخ بوده اونی که طراحیش کرده و کار مهندسیش رو انجام داده فکری که پشتش بوده قابل تحسینه. یه جا توضیح میداد با موتورش میتونه احتراق رو هر طوری که بخواد تغییر بده یعنی ترتیبش رو تغییر بده یا تمام سیلندر ها همزمان دریک راستا تنظیم کنه و بعد حرکت کنن درکل پتانسیل و مهندسی سطح بالایی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا